سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

جستجوی شماره ثبت شرکت که از طریق سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها انجام می پذیرد. معنای شرکت و یا کمپانی یک شخصیت حقوقی، انجمن و یا یک بنگاه تجارت است. بنابر تعریف قانون مدنی ایران، کمپانی به طور دقیق با این عبارت بیان شده است:

اجتماع حقوق مالکان متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه، که این تعریف در برگیرندهء مشاعات نیز هست.

دلایل استعلام شماره ثبت شرکت برای هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند موارد زیر باشد:

  • یقین و حصول اطمینان از صحت و یا سقم وجود شرکت، فعالیت شرکت در حال حاضر و یا عدم فعالیت آن، اعتبار شرکت با اهدافی مانند خرید شرکت، همکاری با شرکای کمپانی و عقد قرارداد با شرکت مذکور، قانونی بودن یا نبودن شرکت و ...
  • دانستن این نکته ضروری است که شرکت هایی که هیچ شماره ثبتی را دریافت نکرده اند، غیر مجاز و غیر قانونی می باشند.

شرکت هایی که به ثبت می رسند، دارای یک ویژگی ممتاز هستند یعنی شماره ثبت منحصر به فرد و تخصیص یافته ای را دارند که ثابت است و هیچ گونه تغیری در آن به وجود نمی آید. این شماره که از سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها قابل دسترسی است، به منظور استعلام شرکت مورد نظر می باشد که با دستیابی به آن می توان کلیه اطلاعات شرکت را بدست آورد و هویت و نوع شرکت را نیز مشاهده نمود. تا زمان برپایی شرکت، شماره ثبت مذکور است که شرکت را قابل شناسایی می سازد.

چگونگی استعلام شماره ثبت شرکت ها

برای انجام دادن مراحل ثبت شرکت مورد نظر و دریافت شماره ثبت یا کد آن می توان به طور مستقیم از اداره ثبت شرکت ها و یا از طریق کارشناسان ثبت شرکت راهنمایی های مربوطه را دریافت کرد. الزامات کلی جهت استعلام شرکت عبارتند از نام شرکت متقاضی، شناسه ملی شرکت و شماره ثبت شرکت.

روش های استعلام گیری شماره ثبت شرکت ها

  1.  نخستین سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها با مراجعه به سایت و یا وبگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور irsherkat.ssaa.ir و تکمیل فرم درخواست جهت استعلام ثبت شرکت ممکن است.
  2.  دومین روش استعلام گیری با ورود به وبگاه و یا وب سایت ilenc.ir و تکمیل مشخصات خواسته شده برای مشاهده شرکت ثبتی مورد نظر است.
  3.  ورود به سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران در سایت و یا تارنمایrooznamehrasmi.ir به عنوان سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها نیز راه دیگری برای جستجوی اطلاعات ثبتی شرکت های متقاضی است.

بنابراین چنان چه سامانه جامع ثبت شرکت ها را در فضای مجازی جستجو کنیم، می توانیم به اطلاعات لازم در خصوص سیستم یا سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها دست بیابیم. نهاد حاکم بر پورتال ثبت شرکت ها در ایران، قوه قضائیه است. (پورتال (Portal) به معنای دریچه و درگاه است و مفهوم آن در فضای مجازی و اینترنت آن صفحه وبی است که مزایایی از قبیل سهولت دسترسی را به کاربر جهت اعلام خواستگاه هایش می دهد).

قوهء قضائیهء جمهوری اسلامی ایران نهادی است که در حال حاضر عملکردی مستقل دارد و موظف به پشتیبانی حقوق افراد و اجتماع مردم کشور و در نهایت مسئول تحقق بخشیدن به رویای عدالت و نهادینه کردن آن است.

نتایج حاصل از جستجوی سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها

  1. نام کامل افراد ثبت کننده حقوقی با شناسه ملی، کد پستی و وضعیت شخص حقوقی
  2.  تاریخ تاسیس شرکت به واسطه اشخاص حقوقی و نوع و هویت شرکت
  3.  تاریخ آخرین بروز رسانی و تغییر و تحول رخ داده در شرکت های منظور (مقصود تاریخ ثبت نهایی تغییرات لحاظ شده در شرکت هاست)
  4.  شماره ثبت شخصیت حقوقی
  5.  اداره کل ثبت کننده شرکت و یا کمپانی
  6.  واحد ثبتی ثبت کننده
  7.  محل اقامت قانونی

مطابق با مادهء 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران تقسیم بندی شرکت های تجاری در هفت گونه است:

  1.  شرکت های سهامی که خود شامل شرکت های سهامی خاص و سهامی عام می شود.
  2.  شرکت های مختلط سهامی
  3.  شرکت های مختلط غیر سهامی
  4.  شرکت های مسئولیت محدود
  5.  شرکت های تضامنی
  6.  شرکت های نسبی
  7.  شرکت های تعاونی تولید و مصرف

ممکن است شخصی سامانه استعلام شماره ثبت شرکت ها را برای شرکت مسئولیت محدود (Limited liability company)‎ جستجو کند، چرا که مطابق با آمار و ارقام در میان تمامی شرکت های مذکور هواداران بسیاری دارد. مادهء ۹۴ قانون تجارت ایران به تعریف شرکت مسئولیت محدود در کشور این گونه اشاره کرده ‌است:

شرکت با مسئولیت محدود تشکیلاتی است بین دو یا چندین شخص که به منظور امور تجارتی تشکیل شده است و هر یک از شرکاء بدون تقسیم سرمایه به ‌سهام یا قطعات سهام، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض یا بدهی ها و تعهدات شرکت هستند.

شرکت های با مسئولیت محدود در کشور ایران دارای ویژگی های زیر هستند:

  1.  برپایی شرکت با حداقل دو شریک قابل ثبت است.
  2.  هر گونه نقل و انتقالات سهام شرکت مسئولیت محدود فقط از طریق مراجعه به دفتر اسناد رسمی امکان پذیر است.
  3.  آوردن اسم یا عنوان شرکت با عبارت «با مسئولیت محدود» از الزامات است و در صورت عدم تبعیت در مقابل شخص ثالث مثل قوانین حاکم بر شرکت های تضامنی با شرکت فوق الذکر برخورد می ‌شود.
  4.  هر کدام از شرکاء بر اساس سهمی که در شرکت با مسئولیت محدود دارند، از حق رای برخوردار هستند. البته می ‌توان در اساسنامه حق رای ‌شرکاء را تغییر داد. لغت سهم مفرد سهام است. سهم در واقع اجزایی است که سرمایه یک شرکت را شامل می شود. اعضای شرکت ‌های سهامی و تعاونی را در اصطلاح سهامدار کمپانی می نامند.
  5.  برخلاف سایر انواع شرکت ها، حداقل و حداکثر میزانی برای سرمایه گذاری شرکت با مسئولیت محدود وجود ندارد، به عبارت بهتر میزان سرمایه در این نوع از شرکت ها سقف و محدودیتی ندارد. این مورد شاید از مهم ترین گرایشات مردم جامعه در شرایط فعلی اقتصادی به این نوع از شرکت هاست.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران