ثبت برند مصنوعات چوبی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مصنوعات چوبی که حاصل فرآوری چوب است به معنی پروسه کار مجدد بر روی چوب می باشد که شامل چند مرحله کار بر روی چوب است. از انواع مختلف مصنوعات چوبی می توان به میز نهارخوری، شلف و قفسه، کتابخانه و میز تحریر، جالباسی و جا کفشی، میز تلویزیون، مبلمان، انواع سرویس ها و غیره اشاره نمود.
امروزه فرآوری چوب و تهیه مصنوعات چوبی یکی از اهرم های اصلی اقتصاد هرکشوری محسوب می شود که این امر بیش از همه به ذخایر جنگلی آن کشور و نیز به موقعیت جغرافیایی کشور بستگی دارد. در این زمینه،  داشتن یک برند خوب می تواند نقش بسزایی در تولید، توزیع و یا حتی صادرات مصنوعات چوبی ایفا نماید. چرا که برند وسیله ایست که تجار با توسل به آن، نوع جنس و متاع خود را به خریدار عرضه داشته و در حقیقت ، ضمانت مرغوبیت جنس را می نمایند.
با توجه به آنچه گفته شد، در ذیل به مدارک و مراحل ثبت برند مصنوعات چوبی می پردازیم.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مصنوعات چوبی :
- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
- مدارک هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی: فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال: جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت . وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و...
- استفاده ازحق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور ازمزایای حق تقدم (حداکثر تا6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
• مراحل ثبت برند مصنوعات چوبی :
- تنظیم مدارک مورد نیاز
- استعلام از نام برند درخواستی
- مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir  و تکمیل اظهارنامه ثبت برند ( به طور کلی، اظهارنامه شامل اطلاعات شخص حقیقی و یا حقوقی مالک برند، مشخصات کالاها و یا خدماتی که در 45 طبقه ی موجود انتخاب می شوند و اطلاعات شخص دریافت کننده ابلاغ که می تواند وکیل، خود مالک و یا شخص دارنده حق امضاء در شرکت باشد و مستندات این اطلاعات می باشد ) .
- دریافت رمز اظهارنامه و پیگیری ثبت برند
- صدور آگهی نوبت اول
- ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی
- پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت
در انتها پس از گذشت 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند مورد تقاضا اعتراضی نداشته باشد می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام و سپس سند قطعی برند را اخذ نمود.
ارائه خدمات حرفه ای ثبتی در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت فکر برتر
(با امکان استفاده از پاسخگویی و مشاوره ی رایگان)

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران