ثبت برند در شهرکرد

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اغلب صاحبان کسب و کارها به منظور اعتباربخشی به مشاغل خود، معمولا می کوشند به تبلیغات خود حالت رسمی ببخشند و برند خود را ثبت نمایند. ثبت برند در شهر کرد، مزایایی را برای صاحبان حرف به دنال دارد که از این رو به دنبال آن هستند. 

چنانچه در این زمینه اطلاعات کمی دارید، در ادامه مطلب جهت آشنائی بیشتر شما با روند انجام این کار، به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

ضرورت ثبت برند در شهرکرد 

شهر کرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری است. این استان جزو مرتفع ترین شهرهای ایران به شمار می رود. این شهر، از تالاب های بسیار زیبا و طبیعت دست نخورده ای برخوردار است که افراد بسیاری را جهت برای سکونت به سوی خود جذب نموده است. وجود کسب و کارهای متعدد افراد را برآن داشته تا نامی را برای فعالیت های خود به شکل تجاری در شهر کرد برگزینند و به تبع به دنبال ثبت آن نام باشند.

با ثبت  برند در شهرکرد، افراد دارای مشاغل متفاوت و صاحبان حرفه های مختلف می کوشند تا کالا، خدمات و یا محصولات و اهداف خود را به مخاطبان هدف شان انتقال دهند. همچنین از این طریق می کوشند تا آنچه را عرضه می کنند، در ذهن مخاطبین شان حک کنند. 

از طریق ثبت برند در شهرکرد، شما می توانید با هر گونه سوء استفاده از نام تجاری خود مقابله قانونی داشته باشید و در اندک زمانی با نام تجاری ثبت شده، در داخل و حتی خارج از کشور شهرت کسب نمایید.

تعیین نام برای برند تجاری در شهر کرد

از جمله اولین گام برای ثبت یک برند، تعیین نام برای آن است. علایم تجاری، نام تجاری یا برند می تواند شامل هر نوع نوشته، اعداد معرف کالا، حرف و ... باشد. این برند را ابتدا می توان به شکل داخلی(کشوری) ثبت نمود و در آینده این نام تجاری می تواند، در سطح بین الملل نیز ثبت گردد.

ذکر این نکته ضروری است که شما نمی توانید از تصویر و یا نماد سازمان های بین المللی ایران و یا خارج از کشور به عنوان برند خود استفاده نمایید. همچنین نام انتخابی شما نباید با نام سازمان ها و ارگان های داخلی مشابهتی داشته باشد و نباید قبلا هیچ نامی تحت این عنوان در اداره مالکیت صنعتی ثبت شده باشد. نام برند نباید تک کلمه ای عام، نام محصولی مشابه، صفت و نام مشاهیر یا اسامی مذهبی را در بربگیرد، در این صورت کارشناسان اداره مالکیت صنعتی آن را رد خواهند کرد. اما این نام می تواند به صورت تک کلمه ای و چندکلمه ای خاص باشد.

برندها، می توانند توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی به ثبت برسند که برای انجام روند ثبت هر یک به مدارک اصی نیاز است که در ادامه به بدانها اشاره می کنیم. شایان ذکر است شما با ثبت برند، می توانید مصرف کنندگان کالا، خدمات و محصولات تان را به استفاده و خرید تولیدات تان ترغیب نمایید. 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در شهرکرد

به منظور ثبت کردن برند در شهرکرد، الزامی است مدارک زیر را به قسمت اداره ثبت مالکیت صنعتی ارسال نمایید.

    نحوه ثبت برند حقیقی: برای این کار به مدارک ثبت شده در خصوص شرکت و درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیاز دارید. همچنین نیاز است آگهی تاسیس شرکت و مدارک احراز هویت مدیرعامل شرکت را به همراه داشته باشید. اگر برند شما ایرانی نیست، ضروری است تا شما کارت بازرگانی داشته باشید.

    نحوه ثبت برند حقوقی: در این زمینه به جواز فعالیت، جواز کسب و یا هر شکل جوازی که نشانگر فعالیت شما باشد نیاز هست. همچنین شما باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

زمان و هزینه ثبت برند در شهرکرد

به منظور ثبت کردن برند در شهرکرد بایستی به اداره مالکیت صنعتی مراجعه داشته باشید و مراحل درخواستی را عینا انجام دهید. همچنین می توانید به شکل غیر حضوری از سایت این کرکز جهت ارسال مدارک لازم اقدام نمایید.

چنانچه در مدارک ارسالی نواقصی وجود نداشته باشند، روند ثبت تسریع خواهد شد. مدت زمان مورد نیاز جهت طی شدن روند ثبت کردن برند در شهرکرد حدودا 45 روز کاری است، اما این زمان می تواند  با توجه به تعداد پرونده هایی که در کارتابل کارشناسان مربوطه است، متفاوت باشد.

مراحل ثبت برند در شهرکرد

1.    به سایت  اداره ثبت مالکیت صنعتی مراجغه کنید

2.    به سایت تکمیل اطلاعات متقاضی وارد شده و اطلاعات خود را وارد نمایید.

3.    کلیه اسناد و مدارک درخواستی را آپلود کنید.

4.    یک کدپیگیری و رمز عبور به شما داده خواهد شد.

5.    مدارک ارسالی توسط کارشناسان مربوطه بررسی می شود.

6.    نتایج بررسی ها از طریق ابلاغیه به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

7.    درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار در مرحله اول را خواهید داشت.

8.    چنانچه با اعتراضی مواجه نشوید چاپ آگهی دوم در روزنامه های رسمی را خواهید داشت.

9.    مدارکی دال بر تصاحب نام برند برای مدت ده سال برای شما صادر خواهد شد.

هزینه ثبت کردن برند در شهر کرد

طبقاتی که افراد متقاضی تعیین می کنند، در هزینه ای که باید پرداخت کنند به طور مستقیم اثرگذار است. حدود 45 طبقه برای ثبت برند در سایت اداره مالکیت صنعتی وجود دارد. همچنین ریز کالاهایی که انتخاب می شود، می تواند هزینه ها را تغییر دهد.

نتیجه گیری

به منظور ثبت کردن برند در شهر کرد، افراد مطابق با اظهارنامه هایی که به سازمان مالکیت صنعتی ارسال می کنند، در خواست خود را جهت ثبت برند دلخواه شان نهایی می سازند و ظرف 45 روز به درخواست آنها پاسخ داده خواهد شد. پس از طی شدن این زمان نتیجه نهایی از طریق کانال های رسمی به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

سوالات متداول

1.    آیا ثبت برند در شهر کرد توسط شخص حقیقی و حقوقی هزینه متفاوتی را در بردارد؟ بله شخص حقیقی بایستی هزینه های دولتی پرداخت کنند، اما شخص حقوقی  هزینه های دیگری را می پردازد که با توجه به طبقه کالا متفاوت و متغیر خواهد بود.

2.    ثبت برند در استان چهارمحال و بختیاری در کدام نواحی انجام می شود؟ ثبت برند در استان چهارمحال و بختیاری در اردل، کوهرنگ، بروجن، فرخ شهر، فارسان و لردگان می تواند انجام شود.

3.    چه خدماتی از سوی اداره مالکیت صنعتی برای متقاضیان در شهر کرد در نظر گرفته شده است؟ ثبت طرح های صنعتی، علائم تجاری و ثبت اختراعات.


واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران