راهنمای ثبت شرکت صادرات خشکبار

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کشور ما ایران، یکی از قطب های اصلی آجیل و خشکبار در دنیا می باشد. بسیاری از خشکبار مانند پسته در کشور ما به وفور یافت می شود و کشورهای دیگر برای بهره بری از این محصول، مجبور به خرید و واردات پسته از ایران می باشند. بسیاری از باغداران آجیل و انواع خشکبار برای صادرات این محصولات باید به فکر ثبت شرکت صادرات خشکبار باشند. یکی از مهم ترین مزیت هایی که ثبت شرکت صادرات خشکبار دارد، کسب اعتماد مشتریان است. در صورتی که در گذشته تنها در داخل کشور به فروش خشکبار مشغول بودید، می شد ثبت شرکت را نادیده گرفت اما زمانی که شما به فکر صادرات محصولات خود افتاده اید، باید حتماً شرکت خود را ثبت کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه، مطالبی را پیرامون ثبت شرکت صادرات خشکبار از موسسه ثبت شرکت فکر برتر برای شما بیان کنیم.

خشکبار و آجیل جزو پُرسودترین محصولات در ایران هستند. به طور کلی در ایران به انواع میوه‌ های خشک مثل کشمش، آلو و قیسی و مغز دانه‌ هایی مانند بادام، پسته و گردو خشکبار گفته می‌ شود. آجیل نیز مخلوطی از این خوراکی‌ ها می باشد که حضور چشمگیری در فرهنگ مصرف مردم ایران دارد.

توانایی تولید محصول باکیفیت در کنار مهارت‌ هایی مانند مدیریت و فروش محصولات تولیدی قادر خواهد بود تا به موفقیت چشمگیری در این زمینه منجر شود. برای انجام کار در عرصه صادرات خشکبار، باید روال قانونی و معمول کار انجام شود تا کسب‌ و کار شما از منظر قانونی نیز به رسمیت شناخته شود. حتی تولید کنندگان سنتی و کارگاه‌ های کوچک خانوادگی هم باید برای گرفتن مجوز خشکبار و آجیل و پروانه کسب اقدامات لازم را انجام دهند. این موضوع را باید به یاد داشت که بسیاری از شرکت‌ های آجیل و خشکبار تمایل دارند تا محصولات تولیدی خود را صادر نمایند و برای رسیدن به این هدف نیز حتماً باید برای ثبت رسمی شرکت صادرات خشکبار خود اقدام نمایند.  

ثبت شرکت صادرات خشکبار و آجیل ایران نشان‌ دهنده عزم کارآفرینان و سرمایه‌ گذاران برای تولید محصولاتی با کیفیت می باشد که بتوانند نام ایران را در سراسر جهان بلند آوازه نمایند. به عنوان نمونه، شرکت آجیل و خشکبار تواضع از شناخته‌ شده‌ ترین شرکت های صادرات آجیل در این حوزه است که از سال ۱۳۷۹ و در قالب مسئولیت محدود شروع به فعالیت رسمی کرده است.

تولید خشکبار به صورت کم و محدود غالباً به فضای بزرگ و همچنین نیروی انسانی زیاد نیاز ندارد، اما اگر قصد تولید انبوه انواع آجیل وجود داشته باشد و برای این کار نیز نیاز به تأسیس یک کارگاه بزرگ داشته باشید، به مقدمات بیشتری احتیاج می باشد. راه‌ اندازی کارخانه خشکبار و آجیل نیازمند به تهیۀ مکان مناسب و بزرگ و همچنین لوازم و تجهیزات مربوط به این فعالیت می باشد. اما در هر صورت، قبل از جذب نیرو و تهیۀ مواد اولیه مورد نیاز باید حتماً برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام نمایید. زیرا طبق قوانین، شرکت های تولیدی‌ های بدون مجوز خیلی زود جریمه شده و در صورت عدم اقدام به ثبت شرکت خشکبار و آجیل و کسب مجوزهای لازم در این زمینه، به طور دائم تعطیل خواهند شد.

جایگاه صنایع مختلف خشکبار ایران در دنیا

  • پسته (رتبه دوم)
  • خرما (رتبه دوم)
  • بادام (رتبه چهارم)
  • گردو (رتبه سوم)
  • کشمش (رتبه چهارم)
  • فندق (پنجمین تولید کننده)

انتخاب نام مهم ترین قسمت در ثبت شرکت صادرات خشکبار

پیش از این که به موارد مهم در زمینه ی ثبت شرکت صادرات خشکبار بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب نام شرکت یکی از مهم ترین بخش ها در ثبت شرکت ها می باشد. شما برای شرکت خود باید نامی را انتخاب نمایید که در عین سادگی، به خوبی در حافظه افراد و مخاطبان نیز قرار بگیرد. همچنین نام انتخابی شرکت باید با شغل شما هماهنگی داشته باشد و بهتر است که در زبان های مختلف نیز تلفظ خوبی داشته باشد. 

انواع شرکت‌های صادر کننده خشکبار و آجیل

بهترین راه برای تاسیس شرکت صادرات در حوزه آجیل و خشکبار، ثبت شرکت سهامی خاص یا ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. مناسب‌ ترین گزینه برای شما متناسب با نوع فعالیت و اهداف شما تعیین می‌ گردد. بنابراین قبل از انتخاب نوع شرکت، توصیه می‌شود تا حتماً کلیه شرایط و ضوابط هر یک از این انواع شرکت را بررسی نمایید. در ضمن ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که باید برای دریافت جواز کسب صادرات خشکبار و آجیل، گرفتن مجوز مغازه خشکبار و آجیل و صدور پروانه کسب به اتحادیه صنفی شهرستان محل سکونت مراجعه نمود. همچنین برای ثبت شرکت بسته‌ بندی خشکبار، گرفتن جواز آجیل و مجوز خشکبار باید از سازمان جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت مجوزهای لازم را اخذ نمود.

 

"برای استعلام هزینه های ثبت شرکت صادرات خشکبار و آجیل و آگاهی از مدت زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت صادرات خشکبار با کارشناسان موسسه ثبت شرکت فکر برتر تماس بگیرید."

 

مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت صادرات خشکبار

به طور کلی ثبت شرکت آجیل و خشکبار به دو صورت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود انجام می شود. از مدارک مورد نیاز برای این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکی از مهم ترین شرایط برای ثبت شرکت صادرات خشکبار، دارا بودن حداقل سن برای ثبت شرکت 18 سال است.
  2. اخذ مجوز از دولت دومین شرط مهم برای ثبت شرکت صادرات خشکبار است که حتما باید انجام شود.

شرکت صادرات خشکبار (سهامی خاص)

به طور کلی شرکت های سهامی خاص به شرکت های بازرگانی گفته می شود که تمامی سرمایه آن به صورت انحصاری توسط مردم تامین شده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت شرکا و صاحبان سهام در شرکت های سهامی خاص محدود به مبلغ اسمی آنها است. در این شرکت ها معمولا تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد. عنوان شرکت سهامی باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

 شرایط ثبت شرکت آجیل و خشکبار سهامی خاص

  1. با استناد به ماده ۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت : حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳ نفر باشد +۲ نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند، حداقل ۳۵ درصد سرمایه نقداً پرداخت شود.
  2. با استناد بر ماده ۵لایحه اصلاحی قانون تجارت، حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت آجیل و خشکبار سهامی خاص

  1. دو نسخه اظهارنامه تکمیل شده با امضاء مؤسسان
  2. دو نسخه اساسنامه تکمیل شده با امضاء مؤسسان
  3. تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی
  4. اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی (حداقل ۳۵% سرمایه) در حساب شرکت در شرف تأسیس همراه با فیش پرداختی
  5. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
  6. تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت از جمله صفحه اول شناسنامه و کارت ملی سهامداران، مدیران و بازرسان.
  7. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری جهت اعضاء هیأت مدیره، مدیر عامل و بازرسان
  8. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین با امضاء مؤسسان
  9. دو نسخه صورتجلسه هیئت مدیره با امضاء تمامی اعضاء هیأت مدیره
  10. اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد

 شرکت صادرات خشکبار (با مسئولیت محدود)

شرکت های مسئولیت محدود به شرکت هایی گفته می شود که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تاسیس می شود. در این شرکت ها هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد. در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید گردد.

 شرایط لازم جهت ثبت شرکت آجیل و خشکبار مسئولیت محدود

  1. در شرکت های با مسئولیت محدود، حداقل تعداد شرکاء  ۲ نفر می باشد.
  2. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
  3. در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیرعامل در این مورد باید اقرارنامه دریافت نماید.

 مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت آجیل و خشکبار با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد

  1. دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل تقاضا نامه توسط کلیه سهامداران
  2. دو برگ شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکتنامه توسط کلیه سهامداران
  3. دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
  4. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
  5. دو نسخه صورتجلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
  6. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران (برابر اصل در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد)
  7. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
  8. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  9. معرفی نامه نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس با آخرین تغییرات شرکت
  10. تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیر دولتی بودن آن
  11. اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها

 

سوالات متداول 

1. ثبت شرکت صادرات خشکبار چه ضرورتی دارد؟

به طور کلی شرکت های بدون مجوز با سرعت بسیار بالایی جریمه جریمه و در صورت اقدام نکردن برای ثبت شرکت خشکبار و آجیل، برای همیشه تعطیل می‌شوند. بنابراین اگر قصد تولید آجیل و خشکبار را دارید، باید برای ثبت قانونی شرکت خود در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.

2. چگونه می توان یک شرکت آجیل و خشکبار را به ثبت رساند؟

در مجموع ثبت شرکت خشکبار و آجیل در کشور ایران پروسه ای شفاف و مشخصی دارد. تنها باید پس از انتخاب نوع شرکت، مدارک مورد نیاز جهت ثبت آن را آماده نمایید.

3. ثبت شرکت چند روز طول می‌کشد؟

در صورتی که افراد غیر متخصص در زمینه ثبت شرکت اقدام به این کار نمایند بی شک پروسه ثبت شرکت می‌تواند چیزی حدود ۳۰ تا ۴۵ روز زمان ببرد. اما اگر در این زمینه از افراد مجرب که با تمام پستی و بلندی‌های این کار آشنایی دارند، کمک بگیرید ثبت شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

4. چه حالاتی ممکن است پس از اقدام به ثبت شرکت پیش آید؟

• رد شدن پرونده

• ناقص بودن پرونده

• صدور آگهی

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران