ثبت شرکت خدمات پیک موتوری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت خدمات پیک موتوری می بایست با مفهوم پیک موتوری و حیطه فعالیتشان آشناتر شویم.

امروزه استخدام پیک موتوری در بسیاری از سازمان ها، شرکت ها، رستوران ها، مراکز تهیه غذا و حمل و نقل ها پر تقاضا شده است. شغل پیک موتوری نخست و در گذشته های دور، برای جابه ‌جایی سربازان و مهمات جنگی کاربرد داشت و پس از جنگ جهانی رواج پیدا کرد و در نهایت در تمام دنیا به منظور اهدافی همچون جابه ‌جایی محموله ها و بسته های پستی فراگیر شد.

وظیفه یک پیک موتوری دریافت و تحویل بسته ها بین ادارات، مراکز و موسسات است. پیک موتوری را می توان شغل به نسبت کم هزینه ای دانست که احتیاط بالایی را می طلبد. افراد متفاوتی از رده های سنی گوناگون، پس از دریافت گواهینامه از نظر قانونی قادر به فعالیت در این حیطه هستند. ساعت ‌های کاری پیک موتوری متفاوت است.

به عنوان نمونه در پاره ای از مراکز ارسال محموله ‌ها، آغاز صبح شروع فعالیت پیک های موتوری است و فعالیت ها در یک نوبت کاری تعریف می شود، اما اغلب رستوران ‌ها در دو شیفت کاری فعالیت دارند.

همچنین امروزه که به دلایلی همچون مشغله های زیاد افراد و صرفه جویی در زمان شهروندان، بر درخواست برای خریدهای اینترنتی افزوده شده است نیز، بازار کار پیک های موتوری بیشتر هم شده است. بنابراین ثبت شرکت خدمات پیک موتوری را می توان از جمله موارد اجتناب ناپذیر به سبب سبک زندگی و رونق زندگی ماشینی در شهرهای پر رفت و آمدی همچون تهران و دیگر کلانشهرها عنوان کرد.

وظایف کلی پیک های موتوری عبارتند از:

  •  دریافت کردن بسته ها و محموله ها از مبدا
  •  محافظت و نگهداری از بسته ها در مدت زمان حمل و نقل
  •  تحویل دادن بسته ها به مقصد
  •  گرفتن تائیدیه یا امضا از تحویل گیرنده بسته ها

مهارات و دوره ‌های آموزشی مورد نیاز جهت احراز شغل پیک موتوری

صاحبان مشاغل حدالامکان پاره ای از موارد زیر را برای استخدام پیک های موتوری می توانند در نظر داشته باشند:

  •  الزام دارا بودن گواهینامه موتورسیکلت و آگاهی داشتن از قوانین راهنمایی و رانندگی
  •  مهارت در رانندگی با رعایت کامل قوانین ایمنی
  •  درک اجتماعی کافی و اخلاق مداری
  •  مدیریت زمان بعلاوه سرعت و دقت کافی
  •  روابط عمومی مناسب و برقراری ارتباطاتات حدالامکان دوستانه، محترمانه و موثر
  •  تعمیر موتورسیکلت

شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص برای فعالیت در حیطه شرکت خدمات پیک موتوری

جهت ثبت شرکت با موضوع انجام فعالیت های پیک موتوری و ارسال مرسوله در کشور ایران قالب های شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص موارد مناسبی هستند.

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص (Privately held company) در واقع به گونه‌ ای از شرکت های سهامی گفته می شود که سهام آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست، اما به واسطه مردم به راحتی قابل معامله است. باید بدانیم که به هنگام تشکیل چنین شرکتی باید همه سرمایه آن در زمان تاسیس توسط موسسان تأمین گردد و بخشی از سرمایه آن در بانک سپرده ‌گذاری شود.

می توان گفت شرکت سهامی خاص شرکتی است که همه سرمایه آن در موقع تاسیس به طور انحصاری به وسیله موسسان تامین می ‌گردد و مدیر در یک شرکت سهامی خاص نمی ‌تواند خارج از سیستم سرمایه گذاران باشد. شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی تلقی می گردد و برای اخذ تسهیلات بانکی، گرفتن نمایندگی یا شعب، شرکت در مناقصات و مزایده‌ های دولتی و همچنین نمایشگاه ها از اعتبار به نسبت خوبی برخوردار است. به این دلیل به این شرکت ها سهامی گفته می شود که سرمایه آن مبدل به سهام می گردد.

در خدمات پیک موتوری که در دو قالب شرکت های سهامی خاص یا با مسئولیت محدود قابل اعمال است ذکر این موضوع ضروری به نظر می رسد که در هر دو شرکت ‌های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود (برخلاف شرکت های تضامنی) مسئولیت هر یک از سهامداران راجع به بدهی ‌های شرکت محدود به مبلغ سرمایه ‌گذاری شده در شرکت هاست و در صورت عدم کفایت و سوء مدیریت، اشخاص اجباری ندارند که اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند.

در موطن ما ایران، تفاوت شرکت ‌های سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود در این است که در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به صورت اعلامی است و هر چقدر که سرمایه اعلام شود، باز هم نیازی به واریز شدن به حساب شرکت ندارد، ولی در شرکت سهامی خاص به صورت الزام 35% مبلغ اعلامی می ‌بایست به صورت نقدی به حساب شرکت واریز گردد و 65% آن نیز در تعهد مابقی ظرف مدت زمان 5 سال تادیه گردد (تادیه به معنای پرداخت کردن است.)

سهامی خاص را می توان شرکتی دانست که به لحاظ ساختاری شبیه به شرکت با مسئولیت محدود است اما سرمایه در آن به قطعات سهم یا سهام تبدیل می گردد. همان طور که گفته شد شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود بی شباهت به یکدیگر نیستند و در هر دو این شرکت ها، مسئولیت اعضای شرکت در صورت عدم کفایت به نسبت سرمایه و یا سهام آن هاست و جهت وصول طلب های شرکت در اموال شخصی آن ها دخل و تصرفی وارد نیست.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود (Limited liability company) که گاه به اختصار LLC هم نامیده می شود. در ماده 94 قانون تجارت ایران، شرکت با مسئولیت محدود اینگونه تعریف شده ‌است:

شرکت با مسئولیت محدود آن شرکتی است که بین دو و یا چند نفر جهت امور تجارتی تشکیل شده است و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به ‌سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، تنها تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدهای شرکت با مسئولیت محدود هستند.

از جمله ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود در ایران این مورد است که شرکت فقط با حداقل دو شریک نیز قابلیت ثبت شدن دارد و هر کدام از شرکا بر اساس سهمی که در شرکت با مسئولیت محدود دارند، از حق رای برخوردار هستند. البته این حق رای در اساسنامه قابلیت تغییر یافته است.

ثبت شرکت خدمات پیک موتوری و حیطه های کاربرد آن در موارد زیر است

  • ادارات دولتی، اصناف و شرکت‌ های خصوصی
  • مجتمع ‌های مسکونی اداری و تجاری
  • آژانس ‌مسافرتی دفتر فروش بـلـیـط
  • مـــراکـــز خــریـد و فروشگاه‌ های اینترنتی
  • مراکز خدمات درمانی و تمام آزمایشگاه ‌ها
  • رستوران ها و سـوپر مارکـت ‌ها
  • بـانـک‌ ها، بـیـمـه ‌هــا و شرکت ‌های بازاریابی

همچنین با ثبت شرکت خدمات پیک موتوری می توان در حوزه حمل محموله ها و سفارش های شهروندان نیز به صورت انفرادی مدیریت و فعالیت کرد.

 

  سوالات احتمالی: 

 

1. انتقال سهام در شرکت های مسئولیت محدود خدمت پیک موتوری از چه طریقی است؟

هر نوع نقل و انتقال سهام در این شرکت ها تنها از طریق دفاتر اسناد رسمی امکان ‌پذیر است.

2. حداقل میزان برای سرمایه شرکت مسئولیت محدود خدمات پیک موتوری چگونه است؟

برخلاف دیگر شرکت ها، حداقل و همچنین حداکثر میزانی برای سرمایه گذاری در شرکت با مسئولیت محدود خدمات پیک موتوری وجود ندارد.

3. چرا در قوانین مربوط به ثبت شرکت ها عنوان شده است که ذکر عبارت با مسئولیت محدود الزامی است؟

زیرا در غیر این صورت در مقابل شخص ثالث مثل قوانین شرکت تضامنی با آن برخورد می ‌شود لذا در اسم شرکت باید به طور حتم عبارت «با مسئولیت محدود» آورده شود.

4. در چه قالب هایی از شرکت ها می توان ثبت شرکت با موضوع فعالیت های پیک موتوری و ارسال مرسوله را انجام داد؟

در کشور ایران می توان از قالب های شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص جهت ثبت شرکت در این حوزه بهره جست.

5. حداقل میزان سرمایه برای شرکت های سهامی خاص خدمات پیک موتوری چقدر است؟

میزان سرمایه لازم در ثبت شرکت سهامی خاص خدمات پیک موتوری، حداقل 1000000 ریال (یعنی یکصد هزار تومان) است که باید توسط موسسان تامین گردد که از این مبلغ حداقل 35% از آن در حسابی به نام "شرکت در شرف تاسیس" نزد یکی از بانک‌ ها سپرده ‌گذاری می شود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران