گام هایی برای راه اندازی و ثبت شرکت گیوه بافی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

معروف ترین نوع کفش های دست دوز که در نقاط مختلف ایران دارای طرفداران پرشماری است و حتی برخی مردم شهرنشین نیز در روزهای گرم سال آن را به سایر کفش ها ترجیح می دهند " گیوه " نام دارد. گیوه نوعی پاپوش تابستانی ، سبک ، بادوام و مناسب برای راهپیمایی های طولانی است. همچنین نوع طراحی و دوخت این پای افروز به شکلی است که هیچگاه لنگه به لنگه نمی شود و پای چپ و راست ندارد و حتی پس از پاره شدن دور انداخته نمی شود و می توان آن را ترمیم کرد.

تولید گیوه در استان های فارس ، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، کرمانشاه و زنجان بسیار رواج دارد. این محصول را باید یکی از جالبترین و ارزنده ترین صنایع دستی ایران دانست.
شما می توانید با ثبت کردن شرکت گیوه بافی این ابتکار ایرانی را با صادرات و اخذ کارت بازرگانی به جهانیان بشناسانید و تجارت و کسب و کار خود را توسعه دهید.
ثبت نمودن شرکت نیاز به طی مراحل و شرایط خاص خود را دارد. کلیه شرایط ثبت و تاسیس شرکت باید به طور کامل و قانونی انجام شود. در این مقاله سعی شده است گام های ثبت شرکت مورد بررسی قرار گیرد.
• مرحله اول : پیدا کردن شریک خوب
در گام اول باید یک شریک تجاری خوب پیدا کنید. فردی را انتخاب نمایید که به او اعتماد کامل دارید و اهدافتان از راه اندازی کسب و کار یکسان باشد. در قانون تجارت ، بحثی از شرکت تک شریکی نداریم و حداقل تعداد شریک لازم برای تشکیل شرکت، 2 شخص می باشد.
• مرحله دوم : ورود به سامانه اداره ثبت شرکت ها
روند ثبت کردن شرکت ها از اواخر سال 93 از روش سنتی و حضوری به روش اینترنتی و غیرحضوری تغییر یافته و ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور موظفند به منظور تسریع در این چرخه ، ثبت شرکت ها و هرگونه تغییرات در شرکت ها را تنها از طریق اینترنتی انجام دهند. برای ثبت نام اینترنتی به سامانه اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراجعه نمایید. پس از انتخاب پذیرش تاسیس باید فرم آن را با دقت کامل پر کنید . در مرحله نخست که عنوان آن " اطلاعات متقاضی " است، بایست مشخصات خودتان را درج کنید و سپس وارد گام بعدی شوید.
• مرحله سوم : انتخاب نام شرکت
هر شرکت برای به ثبت رسیدن ، نیاز به انتخاب نام دارد. شما مجاز می باشید 5 نام شرکت را به ترتیب اولویت در فرم درج کنید تا نهایتاَ یکی از آن ها انتخاب گردد. در انتخاب نام شرکت به نکات ذیل توجه داشته باشید :
1- نام شرکت نباید از قبل در اداره کل مربوطه به ثبت رسیده باشد و یا وجه تشابهی با نام های ثبت شده داشته باشد.
2- نام شرکت نباید بیگانه و غیرفارسی باشد و بایستی دارای ریشه فارسی بوده و در فرهنگ نامه دهخدا به ثبت رسیده باشد. چنانچه از فارسی بودن نام انتخابی خود مطلع نیستید می توانید با مراجعه به فرهنگ لغت از این قضیه مطلع شوید.
3- به کاربردن اسامی افراد مشهور به علت فریب افکار عمومی در نام شرکت ممنوع می باشد.
4- اسامی نباید مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد.

 


5- اسامی و عناوین دولتی کشور به عنوان نام شرکت پذیرفته نخواهند شد.
6- واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، پذیرفته نمی شوند.
7- اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند پذیرفته نمی شود و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد.
8- جهت انتخاب نام شرکت های تعاونی بایستی نام های پیشنهادی را در برگه ای جداگانه از مراجع وزارت تعاون درخواست نمود.
9- موسسات غیرتجاری و تعاونی از هزینه انتخاب نام معاف می باشند.
در پایان این مرحله ، به شما یک شماره پیگیری داده می شود که می توانید از طریق این شماره وضعیت ثبت شرکت خود را در سامانه پیگیری کنید.
در صورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ماه از تاریخ تایید نام و در صورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف و همچنین تغییر نام متقاضی باید نسبت به واریز مبلغ به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نمایید.
شایان ذکر است متقاضیان عزیز، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی در این رابطه می توانند با مشاوران موسسه حقوقی فکربرتر تماس حاصل نموده و از بانک نام موسسه حقوقی فکربرتر نیز استفاده نمایند.
موسسه حقوقی فکربرتر دارای بانک نام می باشد که در آن ازاسامی استفاده شده که دارای معانی زیبا هستند . این نام ها، از لحاظ ثبتی از قبل استعلام گرفته شده اند. لذا از این کلمات در نام شرکت های ثبت شده به ندرت استفاده شده و به همین خاطر احتمال ثبت آن ها بسیار بالا می باشد.
• مرحله چهارم : مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت
در این مرحله باید " مدت و موضوع فعالیت " را تعیین کنید. معمولاَ شرکا به هنگام تشکیل شدن شرکت ، مدت آن را نامحدود قید می نمایند. با این حال شرکاء در صورت تمایل مجازند در حین تاسیس شرکت ، آن را برای مدت معین تاسیس نمایند. مدت شرکت در صورتیکه محدود باشد باید قید گردد که مثلاَ برای ده سال است والا قید خواهد شد که برای مدت نامحدود از تاریخ ثبت.
توجه داشته باشید که برخی از فعالیت ها به اخذ مجوز احتیاج دارند. چنانچه فعالیت شما با یکی از موارد این لیست مطابقت داشته باشد باید برای اخذ مجوز آن اقدام نمایید. به عنوان نمونه ، فعالیت در زمینه صنایع دستی ، مستلزم اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ( اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه ) می باشد.
• مرحله پنجم : تعیین نشانی شرکت
در صفحه بعدی بایستی مشخصات " اطلاعات مرکز اصلی " را وارد نمود. در آینده تمام مدارک از طرف سازمان ثبت شرکت ها به این آدرس برایتان ارسال خواهد شد.
• مرحله ششم : تامین سرمایه شرکت
شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه مورد نظر خود و شرکت های سهامی باید تعداد سهم و ارزش اسمی آن را در این مرحله وارد کنند. حداقل سرمایه برای تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود مبلغ 100 هزار تومان است.
• مرحله هفتم : معرفی شرکای شرکت
در این صفحه نوع شخص حقیقی نام فارسی، نام خانوادگی فارسی ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، جنسیت ، تاریخ تولید ، شماره همراه و نشانی را وارد نمایید . دقت داشته باشید که شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی مختص اشخاص حقوقی است.
• مرحله هشتم : تعیین سهام شرکا
گام بعدی درج اطلاعات مربوط به سهام و سرمایه شرکاست. با انتخاب نام هر یک از اعضا مشخص می کنید که این فرد چه تعداد سهام دارد.
• مرحله نهم : معرفی شعبه های شرکت
صفحه دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه چنانچه قرار است شرکت شعبه هایی داشته باشد باید این قسمت نیز پر شود، در این فرم مشخصات آن شعبه وارد می شود. سپس باید سال مالی شرکت را تعیین کرده و فرم مربوط به صورتجلسه را تکمیل نمود.
• مرحله دهم : ارائه اساسنامه شرکت
بعد از تایید اطلاعات، می بایست اساسنامه و شرکتنامه را در سامانه بارگذاری نمایید. اساسنامه و شرکتنامه ، فرم های پیش فرضی دارند که باید آن ها را پر نموده و در صورت لزوم ، قوانین مخصوص شرکت را به آن بیفزایید.
سپس باید تصویری برابر اصل شده از اساسنامه خود را در سامانه اداره ثبت شرکت ها بارگذاری نمایید و بعد منتظر بمانید تا اداره مربوطه از شما بخواهد تا مدارک مورد نیاز را برای آن ها ارسال نمایید.
• مرحله یازدهم : چاپ آگهی در روزنامه رسمی
بعد از اینکه پروسه تاسیس شرکت انجام شد و شماره ثبت و مدارک از اداره مربوطه اخذ گردید اولین گام پس از تاسیس شرکت ، واریز هزینه های روزنامه رسمی و ارسال آگهی ثبتی برای روزنامه رسمی کل کشور است.
هنگامی که آگهی های یک شرکت روزنامه می گردد اطلاعات آن شرکت در سامانه روزنامه رسمی قابل روئت است و سازمان ها و ادارات می توانند انواع شرکت ها را به این شکل استعلام و از صحت ثبت آن ها اطمینان حاصل نمایند.
لازم به توضیح است، پایان ثبت شرکت زمان شروع فعالیت نیست . باید توجه داشته باشید برخی اقداماتی وجود دارد که انجام آن ها مطابق قانون اجباری است و لحاظ نکردن آن ها باعث می شود متحمل مشکلات و جریمه های مالی شوید. این اقدامات شامل :
*اخذ پلمپ دفاتر تجاری
* تشکیل پرونده دارایی
* اخذ کد اقتصادی می باشد.
به مجموعه این کارها اقدامات مهم پس از ثبت می گویند.
از انتخابتان متشکریم.
کارشناسان ما در موسسه حقوقی فکربرتر آماده ارائه مشاوره در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، کارت بازرگانی ، تنظیم قراردادهای مربوط به شرکت و کارکنان آن و سایر امور ثبتی هستند.
هم چنین بخوانید :
- نکاتی که باید در مورد حصیربافی بدانید.
- آشنایی با نحوه ثبت شرکت نمدمالی

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران