شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در اردبیل

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

استان اردبیل یکی از استان های ایران است که در شمال غربی این کشور در منطقه آذربایجان ایران واقع شده است. این استان، ظرفیت های بالقوه فراوان برای صادرات محصولات کشاورزی ، صنعتی و معدنی با ارزش افزوده بالاتر دارد. از این رو ، سرمایه گذاران بسیاری با هدف سرمایه گذاری در بخش های مختلف ، وارد اردبیل شده اند.

در صورتی که شما کار بازرگانی انجام می دهید و یا تولیدکننده یا فروشنده محصولات کشاورزی می باشید ، حتماَ به ثبت برند نیاز دارید. این کار از جهات بسیاری دارای اهمیت است و در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر و روز افزون تقاضای ثبت آن در استان اردبیل بوده ایم. از طریق ثبت کردن برند ، فعالیت و خدمات یک شرکت ، نسبت به تولیدات و فعالیت ها و خدمات سایر شرکت ها متمایز می گردد. به همین دلیل، برای شناخته شدن در بازار کار، تولید و تجارت محصول و کالا و کیفیت خدمات رسانی در سریع ترین زمان ممکن ، لازم است شرکت ها بعد از ثبت رسمی خود، اقدام به ثبت برند نمایند. در واقع ، این کار فواید و آثار بسیاری را به همراه دارد که به بررسی اهم این فواید می پردازیم.
1- ثبت برند در اردبیل یعنی مطرح شدن یک شرکت در عرصه فعالیت و تولید
2- حق استفاده انحصاری برند تنها شامل کسانی می شود که برند خود را به ثبت برسانند.

 

sabt brand dar ardebil


3- با انجام این کار، شرکت ها ملزم می شوند که کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند .
4- در قراردادهای اعطای نمایندگی، این گزینه از مهم ترین ویژگی هایی است که باید قید شود.
5- شرکت ها برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه آرم تجاری خود دارند.
6- ثبت برند یعنی ثبت نشانه و هویت یک شرکت یا موسسه تولیدی و خدماتی
7- ثبت کردن برند یعنی کسب درآمدی جدید برای شرکت با واگذاری و فروش برند به شرکت های دیگر
8- علائم تجاری ثبت شده قابل نقل و انتقال می باشند .
9- از برند و آرم تجاری برای دریافت گواهی و نشان استاندارد استفاده می شود.
10- ثبت برند یعنی کاهش هزینه های تبلیغاتی کالا یا خدمات
11- در صورتی که شرکت بتواند برند سازی موفقی داشته باشد، می توان برند را جزء دارایی های ارزشمند این شرکت به شمار آورد.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت برند در اردبیل 

نام تجاری به دو صورت لاتین و غیرلاتین در دنیای کسب و کار استفاده می شود. چنانچه می خواهید نام برند شما فارسی باشد باید یک مستند معنایی در لغت نامه دهخدا داشته باشد. نام انتخابی باید مناسب با فعالیت شرکت باشد و مزایای کالا یا خدماتی را که تولید می کند توصیف کند. چرا که برند می تواند معرف قالب و موضوع فعالیت یک شرکت در بازار رقابت تجاری باشد .
نام برند باید بتواند توجه مصرف کننده را به خود جلب کند و بر روی مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند. در واقع یک برند موفق، برندی گیرا است که بتوان به آسانی آن را تلفط کرد. اگر برند شما اینگونه باشد به راحتی می توان آن را تبلیغ نمود.
صفات مشخصه برند دارا بودن یک حس اصالت و تازگی است که مخاطب را به سمت خود بکشاند ولی این دو به دست نمی آید اگر شما خلاقیت و اصالت را در انتخاب نام نداشته باشید ، اصالت به معنای اختصاصی بودن است و شما باید نامی را انتخاب کنید که قبلاَ استفاده نشده باشد. همچنین برندی که انتخاب می کنید، نباید باعث انحراف ذهن مشتریان شود و آن ها را نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبدا جغرافیایی محصول گمراه کند.

 

madarek sabt brand dar ardebil


علائمی که قابلیت ثبت ندارند :
1- اسم های عام را نمی توان به ثبت رساند، به عنوان نمونه اگر شرکت شما قصد دارد برند " کفش " را برای فروش کفش ثبت کند، تقاضانامه ثبت این برند رد خواهد شد.
2- واژه های توصیف کننده دسته ای دیگر از کلمات هستند که نمی توان آن ها را برای ثبت علامت تجاری به کار برد. بر همین اساس واژه های کیفی مانند " تند " ، " شیرین "، احتمالاَ مردود خواهند شد. در حقیقت اگر به تولیدکننده یک نوشیدنی برای فروش محصولاتش حق استفاده انحصاری از کلمه " خوش گوار " داده شود، کاری غیرمنصفانه خواهد بود.
3- شباهت نزدیک به 50% با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.
4- پرچم کشورها، نشان های سلطنتی، علامات دولتی، نماد ممالک مختلف، و یا آرم سازمان های بین المللی که نمونه ای از آن ها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت اعلام شده است قابل ثبت نمی باشند.
بدیهی است علائمی که خلاف موازین شرعی و اسلامی، عرف و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند ، قابلیت ثبت ندارند.

مدارک لازم برای ثبت برند به نام شخص حقیقی

مدارک این کار برای شخص حقیقی، باید مرتبط با فعالیت و زمینه مورد نظر و به نام شخص باشد. مدارک لازم که در ذیل آورده شده است ، می بایست برای ثبت آماده و اسکن گردد.
1- کارت ملی
2- کپی شناسنامه
3- کپی مجوز فعالیت ( مانند پروانه بهره برداری، پروانه ساخت ، جواز کارت بازرگانی یا کسب ، جواز تاسیس )
4- کپی کارت بازرگانی ( در صورت استفاده از حروف لاتین )

مدارک لازم برای ثبت برند به نام شخص حقوقی 

مجوزها و تمام مدارک لازم ثبت کردن برند برای شخص حقوقی، باید به نام شخص حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نیز در آن ذکر شود. مدارک لازم ذیل باید آماده شده و اسکن شود.
1- کپی کارت ملی
2- کپی شناسنامه
3- کپی آخرین تغییرات شرکت
4- کپی روزنامه تاسیس
5- کارت بازرگانی
6- کپی مجوز فعالیت ( مانند پروانه بهره برداری، پروانه ساخت ، جواز کارت بازرگانی یا کسب ، جواز تاسیس )
برای ثبت برند، باید ابتدا به سامانه اداره کل مالکیت صنعتی به نشانی http://iripo.ssaa.ir مراجعه نموده و با تکمیل فرم اظهارنامه الکترونیکی و ارسال ضمائم از طریق سامانه ، مراحل ثبت را آغاز نمایید.
یک برند ، برای ثبت باید در اداره مالکیت پذیرش گردد. اداره ثبت قبل از قبولی تقاضای ثبت موظف است بررسی کند که آیا تقاضای ثبت مطابق اصول پیش بینی شده در قانون تنظیم شده و جزء علایم ممنوعه نیست و همچنین شباهتی با علامات ثبت شده قبلی ندارد و چنانچه تشخیص دهد که علامتی واجد شرایط لازم برای ثبت نیست اختیار دارد تقاضای ثبت علامت را رد کند. برای حفظ حقوق اشخاص در مورد مقابل تصمیمات اداره ثبت ، قسمت آخر ماده 7 قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر می دارد : در صورتی که تقاضای ثبت رد شود علل رد باید صریحاَ ذکر گردد.
هزینه ثبت برند شامل دو بخش اساسی می شود. یک قسمت آن حق الزحمه موسسه ثبتی می باشد که به صورت توافقی است. البته این مبلغ باید با نوع ارائه خدمات همخوانی داشته باشد و نباید از عرف خارج باشد.
هزینه دولتی این کار به قسمت پرداختی های دولتی و فیش های واریزی مربوط می شود. اولین هزینه که با شروع کار صورت می پذیرد هزینه ثبت اظهارنامه برند می باشد که بسته به حقیقی یا حقوقی بودن شخصیت متقاضی هزینه ها متغیر است و البته تعداد کالاهای درخواستی و طبقات مورد تقاضا که آن هم به کالاها بستگی دارد. لازم به ذکر است، پرداخت هزینه نشانه تایید و ثبت نهایی اظهارنامه محسوب شده و بعد از آن امکان برگرداندن هزینه و تغییر اطلاعات و ضمائم وجود ندارد و متقاضی می تواند صرفاَ تا زمانی که اظهارنامه او هنوز ثبت نهایی نشده است نسبت به ویرایش اطلاعات و ضمائم اظهارنامه ثبت برند اقدام نماید.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران