نکات مهم در ثبت برند ساعت

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

از آرم ساعت رولکس تا آرم امگا وسیکو همگی چه چیز را در ذهن شما تداعی می کند ؟
یک نام با یک علامت تجاری ولی دنیایی از اطلاعات به ذهن شما وارد می شود، این شرکت ها توانسته اند از طریق برند ، بازار خود را به وجود بیاورند و مشتریان بسیاری را به خود جلب کنند. در واقع برندها، تنها ابزار اقتصادی و حقوقی هستند که می توانند هم در سطح داخلی و هم در سطح جهانی، رسالت شناساندن کالا و خدمات را بر عهده گیرند.

تمامی برندهای معروف دنیا ابتدا از یک ایده و اسم الهام گرفته و به مرور زمان به صورت گسترده بین مردم رواج یافته و منبع کسب درآمدهای هنگفتی شده اند.
شما هم می توانید با انتخاب یک نام مناسب و ثبت آن ، فعالیت و حرفه خود را رواج دهید و کالا یا خدمات خود را در دنیا مطرح کنید. در واقع، زمانی که برندی را ثبت می کنید، این امکان را برای خود فراهم می کنید که در حوزه های بین المللی نیز جایگاهی ویژه ای داشته باشید. از طریق ثبت کردن برند، می توان به مزایا و امتیازات متعدد بسیاری نظیر موارد ذیل دست یافت :
- ثبت برند تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند .
- حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت برساند.
- حمایت از برند در قالب سازوکارهای حقوقی و ثبت آن ، این حق را برای مالک آن ایجاد می کنند که مانع کپی و تقلید غیرمجاز توسط اشخاص ثالث شود تا بدین طریق بتواند از بازگشت مالی سرمایه گذاری انجام شده اطمینان حاصل کند.
- اشخاص حقیقی و یا حقوقی با ثبت کردن برند می توانند از وام و تسهیلات دولتی استفاده نمایند.
- از برند برای دریافت گواهی و نشان استاندارد استفاده می شود.
- در قراردادهای اعطای نمایندگی، این گزینه از مهم ترین ویژگی هایی است که باید قید گردد .

ثبت برند ساعت
- حق امتیاز یکی دیگر از مواردی است که مشوقی برای ثبت کردن برند به شمار می رود. زمانی که شما برند خود را به ثبت می رسانید، می توانید حق امتیاز علامت تجاری خود را به افراد و یا شرکت های دیگر واگذار کنید تا هم به شهرت و اعتبار شما کمک کند و هم یک منبع درآمد مستقلی برای شما باشد.
لازم به توضیح است، مرجع ثبت، " اداره کل مالکیت صنعتی " است. ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید.

برای ثبت برند ساعت چه مدارکی مورد نیاز است ؟

بسته به اینکه تصمیم به ثبت کردن برند شخص حقیقی، یعنی برندی که مالک آن شخص حقیقی است دارید و یا تصمیم به ثبت کردن برند حقوقی، یعنی برندی که مالک آن شرکت ها، موسسات و یا سازمان ها خواهند بود را دارید و همچنین بسته به اینکه برندی که ثبت می نمایید فارسی باشد و یا لاتین باشد، مدارکی که باید تهیه نمایید تا حدودی با هم متفاوت است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای به ثبت رساندن برند شخص حقیقی و شخص حقوقی را با هم بررسی می نماییم.
مدارک لازم برای ثبت برند شخص حقیقی :
- کپی شناسنامه
- کپی کارت ملی
- کپی مجوز فعالیت ( مانند پروانه بهره برداری، پروانه ساخت ، جواز کارت بازرگانی یا کسب ، جواز تاسیس )
- کپی کارت بازرگانی ( در صورت استفاده از کلمه یا حروف لاتین )
- جواز کسب یا کارت بازرگانی یا هر نوع گواهی فعالیتی که از طرف نهادهای نظارتی و دولتی صادر شده است.
- تصویر علامت مورد نظر به ابعاد 6 * 6 سانتیمتر به تعداد 12 عدد و توضیح در برگی جداگانه در خصوص علامت و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت
مدارک لازم برای ثبت برند شخص حقوقی :
- کپی شناسنامه
- کپی کارت ملی

مدارک ثبت برند
- کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت ( از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد ) .
- کپی مجوز فعالیت ( جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی )
- کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد ) .
- تصویر علامت مورد نظر به ابعاد 6 * 6 سانتیمتر به تعداد 12 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت ها هستند.
نکته : چنانچه در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

اقدامات لازم برای ثبت برند ساعت 

اصلی ترین اقدام ، جهت ثبت نمودن برند انتخاب یک واژه مناسب ، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است و باید این موارد را به گونه ای انتخاب نمایید که برند شما به راحتی در اذهان مخاطب ماندگار شود و معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه می نمایید. در واقع ، بارزترین خصیصه برند، قدرت تمایز بخشی آن است . به این معنا که هر برند باید بتواند کالا و خدمات اشخاص حقیقی و یا حقوقی را از هم متمایز سازد. علاوه بر وجه تمایز کالا و خدمات اشخاص مختلف تجاری، مشخص ساختن خصوصیات ، از جمله ماهیت و کیفیت کالا یا خدمات و حتی مشخص ساختن مبداء و محل جغرافیایی تولید کالاهای صنعتی یا دامی و کشاورزی نیز جزء خصیصه علامت تجاری است.
علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند ، به هر ترتیب وقتی قابل ثبت است که اولاَ : جدید باشد ؛ ثانیاَ وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد و ثالثاَ موجب گمراه کردن مشتریان نگردد. به این معنا که برند نباید مشتری را از لحاظ جنس یا مبداء تولید محصولات دچار اشتباه سازد. قانون ثبت علائم و آیین نامه اصلاحی اجرایی که در سال 1337 تصویب شده است ثبت علائم ذیل را ممنوع نموده است :
- علائم رسمی، دولتی و مملکتی مانند پرچم ایران ، علائم وزارتخانه ها ، هلال احمر ، علائم نیروهای مسلح و ...
- علائمی که قبلاَ خود یا مشابه آن ثبت شده باشد.
- علائم مغایر با عفت عمومی و نظم و انظباط اجتماعی
- علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی باشد و دولت استفاده از آن را به عنوان علامت تجاری منع کرده باشد.
یک برند بعد از آنکه آماده گردید باید در اداره مالکیت پذیرش گردد و پس از بررسی کارشناس اول و دوم و سپس رییس اداره 2 حالت به وجود می آید :
1- هنگامی که برند قابلیت ثبت دارد که ارائه می شود برای روزنامه رسمی اول و دوم و پس از آن سند 10 ساله برند ارائه می شود.
2- هنگامی که برند قابلیت ثبت ندارد که تقاضا از بین می رود و متقاضی باید درخواست جدید با نام جدید ارائه نماید.

در هنگام اقدام به ثبت برند، نکات ذیل را مورد توجه قرار دهید 

- در آئین نامه ذیربط جهت کلیه اجناس ، طبقاتی قائل و آن را به 36 قسمت نموده اند . مثلاَ طبقه 14 مربوط به جواهرات ، سنگ های قیمتی ، وسایل ساعت سازی و زمان سنجی است. بنابراین متقاضی باید معلوم کند جنس مورد تقاضای او با کدام یک از طبقاتی که در آئین نامه ذکرشده مطابقت دارد و برای هر طبقه حق الثبت جداگانه باید پرداخت نماید.
- اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیرقابل ثبت هستند .
- اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.
- توصیه می شود قبل از ثبت کردن برند مورد نظرتان، آن را استعلام نمایید تا متوجه شوید که آیا عین یا شبیه برند مورد نظر شما در همان طبقه ای که شما تصمیم به ثبت برند در آن طبقه را دارید، قبلاَ به ثبت رسیده است یا خیر. چرا که در صورت وجود کوچک ترین مشابهتی بین برند مورد نظر شما و برندی که قبلاَ در همان طبقه ثبت شده است، اظهارنامه علامت تجاری شما رد خواهد شد.
- جهت ثبت کردن برند، تاریخ تقاضای ثبت آن هم بسیار مهم است. چنانچه یک برند هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد، متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجحیت داشته باشد اجازه به ثبت رساندن آن را دارد.
هم چنین بخوانید :
- مراحل ثبت برند
- هزینه ثبت برند

از انتخابتان متشکریم.
منتظر دریافت سوالات شما هستیم.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران