انتقال جزیی و کلی علامت تجاری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
  • قابلیت نقل و انتقال علامت تجاری
ثبت علامت تجاری فانتزی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

علائم تجاری ، صنعتی یا خدماتی نشانه هایی هستند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.این علایم ممکن است اسامی مرکب شامل نقش ، تصویر و کلمه بوده یا به صورت تقننی، فانتزی ( Fantasy ( باشد.
نام فانتزی به یک نام خیالی یا رویایی همانند سیمرغ گفته می شود که وجود خارجی ندارد.انتخاب نام فانتزی به عنوان نام تجاری در حقوق ایران منعی ندارد و در سایر کشورها نیز منع نشده است.بنابراین، برای نام تجاری فانتزی محدودیتی وجود ندارد ،مشروط بر اینکه شرایط قانونی در انتخاب نام رعایت شود.
علامت تجاری نه تنها باید با سایر علایم تجاری تمایز و تفاوت داشته باشد و با نوع و جنس کالا نیز ارتباط تنگاتنگ نشان دهد، بلکه باید توام با ابتکار و نوآوری ترسیم و تنظیم گردد و از اسامی عام و گمراه کننده در علامت استفاده نشود.

- لیست طبقه بندی علائم تجاری

- برای ثبت علامت تجاری از کجا آغاز کنیم ؟

راهنمای ثبت شرکت با موضوع فعالیت فرهنگی و هنری و سینمایی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

نظر به بخشنامه ی شماره ی133680 /93 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مورخ24/ 8 / 1393و سایر مستندات مربوطه ؛ موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی و هنری و خبری و تبلیغاتی نظیر موارد ذیل نیاز به اخذ مجوز از " وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه)"  دارد:
1) انجام کلیه ی امور فعالیت های فرهنگی و هنری و سینمایی،خبری و خبرگزاری
2) طراحی و برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی و هنری و سینمایی و مطبوعاتی از قبیل داستان نویسی، چاپ و کتابداری و صحافی و هنرهای دستی و طراحی لباس و مد و خوشنویسی و کامپیوتر گرافیک(طراحی) ،فیلم سازی،عکاسی،بازیگری
3) برگزاری جشنواره های هنری  و نمایشی و سینمایی و مطبوعاتی و خبرنگاری و روزنامه نگاری
4) تهیه ی فیلم های سینمایی و تلویزیونی از جمله فیلم کوتاه و مستند و انیمیشن
5) تاًسیس نمایشگاه و نگارخانه ی هنری و فرهنگی و سینمایی
پس از اخذ مجوز ،می توانید نسبت به ثبت شرکت  در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود اقدام نمایید.
شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به شرح ذیل می باشد.

- مزایای تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

- پرسش های متداول ثبت و تاسیس شرکت و برند

کدام شرکت های خارجی مجاز به ثبت شعبه يا نمايندگي در ايران هستند؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

بر اساس ماده ی یک آئين‌نامه اجرائي قانون اجازه ثبت شعبه يا نمايندگي شركت‌هاي خارجي تحت شماره 930 – 78 / م / ت 19776 مورخ 12/2/1378، شركت‌هايی كه در كشور محل ثبت خود شركت قانونی شناخته مي‌شوند – يعني بر اساس قوانين و مقررات كشور متبوع خود تشكيل شده و دارای شخصيت حقوقی ثبت شده هستند – می‌توانند برای فعاليت در ايران بر اساس قوانين و مقررات مربوطه اقدام به ثبت شعبه يا نمايندگی خود نمايند.
ثبت شعبه يا نمايندگی شركت خارجی در ايران مشروط به عمل متقابل كشور متبوع شركت خارجی می‌باشند، يعنی اگر در كشور متبوع شركت خارجی شعب يا نمايندگيهای شركت‌های ايرانی به ثبت برسند آن شركتها نيز می‌توانند نسبت به ثبت شعبه يا نمايندگی شركت خود در ايران اقدام نمايند.

- مراحل ثبت شرکت از «الف» تا «ی»

- نحوه ی ثبت شرکت به صورت آنلاین در سایت اداره ثبت شرکت ها

تاریخچه ی نام تجاری یا برند

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال

طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا از نام تجاری، مارک، برند (brand) یا نمانام، یک نام یا آرم، عبارت، طرح، ویژگی، نماد یا ترکیبی از این موارد است که به منظور شناسایی کالاها و خدمات ارائه شده توسط یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تمیز دادن آن ها از محصولات رقبا استفاده می شود.

ایجاد یک نام تجاری نشان دهنده ی یک سرمایه گذاری بر روی یک محصول می باشد. امروزه با توجه به حجم انبوه تولیدات و رقابت تولید کنندگان در محصولات مشترک، علامت گذاری به مسئله ای اساسی در خط مشی کالا تبدیل شده است.

تاریخچه نام تجاری

واژه ی برند یا نام تجاری برگرفته از کلمه ی نروژی برندر، به معنی سوزاندن و داغ کردن است. این عبارت توسط وایکینگ ها به فرهنگ لغت انگلیسی راه یافته ودر نهایت درزبان روزانه مرسوم گشته است. این واژه، به معنی هیزم است و به علامت گذاری حیوانات توسط مالکان برای شناسایی آن ها اطلاق می گردیده. در واقع در آن زمان نام تجاری وسیله ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب می آمد و صاحب حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت ویژه، آن ها را علامت گذاری می کردند. در غرب وحشی نیز، گاوچرانان و گله داران برای جلوگیری از سرقت احشام، آن ها را به وسیله ی داغ های مشخص، علامت گذاری می نمودند. به طور کلی، این نشانه ها اولین شکل های دیداری نام تجاری را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید:

مراحل ثبت برند

مدارک مورد نیاز ثبت برند

 

طی قرن ها، این علامت ها سیر تکاملی خود را پیمودند و به دنیای صنعتگران و هنرمندان هم راه یافتند، تا اینکه به تدریج در قرن نوزدهم به عنوان رشته ای از بازاریابی مدرن با ورود محصولات بسته بندی شده به دنیای تجارت راه پیدا کردند. 

صنعتی شدن، برای نخستین بار تولید صابون محلّی را به کارخانه های متمرکز تولیدکننده صابون تغییر داد. زمانیکه تولیدات حمل می شدند، کارخانجات باید آرم و نشان خود را بر روی محموله ها حک می کردند تا مشخص شود محصولات مربوط به کدام تولید کننده است. تولیدات بصورت انبوه در می آمد و تولیدی با این حجم، نیازمند این بود که به بازار وسیعتری فروخته  شود و قابل شناسایی باشد.

ارزش نام تجاری:

امروزه نام تجاری به یکی از با ارزشترین دارایی های هر شرکت تبدیل شده است که هرچه ارزش آن نام و نشان تجاری درذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت می تواند درسایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. چرا که نام های تجاری خوب از امتیاز مصرف کننده برخوردارند. امتیاز مصرف کننده بدان معناست که مشتریان نسبت به اسامی وفاداری نشان می دهند. تعداد قابل توجهی از مشتریان، حتی در صورتی که کالاهای جانشین دیگری با قیمتهای پایین تری در بازار عرضه شود، متقاضی همین نام تجاری خواهند بود و کالاهای جانشین را نخواهند پذیرفت. به عبارت دیگر، شرکتهایی که دارای نام تجاری هستند که از امتیاز مصرف کننده مطلوب برخوردارند، عملاً در مقابل خط مشی های پیشردی رقبا بیمه شده اند. (کاتلر، 1379، ص352(

در واقع ، نام تجاری قولی است که تولید کننده به مصرف کننده می دهد و شرکت را ملزم می کند تا در مورد تولیدات و سرویسی که ارائه می دهد صادق باشد. در دنیای رقابتی امروز که کالاها از نظر فیزیکی تمایز چندانی با یکدیگر ندارند یک نام تجاری معتبر  می تواند مزیت رقابتی چشمگیری ایجاد کند. در این شرایط چنانچه بتوانیم از اعتبار نام تجاری به بهترین شکل بهره ببریم می توانیم وفاداری مشتریان را که تعیین کننده سود، در طولانی مدت است برای خود جلب نماییم.

وقتی شرکتی درک کرده که مأموریت نام تجاری آن، چه می باشد، این ادراک باعث می شود که کل فعالیت های شرکت مسیر و جهت حرکت خود را بیابد. این مأموریت مجموعه ای از اصول و ضوابـط مورد نیاز را برای کل فعـالیت های شرکت تدوین می کند.

  از عوامل مهم تغییرات جهانی که باعث شدند نام تجاری اهمیت روز افزونی پیدا کند می توان  به موارد زیر اشاره کرد:

  •    فروپاشی مرزهای بازار
  •     جهانی کردن و گسترش علایم تجاری جهانی
  •    افزایش بخشهای بازار
  •    ایجاد تنوع و چرخه های حیات کوتاه تر
  •   جذب بیشتر مشتری
  •   تجارت دیجیتالی
  •     عدم ثبات اقتصادی و ناپایداری بازار

از انتخابتان متشکریم.
در صورت نیاز به هر گونه مشاوره جهت ثبت نام تجاری با ما تماس حاصل فرمایید.
تیم مجرب ما در  ثبت شرکت فکر برتر، همواره مشتاق خدمت رسانی به کسانی هستند که  دغدغه این را دارند تا برند خود را در کوتاه ترین زمان به ثبت برسانند.
تماس با ما:

  • مرکز مشاوره و اطلاع رسانی فکر برتر :42143-021
  • سامانه ی پیامکی: 100042143
  • تماس با متخصصین فکر برتر از طریق شماره های مندرج در سامانه
  • سامانه ی تخصصی ثبت شرکت فکر برتر http://companyregister.ir
  • پست الکترونیکی به نشانی info@ companyregister.ir

دفتر مرکزی: تهران، میدان ونک ، خیابان خدامی ، خیابان آفتاب ، نبش کوچه هشتم ، پلاک 34

تماس جهت پیگیری روند اجرایی قرارداد منعقد شده

ارتباط با فکر برتر : 02142037000
آدرس: جردن، بالاتر از اسفندیار پلاک۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)

تماس به جهت اخذ مشاوره از کارشناسان:

مدیریت و فروش: 02142143
ثبت شرکت در عمان: 09128330765
ثبت شرکت: 09128578441
تغییرات: 09129352517
ثبت برند و نام تجاری: 09129350317
اخذ و تمدید کارت بازرگانی: 09120907459
اخذ کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
ثبت طرح : 09128394102
ثبت اختراع دانش بنیان: 09128579331
آدرس:
جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
ارتباط با فکر برتر : 02142037000 

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران