در این نوشتار، قصد داریم تا شما را با یکی از جدیدترین کسب و کارهای مدرن امروز که تحت تاثیر علوم جدید، در حال گسترش نسبتاَ سریع در میان اقشار جامعه است، آشنا کنیم. پیش از هر چیز، خاطر نشان می شویم، چنانچه در هر یک از مراحل ثبت انواع شرکت با مشکل مواجه شدید می توانید از کارشناسان متعهد ما بهره جویید.
کارشناسان ما در ثبت شرکت فکر برتر به دو طریق می توانند شما را همراهی کنند.اول آنکه توسط مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه شما را راهنمایی نمایند و دیگر آنکه تنها با ارائه ی مدارک مورد نیاز، کلیه ی امور ثبتی شما را خود بر عهده گیرند.مدارک تهیه شده را می توانید حضوراَ به وکیل ثبت شرکت فکر برتر تحویل دهید و یا از طریق پست ارسال فرمایید.
- ثبت شرکت طراحی سایت
چنانچه قصد فعالیت در صنعت آی تی و برنامه نویسی دارید و یا می خواهید یک شرکت تخصصی طراحی سایت راه اندازی نمایید، در قدم اول می بایست یک شرکت ثبت کنید که اصولاَ ثبت شرکت طراحی سایت در قالب شرکت با مسئولیت محدود از متداول ترین انواع این نوع ثبت است.
با توجه به بند 1 دستورالعمل سازمان نظام صنفی رایانه ای ، کلیه شرکت هایی که برای انجام فعالیت های مشاوره، نظارت، طراحی، تولید، نصب و راه اندازی، توسعه ، پشتیبانی و آموزش سیستم های نرم افزار، سخت افزار ، شبکه های اطلاع رسانی و نظایر آن تشکیل می شوند، موظفند پس از ثبت شرکت مطابق قانون تجارت و قبل از شروع فعالیت به " نظام صنفی استان خود مراجعه " و مجوز فعالیت دریافت دارند.
شرکت هایی به عضویت نظام صنفی رایانه ای استان پذیرفته خواهند شد که دارای شرایط ذیل باشند :
1. موضوع فعالیت آن ها به موجب اساسنامه شرکت صرفاَ یکی از فعالیت های رایانه ای مندرج در بند 1 باشد.
2. دارای مدیر عامل ( تمام وقت ) با حداقل مدرک کارشناسی باشند.
تبصره :
- مدیرانی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه ای استان در شرکت خود سمت مدیریت عامل را داشته اند، از این قاعده مستثنی می باشند.
- در صورتی که مدیر عامل مدرک کارشناسی نداشته باشد، باید شامل یکی از موارد ذیل باشد :
* مدرک فوق دیپلم در رشته کامپیوتر با سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات به مدت 4 سال
* مدرک فوق دیپلم در رشته های مرتبط با سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات به مدت 6 سال
* مدرک فوق دیپلم در سایر رشته ها با سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات به مدت 8 سال
* مدرک دیپلم با سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات به مدت 10 سال
3. در استان مورد تقاضا به ثبت رسیده باشند.
4. مرکز اصلی شرکت در استان مورد تقاضا قرار داشته باشد.
- مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام الکترونیکی :
- روزنامه رسمی آگهی تاسیس
- روزنامه رسمی آگهی تغییرات
- کپی شناسنامه مدیر عامل
- کپی مدرک تحصیلی مدیر عامل
- کپی اساسنامه ( تمامی صفحات به صورت فایل پی دی اف بارگذاری شود ).
- کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی ( در صورت وجود)
- کپی لیست بیمه ( در صورت تازه تاسیس بودن شرکت و نداشتن لیست بیمه، نامه ای مبنی بر تمام وقت بودن مدیر عامل و اشتغال در شرکت بارگذاری شود).
- کپی رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک ( در صورت وجود )
نظام صنفی رایانه ای استانی تقاضاهای رسیده را ظرف مدت پانزده روز بررسی و اعلام نظر خواهد کرد و در صورت تایید عضویت برای شرکت های تازه تاسیس ، مجوز فعالیت موقت یک ساله ظرف پانزده روز صادر خواهد شد. در صورت عدم تایید عضویت، موارد مغایرت مشخص و ظرف مهلت مذکور اعلام خواهد شد.
به موجب بند 6 آیین نامه مذکور، شرکت ها موظفند هر سال اطلاعات ذیل را برای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان ارسال نمایند :
- تغییرات اساسنامه و روزنامه رسمی
- اظهارنامه مالیاتی سالیانه یا برگ تشخیص ( یا قطعی ) مالیاتی
- فرم تکمیل شده خود اظهاری مربوط به فعالیت های شرکت
تبصره : اگر شرکتی حداکثر شش ماه پس از پایان سال مالی خود مدارک مذکور را ارائه ننماید، از سوی سازمان نظام اخطار دریافت و در صورت عدم توجه به اخطار، پس از طی دو ماه از فهرست شرکت های دارای مجوز فعالیت حذف موقت خواهد شد.
- چند نکته
- شرکت های متقاضی برای دریافت مجوز فعالیت باید از طریق زیرپورتال های استانی خود، به صورت برخط ثبت نام و مدارک خود را تکمیل کنند.
- مدت اعتبار مجوز فعالیت صادره یک ساله می باشد.
کلیه ی امور ثبتی خود را با خیالی آسوده به کارشناسان مجرب ما در ثبت شرکت فکر برتر بسپارید.
{آنچه در تخصص ماست جلب رضایت کامل متقاضیان با ارائه مناسب ترین خدمات است}
مرکز مشاوره و اطلاع رسانی فکر برتر
42143-021
سامانه پیامکی
100042143