مراحل اخذ ایزو 9001

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

ایزو 9001
ایزو 9001 استاندارد سیستم مدیریت شناخته شده بین الملی است که توسط ایزو انتشار یافت. این استاندارد چارچوبی برای مدیریت فرایند کیفیت یک سازمان را فراهم می آورد. استاندارد ایزو 9001 دارای الزاماتی است که با اجرای آن شرکتها به مشتریان خود نشان می دهند خدمات و کالاهای آن ها از کیفیت مرغوبی برخوردار است و سازمان،سیستم مدیریت کیفتی مطلوبی را منطبق با خواست و نیاز مشتریان مستقر نموده است.

- اقدامات لازم برای ثبت شرکت عمرانی

- ثبت شرکت در کانادا

- چگونه شرکت ثبت کنیم ؟

استاندارد ایزو9001 برای هر سازمانی جدا ازنوع فعالیت و اندازه ی آنها قابل اجراست. یک سیستم با طراحی و اجرای خوب دارای فوایدی چون هدفمندی سیستم مدیریت کیفیت است. در سال 1987 کمیته فنی 176 سازمان بین المللی استاندارد سری استاندارد ایزو 9001 را به جهان ارایه نمود.
هدف از تدوین این سری از استاندارد ایزو 9001 به وجود آوردن الگویی بین المللی برای پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت و تضمین کیفیت بوده که مورد استقبال فراوانی در سطح دنیا قرار گرفت. سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 به منظور ثبات سطح کیفیت تعریف شده و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرایندها، در سازمان پیاده سازی می شود. الگوی اجرایی این سری استاندارد ایزو برای بار چهارم در سال 2008 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفت.
مزایای ایزو 9001
_ تضمین کیفیت بادوام.
_ رضایت بیشتر مشتریان و کارکنان- تقویت تصویر سازمانی.
_ کاهش هزینه های استقرار، ممیزی و نگهداری سیستم.
_ افزایش رقابت- پوشش نیازهای خاص مشتری.
_ ایجاد یکنواختی در فعالیت زیر سیستم های مورد نیاز.
_ تعیین و کنترل هزینه های مربوط به کیفیت- اطمینان محصول و ایمنی محصول.
_ تمرکز سازمان اداره کننده و مسؤلیتهای مستقیم اداره و بهبود سیستمها.
_ پیشرفت مداوم و پیشگیری از خطا.
_ وجهه بهتر و نمایش استقرار حرفه ای ترسیم مدیریت.

 

استاندارد ایزو 9001 با تکیه بر هشت اصل شکل گرفت:
_ مشتری محوری.
_ رهبری.
_ دخیل کردن پرسنل.
_ فرایندگرایی در ایزو 9001.
_ سیستم گرایی.
_ بهبود مستمر.
_ تصمیم گیری بر پایه واقعیات.
_ ارتباط متقابل سودمند با تأمین کنندگان.
مراحل اخذ ایزو 9001
_ تصمیم استراتژیک مبنی بر طراحی سیستم مدیریت کیفیت وتعهد مدیریت به پیاده سازی واخذ گواهینامه.
_ برگزاری جلسه توجیهی مدیر یا مدیران ارشد سازمان و آگاه سازی آنها در رابطه با مسؤلیتشان از شروع مشاوره تا اخذ گواهی نامه. یعنی آگاه سازی از ضرورت وجودی، نحوه عملکرد و پشنیبانی مستمر او از مهمترین وظایف مشاور در شروع می باشد.
_ انتخاب مشاور.
برای اطمینان از انجام بهتر سیستم، مدیر ارشد فردی را به عنوان نماینده مدیریت برای اجرای پروژه انتخاب می کند.
_ طرح کلی الزامات ضروری برای استانداردسازی سیستم مدیریت کیفیت لازم است راهکاری اجرایی برای استقرار سیستم در نظر گرفته و مسؤلیت اشخاص در سیستم به طور واضح معلوم شود.و اشخاصی که مسؤل کمیته های مدیریت، اجرا، مستندسازی و ممیزی داخلی، مسؤل دپارتمان های اداری و مالی در تسهیلات مانند تأمین امکانات اداری، چاپ و تأمین نیروی انسانی  هستند معین گردند.
_ آموزش به کارکنان و مدیران:
(تشکیل جلسات آموزشی و تخصصی و برگزاری همایش های عمومی مدیریت کیفیت، جلسات آموزشی آشنایی با نیازمندی های استاندارد و ممیزی در قالب کلاس درس).
_ تدوین مستندات مرتبط باسازمان
که شامل نمودارو فرایندها، تنظیم نظامنامه، روش های اجرایی، دستورالعمل های فرایند کاری و دیگر فرم های مورد نیاز نظام کیفیت می باشد.
_ پیاده سازی مستندات، تنظیم مأموریت و راهکارهای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط مدیر ارشد یا نماینده مدیریت در تمامی دپارتمانها.
_ دوره ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001:
بررسی فرایندها که از راههای مختلف صورت می گیرد که انجام ممیزی داخلی یکی از این راههاست. ممیزین داخلی منتخب از اعضای درون سازمان اند که وظیفه آنها کنترل و نظارت برا اجرای برنامه بر اساس روش اجرایی ممیزی داخلی است.
_ اجرای سیستم  و رفع مشکلات و عدم انطباق ها:
در صورت اجرا نشدن راهکارها و مستندات بعد از بررسی ممیزین داخلی، مدیر ارشد یا نماینده مدیریت باید موانع را رفع کند.
_ برگزاری جلسه ممیزی اصلی سازمان وصدور گواهی نامه
آخرین گام از اجرای نظام مدیریت کیفیت در سازمان برگزاری جلسه ممیزی اصلی سازمان است. در این گام ممیز شرکت صادرکننده گواهی نامه بعد از اعلام آمادگی و تعیین زمان برگزای جلسه در محل سازمان درخواست کننده در زمان مقرر در سازمان حضور به عمل می آورد. اگر راهکارهای مورد نیاز، مطابق با استاندارد باشد و پیاده سازی و مستند شود، سازمان موفق به دریافت گواهی نامه مورد درخواست خواهد شد. در غیر اینصورت مدت زمانی را برای اصلاح ایرادات و نقایص سازمان مشخص کرده و بعد ز آن جلسه دوم ممیزی برگزار می شود.
نتایج اخذ گواهینامه ایزو 9001
_ ثبات نتیجه به دلیل راهکار خوب تعریف شده.
_ اندازه گیری کیفیت دایم.
_ اتخاذ اعمال اصلاحی در صورت بروز نقایص.
_ کاهش نقایص و کمبودها و رفع آنها با هزینه کمتر.
_ راهکارهای مستند شده برای دنبال کردن توسط کارمندان جدید آسان تر است.
_ حفظ یا افزایش سهم سازمانها از بازار با افزایش فروش یا سود سهام.
تمامی گواهی نامه هایی که به وسیله سازمان جهانی استاندارد سازی صادر می شوند 3 سال اعتبار دارند و در طول این مدت یک یا دو جلسه در سال برای انجام ممیزی های مراقبتی برگزار می گردد.
چنانچه برای افزایش اعتبار کیفیتی سازمان خود در اندیشه ی اخذ استاندارد ایزو 9001 می باشید،کافیست با مشاورین ما تماس گرفته و با دسترسی به امکانات کامل و دریافت راهکارهای های اصولی  این گواهی نامه را دریافت نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به یکی از طرق ذیل ارتباط برقرار فرمایید:

  • شماره تماس:42143-021
  • سامانه ی پیامکی: 100042143
  • تماس با متخصصین فکر برتر از طریق شماره های مندرج در سامانه
  • سامانه ی تخصصی ثبت شرکت فکر برتر http://companyregister.ir
  • پست الکترونیکی به نشانی info@ companyregister.ir

آدرس:خیابان ولیعصر،تقاطع نیایش،بلوار اسفندیار،پلاک 90

مقالات مرتبط

تماس جهت پیگیری روند اجرایی قرارداد منعقد شده

ارتباط با فکر برتر : 02142037000
آدرس: جردن، بالاتر از اسفندیار پلاک۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)

تماس به جهت اخذ مشاوره از کارشناسان:

مدیریت و فروش: 02142143
ثبت شرکت در عمان: 09128330765
ثبت شرکت: 09128578441
تغییرات: 09129352517
ثبت برند و نام تجاری: 09129350317
اخذ و تمدید کارت بازرگانی: 09120907459
اخذ کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
ثبت طرح : 09128394102
ثبت اختراع دانش بنیان: 09128579331
آدرس:
جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
ارتباط با فکر برتر : 02142037000 

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران