کاربرد کد فراگیر در ثبت شرکت

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

آشنایی با کد فراگیر و مزیت­های آن می تواند به اتباع کمک­های زیادی کند. کاربرد کد فراگیر در ثبت شرکت نیز خیلی مهم است. اتباع خارجی برای آن که بتوانند راحت­تر در ایران به انجام فعالیت­های کاری و اقتصادی بپردازند، باید حتما نسبت به دریافت کد فراگیر اقدام کنند. وجود این کد نشان دهنده­ی یک شناسه شخصی برای تمام اتباع خارجی است. البته شایان ذکر است که کد فراگیر اتباع، فقط در ایران می تواند کاربردی باشد. یعنی قوانین و ضوابط حاکم در کشور، تهیه کد فراگیر را برای همه­ی اتباع ضروری دانسته است. در این مقاله از سایت فکر برتر قصد داریم به طور کامل راجع به کد فراگیر و کاربرد آن در ثبت شرکت صحبت کنیم. اگر می خواهید اطلاعات خود را راجع به کدهای فراگیر، مراحل اخذ و کاربردهای آن افزایش دهید، حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 یکی از مهم­ترین کاربردهای این کد در ثبت شرکت است. ثبت شرکت خارجی در ایران تنها با وجود کد فراگیر امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که افراد خارجی کدهای فراگیر معتبر دریافت نکرده باشند، توانایی ثبت شرکت و آغاز فعالیت­های تجاری در ایران را نخواهند داشت. بررسی همه چیز در مورد کدهای فراگیر می تواند زندگی راحت تری را برای اتباع خارجی در ایران فراهم کند. اگر می خواهید در ایران بدون دردسر و کاملاً قانونی فعالیت های کاری خود را آغاز کنید، زمان آن رسیده که به فکر اخذ کد فراگیر مخصوص شرکت خود باشید.

کد فراگیر چیست؟

پیش از بررسی کاربردها و مزایای کد فراگیر، در ابتدا باید به چیستی این کد پرداخت. کدهای فراگیر دقیقا نشان دهنده ی چه مواردی هستند؟ اصلا این کدها چند رقم دارند؟ کد فراگیر همانند یک کد ملی برای اتباع خارجی حضور یافته در ایران هستند. افراد خارجی باید به کمک یک شناسه اختصاصی مورد شناسایی قرار گیرند. یک سامانه مخصوص در ایران شکل گرفته تا همه­ی افراد خارجی بتوانند در آن ثبت نام کنند. برای حضور در این سامانه همگی باید کد فراگیر اتباع را تهیه نمایند.

اهمیت این کد  برای خارجی ها، همانند ارزش کد ملی برای ایرانی ها است. در صورتی که کشور ایران را برای ثبت شرکت خود یا مهاجرت انتخاب کرده اید، باید در اسرع وقت کد فراگیر مخصوص خود را از طریق سامانه ­های مربوطه اخذ نمایید. کدهای فراگیر برای اتباع همانند کد ملی ایرانی ها، دارای 9 رقم هستند. همین ارقام می توانند باعث راحتی شما در انجام فعالیت­ های کاری و اقتصادی شما شوند. چون نشان دهنده­ ی هویت و شخصیت افراد خارجی در ایران است و با وجود آن مراکز قانونی کشور هماهنگی لازم را برای انجام درخواست به عمل می آورند.

اخذ کد فراگیر چگونه انجام می شود؟

کدهای فراگیر برای افراد حقیقی و حقوقی کاربرد خواهند داشت. از این رو می توان کدهای فراگیر را برای شخصیت ­های حقیقی و حقوقی به طور جداگانه دریافت کرد. اخذ این کد برای اتباع از طریق مراجع قانونی انجام می گیرد. پیش از اقدام به اخذ کدهای فراگیر، باید نوع شخصیت حقوقی یا حقیقی را تعیین کنید. متفاوت بودن مراحل دریافت کدهای فراگیر اشخاص حقیقی با حقوقی، باعث شده تا اهمیت تعیین نوع شخصیت در اخذ این کدها نمایان شود.

علاوه بر اتباع خارجی یعنی همان شخصیت­ های خارجی، برای شرکت ها و شخصیت­ ها حقیقی هم می توان کدهای فراگیر دریافت کرد. اما مراحل و به خصوص مدارک مورد نیاز برای هر کدام از شخصیت­ ها متفاوت است. برای دریافت کد فراگیر شخصیت­های حقیقی باید مدارک زیر را آماده کرد. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ کدهای فراگیر اشخاص حقیقی

افرادی که به سن قانونی رسیده باشند، برای دریافت کدهای فراگیر باید دو مدرک مهم را همراه خود داشته باشند:

  1. عکس پرسنلی جدید
  2. گذرنامه

انجام شدن مراحل تهیه این کد ارزشمند برای شخصیت­ های حقیقی خارجی، منوط به ارائه این دو مدرک مهم است. در صورتی که یک فرد خارجی کوچکتر از سن قانونی باشد، وجود مدارک اصلی پدر، مادر و حتی قیم او نیاز است. تهیه این مدارک از ابتدایی­ترین مراحل اخذ کد فراگیر محسوب می شود. اگر می خواهید با مدارک مورد نیاز جهت دریافت کدهای فراگیر شخصیت حقوقی آشنا شوید، در ادامه­ ی مقاله با ما همراه باشید. 

مدارک مورد نیاز جهت تهیه کد فراگیر شرکت ­ها و اشخاص حقوقی

برای اخذ کد فراگیر یک شرکت یا مرکز تجاری، باید مدارک زیر را در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت امکان دریافت این کد امکان پذیر نخواهد بود.

مدارکی که برای تهیه کدهای فراگیر اشخاص حقوقی مورد نیاز می باشند، عبارتند از:

  • آگهی تاسیس کارخانه خارجی مورد نظر
  • نام کامل شرکت به دو زبان زنده­ی دنیا (یعنی علاوه بر ارائه نام شرکت به فارسی، نام آن را به انگلیسی هم باید درج کنید)
  • کد ثبت شرکت در سامانه جامع شخصیت­های حقوقی کشور
  • شرح فعالیت شرکت (شرکت مورد نظر چه نوع فعالیتی انجام می دهد؟ فعالیت تجاری، اداری، تجاری یا بازرگانی؟ برای دریافت کد فراگیر اتباع در ایران بایستی فعالیت شرکت شرح داده شود)
  • کد پستی (وجود کد پستی معتبر و دقیق برای در ارسال نامه­ها و مدارک اداری و حتی دریافت تاییدیه­های تجاری اجباری است)
  • نوع خدمات ارائه شده توسط شرکت (چه نوع خدمات یا محصولاتی توسط شرکت مورد نظر شما ارائه می شود؟ همگی باید جزو مدارک ارائه شده جهت دریافت کد فراگیر اتباع قرار گیرند)
  • آدرس دقیق محل تاسیس شرکت با جزئیات 

وجود تمام مدارک ذکر شده در بالا برای اخذ کد فراگیر مراکز تجاری و شخصیت ­های حقوقی جزو واجبات است. حتماً در اسرع وقت نسبت به تهیه به موقع و ارائه مدارک ذکر شده به سازمان­ های مربوطه اقدام نمایید. آمادگی سریع­تر مدارک مورد نیاز، می تواند روند ارائه این کد را سریع­تر کند. 

جهت کسب اطلاعات ارزشمند راجع به مراحل اخذ، استعلام و دریافت کدهای فراگیر می توانید با کارشناسان شرکت فکر برتر تماس بگیرید. این شرکت با چندین سال سابقه ارزشمند در زمینه فعالیت­ های حقوقی، می تواند بهترین راهکارها برای دریافت کدهای فراگیر، ثبت شرکت و حتی دریافت شناسه ملی شرکت به شما کمک کند.  

در سایت https://irsherkat.ssaa.ir شما می توانید اقدام به ثبت نام و اخذ کد فراگیر خود نمایید. این سایت مهم­ترین و معتبرترین مرجع برای شروع بکار اتباع خارجی در ایران محسوب می شود. اگر کار با این سایت برای شما دشوار به نظر می رسد، می توانید انجام آن را به شرکت ­های حقوقی که در این زمینه فعالیت می کنند، بسپارید. 

مزایای دریافت کد فراگیر

تهیه کد فراگیر چه فواید و مزیت ­هایی می تواند داشته باشد؟ با مزیت ­ها و کاربردهای این کد آشنایی دارید؟ اتباع خارجی چرا باید در تهیه این کد جدی باشند؟ کدهای فراگیر مهم­ترین نقش را در آغاز فعالیت­ های تجاری تمام افراد خارجی بر عهده دارند. در این بخش از مقاله می خواهیم نمونه­ هایی از کاربردها و مزایای این کد ارزشمند را بررسی کنیم.

مهم­ترین مزایای کدهای فراگیر عبارتند از: 

  • خدمات بیمه ای

می خواهید در ایران ساکن شوید ولی نمی دانید چطور خدمات بیمه­ ای را می توانید دریافت کنید؟ خدمات بیمه ­ای ایران در صورتی برای افراد خارجی در دسترس خواهد بود که دارای کد فراگیر مخصوص به خود باشند. به بیان دیگر این کد حتی می تواند در حفاظت از جان و مال اتباع خارجی نیز موثر باشد. به همین دلیل هم شاید مهم­ترین مزیت دریافت کدهای فراگیر برای اتباع خارجی، مربوط به همین خدمات بیمه­ ای می باشد.

  • حساب بانکی

به عنوان یک اتباع خارجی نمی توانید حساب بانکی معتبر در ایران افتتاح کنید؟ نگران نباشید! با در دست داشتن کد مخصوص فراگیر می توانید در بانک­های ایرانی حساب منحصر بفرد داشته باشید. در نتیجه پس انداز کردن برای شما آسان­تر خواهد شد. حتی می توانید از تسهیلات و وام­ های ارائه شده در بانک­ ها نیز برای شروع کار یا خرید ملک استفاده نمایید. پس همین کد 9 رقمی هزاران مزیت متفاوت برای افراد خارجی می تواند داشته باشد و آن­ها نباید در دریافت این کد بی توجه بمانند. 

  • ثبت شرکت افراد خارجی در ایران

ایده­ ی نو و خدمات خود را می خواهید در قالب یک شرکت خصوصی ارائه کنید؟ شرکت خود را می خواهید در ایران ثبت کنید؟ پس در اولین گام باید یک کد معتبر (که با نام فراگیر شناخته می شود) دریافت کنید. این کد باعث می شود هویت شما به عنوان یک فرد خارجی (غیر ایرانی) مشخص باشد. در غیر این صورت امکان گذراندن مراحل بعدی ثبت شرکت برای شما فراهم نخواهد شد.

اگر به دنبال دردسر و کارهای غیر قانونی نیستید، بهتر است از همان ابتدای ورود به ایران، نسبت به تهیه کد و شناسه فراگیر خود اقدام کنید. شایان ذکر است شناسه ها فراگیر برخلاف کدها، 16 رقمی هستند. ثبت کردن تمام شرکت های خصوصی افراد خارجی در ایران، طبق ضوابط و قوانین باید در صورت وجود کد فراگیر مخصوص هر شخص انجام گیرد. توجه داشته باشید که کد و شناسه فراگیر باهم فرق دارند. هر کدام از آن­ها ویژگی­ های خاص خود را دارند. همچنین نحوه­ ی دریافت آن­ها هم متفاوت است. پس حتماً به این نکته توجه کنید تا در مراحل ثبت شرکت و انجام کارهای اداری در ایران دچار مشکل نشوید. نکته قابل ذکر اینکه هر کدام از اشخاص حقیقی و یا حقوقی، فقط دارای یک کد اختصاصی فراگیر خواهند بود. 

  • فعالیت­های اداری

هیچ کدام از اداره­ های دولتی و خصوصی ایران در صورت عدم وجود کد فراگیر، برای اتباع خارجی خدماتی ارائه نمی کنند. از اداره آموزش و پروش، کار و رفاه گرفته تا اداره پست و مالیات همگی در صورتی با افراد خارجی همکاری می کنند که، دارای کد فراگیر مخصوص به خود باشند. یعنی خدمات رسانی در ایران برای خارجی ­ها به این شرط انجام می شود. در صورتی که می خواهید در ایران زندگی کنید و از خدمات اداری بهره مند شوید، حتماً در اسراع وقت نسبت به دریافت کد مخصوص خود (فراگیر) اقدام کنید.

همه­ ی اداره­ ها با در دست داشتن این کد 9 رقمی، خدمات خود را به اتباع خارجی هم ارائه می کنند. اگر این کد را دریافت نکرده باشید، فرزند شما هم توانایی حضور در مدارس ایران و کسب دانش را نخواهد داشت. همچنین خود شما هم قادر به ثبت نام در اداره­ ها و دریافت مزایای آن­ها نخواهید بود. عدم توانایی در دریافت گواهینامه ایرانی یا خرید ماشین از طرح­ های دولتی نیز جزو دیگر معایب عدم دریافت کدهای فراگیر محسوب می شوند. 

  • شروع به کار در ایران

می خواهید در ایران ماندگار شوید؟ نمی دانید از کجا کسب درآمد کنید؟ داشتن شغل یکی از مهم­ترین نیازهای افراد محسوب می شود. برای اینکه یک زندگی معمولی در ایران داشته باشید، باید شغل مناسبی دست و پا کنید. افراد خارجی زمانی که به ایران وارد می شوند، نیاز به شغل خواهند داشت. اما لازمه­ ی پیدا کردن شغل در ایران، در اختیار داشتن کد فراگیر است. پس یکی دیگر از مهم­ترین مزایای تهیه این کد برای اتباع خارجی، توانایی پیدا کردن شغل می باشد. با این کد به راحتی می توانید شغل ­های مختلفی را در ایران داشته باشید. 

اخذ کد فراگیر چقدر هزینه دارد؟

تهیه کدهای فراگیر برای اتباع خارجی معمولاً با هزینه­ های متنوعی همراه است. اما اگر می خواهید تهیه این کد معتبر در کوتاه­ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام شود، می توانید از کارشناسان مجموعه ­ی فکر برتر کمک بگیرید.

در این مرکز تمام کارهای حقوقی توسط افراد باتجربه انجام می گیرد. خدمات مشاوره رایگان مسایل مربوط به ثبت شرکت نیز در فکر برتر ارائه می شود. تنها یکبار استفاده از خدمات این مرکز حقوقی، می تواند رضایت شما را جلب کند. 

موارد مهم در ثبت شرکت خارجی در ایران

شرکت­ های خارجی هم می توانند در ایران ثبت شوند. شرکت­­ ها و کارخانجات زیادی در سطح دنیا برای افزایش میزان مخاطبان خود و همچنین گسترش سود خود، اقدام به تاسیس شعب بعدی در کشورهای دیگر می­ کنند. یک شرکت خارجی فقط و فقط در صورتی می تواند در ایران اطلاعات خود را ثبت کند که در کشور خود هم به صورت قانونی فعالیت داشته باشد. شرکت­ های بزرگ که خدمات مهمی را ارائه می کنند، باید حتما زیر نظر مراجع قانونی ایرانی فعالیت کنند. به بیان دیگر، تمام شرکت ­های گسترده نه تنها در کشور خود بلکه، در ایران هم بایستی زیر نظر قوانین قرار گیرند و نظارت بر کارها و فعالیت ­های آنان انجام گیرد. همچنین تابعیت شرکت خارجی هم باید به طور دقیق مشخص شود. میزان سرمایه شرکت و اهداف آن از دیگر مواردی است که باید به صورت شفاف در اختیار سازمان­ های مربوطه قرار گیرد. 

ثبت شرکت افراد خارجی در ایران

هر کدام از افراد خارجی به شرط داشتن مدارک لازم، می توانند در ایران اقدام به ثبت شرکت نمایند. پیش نیاز ثبت شرکت خارجی در ایران برای افراد خارجی، وجود کد فراگیر می باشد. این کد باید مورد تایید مراکز مربوطه قرار گیرد تا بتوانید باقی مراحل ثبت شرکت را انجام دهید. در صورت نبود این کد، هویت شما یا شرکت شما مجهول باقی می ماند. افراد خارجی اول از هر چیزی بایستی هویت خود را در ایران نمایان کنند. چون پیش از دریافت هر نوع مدرک، وجود کدهای فراگیر اتباع خارجی مهم­ترین قدم برای صادر شدن اجاره ثبت شرکت است.

ثبت شرکت توسط افراد خارجی در ایران دردسرهای زیادی دارد. از تهیه مدارک لازم گرفته تا طی کردن پروسه ارسال مدارک، تایید اولیه، ثبت آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و در نهایت تایید نهایی، همگی به شرطی انجام می گیرند که کد فراگیر اتباع به تایید رسیده باشد. اگر جزو اتباع خارجی هستید و در ایران زندگی می کنید، به هیچ وجه نمی توانید کدهای فراگیر متعدد دریافت کنید! به بیان دیگر این کدها فقط یک مرتبه اختصاص می یابند. و المثنی برای آن­ها معنا ندارد. پس این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که کدهای فراگیر برای خارجی­ های وارد شده به ایران، مانند کد ملی ایرانی ­ها یکتا است و شماره جدید به افراد تعلق نمی گیرد. پس تا آخر عمر با همان یک شماره شناسایی می شوند و اطلاعات افراد با همین شماره قابل بررسی خواهد بود. 

 

سوالات متداول 

1. کد فراگیر چیست؟

یک کد 11 رقمی است که به افراد خارجی در ایران تعلق می گیرد. تمام افراد خارجی که می خواهند از خدمات موجود در ایران استفاده کنند، باید نسبت به دریافت این کد اختصاصی اقدام نمایند.

2. کاربرد کد فراگیر برای ثبت شرکت چیست؟

کدهای فراگیر برای اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می شوند. این کدها می توانند به انجام شدن فعالیت های اقتصادی و اداری اتباع خارجی کمک کنند. ثبت شرکت در ایران نیز فقط به شرط دارا بودن این کد انجام می گیرد. استخدام در شرکت ها و مراکز مختلف هم با در دست داشتن کدهای فراگیر قابل دسترسی خواهد بود.

3. کد فراگیر اتباع چند رقمی است؟

کد فراگیر، یک کد 9 رقمی است. این کد تمام اطلاعات هویتی افراد خارجی در ایران را نمایش می دهد. تمام اتباع خارجی از کشورهای مختلف، باید نسبت به دریافت این کد معتبر اقدام کنند. در غیر این صورت امکان دسترسی به هیچ کدام از امکانات اداری، فرهنگی و شغلی کشور را نخواهند داشت.

4. از کد فراگیر چند مرتبه می توان استفاده کرد؟

برخلاف تصور اغلب خارجی ها کد فراگیر که در ایران به آنها تعلق می گیرد، تاریخ انقضا ندارد. یعنی می توان از یک تا هزاران مرتبه آن را بکار برد. در واقع استفاده از کدهای فراگیر در اداره ها و برای انجام خدمات مختلف، آن را منقضی نمی کند. بلکه یک کد اختصاصی است که فقط به یک شخص تعلق گرفته و تا پایان عمر او قابل استفاده است.

5. اخذ کد فراگیر اتباع چه مدت طول می کشد؟

دریافت کدهای فراگیر ممکن است در مدت زمان کم یا طولانی ارائه شوند. اما اگر شما هم می خواهید در کمترین زمان ممکن این کد را دریافت کنید، حتما با شرکت فکر برتر تماس بگیرید. 42143-021

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران