ثبت برند در بوشهر

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

با توجه به اینکه بزرگ ترین میدان گازی ایران یعنی همان پارس جنوبی در استان بوشهر قرار دارد، به همین دلیل این استان به عنوان پایتخت انرژی ایران نام دارد.از مهمترین منابع اقتصادی این کشور می توان صید ماهی و تولید خرما را معرفی کرد. یکی از مهمترین دلایل رونق فعالیت های بازرگانی در بوشهر،امکان فعالیت تجارت با کشورهای اطراف خلیج فارس است. بنابراین ثبت برند در بوشهر یکی از گزینه های عالی برای بازرگانان و تاجران به حساب می آید. از طرفی استان بوشهر دارای جاذبه های گردشگری و معماری متنوعی است که از سرتاسر کشور گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. هر روزه مسافران زیادی نیز در بنادر گناوه، عسلویه، کنگان، دیر، سیراف و دیلم جابه جا می شوند. البته ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی نیز تاثیر قابل توجهی در رشد تجاری در بوشهر داشته است. برای ثبت علائم تجاری و برندسازی نیز در سال های گذشته تا به الان نیز رقابت نزدیکی در این ناحیه بوده است. در ادامه در مورد ثبت برند در این استان توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

مراحل انجام ثبت برند در بوشهر

در ابتدای ثبت برند در بوشهر باید در دفتر ملی و یا در دفتر منطقه درخواست ثبت برند یا علائم تجاری ثبت شود.در واقع برای انجام ثبت برند در این شهر باید از طریق اداره مالکیت صنعتی اقدام کرد. در ادامه نیز با مراجعه به اداره مالکیت صنعتی باید فرم اظهارنامه علامت تجاری که شامل جزئیات برند است را تکمیل کنید. یکی از نکات مهم و قابل توجه در مورد ثبت برند این است که برند و علائم تجاری باید به گونه ای باشد که با دیده شدن محصول به راحتی شناخته شود و مصرف کننده از این طریق گمراه نشود. البته حقوقی که به برندها و علائم تجاری داده می شود نیز با هم متفاوت است و طبق بررسی های اداره علائم تجاری مشخص می شود.

همچنین بدانید : نحوه ثبت شرکت در بوشهر

مزیت های ثبت برند در بوشهر

ثبت برند در استان بوشهر دارای مزیت های زیادی است که عبارت انداز:

  • مصرف کنندگان به راحتی می توانند کالاها را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  • این توانایی را به شرکت ها می دهد تا بتوانند محصولات شان را از یکدیگر متمایز سازند.
  • به عنوان یک ابزار بازاریابی برای ایجاد وجه و شهرت شرکت ها به حساب می آیند.
  • با تشویق شرکت ها موجب حفظ و بهبود خدمات سرمایه گذاری و کیفیت محصولات می شود.
  • برای دریافت وام برای شرکت ها نیز مفید است.
  • در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در بوشهر را بیان خواهیم کرد.
  • مدارک لازم برای ثبت برند حقوقی در بوشهر
  • کپی مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه مالک یا مالکین
  • تایپ نوشتاری یا نمونه آرم یا لوگو برند
  • ارائه کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن نام برند
  • آخرين تغييرات شخص حقوقی و روزنامه تاسیس
  • مجوز فعالیت اعم از از پروانه بهره برداری، پروانه کسب، جواز کارگاهی یا صنعتی
  • ریز اقلام مطابق با مجوز
  • مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی در بوشهر
  • کپی کارت ملی و شناسنامه مالک
  • لوگو یا نمونه آرم تایپ نوشتاری برند
  • کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن نام برند
  • مجوز فعالیت اعم از پروانه کسب، جواز کارگاهی یا صنعتی و پروانه بهره برداری
  • ریز اقلام مطابق با مجوز

هزینه ثبت برند در بوشهر

با توجه به اینکه هزینه ثبت تنها در تهران صورت می گیرد به همین دلیل می توان بیان کرد که هزینه ثبت برند در بوشهر با دیگر شهرهای ایران یکی است و هزینه های ثبت برند یکسان می باشد. البته زمان ثبت برند در استان بوشهر بستگی به تعداد پرونده های موجود در کارتابل کارشناسان دارد. اما اغلب زمان ثبت به مدت 30 الی 45 روز کاری به اتمام می رسد. از طرفی هزینه ثبت برند در بوشهر بستگی به طبقات درخواستی، مجوزهای لازم و تعداد محصولات دارد. 


ثبت آنلاین برند در بوشهر به چه شکل انجام می گیرد؟

ثبت برند در استان بوشهر باید هوشمندانه انجام شود به همین دلیل بهتر است از کارشناسان حقوی متخصص و با تجربه کمک بگیرید. البته این روزها با امکاناتی همچون ثبت آنلاین برند نیز راحت تر می توانید اقدام به ثبت برند کنید. با این وجود  همه تولید کنندگان و صاحبان کسب و کار در استان بوشهر می توانند  به صورت اینترنتی اقدام به برندسازی کنند. برای انجام ثبت برند بهتر است مدارک لازم به صورت آنلاین تکمیل و ارسال شود. شما با ثبت برند می توانید به عنوان یک برند معتبر، تبلیغات موثری برای پیشرفت کاری خود داشته باشید. شما با داشتن ثبت برند به راحتی  و به صورت قانونی می توانید از رقیبان خود جلو بزنید و بدین ترتیب امکان سوء استفاده احتمالی رقیبان نیز کاهش می یابد.

نحوه  انجام ثبت برند در بوشهر

برای ثبت برند در استان بوشهر می توانید از طریق سامانه آسان ثبت در کمترین زمان برند خود را ثبت کنید یا اینکه به سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در ابتدا باید مشخصات مالک برند را وارد کنید.
  2. در این مرحله نیز باید اطلاعات مربوط به خدمات و محصولات را وارد نمایید.
  3. مدارک لازم برای ثبت برند را آپلود کنید.
  4. پرداخت هزینه ثبت برند و لوگو در استان بوشهر را انجام دهید.
  5. در آخر نیز شماره اظهارنامه برند خود را برای انجام پیگیری های بعدی یادداشت کنید.

با انجام مراحل فوق، کارشناسان مدارک شما را بررسی می کنند و در صورت هر گونه کاستی یا اشتباهی در مدارک از شما می خواهند تا کپی برابر با اصل مدارک خود را به اداره بفرستید. بعد از این مرحله گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر و پس از انتشار آگهی نیز در نبود هیچ ادعایی در این رابطه گواهینامه شما ثبت و صادر می شود. البته ناگفته نماند که اعتبار برند ثبت شده در بوشهر نیز به مدت ده ساله است.

مدت زمان لازم برای ثبت برند در بوشهر

یکی از مهمترین گام برای ثبت برند دراستان بوشهر استعلام نام برند است. شما با استعلام نام برند اطمینان می یابید که برند مشابهی با نام برند شما ثبت نشده است. البته روند استعلام نام برند در بوشهر در کمترین زمان انجام می شود به این دلیل که اگر نام پیشنهادی برند شما تکراری باشد،مرکز مالکیت معنوی درخواست شما را برگشت خواهد داد. البته از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال می شود حدود 30 الی 45 روز کاری زمان می برد. و بعد از آن نیز آگهی مربوط به برند در روزنامه رسمی منتشر می شود و از عموم درخواست می شود به مدت یک ماه اگر ارتباط یا تعارضی نسبت به نام و نشان برند دارند در این مدت داده شده اعلام کنند. بعد از چهار هفته نیز زمان می برد تا گواهی ثبت برند صادر شود. اما به طور کلی  زمان ثبت به مدت 30 الی 45 روز کاری به اتمام می رسد.

سخن پایانی

ثبت برند در بوشهر  با علامت تجاری ، حروف، اعداد و لوگو است که طی آن خدمات و محصولات یک شرکت با توجه با آن از سایر شرکت ها متایز می شود. در واقع ثبت برند به عنوان یک ابزار بازاریابی برای شناساندن محصولات و خدمات در بازار بین مصرف کنندگان است. شما می توانید با مشاوران فکر برتر ارتباط بگیرید تا ثبت برند شما را به طور کامل انجام دهند 

تماس با مشاوران

سوالات متداول

  • هزینه ثبت برند در بوشهر چقدر است؟

برای محاسبه دقیق هزینه ثبت در این استان می توانید به سامانه هوشمند آسان ثبت مراجعه کنید اما به طور معمول هزینه ثبت علائم تجاری در بوشهر در حدود دو میلیون و پانصدهزارتومان است.

  • آیا می توان به صورت اینترنتی در بوشهر برند خود را ثبت کرد؟

بله، از طریق سامانه هوشمند آسان ثبت می توان به صورت آنلاین نیز اقدام به ثبت برند کرد.

  • ثبت برند در بوشهر چقدر زمان می برد؟

ثبت برند از زمان ارسال اظهارنامه به مرکز مالکیت معنوی تا زمان دریافت حدود  سه ماه طول می کشد.


  • برای ثبت برند با نام لاتین به چه مدارکی نیاز است؟

ثبت علائم تجاری با نام لاتین در بوشهر علاوه بر ارائه مدارک اصلی برای اشخاص حقوقی و حقیقی به کارت بازرگانی نیز نیاز هست.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران