ثبت شرکت در خراسان شمالی با اعلام عوامل تاثیرگذار در هزینه شرکت

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

جلوه های گوناگون شرکت به معنای وسیع را می توان در بسیاری از روابط اجتماعی و از جمله قراردادها ملاحظه نمود. جوهر تمامی اشکال متنوع مشارکت ها ، احساس نیاز به قدرت و توانایی اقتصادی بیشتر است. این نیاز گاه برای به دست آوردن سود بیشتر است مانند اینکه یکپارچه شدن دو قطعه مساوی زمین کشاورزی ، سهم هر مالک از سود را افزایش می دهد زیرا در زمین بزرگتر استفاده از ماشین آلات کشاورزی و کارگر با بازده بیشتر و قیمت کمتر ممکن می گردد .
متقابلاَ در مورد بسیاری از فعالیت های بزرگ اقتصادی ، توسل به نهاد شرکت پیش از آنکه برای کسب سود بیشتر باشد یک ضرورت مسلم است زیرا سرمایه و امکانات مورد نیاز معمولاَ در اختیار شخص واحد قرار ندارد. مثلاَ به سختی می توان تصور نمود که سرمایه گذاری جهت تولید خودرو بدون اجتماع سرمایه اشخاص متعدد و نیروهای کارآمد امکان پذیر باشد.

شخصیت حقوقی شرکت این امکان را فراهم می کند که دارایی شخصی شرکا از دارایی شخصیت فرضی حاصل از عقد شرکت جدا شود. این ویژگی برای سرمایه گذاران امنیت به وجود می آورد. از همین رو امروزه شاهد وجود شرکت های بسیاری در کشورمان هستیم. این شرکت ها تاثیر مثبتی در اقتصاد جامعه دارد.
یکی از استان های پرطرفدار برای ثبت شرکت ، استان خراسان شمالی است. خراسان شمالی به مرکزیت شهر بجنورد، به لحاظ ظرفیت های بی بدیل در زمینه گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، تولیدات دام و فرآورده های دامی ، پرورش طیور و آبزی پروری ، فعالیت های صنعتی بزرگ نظیر پتروشیمی، فولاد ، سیمان ، آلومینا از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
قرار گرفتن خراسان شمالی در محور زیارتی و گردشگری مشهد مقدس با شمال و غرب کشور و برخورداری از تفرجگاه های طبیعی در محورهای مختلف استان ، مهم ترین زمینه ارتباطی و جذب زائران و گردشگران را به این استان فراهم کرده است.
پیشینه تاریخی، فرهنگ غنی ، وجود فضای اجتماعی و اقتصادی مناسب و مرز مشترک امن جهت جذب سرمایه های خصوصی داخلی و خارجی و توسعه فعالیت های اقتصادی- بازرگانی با کشورهای آسیانه میانه نیز از سایر ویژگی های این استان است .

 

sabt sherkat dar khorasan


شایان ذکر است، امکان پرورش اسب اصیل ترکمن و توسعه آن به منظور صادرات از جمله بارزترین توانمندی های استان در عرصه سرمایه گذاری اقتصادی است.
این امتیازات فرهنگی، جغرافیایی ، اقتصادی و تاریخی ، زمینه های مناسبی را در جهت سرمایه گذاری و رشد اقتصادی استان فراهم کرده است و باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران برای محصولات خود اقدام به ثبت شرکت و ثبت برند اختصاصی در این استان نمایند. افرادی که متقاضی ثبت شرکت در خراسان شمالی می باشند ممکن است با سوالاتی مواجه باشند.
اولین سوال این است که اقدامات لازم برای ثبت شرکت در خراسان شمالی چیست ؟
سوال دوم این است که چه شرکتی برای کار خود ثبت کنیم ؟
سومین سوال این است که برای ثبت کردن شرکت چه مقدار سرمایه باید داشته باشیم ؟
و در نهایت سوال آخر اینکه هزینه ثبت کردن شرکت در خراسان شمالی چقدر می باشد. این سوالات ، یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان ثبت شرکت می باشد و ما در این مقاله، به تمامی آن ها به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

مراحل ثبت شرکت در خراسان شمالی

نخستین گام برای شروع ثبت، پیدا کردن یک شریک مناسب است . حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر و شرکت سهامی خاص 3 نفر است. برای تشکیل بعضی دیگر حداقل 5 شریک لازم است ؛ مانند شرکت های سهامی عام .البته، قانون محدودیتی برای سقف تعداد شرکاء شرکت های تجاری تعیین نکرده است.
تعیین موضوع فعالیت شرکت ، از سایر اقدامات ضروری برای ثبت است . توجه داشته باشید، چنانچه دقت لازم را در این مورد نداشته باشید ممکن است شرکت شما اصلاَ ثبت نشود یا اگر ثبت هم بشود، در ادامه با مشکلاتی مواجه گردد. موضوعات فعالیت شرکت را می توانیم به 4 دسته تقسیم کنیم :
1) موضوعاتی که در انحصار دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی و عمومی و دولت قرار دارند و توسط عموم مردم قابل ثبت نیستند.
2) موضوعاتی که برای ثبت نیاز به مجوز ندارند اما پس از ثبت نیاز به اخذ مجوز از وزارت خانه ها و نهادهای ذیربط دارند.
3) موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز از سازمان ها و نهادهای مربوطه دارند و اصل این مجوز باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.
4) موضوعاتی که نه در زمان ثبت و نه پس از آن نیازی به اخذ مجوز ندارند.
پس از انتخاب موضوع شرکت، باید تصمیم بگیرید که چه قالبی برای شرکت شما مناسب است ؟ شرکت سهامی خاص، با مسئولیت محدود و یا ... ؟
پیش از هر چیز، باید گفت 7 نوع شرکت در ایران وجود دارد .
- شرکت سهامی ( عام و خاص )
- شرکت با مسئولیت محدود
- شرکت تضامنی
- شرکت مختلط سهامی
- شرکت مختلط غیرسهامی
- شرکت نسبی
- شرکت تعاونی
هر کدام از این شرکت ها اعتبار و شخصیت حقوقی لازم را دارا می باشند. بنابراین ، متقاضیان باید هر یک از این شرکت ها را به خوبی بشناسند تا بتوانند متناسب با موضوع مورد نظرشان قالب مناسبی را انتخاب نموده و به ثبت برسانند. در این زمینه، مشاوران ما در ثبت شرکت فکر برتر، همواره این آمادگی را دارند تا به سوالات شما عزیز ان پاسخ دهند.
اما به طور کلی ، با اینکه هر یک از این شرکت ها در تجارت، کاربرد و استفاده خاصی دارند اکثر متقاضیان، به دنبال ثبت کردن شرکت های سهامی ( عام و خاص ) ، با مسئولیت محدود و تعاونی هستند. بر این اساس، به شرح جزئیات این دسته از شرکت ها می پردازیم.
شرکت با مسئولیت محدود :
شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد .
چنانچه شرکای شما، خانواده ، دوستان نزدیک و مورد اعتماد و آشنایان هستند می توانید این قالب شرکت را برای ثبت انتخاب نمایید. چرا که، هر چه میزان اعتماد بین افراد تشکیل دهنده شرکت بیشتر باشد ، قالب با مسئولیت محدود قالب مناسب تری خواهد بود به همین دلیل است که اکثر شرکت های خانوادگی از نوع شرکت با مسئولیت محدود می باشند.
به این ترتیب ، برای کارهای کوچک که سرمایه زیادی نیاز ندارد و شرکا مایل نیستند اشخاصی از خارج وارد شرکت شوند، شرکا به تشکیل شرکت با مسئولیت محدود اقدام می نمایند.
تشکیل این نوع شرکت ، نیاز به تشریفات پیچیده ای ندارد و فقط کافیست دو شریک وجود داشته باشند و سرمایه های نقدی و غیرنقدی خود را تسلیم کنند تا شرکت تشکیل گردد.
ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود :
الف – تصریح نوع شرکت در نام شرکت ( در اسم شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود قید شود )
ب- محدودیت مسئولیت شرکا
ج- آزاد نبودن انتقال سهم الشرکه
د- لزوم رعایت تشریفات زیادتر در صورتی که تعداد شرکا از 12 نفر بیشتر شود .
ه- عدم انحلال شرکت در صورت فوت یا ورشکستگی شرکا
شرکت سهامی خاص :
شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط موسسین تامین گردیده است.
اساساَ شرکت سهامی خاص ، درعالم تجارت از اعتبار تجاری بیشتری برخوردار است و پیش شرط شرکت در بسیاری از مناقصات می باشد. علاوه بر این ، اخذ وام از بانک ها جهت تامین مالی فعالیت های شرکت نیز در اکثر موارد و به علت همین اعتبار بیشتر شرکت های سهامی خاص، مستلزم این است که قالب شرکت ، سهامی خاص باشد.
از جمله مزایای شرکت سهامی خاص نسبت به شرکت با مسئولیت محدود می توان به سهولت نقل و انتقال سهام و کمتر بودن تشریفات قانونی نقل و انتقال سهام اشاره داشت . به طور مثال، در شرکت سهامی خاص حداقل 35% سرمایه می بایست نقداَ در یکی از شعب بانک ها تودیع و گواهی مربوطه ارائه و 65% در تعهد سهامداران باشد.
در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیرعامل اقرار به اخذ نماید و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد. لازم به ذکر است ، انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری و در شرکت سهامی خاص اجباری است .
ویژگی های شرکت سهامی خاص :
الف- در نام شرکت قبل از اسم شرکت یا بعد از آن کلمه خاص باید اضافه شود و این کلمه در کلیه نوشته های شرکت و آگهی ها باید رعایت شود.
ب- سرمایه شرکت سهامی خاص به وسیله خود موسسین تامین می شود و حق صدور اعلامیه پذیره نویسی را ندارند.
ج- تعداد اعضای هیئت مدیره در شرکت های سهامی خاص نباید کمتر از سه شخص باشد.
د- شرکت سهامی خاص نمی تواند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نماید یا با انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کند.
ه- شرکت سهامی خاص حق انتشار اوراق قرضه را ندارد.
شرکت سهامی عام :
یکی از شرکت های مهم تجاری که نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفاء می نمایند شرکت های سهامی عام می باشند. در این شرکت ، سرمایه به سهام تقسیم شده و هر شریک به همان میزان سهامی که خریداری نموده در شرکت سهیم و شریک می باشد و از لحاظ مسئولیت نیز باید گفت حدود مسئولیت هر شریک به همان مقدار و میزان مشارکت او می باشد و زائد بر آن مسئولیتی متوجه وی نیست.
ویژگی های شرکت سهامی عام :
الف- عبارت شرکت سهامی عام : در شرکت سهامی عام عبارت " شرکت سهامی عام " باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن در کلیه اوراق و نوشتجات و آگهی ها به طور صریح و روشن قید گردد.
ب- در شرکت سهامی عام ، حداقل شرکا 5 نفر و حداقل هیات مدیره یا مدیران 5 نفر است.
ج- حداقل سرمایه اولیه ، مبلغ پنج میلیون ریال است که سرمایه شرکت توسط موسسین و عموم مردم تامین می شود.
د- از ویژگی های منحصر شرکت سهامی عام، که آن را از کلیه شرکت های تجاری و از جمله شرکت سهامی خاص متمایز می سازد، امکان عضویت این شرکت در بازار بورس اوراق بهادار است.
ه- سهم سرمایه موسسین نباید از 20 درصد سرمایه شرکت کمتر باشد. 35% از مبلغ ، باید به صورت نقدی توسط موسسین تامین و در حسابی تحت عنوان " شرکت سهامی عام در شرف تاسیس " نزد یکی از بانک ها سپرده شود.
شرکت تعاونی :
شرکت تعاونی ، شرکتی است که برای مدت نامحدود به منظور رفع احتیاجات مشترک شرکاء و بهبود وضع مادی و اجتماعی آنان برای یک یا چند منظور تشکیل می شود. از جمله انجام خدمات عمومی و هرگونه فعالیت مربوط به تولید محصولات کشاورزی
ویژگی های شرکت تعاونی :
الف- حداقل شرکاء شرکت تعاونی 7 نفر می باشد.
ب- برای تشکیل شرکت های تعاونی باید حداقل ثلث سرمایه نقداَ پرداخت شود و دو ثلث باقی مانده باید از طرف موسسین تعهد شود. اگر در اساسنامه پیش بینی شده باشد در صورت عدم پرداخت مابقی سرمایه توسط تعهد کنندگان ، می توان قسمت پرداخت شده را جزو سرمایه شرکت به حساب آورد.
ج- در شرکت های تعاونی باید لزوماَ تمام یا حداقل 51% سرمایه به وسیله اعضاء در اختیار شرکت تعاونی قرار گیرد.
د- جهت ثبت شرکت تعاونی، نباید در تعاونی دیگری عضویت داشته باشید.
ه- خروج عضونیاز به ثبت در اداره مربوطه ندارد.
ناگفته نماند، اشخاصی که مایلند در قالب شخص حقوقی، فعالیت های غیرتجاری نظیر فعالیت های سیاسی ، فرهنگی ، خیریه ای و عام المنفعه داشته باشند، می بایست موسسه غیرتجاری تشکیل دهند. این موسسات ، اهداف غیرتجاری را دنبال می کنند.
پس از گذراندن مراحل فوق، باید ثبت نام در سامانه اداره مذکور انجام شود و اوراق شرکت به شکل تخصصی تنظیم گردد . در این مرحله می بایست 5 نام را با توجه به اولویت مشخص نمایید. 5 نام که واژه بیگانه نبوده، فاقد سابقه ثبت بوده و دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
پس از تایید نام ، مدارک شرکت باید به امضاء شرکاء ، سهامداران و بازرسین شرکت ( در صورت وجود ) برسد و از طریق پست پیشتاز به اداره ثبت ارسال شود. با ارسال مدارک ممکن است 1) پرونده رد گردد 2) مدارک جهت رفع نقص به نشانی شما عودت گردد 3) با پرونده شما موافقت شده و پذیرش گردد که در این صورت باید به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و پس از امضای دفاتر مدارک خود را اخذ کنید.
روند بعدی پرونده در صورت پذیرش، درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی کل کشور است که با استفاده از آگهی تاسیسی که اداره ثبت ارائه می دهد انجام می شود.
این موارد ، همه اقدامات لازم برای ثبت یک شرکت می باشد. در نظر داشته باشید که پس از ثبت کردن شرکت در اداره فوق الذکر و اخذ شماره ثبت و مدارک شرکت شامل اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکت نامه و تقاضانامه ، یک سری کارها باید به صورت اجباری انجام شود که انجام ندادن آن ها باعث ایجاد مشکلات و یا حتی جریمه مالی می گردد. این اقدامات اجباری عبارتند از :
- پلمپ دفاتر مالی شرکت شامل دفتر روزنامه و دفتر کل
- تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی
- اخذ کد اقتصادی

مدارک اولیه ثبت شرکت

مدارک ثبت شرکت در استان خراسان شمالی شامل مدارک شناسایی تمام اعضای هیئت مدیره و نیز گواهی عدم سوء پیشینه و اگر موضوع طراحی شده به مدرک تحصیلی و مجوز احتیاج داشته باشد ، ارائه مجوز و مدرک تحصیلی هم لازم است.
نکته : گواهی عدم سوء پیشینه کیفری توسط مراکز پلیس + 10، اداره پست و یا سایر نهادهای مرتبط صادر می شود. ( گواهی سوء پیشینه از زمان صدور تا مدت یک ماه معتبر می باشد و پس از این زمان از اعتبار ساقط شده و باید نسبت به دریافت مجدد آن اقدام نمایید ) .
• سرمایه ثبت شرکت
زمانی که قصد دارید شرکتی را ثبت کنید ، باید تعیین نمایید که سرمایه شرکت شما چه قدر است. همچنین باید نوع سرمایه شرکت اعم از نقدی و غیرنقدی را نیز تعیین نمایید. در صورتی که آورده هر کدام از شرکا و سهامداران به صورت غیرنقدی باشد، لازم است از قبل نظر کارشناس رسمی دادگستری در رابطه با ارزش ملک ، خودرو ، ماشین آلات و غیره ای که تصمیم است به عنوان سرمایه غیرنقدی به شرکت آورده شود، به صورت رسمی اخذ و به اداره مربوطه ارسال گردد. در هر صورت، میزان سرمایه ثبت شرکت طبق قانون نمی تواند از 1.000.000 ریال کمتر باشد و نیز روند ثبتی 30-25 روز طول می کشد.

 

madarek sabt sherkat


• هزینه ثبت شرکت
هزینه این کار در بجنورد، مواردی نظیر مبالغ اولیه ثبت، هزینه های مربوط به اساسنامه و تقاضانامه و شرکتنامه، هزینه درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و کپی برابر اصل مدارک، هزینه تعیین نام شرکت، حق الزحمه ثبت شرکت در اداره مربوطه، هزینه بابت باطل نمودن تمبر سرمایه ، هزینه پست مدارک، هزینه چاپ آگهی روزنامه رسمی و مخارج آگهی روزنامه کثیرالانتشار ، هزینه پلمپ دفاتر تجاری، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی می باشد.
همچنین نوع شرکت ، تعداد اعضای شرکت و موضوع شرکت نیز در هزینه های ثبت تاثیرگذار است. به طور مثال هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در خراسان شمالی با هزینه ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود در خراسان شمالی متفاوت است.
در بررسی هزینه های ثبت، به نکات ذیل توجه فرمایید :
- موسسات و تعاونی ها به هنگام ثبت از پرداخت حق تعیین نام که مبلغ چهار هزار تومان است معاف می باشند.
- هزینه پستی در مراکز مختلف بسته به میزان وزن و تعداد اوراق ( برگه ها ) متغیر می باشد.
- نحوه محاسبه هزینه روزنامه رسمی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت بستگی دارد .
- هزینه روزنامه محلی، بسته به این که در کدام روزنامه به چاپ می رسد متفاوت است . لازم به توضیح است روزنامه هایی که کمتر شناخته شده هستند ، معمولاَ به نسبت روزنامه هایی که شناخته شده ترند کم هزینه تر می باشند.
موسسه فکر برتر؛ برای ارائه هرگونه خدمات ثبتی در جهت یاری رساندن به متقاضیان گرامی آمادگی کامل دارد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران