ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت در کاشان

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ثبت شرکت در کاشان به دلیل ماهیت این شهرستان مورد توجه سرمایه گذاران کثیری قرار گرفته است. شهرستان تاریخی کاشان از شهرستان های استان اصفهان است که دارای چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک و هفت شهر کاشان، قمصر، نیاسر، جوشقان قالی، کامو و چوگان، برزک و مشکات می باشد. 

مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در منطقه کاشان:

  • امنیت سرمایه گذاری در منطقه
  • برخورداری از 16 شهرک صنعتی به مساحت بیش از 3500 هکتار و بیش از 1500 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با 200 نوع محصول
  • تاسیس فرودگاه با وجود شبکه حمل و نقل ریلی و تنوع راه های ارتباطی
  • دارا بودن صنایعی از قبیل فرش ماشینی، ریسندگی، بافندگی، نخ، انواع پارچه، مخمل، پتو، چینی سازی، سایت مدرن خودروسازی، کاشی سازی، ملامین سازی، بخاری، آبگرمکن و ده ها واحد صنعتی پیشرفته دیگر
  • برخوردار بودن از ویژگی های ممتاز کشاورزی و دامداری
  • دارا بودن معادنی نظیر مس، آهن، نمک طعام، سنگ های مرمر
  • برخورداری از جاذبه های متنوع گردشگری
  • فراهم نمودن زمینه مناسب و تسهیل در امر صادرات و همچنین واردات ماشین آلات و مواد اولیه با وجود گمرک در این منطقه که به عنوان بندر خشک نیز تلقی می شود.
  • وجود نیروی انسانی خبره و متخصص با توجه به استقرار 15 مرکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و...

ثبت شرکت در کاشان

 یکی از مطمئن ترین روش ها جهت سرمایه گذاری و شروع فعالیت اقتصادی در کاشان، راه اندازی شرکت تجاری است. شرکت تجاری، قراردادی است که به موجب آن چند شخص (حقیقی و حقوقی) سرمایه را با هم برای ایجاد یک شخصیت حقوقی در میان می گذارند که در نفع و ضرر به تناسب سرمایه سهیم باشند. 

از پرسش های همیشگی افراد صاحب سرمایه، زمانی که می خواهند در قالب یک شرکت به کسب و کار بپردازند، چگونگی تاسیس آن است. این مقاله با هدف بررسی و ثبت شرکت در کاشان تهیه گردیده است تا با آگاهی از آن به راحتی نسبت به ثبت نمودن شرکت اقدام نمایید. متقاضیان عزیز، علاوه بر مطالعه این مطلب، در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی در این رابطه می توانند با همکاران ما در ثبت شرکت فکربرتر تماس حاصل نمایند. 

در نظام حقوقی ایران، شرکت های تجاری بیشتر جنبه قراردادی دارد که مستلزم همکاری دو یا چند شخص است. این شرکت ها، دارای شخصیت حقوقی هستند که به شخصیت شرکاء بستگی ندارد و شرکت به خودی خود قادر است امور تجاری انجام دهد و دارای اموال و حقوق باشد. 

شرکت های تجاری، پس از تشکیل، با ثبت حیات پیدا می کنند و در قالب شخصیت حقوقی مبادرت به فعالیت تجاری می نمایند. با توجه به تنوع شرکت ها و امکانات متفاوتی که برای هر نوع شرکت متصور است، انتخاب شرکتی که متناسب با موضوع فعالیت شرکت در کاشان باشد و در عین حال منافع موسسان را تامین کند، ضروری است. 

شرکت های تجاری اساساَ به شرکت های شخص و شرکت های سرمایه و شرکت های مختلط تقسیم می شوند. ذیلاَ فهرست وار به شرح تفصیلی آن ها خواهیم پرداخت . 

الف- شرکت های شخص در کاشان: در این قبیل شرکت های بازرگانی، شخصیت شرکا از اهمیت خاصی برخوردار است و محور گردش امور شرکت، اعتبار مالی شرکا است. زیرا در این شرکت آنچه مهم است سرمایه شرکا است که گردش امور شرکت را سامان می بخشد. بدین جهت عامل مهم در تشکیل این شرکت ها، اعتماد و اطمینان افراد تشکیل دهنده آن ها نسبت به یکدیگر است و در این شرکت ها کلیه شرکا در اداره امور شرکت دخالت و نظارت دارند و نه تنها سرمایه آن ها در شرکت ها جوابگوی قروض شرکت خواهد بود، بلکه اگر قروض شرکت بیش از سرمایه شرکت بوده باشد ، شرکا بایستی از دارایی شخصی خود قروض شرکت را پرداخت نمایند. مانند شرکت های تضامنی و شرکت های نسبی که در آن ها شرکا مسئولیت تضامنی دارند . 

ب- شرکت های سرمایه در کاشان: در این قبیل شرکت های بازرگانی، اعتبار شخصی شرکا مطرح نیست و به همان اندازه مسئولیت آنان در مقابل قروض شرکت نیز مانند مسئولیت شرکا در شرکت های شخص نمی باشد، بلکه شرکا در این شرکت ها فقط تا میزان سرمایه آورده خود به شرکت در مقابل قروض شرکت مسئولند و بستانکاران شرکت نمی توانند مانند شرکت های شخص برای مطالبات بیش از سرمایه شرکت، به شخص شرکا رجوع نمایند. بلکه طلبکاران فقط تا میزان سرمایه شرکا حق رجوع به مدیران شرکت را دارند. در این شرکت ها خود شرکا در اداره امور شرکت دخالتی ندارند بلکه مدیران شرکت هستند که اداره امور شرکت را به عهده دارند. مانند شرکت های سهامی ( اعم از سهامی عام یا سهامی خاص ) و شرکت با مسئولیت محدود. 

ج- شرکت های مختلط در کاشان: دو نوع شرکت بازرگانی وجود دارد که نوعاَ اختلاطی از شرکت های سرمایه و شرکت های شخص می باشند و معمولاَ در این نوع شرکت ها، شرکای ضامن تخصص و دانش شغلی و صنعت خود را به صورت (آورده) در اختیار شرکت می گذارند و سایر شرکا سرمایه نقدی یا غیرنقدی به شرکت می آورند و مسئولیت این ها در حدود سرمایه ای است که در شرکت دارند. این شرکت ها دو قسم هستند و هر قسم دو نوع شریک دارد:

قسم اول شرکت مختلط سهامی است که از یک عده شرکایی که سرمایه آن ها به سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه تقسیم می شود و نیز از یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می گردد. 

قسم دوم شرکت مختلط غیرسهامی است که از یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود به وجود می آیند . 

هر کدام از شرکت ها برای ثبت نیاز به نام دارند. نام شرکت باید دارای شرایط زیر باشد:

  • دارای ریشه فارسی باشد. یعنی در فرهنگ لغات دهخدا یا معین موجود باشد. 
  • تکراری نباشد و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد. 
  • مخالف شئونات اسلامی و نظم عمومی و اخلاق حسنه نباشد. 
  • باعث فریب افکار عمومی نشود. 

نکته: نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.

وظیفه تعیین نام شرکت ها و موسسات غیرتجاری سراسر کشور در حال حاضر با اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری در تهران می باشد و در صورتی که ثبت کردن شرکت در خارج از تهران و در شهر دیگری صورت گیرد، واحد ثبت شرکت ها در شهرستان مراتب را از اداره کل ثبت شرکت ها در تهران استعلام خواهد نمود. 

لازم به توضیح است در حال حاضر با توجه به فرایند الکترونیکی شدن ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، مراحل پذیرش درخواست ثبت شرکت در کاشان، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می پذیرد و متقاضی ثبت کردن شرکت یا موسسه می تواند با ورود به سامانه ثبت شرکت ها نسبت به انجام آن اقدام نماید. 

بعد از اتمام مراحل اینترنتی ثبت شرکت در کاشان، در مرحله بعد می بایست مدارک مورد نیاز را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمود. در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره ثبت شرکت ها در کاشان اقدام به تهیه پیش نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می دهد.

درباره ثبت تغییرات شرکت در کاشان

پس از ثبت شرکت در کاشان، اعضاء شرکت می توانند با اخذ تصمیمات لازم در مفاد اساسنامه یا امور کلی شرکت تغییراتی ایجاد کنند اما این تغییرات در مواردی که در روابط اشخاص خارج با شرکت تاثیر داشته باشد باید در اداره مربوطه ثبت و آگهی گردد و تا هنگامی که این تغییرات ثبت و آگهی نشده باشد، کلیه معاملاتی که اشخاص خارج به استناد ثبت قبلی انجام داده اند معتبرند. مثلاَ در صورتی که مدیر شرکت تغییر کند یا در اختیارات وی تغییراتی داده شود، این تغییر تا زمانی که به ثبت نرسیده است برای اشخاص ثالث معتبر نیست و معاملاتی که مدیر معزول قبل از ثبت و آگهی عزل انجام داده است، برای شرکت تعهد آور می باشد. 

ثبت تغییرات شرکت در کاشان

به موجب ماده 200 قانون تجارت، ثبت تغییرات شرکت در کاشان در موارد ذیل الزامی است:

  1. تغییر اساسنامه
  2. تمدید مدت شرکت زاید بر مدت مقرر 
  3. انحلال شرکت، حتی در مواردی که انحلال به واسطه انقضای مدت شرکت صورت گیرد. 
  4. تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت 
  5. تغییر اسم شرکت 
  6. در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده 58 قانون تجارت در ماده 58 قانون تجارت در ماده نهم نظامنامه قانون تجارت، علاوه بر موارد بالا ، تغییر مدیر با مدیران شرکت هم افزوده شده است. 

به منظور ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ها در کاشان، لازم است صورت جلسه ای از تصمیمات و تغییرات مزبور تنظیم شود و در ذیل صورت جلسه اعضا به یکی از سهامداران یا مدیران شرکت یا وکیل رسمی شرکت وکالت بدهند تا از طرف سایر اعضا در اداره فوق الذکر حاضر شده و نسبت به امضای ذیل ثبت تغییرات اقدام نماید. 

همان طور که اشاره گردید، انتشار تغییراتی که در وضعیت شرکت ثبت شده در کاشان ایجاد می شود نیز ضروری است. نتیجه عدم انتشار مواردی که به عهده مدیران است، این است که اولاَ مدیران ممکن است مطابق قواعد عام، به سبب خطای خود، محکوم به جبران خسارت اشخاص ثالث شوند و ثانیاَ اشخاص ثالث می توانند این تغییرات را نادیده بگیرند؛ چه تغییراتی که به نظر آن ها نرسیده در مقابل آن ها قابل استناد نیست.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت در کاشان:

  1. ارائه صورت جلسه تغییرات شرکت و تنظیم صورت جلسات 
  2. ارائه مدارک شناسایی برای سهامداران و شرکا 
  3. ارائه اسناد شرکت 
  4. کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره 
  5. کپی روزنامه رسمی به همراه تغییرات موجود در آن 
  6. حضور تمامی شرکا و مدیر در صورت انحلال شرکت 
  7. پرداخت هزینه روزنامه رسمی 

کلیه تغییرات شرکت ها در کاشان طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره انجام می پذیرد. در ادامه، به وظایف هر یک از آن ها می پردازیم:

وظایف مجمع عمومی عادی

- تعیین خط مشی شرکت و رسیدگی و اتخاذ تصمیم راجع به کلیه امور شرکت (غیر از آنچه که در صلاحیت مجمع عمومی موسس یا فوق العاده است).

- رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد و سالانه شرکت. رسیدگی مزبور پس از استماع گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان خواهد بود. 

- انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان

- تصویب ترازنامه و دستور تقسیم سود بین صاحبان سهام

- تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت.

وظایف مجمع عمومی فوق العاده 

- تغییر در مواد اساسنامه (مانند تغییر در نام شرکت، تغییر در موضوع شرکت، تغییر محل شرکت)

- افزایش یا کاهش سرمایه 

- تغییر در عده مدیران و مدت خدمت آن ها و تعیین بازرسان 

- اجازه صدور اوراق قرضه 

- ایجاد سهام ممتازه 

- انحلال شرکت 

برخی تصمیمات دیگر نیز مانند تغییر نشانی شرکت در کاشان، تغییر دارندگان حق امضا، تاسیس یا تغییر شعبات شرکت، تعیین مدیر عامل و... می تواند در جلسه هیئت مدیره انجام شود که برای آن بایستی صورتجلسه هیئت مدیره تنظیم و به امضای اعضای هیات مدیره برسد.

با ما در ارتباط باشید. 

• شماره تماس:42143-021

• سامانه ی پیامکی: 100042143

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران