همه چیز در مورد ثبت شرکت توسط اتباع خارجی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

ثبت شرکت در ایران حتی برای اتباع خارجی نیز فراهم شده است. یعنی اتباع کشورهای خارجی هم می­ توانند به راحتی صاحب یک شرکت شوند. اتباع خارجی زیادی در سطح کشور مشغول به زندگی هستند. حتی خیلی از افراد از راه دور در ایران سرمایه­ گذاری کرده اند. ثبت شرکت می ­تواند به افراد کمک کند تا مراکز بزرگی را تاسیس کنند. تاسیس شرکت و شروع یک فعالیت جدید، آرزوی انسان های زیادی است. بسیاری از افراد ساکن در کشورهای خارجی همیشه از شرایط مساعد ایران صحبت می­ کنند. در چندین سال اخیر تهمیدات مناسبی برای اتباع خارجی فراهم شده است تا بتوانند شرکت­های خود را در ایران ثبت کنند. وجود منابع طبیعی بسیار زیاد در ایران و وجود استعدادهای زیاد در بین جوانان باعث شده تا خارجی­ها به فکر ثبت شرکت در کشور ما باشند. همراه ما با این مقاله از موسسه فکر برتر باشید تا ثبت شرکت توسط اتباع خارجی در ایران را مرحله به مرحله مورد بررسی قرار دهیم.

 چه مدارکی برای ثبت شرکت توسط اتباع خارجی نیاز است؟

آیا می دانید برای ثبت شرکت توسط اتباع خارجی چه مدارکی مورد نیاز است؟ اگر یک فرد خارجی بخواهد در ایران شرکتی را به نام خود ثبت کند، چه اسنادی را باید داشته باشد؟ این روزها افزایش سرمایه ­گذاری­های خارجی در ایران باعث شده تا سوالات زیادی برای اتباع غیر ایرانی ایجاد شود. یکی از مهم­ترین سوالاتی که در حیطه کسب و کارها و تاسیس شرکت­ ها به گوش می ­رسد، موضوع ثبت شرکت است. اتباع خارجی از کشور­های مختلف آسیایی، اروپایی و حتی آمریکایی می ­توانند در ایران نیز سرمایه ­های خود را تبدیل به شرکت و کسب و کار بزرگ کنند.

قطعاً شما هم متوجه حساسیت­ های زیاد در روند انجام مراحل ثبت شرکت شده­ اید. ثبت شرکت کار آسانی نیست؛ یعنی حتی ایرانی ­ها هم باید طبق قانون و مراحل متعددی آماده­ ی ثبت شرکت شوند. بالاخره قانونی شدن روند فعالیت شرکت­ ها ارزش تحمل سختی­ها و مشکلات را هم دارد.

اگر می ­خواهید به عنوان یک اتباع خارجی در ایران ثبت شرکت کنید، باید در وهله­ ی اول مدارک مورد نیاز را تامین کنید. سامانه ثبت شرکت در ایران به دلیل حساسیت ­های زیاد این کار، به مدارک اهمیت زیادی می ­دهد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت توسط اتباع خارجی 

  1. اظهارنامه ثبت شرکت
  2. اساسنامه دقیق شرکت مذکور
  3. اختیارنامه نماینده ایرانی (برای انجام کارهای حقوقی در ایران، باید حتما اختیارنامه معتبر را به یک ایرانی بسپارند)
  4. مجوز کسب شده از وزارتخانه­ ی مرتبط با حیطه کاری ( با توجه به نوع شرکتی که می ­خواهید ثبت کنید، باید مجوز لازم را از سازمان مربوطه اخذ نمایید)
  5. تاییدیه صورت جلسه (مدیران و مسئولان شرکت باید در طی یک جلسه علنی تمام هماهنگی­ها را در قالب یک صورت جلسه ارائه کنند)
  6. تنظیم نامه عملیات انجام شده در شرکت مورد نظر( ارائه رسید باید حتما طبق قوانین حاکم در کشور جمهوری اسلامی ایران باشد)

نکته­ ی مهم: در صورتی که یک تبعه ی خارجی قصد ثبت شرکت سهامی خاص در ایران را داشته باشد، باید علاوه بر مدارک ذکر شده، یک رسید دیگر را نیز ارائه کند. در این رسید باید تضمین پرداخت دست کم 35% سرمایه ذکر شود.

 

 

."شرکت حقوقی فکر برتر با سال­ها تجربه در زمینه ارائه مشاوره­ های حقوقی ثبت برند و ثبت شرکت، می­ تواند راهنمای تمام ایرانیان و حتی اتباع خارجی در امور ثبت شرکت در ایران باشد"

 

 

 در اظهارنامه ثبت شرکت اتباع خارجی چه مواردی وجود دارد؟

برای انجام شدن مراحل ثبت قانونی شرکت توسط افراد خارجی، نیاز به تهیه برخی مدارک است. یکی از مهم­ترین مدارک مورد نیاز، اظهارنامه ثبت شرکت است. آیا می­دانید اظهارنامه چیست؟ چه مواردی در آن وجود دارد؟ دلیل اهمیت آن چیست؟ اظهارنامه ثبت شرکت یک مدرک قانونی جهت ارائه به سازمان ثبت شرکت ­ها است که باید توسط اتباع خارجی تهیه شود.

در داخل اظهارنامه ثبت قانونی شرکت ­ها اطلاعات مهمی درج شده است. این اطلاعات عبارتند از:

  • نام شرکت (اسم شرکت را بایستی به صورت کاملا دقیق و صحیح ذکر کرد)
  • نوع شرکت (شرکت شما از کدام نوع است؟ سهامی خاص، مسئولیت محدود یا ...)
  • تابعیت (حتما باید تابعیت اصلی و دقیق بیان شود)
  • آدرس مکان و شماره کد پستی (آدرس باید با جزئیات باشد)
  • حیطه فعالیت شرکت (چه نوع خدماتی در شرکت انجام می ­شود؟ صنعتی، تجاری یا ...)
  • سرمایه اولیه (در زمان اقدام جهت ثبت شرکت مورد نظر)
  • ذکر شعبه­ های شرکت
  • معرفی دقیق نماینده اصلی شرکت
  • اختیارنامه هیئت مدیره
  • اظهارنامه فارسی زبان
  • گواهی اسناد

نکته: لازم به ذکر است 3 مورد آخر پس از به تایید رسیدن در سامانه ثبت شرکت باید ذکر شوند.

یک تبعه خارجی در طی چند مرحله می تواند شرکت مورد نظر خود را در ایران ثبت کند؟ چقدر با مراحل ثبت قانونی شرکت در ایران آشنایی دارید؟ با نوع شرکت­هایی که می ­توان ثبت کرد چطور؟ در بخش بعدی مقاله قصد داریم مراحل مورد نیاز برای ثبت قانونی و دقیق شرکت در ایران توسط افراد خارجی را ارائه کنیم. 

6 گام ثبت شرکت به وسیله افراد خارجی

  • مرحله اول:

تهیه مدارک ذکر شده جزو اولین و مهم­ترین مرحله برای انجام کارهای ثبت قانونی شرکت است. زمانی که تمام مدارک ذکر شده به صورت دقیق ارائه شود، دردسر کمتری برای ورود به مراحل بعدی وجود خواهد داشت. تمام مدارک باید طبق لیست و به صورت یکجا در دسترس قرار گیرند. 

  • مرحله دوم:

پس از تهیه­ ی دقیق تمام مدارک خواسته شده، نوبت به ارسال آن­ها می ­رسد. در این مرحله مدارک تهیه شده را باید برای سازمان ثبت شرکت­ ها در ایران ارسال کنید. در اینجا سامانه ثبت شرکت­ ها به بررسی صحت مدارک و قانونی بودن هر کدام از آن­ها می ­پردازد. اگر همه ­ی مدارک قانونی و اصل باشند، مورد تایید سازمان ثبت شرکت ­ها قرار می ­گیرند. پس حتما دقت کنید که مدارک را بدون تقلب و کلاهبرداری تهیه کنید. 

  • مرحله­ سوم:

اگر مدارک شما در مرحله­ ی قبل تایید شده باشد، وارد فاز بعدی ثبت شرکت خواهید شد. اینجا باید تاییدیه و امضای تمام کادر هیئت مدیره را برای مراجع مرتبط ارسال کنید. این موضوع اهمیت آگاه­ سازی تمام کادر مدیریت از فعالیت ­های یک شرکت را نشان می ­دهد. 

  • مرحله­ چهارم:

شماره­ ی مرسوله بعد از مدتی در سیستم اینترنتی سازمان ثبت می­ شود. سپس باید منتظر بمانید تا اجازه­ ی انتشار آگهی برای شما فراهم شود. شرکت ­ها برای شروع فعالیت قانونی خود باید در روزنامه رسمی آگهی ثبت کنند. 

  • مرحله پنجم:

اگر  همه چیز درست پیش برود، اجازه انتشار آگهی داده می­ شود. برای انجام این مرحله بایستی هزینه انتشار آگهی را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه زمان انتشار فرا می­ رسد. 

  • مرحله ششم:

حدود یک ماه باید صب کنید تا نتیجه­ ی پایانی درج آگهی برای شما تعیین شود. اگر هیچ گونه مشکل و شکایتی از مجموعه­ ی شما وجود نداشته باشد، مراحل قانونی ثبت شرکت با موفقیت به اتمام می ­رسد. 

مزایای ثبت شرکت توسط اتباع خارجی

ثبت شرکت در ایران چه مزیت­ هایی می ­تواند برای اتباع خارجی داشته باشد؟ چرا خارجی ­ها باید در ایران شرکت خود را ثبت کنند؟ مراجع قانونی در ایران تا چه حد برای صاحبان شرکت­ های قانونی امتیاز قرار داده است؟ شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که اصلا چرا یک فرد خارجی باید به فکر ثبت شرکت در ایران باشد؟ مگر در ایران چه امکاناتی برای او فراهم خواهد بود؟ قطعاً بعد از مطالع ه­ی این بخش از مقاله، شما هم به عنوان یک فرد خارجی به فکر ثبت شرکت در ایران خواهید افتاد!!! بهره­ مندی از قابلیت­ ها و امکانات فراهم شده برای شرکت­ های ثبت شده در ایران، می­ تواند وسوسه­ انگیر به نظر برسد. 

مزیت­های زیادی راجع به ثبت شرکت اتباع خارجی در ایران ذکر شده است. همه­ ی این مزیت­ ها می ­توانند دلیل انگیزه­ ی سرمایه­ گذاری ساکنان کشورهای خارجی در ایران باشد. 

مهم­ترین مزیت ­های ثبت قانونی شرکت در ایران برای اتباع خارجی عبارت است از: 

امکان اقامت در ایران

زمانی که یک اتباع خارجی اقدام به ثبت قانونی شرکت خود در ایران می­ کند، در حقیقت سرمایه بسیار زیادی را به کشور وارد کرده است. به همین دلیل هم سازمان­ های مربوطه برای قدردانی و حمایت از سرمایه­ گذاران خارجی در ایران، تلاش کرده ­اند تا امکان اقامت آن­ها در ایران فراهم شود. البته شایان ذکر است که شرط اقامت در ایران ممکن است با تغییر مدیران و روسای کشوری تغییر کند. بنابراین پیش از تکیه بر این مزیت، حتما وضعیت قوانین حاکم در ایران را بررسی کنید. اقامت در ایران می ­تواند برای اتباع خارجی یک رویای شگفت انگیز باشد. امکان بهره ­مندی از جاذبه ­های دیدنی، منابع طبیعی و همچنین امکانات رفاهی در ایران یک پاداش خوب در ازای ثبت یک شرکت معتبر در این کشور است. 

ثبت بدون قید و شرط شرکت

بسیاری از کشورها در سراسر دنیا، امکان ثبت قانونی شرکت توسط افراد خارجی را نمی ­دهند. در صورت صدور اجازه هم ممکن است صد در صد شرکت را به اتباع خارجی واگذار نکنند. اما خوشبختانه این قانون در ایران وجود ندارد. یعنی زمانی که یک فرد خارجی از هر جای دنیا در ایران ثبت شرکت می­ کند، ۱۰۰ درصد شرکت به او تعلق پیدا می­ کند. این امر باعث شده افراد زیادی تمام سرمایه زندگی خود را به تاسیس شرکت و ثبت آن در ایران اختصاص دهند. البته این قانون یک تبصره ای مهم نیز دارد: "اتباع خارجی در صورت دارا بودن تمام و کمال سهام شرکت، می توانند با ثبت آن صاحب ۱۰۰ درصد آن شوند". پس حتما به این نکته خوب توجه کنید؛ یعنی زمانی که یک اتباع خارجی چندین سهامدار و سرمایه­ گذار داشته باشد، نمی ­تواند ادعای تصاحب شرکت کند. 

افزایش استقبال کشورهای خارجی به سرمایه گذاری در ایران

زمانی که افراد صاحب­نام و بزرگ در ایران سرمایه­ گذاری کنند، اعتماد دیگر کشورها نیز جلب خواهد شد. همه­ ی کشورها برای رشد و ترقی وضعیت اقتصادی خود نیاز به همکاری با کشورهای خارجی دارند. ثبت شرکت توسط اتباع خارجی در ایران باعث جلب رضایت دیگر کشورها هم می ­شود. یعنی در نهایت پیشرفت بسیار زیادی را در صنعت و اقتصاد کشور از طریق سرمایه گذاری خارجی شاهد خواهیم بود. کشورهای مختلف برای انجام سرمایه گذاری به سابقه آن کشور و تعداد شرکت­ های تاسیس شده در آن توجه زیادی دارند. زمانی که تعداد اتباع خارجی سرمایه گذار و صاحب شرکت در ایران زیاد شود، کشورهای دیگر هم زودتر اعتماد خواهند کرد. 

واردات کم و صادرات زیادتر می ­شود

تاسیس شرکت توسط اتباع خارجی در ایران، قطعا باعث تولید محصولات و خدمات در کشور خواهد شد. بنابراین امکان صادرات محصولات تولید شده به کشورهای دیگر نیز فراهم می­شود. پس ممکن است فرد خارجی که در ایران سرمایه گذاری کرده و شرکت جدیدی را تاسیس کرده است، زمینه­ی صادرات محصولات به میهن خود را راحت­تر فراهم کند. بدین ترتیب یک ثبت قانونی شرکت در ایران، منافع ملی را هم در پی خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می­شود مسئولان بیشترین همکاری را با صاحبان سرمایه در کشورهای خارجی داشته باشند. برخی اوقات خود همسایه­ها می­توانند باعث رشد ایران شوند. پس از ورود آن­ها جلوگیری نکنیم. 

بالا رفتن جایگاه علمی کشور

یک فرد خارجی با تاسیس قانونی شرکت و ثبت برند خود در ایران، علاوه بر سرمایه مالی، سرمایه علمی نیز به کشور می ­افزاید. به بیان دیگر بعد از تاسیس یک شرکت، قطعا محصول جدید و منحصربفرد به بازار وارد خواهد شد. اتباع خارجی از نظر علم و دانش با ایرانی­ ها تفاوت دارند. در نتیجه زمانی که کسب و کار خود در ایران به راه می ­اندازند، ادعای زیادی برای حضور در بازارهای جهانی خواهند داشت. ایرانیان هم می ­توانند در این مجموعه­ ها مشغول بکار شوند یا اینکه تقاضای همکاری با این شرکت ها را­ داشته باشند. در این صورت جایگاه علمی و توان تولیدی کشور رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد. 

امکان انتقال به غیر

یکی از جذاب­ترین مزایای ثبت قانونی شرکت­ ها در ایران توسط اتباع خارجی، امکان انتقال به غیر شرکت است. در واقع به دلیل دریافت صد درصد شرکت و ملک آن، اتباع خارجی می­ توانند پس از ثبت شرکت آن را به دیگران انتقال دهند. این مزیت بسیار مهم در بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد. پس می­ تواند انگیزه­ی اتباع خارجی را برای شروع سرمایه گذاری و تاسیس شرکت در ایران برانگیزد. شرکت فکر برتر می ­تواند مشاوره­ های ارزنده­ ای را برای ثبت شرکت در زمینه ­های مختلف ارائه کند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی راجع به روند ثبت شرکت و قوانین آن، می­ توانید در ساعات مختلف شبانه روز با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید

ثبت شرکت برای اتباع افغانی در ایران

در تمام کوچه پس کوچه ­های ایران را که بگردید، حتما چندین تابعه افغانی را پیدا می­ کنید. افعانی ­ها از چندین دهه قبل به دلیل جنگ­ ها و مشکلات بسیار زیاد موجود در کشور خود به سمت ایران پناه آوردند. اتباع افغانی در کنار جوانان به تحصیل و کار پرداختند. در حال حاضر تعداد زیادی از اتباع افغانی در کسب و کار خود به نقطه­ی بزرگی رسیدند. تلاشگر بودن و آینده­نگر بودن یکی از ویژگی­ های بارز بین اتباع افغانی است. امروزه میزان درآمد و تجربه ی اتباع افغانی به حدی رسیده که حتی توانایی تاسیس یک شرکت مستقل را دارند.

بسیاری از اتباع افغانی توانمندی­ های ذهنی بالایی دارند. همین هوش و ذکاوت آن­ها باعث شده حتی از ایرانی ­ها هم جلو بزنند. مسئولان و مراجع قانونی در ایران در تمام جنبه ­ها به اتباع افغانی کمک کرده ­اند. اجازه ­ی بهره ­مندی از امکانات شهری و تحصیلی یکی از مهم­ترین تهمیدات فراهم شده توسط مسئولان ایرانی است. در سال­ های اخیر به دلیل رشد بسیار زیاد نیروی کار و افزایش سرمایه اتباع افغان، ثبت شرکت نیز برای این افراد در ایران فراهم شده است. یعنی حتی اتباع افغانی هم می­ توانند در صورت تهیه برخی مدارک و انجام مراحل ذکر شده، ثبت شرکت در ایران را تجربه کنند. مراحل مورد نیاز برای انجام­ شدن کار ثبت شرکت برای اتباع افغان خیلی پیچیده نیست. این امر هم جزو لطف و توجه ویژه مسئولان قضایی ایرانی به اتباع افغانی است. 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت توسط اتباع افغان

ممکن است شما هم تعجب کنید که ثبت قانونی شرکت در ایران برای اتباع افغان خیلی ساده است. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نمودن یک شرکت در ایران برای اتباع افغان فقط 3  مورد است. این  3 مورد عبارتند از:

  1. پاسپورت
  2. تاییدیه گذرنامه از سفارت و همچنین کپی همه­ ی صفحات آن
  3. کد فراگیر

 

بله فقط با همین چند مورد ساده، یک فرد افغانی در ایران می ­تواند نسبت به ثبت قانونی شرکت خود اقدام کند. یعنی حتی ویزا و گذرنامه هم اهمیتی در روند ثبت شرکت در ایران برای اتباع افغان ندارند. هزینه­ های دریافت کد ثبت شرکت برای اتباع افغان زیاد نیست. البته شایان ذکر است که شرکت حقوقی در اینجا می­ تواند تاثیر زیادی داشته باشد. مدت زمان مورد نیاز برای دریافت تاییدیه از سازمان ثبت شرکت­ ها نیز با توجه به محل شرکت متفاوت خواهد بود. طبق آخرین آمار و بررسی­ های انجام شده، حدود یک ماه در تهران و 25 روز برای شهرستان ­ها طول خواهد کشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت توسط افراد خارجی پرداخته شد. مراحل، مدارک و مزیت­ های ثبت قانونی شرکت در ایران ذکر شد. با وجود این موارد، افراد زیادی می ­توانند سرمایه­ گذاری در ایران را آغاز کنند. ثبت نمودن شرکت کار تخصصی است. پس نمی­ توان صرفاً بر اساس متون نگارش شده عمل کرد. توصیه می ­شود پیش از اقدام به ثبت هرگونه شرکت ایرانی و خارجی، از مشاوران و افراد صاحب تجربه در این زمینه کمک بگیرید. شرکت فکر برتر به عنوان یکی از برترین شرکت­ های ثبت برند و شرکت، بهترین راهنما برای شما خواهد بود. در راه ثبت یک شرکت، مشکلات و گرفتاری­ های زیادی پیش می­ آید که در صورت نبود یک مشاور حقوقی، قطعا شکست می­ خورید.

تغییر قوانین در طول سال، عوض ­شدن مدارک مورد نیاز برای ثبت قانونی شرکت و حتی ایجاد تغییرات در شرایط اقتصادی کشور می ­توانند مراحل ثبت برندها و شرکت­ ها را عوض کند. اما یک مشاور حقوقی مانند موسسه ثبت شرکت فکر برتر می­ تواند همیشه به شما راهنمایی­ های دقیقی را ارائه دهد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران