ثبت برند در کشور ترکیه

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ثبت برند در ترکیه یکی از کارهایی می باشد که بسیاری از افرادی که در زمینه تجارت بین المللی قصد دارند که فعالیت نمایند، به انجام آن نیاز دارند. در این مطلب از موسسه ثبت شرکت فکر برتر قرار است تا درباره چگونگی ثبت برند در کشور ترکیه توضیحات لازم ارائه شود.

نحوه ثبت برند در کشور ترکیه

کشور ترکیه، یک کشور محبوب برای بسیاری از ایرانیان هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه اقتصادی است. این کشور طی سال های اخیر با توجه به شرایط جغرافیایی که بر این کشور حاکم است، پیشرفت ‌های قابل توجهی در زمینه های اقتصادی، صنعتی و گردشگری داشته است.

از دلایل پیشرفت بالای این کشور موقعیت جغرافیایی ترکیه می باشد که از شمال به دریای سیاه و از جنوب به دریای مدیترانه و از شرق و غرب به آسیا و اروپا راه ارتباطی دارد و عملاً به یک شاهراه مهم ترانزیت و حمل و نقل در منطقه تبدیل شده است. همچنین اقتصاد اصلی این کشور بر پایه گردشگری است، ولی نباید این نکته را فراموش کنیم که کشور ترکیه در حوزه صنعت و همچنین کشاورزی پیشرفت ‌های بیشماری را داشته است.

در این کشور به طور کلی چیزی حدود 35 درصد جمعیت 70 میلیون نفری کشور ترکیه را جامعه کشاورزان تشکیل می‌دهند که بسیاری از محصولات خود را نیز جزو محصولات صادراتی در این کشور ارائه می کنند. ولی به غیر از کشاورزی، کشور ترکیه فعالیت گسترده ای را در زمینه گردشگری دارا می باشد. حوزه گردشگری تا حد زیادی به اقتصاد این کشور کمک کرده است و طی سال های اخیر این کشور را تبدیل به 10 کشور برتر در حوزه گردشگری در جهان کرده است.

تمام نکات و موضوعاتی که تا اینجا مطرح شده اند، این مطلب را نشان می دهند که افراد بسیاری از سراسر دنیا به خصوص کشور ایران علاقمند هستند تا در کشور ترکیه اقدام به سرمایه گذاری و ثبت برند کسب و کار خود نمایند.  

 ثبت برند در ترکیه

در سال های اخیر تعداد زیادی از تجار علاقمند به ثبت برند تجاری کسب و کارشان در کشور ترکیه بوده اند و این موضوع همواره در این کشور در سال‌ های اخیر یک روند رو به افزایش بوده است. بنابراین نمی ‌توان کیفیت بالای کار تجاری در این کشور را زیر سوال برد؛ زیرا این کشور در زمره سه بازار پویا، بزرگ و حیاتی دنیا قرار دارد و بازارهای تجاری بزرگ اروپا، آسیا و خاورمیانه را به یکدیگر متصل کرده است.

ولی برای ثبت برند در ترکیه حتماً به این نکته باید توجه کرد که در ابتدا برند شما باید در داخل کشور ثبت گردد و سپس برای دریافت کارت بازرگانی، اقدامات لازم را انجام داد.

چرا باید ثبت برند کنیم؟

ثبت برند مزایای بسیار خوب و کارآمدی را با خود همراه دارد، ولی دو دلیل عمده در این کار باعث مهم تر شدن این اقدام می‌ گردد.

  • دلیل اول این است که ثبت برند باعث جلوگیری کردن از اجرای اقدامات سوء استفاده گرانه جاعلان و متقلبان می‌ گردد.
  • دومین دلیل هم در ثبت برند این است که از عرضه کالا‌ها و محصولات مشابه محصولات تولیدی ما توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که با حیله مشابه علائم تجاری دیگران هستند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدارک لازم ثبت برند در ترکیه

مدارک لازم برای ثبت برند در ترکیه به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

مدارک ثبت برند در ترکیه برای اشخاص حقیقی

  • کپی پاسپورت به همراه ترجمه رسمی آن
  • کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  • کپی برند ثبت شده در ایران در صورت وجود 

مدارک ثبت برند در ترکیه برای اشخاص حقوقی

  • کپی برند ثبت شده در ایران در صورت وجود
  • کپی پاسپورت مدیرعامل به همراه ترجمه رسمی آن
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت به علاوه روزنامه رسمی ترجمه شده
  • آگهی تاسیس بعلاوه روزنامه ترجمه شده

مزایای ثبت برند در ترکیه

سازمان مالکیت صنعتی کشور ترکیه از برند اشخاص حقیقی و حقوقی که در کشور ترکیه اقامت دارند و یا موسساتی که در قلمرو کشور ترکیه ثبت شده اند و در آخر، افرادی که دارای حقوق از نظر عهدنامه پاریس برن هستند، به صورت حقوقی حمایت لازم را انجام می دهد و اجازه کپی ‌برداری از برند این دسته افراد را به هیچ ‌فردی نخواهد داد.

در ادامه مقاله برای ثبت برند در ترکیه لازم می باشد تا در مورد ثبت برند یا علائم تجاری بصورت بین المللی نیز مواردی بیان شوند.

ثبت بین ‌المللی برند (سیستم مادرید)

به احتمال زیاد شما واژه ثبت بین ‌الملل برند را شنیده باشید. ثبت بین ‌الملل به این معنی می باشد که افراد می ‌توانند برند خود را در کشورهای عضو عهدنامه مادرید با پرداخت هزینه ‌های قانونی و تصویب شده در هر کشور به طور جداگانه ثبت نمایند.

ایران  در سال 28/5/1382 به موافقت نامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم تجارتی و پروتکل مربوط به آن ملحق شده است. لذا هر علامت تجاری ثبت شده در ایران قابلیت ثبت در سیستم مادرید (سیستم بین المللی ثبت برند و علامت تجاری) را دارد.لازم به ذکر این نکته می باشد که ایران‌ به همراه هشتاد و شش کشور دیگر در جهان عضو این عهدنامه هستند. به همین دلیل جهت ثبت‌ بین‌ المللی، اخذ تصدیق در ایران نیز از موارد الزامی می‌ باشد. باید اطلاع داشت که هر برند ثبت شده در ایران قابلیت ثبت در سیستم مادرید را دارا می ‌باشند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت بین‌ المللی برند تجاری (سیستم مادرید)

  • ارائه نامه درخواست جهت ثبت بین المللی علامت تجاری خطاب به اداره ثبت علائم تجاری با درج نام کشور یا اسامی کشورهای مورد نظر
  • ارائه‌ معرفی ‌نامه ثبت شده روی سربرگ شرکت همراه با امضای مدیران و دارندگان حق امضا و مهر شرکت برای اشخاص حقوقی و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه، ارائه وکالت‌ نامه دادگستری.
  • ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضای شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی و ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و در صورت مراجعه به وکیل رسمی، ارائه وکالت ‌نامه دادگستری
  • ارائه اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت برند تجاری در ایران جهت رویت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت برند تجاری
  • تکمیل فرم مخصوص لاتین
  • ارائه برگه محاسبه هزینه‌ ها
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین‌ المللی

لیست اسامی کشورهای عضو سیستم مادرید 

  1. آنتیگوا
  2. باربادوس
  3. آلبانی
  4. ارمنستان
  5. بن ایر
  6. اتریش
  7. استرالیا
  8. آذربایجان
  9. بوسنی و هرزگوین
  10. بلژیک
  11. بلغارستان
  12. بحرین
  13. بوتان
  14. بوتسوانا
  15. بنلوکس
  16. بلاروس
  17. سوئیس
  18. چین
  19. کوبا
  20. قبرس
  21. جمهوری چک
  22. آلمان
  23. دانمارک
  24. الجزیره
  25. استونی
  26. مصر
  27. اتحادیه اروپا
  28. اسپانیا
  29. فنلاند
  30. فرانسه
  31. انگلستان
  32. گرجستان
  33. غنا
  34. یونان
  35. کرواسی
  36. مجارستان
  37. ایسلند
  38. ایرلند
  39. ایتالیا
  40. ژاپن
  41. کنیا
  42. قرقیزستان
  43. کره شمالی
  44. کره جنوبی
  45. قزاقستان
  46. لیختن اشتاین
  47. لیبریا
  48. لسوتو
  49. لتونی
  50. لیتوانی
  51. موروکو
  52. موناکو
  53. مولداوی
  54. مونته نگرو
  55. ماداگاسکار
  56. مقدونیه
  57. مغولستان
  58. موزامبیک
  59. نامیبیا
  60. نروژ
  61. عمان
  62. هلند
  63. لهستان
  64. پرتغال
  65. رومانی
  66. روسیه
  67. سودان
  68. سوئد
  69. سنگاپور
  70. اسلوونی
  71. اسلواکی
  72. سیرالئون
  73. سان مارینو
  74. سوریه
  75. تاجیکستان
  76. ترکمنستان
  77. ترکیه
  78. اوکراین
  79. آمریکا
  80. ازبکستان
  81. ویتنام
  82. زامبیا
  83. کوراسائو
  84. سینت مارتین
  85. سوازیلند
  86. سائوتومه و پرنسیپ
  87. ایران

در پایان ضمن تشکر از همراهی همه شما برای مطالعه این مقاله، به این مطلب اشاره می شود که با توجه به تفاوت زبان در دو کشور ایران و ترکیه و همچنین تفاوت‌ های موجود در سیر روند اداری و بروکراسی اداری دو کشور، پیشنهاد می‌ شود که با مشاوره گرفتن از کارشناسان تخصصی موسسه فکر برتر ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه خود، از کسب نتایج مفید در روند ثبت برند در کشور ترکیه اطمینان لازم را داشته باشید. ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق، با افتخار آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان، در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت برند در ترکیه می باشد.

 

سوالات متداول: 

1. هزینه ثبت برند در ترکیه چقدر است؟

هزینه ثبت برند با توجه به نوع و طبقه بندی می تواند متفاوت باشد. شما می توانید به راحتی استعلام از طریق تماس با موسسه ثبت شرکت فکر برتر از میزان هزینه ثبت برند مطلع شوید و یا به بخش هزینه ثبت برند مراجعه نمایید.

2. آیا امکان ثبت آنلاین برند در ترکیه وجود دارد؟

بله، شما می توانید بدون حضور در کشور ترکیه و فقط با ارسال مدارک به موسسه ثبت فکر برتر امور ثبتی خود را در این شرکت انجام دهید.

3. چه افرادی این امکان را دارند تا برای ثبت علامت تجاری در کشور ترکیه اقدام کنند؟

کلیه شرکت های تجاری و همچنین افراد حقیقی و حقوقی که در کشور ترکیه مشغول به فعالیت تجاری می باشند، می توانند نسبت به ثبت علامت تجاری کسب و کار خود در این کشور اقدام کنند.

4. چه مدارکی برای ثبت برند در ترکیه مورد نیاز می باشد؟

مدارک اصلی مورد نیاز برای ثبت برند در کشور ترکیه شامل مدارک هویتی متقاضی مانند پاسپورت، نمونه علامت تجاری کسب و کار با کیفیت بالا، لیست کالاها و خدمات فعالیت تجاری، مدارک ثبت شرکت و برند کسب و کار فرد در صورت موجود بودن و مدارک پرداخت هزینه های رسمی فعالیت مورد درخواست می باشد.

5. مزیت های ثبت برند در ترکیه چیست؟

سازمان مالکیت صنعتی کشور ترکیه از برند اشخاص حقیقی و حقوقی که در کشور ترکیه اقامت دارند، موسساتی که در قلمرو کشور ترکیه ثبت شده اند و همچنین افرادی که از حق عهدنامه پاریس برن برخوردارهستند، به صورت حقوقی حمایت لازم را انجام داده و اجازه کپی ‌برداری از برند این دسته افراد را به هیچ ‌فردی نخواهد داد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران