نحوه ثبت شرکت در قزاقستان

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

قزاقستان یکی از کشورهای بزرگ آسیای مرکزی است. این کشور بزرگ ترین کشور محصور در خشکی است که مساحت آن به 2717300 کیلومتر مربع می رسد و از لحاظ وسعت ، تقریباَ پنج برابر افغانستان و نهمین کشور بزرگ در دنیا است.

قزاقستان در قلب اوراسیا قرار دارد و از طریق این کشور مناطق بزرگ آسیا و اقیانوس آرام به خاورمیانه ، آسیای مرکزی و اروپا وصل می شود.
در قزاقستان به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری و اطمینان از سیستم تضمین حفاظت از سرمایه گذاران خارجی با توجه به وضعیت ملی ، شرکت های داخلی و خارجی به صورت مساوی ارزیابی شده و کلیه قوانین برای آن ها یکسان است. سرمایه گذار از حمایت کامل و بی قید و شرط از حقوق و منافع خود برخوردار است و حق دارد که در صورت اعمال شرایط غیرقانونی دولت قزاقستان یا اقدامات غیرقانونی مسئول، خسارات حاصله را محاسبه نماید. این کشور، ثبات و اعتبار قراردادهای منعقد شده بین سرمایه گذاران و نهادهای دولتی قزاقستان را تضمین می کند.
با توجه به جایگاه مهم اقتصادی و ظرفیت های بکر در قزاقستان ، تولید مشترک ، سرمایه گذاری و صادرات مستقیم از بهترین راه های توسعه روابط تجاری با قزاقستان است که می تواند زمینه سودآوری مناسبی را برای بازرگانان کشورمان فراهم کند.
چنانچه می خواهید در بازاربزرگ این کشور حضور داشته باشید ، حتماَ نیاز به ثبت کردن شرکت خواهید داشت. درواقع، انجام هرگونه فعالیت تولیدی و یا خدماتی در قزاقستان نیازمند ثبت شرکت و یا اخذ لیسانس کار شخصی ( صرفاَ در یک زمینه مشخص ) می باشد. در غیر اینصورت شخص خاطی از کشور قزاقستان اخراج می گردد.
شرکت های خارجی به دو شکل می توانند در قزاقستان به ثبت برسند :
الف) نمایندگی یا شعبه

ثبت شرکت در قزاقستان
ب) شخصیت حقوقی محلی
لازم به ذکر است که ثبت نمایندگی یا شعبه صرفاَ مجوزی برای ارائه خدمات و یا محصولات شرکت اصلی بوده و امکان انجام فعالیت تولیدی را نخواهد داشت. علاوه بر این، دارایی از خود نداشته و تمامی دارایی های آن متعلق به شرکت اصلی خواهد بود. لذا ثبت شعبه و یا نمایندگی برای یک شرکت خارجی در قانون کشور قزاقستان به منزله ایجاد یک شخصیت حقوقی نبوده و نمی تواند از ظرفیت های فعالیت یک شرکت داخلی بهره ببرد. به همین خاطر، غالب شرکت های خارجی که قصد انجام فعالیت های تولیدی یا خدماتی در قزاقستان را دارند اقدام به ثبت شرکت حقوقی محلی می نمایند.
در قزاقستان ، شرکت های تجاری به طور معمول به دو شکل شرکت های سهامی و شرکت های با مسئولیت محدود به ثبت می رسند. از جمله تفاوت های میان این دو شرکت می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- سرمایه در شرکت بامسئولیت محدود نبایست کمتر از 100 برابر شاخص محاسبه ماهانه باشد که در حال حاضر 1154 معادل دلاراست در حالیکه سرمایه در شرکت سهامی نباییست از 50000 برابر شاخص محاسبه ماهانه یعنی معادل 577000 دلار باشد.
- مالکیت در شرکت سهامی در انتشار سهام تقسیم شده بین سهامداران است، در حالیکه مالکیت در شرکت با مسئولیت محدود در مشارکت سود تقسیم شده بین سهامداران است.
شایان ذکر است، به دلیل نیاز به سرمایه بالا جهت تاسیس و پیچیدگی های تاسیس شرکت های سهامی ، عمده شرکت ها در قزاقستان در قالب شرکت با مسئولیت محدود به ثبت می رسند.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قزاقستان

این کار در اداره دادگستری وابسته به وزارت دادگستری این کشور انجام می شود. مدارک لازم جهت ثبت کردن شرکت به قرار ذیل می باشد :
الف) سه نسخه اساسنامه ثبت به دو زبان روسی و قزاقی
ب) سه نسخه صورتجلسه تاسیس شرکت به دو زبان روسی و قزاقی
ج) سه نسخه صورت جلسه تاسیس شرکت به دو زبان روسی و قزاقی
د) آدرس حقوقی شامل مدارک خرید ملک و یا قرارداد اجاره به همراه موافقت نامه کتبی و رسمی شده مالک در خصوص امکان انجام کار اداری یا تجاری از سوی مستاجر
ه) تصویر پاسپورت برابر اصل شده شرکا به دو زبان روسی و قزاقی
ی) برگه تقاضانامه
ن) فیش واریز نقدی در حساب دادگستری به میزان 7600 تنگه برای LLP
و) نام مورد تقاضا به منظور ثبت کردن شرکت به دو زبان روسی یا انگلیسی ( نام پیشنهادی باید جدید بوده و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد ).
ز) چنانچه کارها توسط وکیل انجام می شود وکالت نامه جهت ثبت
به منظور ثبت یک شعبه یا دفتر نمایندگی، شرکت مادر می بایست اسناد و مدارک ذیل را به اداره ثبت شرکت ها در وزارت دادگستری جمهوری قزاقستان تسلیم نماید :
الف) تکمیل فرم تقاضا و تقاضا جهت تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه
ب) گواهی مبنی بر تجاری بودن و یا گواهی ثبت مبنی بر اینکه شرکت مادر به صورت قانونی بر اساس قوانین کشور مبدا مشغول به فعالیت بوده و موجودیت دارد.
ج) تصویر اساسنامه و موافقت اصولی ( یا معادل آن ) مربوط به شرکت مادر
د) مصوبه شرکت مادر مبنی بر تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه
ه) آدرس مکان دفتر نمایندگی یا شعبه
ی) اسناد و مدارک مبنی بر پرداخت و هزینه ثبت
د) تصویر پاسپورت و یا دیگر مدارک تاییدکننده هویت افراد خارجی موسسه به انضمام یک نسخه ترجمه رسمی به زبان روسی و قزاقی

• مراحل ثبت شرکت در قزاقستان

1- تسلیم کلیه مدارک نامبرده به اداره دادگستری
2- انطباق مدارک با قوانین قزاقستان توسط اداره دادگستری
3- ورود اطلاعات مربوط به تاسیس دفتر نمایندگی، شعبه یا شعبه مستقل در بانک اطلاعات کشوری و صدور رسید مبنی بر آن
4- ثبت هویت شرکت در اداره آمار و مالیات
5- دریافت مهر قانونی
6- افتتاح حساب در بانک
7- اخذ مجوز مربوطه از اداره مهاجرت ( در صورتی که شرکت، شعبه و یا نمایندگی بخواهد کارمند یا شخص خارجی استخدام نماید ) .
• نکاتی که در رابطه با ثبت شرکت در قزاقستان باید بدانید :
- در قزاقستان هر فردی به صورت شخصی و یا به صورت مشارکتی می تواند مجوز انجام فعالیت تجاری اخذ نماید اما چنانچه شخصیت حقوقی تاسیس نکرده باشد در این صورت مجوز صادره برای فرد یا افراد مزبور صرفاَ جهت انجام فعالیت مشخص شده بود و به هیچ وجه خواص یک شرکت را در برنخواهد داشت.
- ثبت نمودن شرکت به طور میانگین بالغ بر 1000 دلار برای متقاضیان هزینه دربرخواهد داشت.
- اداره دادگستری ظرف مدت 10 روز کاری می بایست فرایند ثبت را انجام دهد که معمولاَ در عمل بیشتر طول می کشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران