آیا تاکنون به ثبت برند آتلیه اندیشیده اید ؟
همان طور که می دانید ، آتلیه ها استودیوهای عکاسی بزرگی هستند که می توان در آن تصاویر جذابی به ثبت رساند. امروزه ، از آتلیه در موارد بسیاری نظیر برگزاری جشن های عقد و عروسی، جشن نوزادی ، مراسم ولیمه ، مراسم یادبود و ترحیم و همچنین در گرفتن عکس های یادگاری خانوادگی و ... استفاده می شود و به همین دلیل ، این صنعت یکی از هنرهای پردرآمد به شمار می آید.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، از طریق ثبت نمودن برند آتلیه و کسب شهرت و اعتبار، می توانید از مشتریان وفاداری برخوردار شوید که خدمات شما را با برندتان می شناسند و برای کسب و کارتان سود به همراه می آورند. از سویی دیگر، با ثبت برند ، میتوانید از حمایت های قانونی که در قانون برای آن بیان شده است ، استفاده کنید. یکی از مهم ترین مزایایی که با برند از آن بهره مند می شوید، جلوگیری از سوء استفاده دیگران از برند ویژه شما است که به ثبت رسیده است.
البته ، برای اینکه برند شما در بازار جایگاه خوب و مناسبی پیدا کند باید به این موارد توجه داشته باشید :
* برند باید معرف کیفیت محصول یا خدمت و ویژگی های آن باشد.
* برند باید متمایزکننده خوبی برای خدمات باشد.
* برند باید تازگی داشته باشد و خلاقانه باشد.
* برند مورد نظر، نباید سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را داشته باشد.
* برند باید همراه با دیزاین و ظرایف شکلی باشد و نباید تنها نمادهای ساده ای باشد.
* پیام محصول یا خدمت را به مشتری برساند.
* تلفظ آن آسان باشد.
*جذاب باشد و ترغیب مشتری را به خود جلب کند.
* گمراه کننده نباشد.
یادآوری می گردد که :
- نام اسامی مشهور قابل ثبت نمی باشد.
- نام مناطق جغرافیایی قابل ثبت نمی باشد.
- واژه های توصیف کننده و کیفی مثل " با کیفیت " ، " جدید " ، " کلاسیک " و ... نمی توانند به انحصار شما دربیایند. بنابراین نمی توان آن ها را به ثبت رساند.
• مدارک لازم جهت اقدام به ثبت برند
هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی ، چنانچه مدارکی دال بر فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت کردن برند نماید. البته برای ثبت کردن برند پیش از هر اقدامی می بایست از برند مورد نظرتان استعلام بگیرید. با استعلام برند قبل از ثبت می توان از اسامی، طرح ها و شکل های برندهایی که قبلاَ ثبت شده اند به همراه نوع کالا یا خدمات و طبقه ثبت شده در آن اطلاع پیدا کرد. این اقدام باعث صرفه جویی در زمان و هزینه هایتان خواهد شد. لازم به یادآوری است ، مشاوران مجرب ما در فکربرتر می توانند در حداقل زمان ممکن پاسخ استعلام برند مورد نظر شما را اعلام نمایند.
مدارک لازم برای ثبت حقیقی برند به قرار ذیل است :
1- شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت ( کارت ملی پشت و رو از تمامی صفحات شناسنامه کپی برابر اصل تهیه شود )
2- ارائه مدرک گواهی عدم سوء پیشینه معتبر ( سوء پیشینه را می توان از دفاتر پلیس + 10 تهیه نمود )
3- ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده 10* 10
4- چنانچه برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود.
5- چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است ، برای ثبت کردن برند باید کارت بازرگانی نیز ارائه شود.
6- ارائه پروانه بهره برداری یا جواز کسب
7- چنانچه امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی انجام شود ، صورت وکالتنامه رسمی می بایست همراه مدارک ارسال گردد.
مدارک لازم برای ثبت حقوقی برند
1- ارائه مدارک ثبتی شرکت که مشخص کننده شخصیت حقوقی باشد.
2- ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که آگهی تاسیس در آن منتشر شده باشد.
3- ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و نماینده منتخب هیئت مدیره
4- ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده
5- چنانچه برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود.
6- در صورتی که برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است باید کارت بازرگانی نیز ارائه شود.
7- ارائه پروانه بهره برداری و جواز کسب
8- در صورتی که امور ثبت کردن برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی انجام می شود صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال گردد.
پس از تهیه مدارک مورد نیاز ، می بایست اقدام به بارگذاری اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی نمایید. در صورت عدم تقص ثبت شما با موفقیت به پایان می رسد. اما چنانچه نقص و ایرادی در اطلاعات شما وجود داشته باشد، شما باید قبل از رد اظهارنامه ثبت ، اقدام به رفع نقص نمایید.
درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی می شود و در صورت داشتن شرایط لازم با آن موافقت خواهد شد. در مرحله بعد، می بایست اصل مدارک تسلیم اداره مالکیت معنوی گردد. سپس باید برند ثبت گردد و موضوع آن در روزنامه آگهی شود. پس از انتشار آگهی ثبت علامت ، ظرف 30 روز از تاریخ انتشار، در صورتی که نسبت به تقاضای ثبت علامت اعتراض نشده باشد ، می توان نسبت به آگهی ثبت نوبت دوم اقدام نمود.
ذکر این نکته ضروری است که ، هزینه های مربوط به ثبت برند و نشان تجاری، با مراجعه به سامانه نامبرده باید اینترنتی پرداخت گردد. بنابراین داشتن رمز دوم الزامی است .
شایان ذکر است ، شما می توانید در کنار برندتان ، لوگو نیز به ثبت برسانید. لوگو یکی از ابزارهای مهم در شناخت برند است. اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند برای تمایز محصولات و خدمات خود اقدام به ثبت لوگو نمایند. لوگو از طریق بصری با مخاطب ارتباط برقرار نموده و موجب می شود تا مشتری با دیدن علامت گرافیکی محصول در هر جا به سرعت آن را تشخیص دهد.
هم چنین بخوانید :
- هزینه ثبت برند
- با نکات مهم در ثبت برند آشنا شوید.
ثبت شرکت فکر برتر
" ارائه دهنده خدمات تخصصی ثبت شرکت و ثبت برند "