ثبت برند صنایع چینی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ظروف چینی از دیرباز از جمله ظروفی بوده است که مورد توجه قرار داشته است. حتی امروزه با وجود تنوع ظروف غذاخوری و پذیرایی بازهم ظروف چینی مورد استفاده قرار می گیرند.
گفتنی است، ظروف چینی از سالم ترین ظروف غذاخوری مورد استفاده بشر است. این ظروف نمونه ای از ظروف سرامیکی است که برای مصارف غذاخوری مورد استفاده قرار می گیرد. با پیشرفت صنعت تولید چینی هر روزه سرویس های چینی با کیفیتی وارد بازار می شوند.
با توجه به اهمیت صنایع چینی و مصارف متعدد آن، بازارمناسب و کارآمدی برای تجارت درمیان فعالان اقتصادی و تجاری در این زمینه وجود دارد. بنابراین با ثبت برند صنایع چینی می توانید از مزایایی که ثبت برند در اختیار شما قرار می دهد به راحتی استفاده نموده و قله های پبشرفت را طی نمایید. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این مقاله به مهم ترین ضوابط قانونی ثبت برند صنایع چینی بپردازیم. با ما در ثبت شرکت فکر برتر همراه باشید.
• شرایط ثبت برند صنایع چینی :
نام برند می بایست قانونی و قابلیت ثبت داشته باشد. مطابق قانون علامتی قابل ثبت است که جدید و ابتکاری بوده و گمراه کننده نباشد، به این معنی که نام و نشان تجاری نباید مشتری را از لحاظ جنس یا مبدأ علامت به اشتباه اندازد.
لازم به ذکر است، هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ثبت برند اقدام کند مشروط بر اینکه مدارکی دال بر انجام فعالیت تجاری یا تاجر بودن داشته باشد. یعنی یا پروانه کسب از اتحادیه مربوطه داشته باشید یا پروانه بهره برداری از سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر، یا پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران یا گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر و سایر مجوزها از مراجع ذی ربط حسب محصول کالا یا خدمات مورد متقاضی.
• علائم ممنوعه :
قانون ثبت علائم و آیین نامه اصلاحی اجرایی مصوب سال 1337 ثبت علائم زیر را ممنوع اعلام نموده است :
1ـ علائم رسمی، دولتی و مملکتی نظیر پرچم ایران،علائم وزارتخانه ها، هلال احمر،علائم نیروهای مسلح وغیره.
2ـ علائمی که قبلاً خود یا مشابه آن« به ثبت رسیده باشند».
3ـ علائمی که منافی عفت عمومی و نظم و انضباط اجتماعی باشند.
4ـ علائمی که دارای اسم وعبارت عمومی باشند و دولت استعمال آن ها را تحت علامت تجاری ممنوع کرده باشد.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند صنایع چینی :
- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
- مدارک هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی: فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضاء توسط نماینده قانونی( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
- ده نمونه گرافیکی با تصویرازعلامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و درمجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوطه، به عنوان مثال: جواز اعلامیه تأسیس از وزارت صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و ...
- استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشورازمزایای حق تقدم (حداکثر تا 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تقدیم نمایند.
- نسخه ای ازضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی :
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
• مراحل ثبت برند صنایع چینی :
- عموماً اولین گام در ثبت برند، استعلام آن می باشد، تا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.
- پس از انتخاب برند و تأیید استعلام می بایست به سامانه مالکیت صنعتی ( قسمت ثبت علائم تجاری) مراجعه نمایید و اطلاعات و مدارک لازم را ارسال نموده و کد پیگیری دریافت کنید.
- پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
نکته : شخصی که تقاضای ثبت چندین علامت را به طور همزمان می نماید باید برای هر یک از آن ها مطابق مقررات این آیین نامه ، اظهارنامه جداگانه ای تسلیم کند. در این صورت، اگر تقاضاها توسط نماینده قانونی به عمل آمده باشد، مدرک اصلی نمایندگی به یکی از اظهارنامه ها و یک رونوشت مصدق آن به هر یک از اظهارنامه های دیگر باید ضمیمه شود.
پس از ارسال مدارک و آگهی نوبت اول ، باید هزینه حق الثبت و روزنامه رسمی اول از طریق سامانه پرداخت گردد. چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی نوبت اول ، دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت وجود نداشته باشد می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام نمود. در روزنامه رسمی مفاد اظهارنامه و شکل علامت و این که برای چه طبقه و از طرف چه کسی تقاضا شده جهت اطلاع عموم آگهی می شود.
مطابق ماده ۱۴ قانون ثبت علائم تجاری مدت اعتبار علامت ثبت شده به مدت ده سال تعیین شده و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعد بلامانع می باشد. چنانچه علامت ثبت شده برای مدت سه سال از تاریخ ثبت بلا استفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از قانونگذار درخواست نماید و نسبت به ثبت آن برند اقدام کنند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران