ثبت شرکت مهاجرت

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اغلب متقاضیان برای ثبت شرکت مهاجرت، نخستین فعالیت خود را به منظور کسب تجربه کافی و وافی یا آگاهی از موضوعات پیرامون مهاجرت و قوانین حاکم بر پدیده مهاجرت از موسسه ‌های مهاجرتی آغاز می ‌کنند و سپس برای ثبت شرکت مستقل خود اقدام می ‌نمایند. حضور کارشناسان متخصصی که آشنایی کامل با قوانین و مقررات کشورها دارند، از ضروری ترین قوانین حضور در این مجموعه ‌ها باید تلقی گردد؛ چرا که تایید رسمی مهاجرت از الزامات قوانین کشورهاست.

مهاجرت یا کوچ به معنای جا به ‌جایی مردم از یک مکان به مکانی دیگر است که به دلایلی همچون کار یا زندگی صورت می پذیرد. در حالت معمول کشورهایی که شرایط نسبی ایده آل تری دارند، کمتر از مردم کشورهای استعمارگر با پدیده مهاجرت مواجه هستند. چرا که مهاجرت اغلب به دلایل دور شدن از عوامل نامساعد و ناخوشایندی همچون فقر و کمبود امکانات، بیماری، مسائل سیاسی و عدم پذیرش قشریون، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و مواردی از این قبیل رخ می دهد.

بنابراین شرایط مساعد همچون امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر و تحصیلات بالاتر، کسب درآمد بیشتر، مسکن بهتر و آزادی ‌های عقیدتی و سیاسی از دلایل جذب مهاجران به سایر کشورهاست. شایان ذکر است که بدون شک کشورهای مهاجرپذیر نیز از نیروی کار مهاجران ذی نفع هستند.

مهاجرت به ‌طور ضمنی به اقامت طولانی مدت اطلاق می ‌شود، لذا توریست ها و سیاحان به ‌عنوان مهاجر شناخته نمی ‌شوند، هر چند مواردی همچون مهاجرت فصلی کارگران و نیروی کار که فی المثل برای مدت کمتر از یک سال اقدام به نقل مکان می کنند، اغلب از اشکال مهاجرت محسوب می‌ شود. برخورداری از آگاهی در خصوص مهاجرت می تواند به طرق مختلف همچون مراجعه به شرکت های مهاجرتی بررسی شود.

مجوز ثبت شرکت مهاجرت

موسسات مهاجرتی فعال در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، مجوز تاسیس خود را می بایست از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ بنمایند. شرکت ‌های مهاجرتی فعال در حیطه اخذ اقامت به متقاضیان نیز می بایست مجوز فعالیت را از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده باشند. صادر کننده مجوز فعالیت برای ثبت شرکت مهاجرت در زمینه کاریابی و در خارج از کشور را نیز بخش بین‌المللی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران عهده دار است.

استعلام شرکت‌ های مهاجرتی

تنها مرجع رسمی به جهت استعلام قانونمندانه فعالیت شرکت ‌های مهاجرتی در ایران "سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور" است. سامانه مذکور تحت نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می ‌کند، لذا متعلق به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. مشخصات تمام شرکت ‌هایی که به صور قانونی در زمینه امور مهاجرت مجوز فعالیت دارند، در سامانه نام برده ثبت شده است.

همچنین اطلاعات کامل موسسات مهاجرتی مجاز شامل نام موسس یا بنیانگذار و نشانی موسسه در وب سایت موجود است و متقاضیان ثبت شرکت مهاجرت می ‌توانند به راحتی شرکت ها و اطلاعات مربوطه را استعلام نمایند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از زیرمجموعه های نهاد قوه قضائیه و عهده دار ثبت معاملات، شرکت ‌ها، املاک و دارایی ‌های شخصی اتباع ایران است. دفاتر ازدواج و دفاتر اسناد رسمی تحت نظارت این سازمان هستند.

ثبت شرکت‌ های مهاجرتی در ایران مطابق با قانون جاری و وابسته به نوع شرکت درخواست شده، به طور تقریبی در حدود دو هفته به طول می انجامد.

ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود مهاجرتی

از بهترین راه های تاسیس شرکت مهاجرتی، ثبت شرکت از نوع سهامی خاص و یا از انواع مسئولیت محدود است که بسته به نوع فعالیت و اهداف شخص متقاضی تعیین می ‌شود.

براساس ماده 2 و1 اصلاحی قانون تجارت ایران، تعریف شرکت سهامی به این صورت است:

شرکتی را سهامی گویند که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام نیز، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست. شرکت سهامی یک شرکت بازرگانی محسوب می گردد ولو این که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد.

شرکت سهامی خاص از انواع شرکت های سهامی است که سهام آن قابلیت داد و ستد در بورس اوراق بهادار را دارا نیست، اما توسط اشخاص به راحتی قابل معامله است. در زمان تشکیل شرکت سهامی خاص، باید کلیه سرمایه به هنگام تاسیس توسط موسسان، تامین گشته و بخشی از سرمایه شرکت نیز در بانک سپرده ‌گذاری شده باشد.

شباهت شرکت ‌های سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود در این مورد است که مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی ‌های شرکت، محدود به مبلغ سرمایه ‌گذاری شده در شرکت ها می باشد و در صورت عدم کفایت، مجبور به مصرف اموال شخصی خود در این راه نیستند.

از تفاوت های شرکت ‌های سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود در ایران این موارد است که در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به صورت اعلامی است و هر میزان که اعلام شود، دیگر احتیاج به واریز شدن به حساب شرکت را ندارد. اما در شرکت سهامی خاص 35% مبلغ اعلامی به صورت الزامی می ‌بایست به صورت نقدی به حساب شرکت واریز گردد و 65% نیز در تعهد مابقی و ظرف 5 سال تادیه گردد.

در صورت نیاز به مشاوره، با متخصصین مؤسسه فکر برتر تماس حاصل فرمایید. 42143-021

سؤالات احتمالی 

1. چگونه می توان از قانونی بودن موسسات مهاجرتی استعلام به عمل آورد؟

سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی تنها منبع قابل استناد جهت استعلام گیری فعالیت قانونی شرکت ‌ها و موسسات در ایران است.

2. ثبت یک شرکت مهاجرتی چقدر به طول می انجامد؟

ثبت شرکت‌ های مهاجرتی در کشور ایران مطابق با روال قانونی و وابسته به نوع شرکت درخواست شده، در حدود دو هفته زمان می ‌برد.

3. شرکت های مهاجراتی در چه مواردی فعالیت می کنند؟

مواردی از قبیل اعزام دانشجو به خارج کشور و اخذ اقامت از حیطه های فعالیت شرکت های مهاجرتی هستند.

4. مجوزهای ثبت شرکت مهاجرتی از چه ارگان هایی است؟

مجوز موسسات مهاجرتی فعال در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ می شود. شرکت ‌های مهاجرتی فعال در حیطه اخذ اقامت نیز، مجوز فعالیتشان را از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دریافت می کنند. صدور مجوز فعالیت برای ثبت شرکت مهاجرت در زمینه کاریابی و خارج از کشور را هم بخش بین‌المللی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران بر عهده دارد.

5. آیا توریست ها و کسانی که به واسطه کار اقدام به نقل مکان به کشور دیگری کرده اند، مهاجر محسوب می شوند؟

مهاجرت یک اقامت طولانی مدت است و گروه هایی چون توریست ها و سیاحان به ‌عنوان مهاجر شناخته نمی ‌شوند، اما مواردی از قبیل مهاجرت فصلی کارگران و نیروی کار که به عنوان نمونه برای مدت کمتر از یک سال اقدام به نقل مکان می کنند، در غالب اوقات از اشکال مهاجرت محسوب می‌ شود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران