استعلام شرکت های ثبت شده بین المللی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

ثبت شرکت به فعالیت ‌های اقتصادی رسمیت می ‌بخشد و موجب قانونی شدن تجارت‌ ها می‌ شود. بنابراین برای اطمینان پیدا کردن از ثبت قانونی شرکت‌‌ ها و اعتبار آن حتماً پیش از بستن قرارداد باید آن را استعلام کرد.

خیلی افراد دغدغه اعتماد به شرکت های بین المللی را دارند. اینکه چگونه به یک شرکت خارجی اعتماد کنند. سایت یا شرکتی که اجناس و کالاهای خود را در معرض خرید قرار داده است چه قدر قادر است اعتماد مشتریان را جلب نماید.

برای اعتماد به شرکت های بین المللی، باید شرکت مربوطه  فاکتورهای مختلفی را داشته باشد که هر خریدار یا سرمایه گذار انتظار داشتن آن فاکتورها را از سمت آن شرکت دارد.

ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت

بسیاری از افراد برای ثبت شرکت با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند که اصلی ترین آنها انتخاب یک کشور مناسب و ارزان است. ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت، اغلب به عنوان گزینه های مناسبی برای مهاجرت در نظر گرفته می شوند. در واقع، کشورهای زیادی هستند که اقدام به پذیرش مهاجر کرده و از این بابت به رشد اقتصادی خود کمک می‌کنند. اما، تنها تعداد کمی از آنها مزایای منحصر به فردی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می ‌دهند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می ‌کنیم.

گرجستان

یکی از پیشتازترین کشورها در اصلاحات اقتصادی، گرجستان است. به دلیل قرارگرفتن گرجستان در هر دو قاره اروپا و آسیا پایتخت این کشور شهر تفلیس یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو محسوب می شود. از آن جا که کشور گرجستان برای توریست های ایرانی خدمات به خصوصی را فراهم نموده، توریست های ایرانی زیادی به این کشور سفر می کنند. در نتیجه این کشور دارای فرصتهای کسب و کار بسیاری است و به همین خاطر متقاضیان زیادی برای ثبت شرکت در این کشور اقدام نموده اند.

مزایای ثبت شرکت در گرجستان:

خدمات ارزان نسبت به سایر کشورهای اروپایی

پایین بودن میزان مالیات

کم بودن حقوق نیروی کار

راحت بودن مراحل ثبت شرکت در گرجستان

اعطای پاسپورت گرجی و امکان سفر به بیش از 100 کشور جهان بدون ویزا

مجارستان

از جمله مکان های بسیار مناسب برای ثبت کردن شرکت در اروپا، مجارستان است. ثبت شرکت در مجارستان، یکی از پرمتقاضی ترین راه های مهاجرت گردیده است. مجارستان یک منطقه امن مالیاتی محسوب می شود. همچنین می تواند قلمرویی عالی برای ثبت یک هلدینگ باشد. با انجام این کار، علاوه بر ایجاد یک تجارت مفید برای خود و دیگران، می توانید اقامت دائم این کشور را نیز برای خود و خانوادتان بگیرید.

مزایای ثبت شرکت در مجارستان :

مالکیت 100% بدون نیاز به شریک محلی

تاسیس سریع و آسان شرکت

نرخ پایین مالیات بر شرکت

سرمایه اولیه کم که نیاز به سپرده گذاری هم ندارد.

اسپانیا

چنانچه قصد ورود به دنیای تجارت بین المللی را دارید، کشور اسپانیا به دلیل شرایط مناسبی که برای سرمایه گذاران خارجی جهت ثبت ایجاد نموده است؛ گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

سالانه افراد زیادی برای ثبت کردن شرکت های تجاری و غیرتجاری به این کشور مهاجرت می کنند زیرا از حمایت عالی دولت اسپانیا بهره مند می شوند و همچنین نیاز زیادی به پرداخت هزینه های هنگفت برای ثبت کردن شرکت در اسپانیا ندارند.

اقتصاد سرمایه گذاری مختلط اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان، پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است.

مزایای ثبت شرکت در اسپانیا :

دسترسی آزاد به بازارهای اروپایی

عدم نیاز به سرمایه زیاد برای ثبت شرکت

بهره‌ مند شدن از تسهیلات دولت اسپانیا

دریافت ویزای شینگن

قوانین گمرکی و تجاری آزاد

ترکیه

ترکیه به عنوان کشور همسایه گزینه ایده آلی برای ثبت شرکت است. البته، روند ثبت شرکت در این کشور کمی زمان بر است؛ اما به لطف ارائه خدمات مختلف از سوی دولت ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور به گزینه‌ ای مناسب برای سرمایه گذاران ایرانی تبدیل شده است.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه:

امکان اخذ اقامت دائم پس از 5 سال

اخذ پاسپورت ترکیه و امکان سفر به بیش از 130 کشور دنیا

وجود ایرانی های زیاد

وجود نیروی کار فراوان

امکان ثبت شرکت با هزینه ای کم

لهستان

یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت ثبت شرکت و اخذ اقامت اروپا، کشور لهستان است که متقاضیان می توانند با تاسیس شرکت در لهستان حق اقامت لهستان را اخذ نمایند. ثبت شرکت در لهستان یکی از بهترین و سریع ترین روش های اخذ اقامت این کشور است که به اعضای خانواده متقاضی نیز این امکان را می دهد که اقامت این کشور را داشته باشند.

مزایای ثبت شرکت در لهستان:

امکان افتتاح حساب بانکی در لهستان

امکان کار و تحصیل برای اعضای خانواده در لهستان و کل اروپا

امکان تردد و اقامت در سایر کشورهای اروپایی و عضو شنگن

امکان بیزینس و افتتاح حساب بانکی در کلیه کشورهای اروپایی

عدم نیاز به حضور دائم فیزیکی در این کشور

امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت لهستان

مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور

استانداردها و نیاز‌های اقتصادی و اجتماعی کشور‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. هر کشوری بنا بر شرایط ویژه خود، قوانینی را برای تاسیس شرکت در مرزهای خود وضع کرده است. در نتیجه، برای ثبت شرکت در خارج از ایران، شما باید با توجه به شرایط و مزایای مد نظرتان، کشور مقصد را انتخاب نمایید.

به طور مثال، در برخی از نقاط جهان، شما با ثبت شرکت در کشور خارجی، شرایط گرفتن اقامت آن کشور را برای خود و خانواده‌ تان تسهیل خواهید کرد. این نوع امتیاز در واقع زیرشاخه مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری محسوب می ‌شود. در برخی کشور‌ها نیز قوانین متفاوت مالیاتی برای ثبت شرکت وضع شده است. در این کشور‌ها برخی کسب و کار‌های مشخص ممکن است معاف از مالیات باشند و یا مشمول قوانین مالیاتی سهل ‌گیرانه ‌تری گردند. مالیاتی که کشور‌های مختلف دریافت می ‌کنند بر دو نوع است: ۱. مالیات بر شرکت، ۲. مالیات بر سود شرکت. بنابراین، پیش از تاسیس شرکت در خارج از کشور باید به این موضوع توجه ویژه ‌ای داشت.

همچنین با ثبت شرکت در خارج از کشور ممکن است بتوانید از طرح‌ های مشوق صادرات در ایران بهره ‌مند شوید. در برخی موارد امکان دارد کشور مقصد مورد نظر شما برای واردات اجناس به ‌خصوصی طرح ‌های حمایتی داشته باشد که شما با تاسیس شرکت در آن کشور واجد شرایط استفاده از این نوع برنامه ‌ها شوید. در مورد برخی محصولات نیز با ثبت شرکت در کشور خارجی و صادرات آن محصول، شما ممکن است از معافیت مالیاتی یا طرح ‌های تشویقی در ایران هم بهره ‌مند گردید.

یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور، امکان افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی است که از طریق آن می ‌توانید با تمام کشور‌های دیگر مبادله مالی قانونی داشته باشید. به این ترتیب، واردات و صادرات کالا برای شما ساده ‌تر خواهد بود و مدیریت بهتری بر سرمایه ‌های در گردش خود خواهید داشت.

یکی از شاخص‌ های مهم رشد اقتصادی کشور‌ها، امنیت اقتصادی سرمایه ‌گذاران است. به این معنی که در کشورهای پیشرفته، میزان ریسک سرمایه‌ گذاران کمتر و احتمال بازگشت سرمایه بیشتر خواهد بود. همچنین هرچقدر اقتصاد کشوری پیشروتر باشد، میزان نرخ فساد اقتصادی در آن کشور کمتر است. بنابراین، با ثبت شرکت در خارج از کشور، سرمایه ‌گذار می‌ تواند به امنیت اقتصادی بیشتری دست پیدا کند. در این کشور‌ها میزان نرخ تورم هم بسیار کم است.

در بسیاری از نقاط جهان، قوانین خاصی برای تاسیس شرکت خارجی وضع شده است. بنابراین با ثبت شرکت در کشور خارجی، می‌ توانید برای پروژه ‌های تجاری خود اسپانسرهای بین‌ المللی داشته باشید. طبق این قوانین، علاوه بر سهولت در یافتن سرمایه ‌گذار خارجی، شرکت ثبت‌ شده می‌ تواند از منابع علمی و انسانی کشور مقصد نیز استفاده نماید.

سریع ترین روش برای ثبت شرکت در ایران و خارج از کشور

تفاوت ثبت شرکت در ایران و خارج از کشور امری بدیهی است و همچنین روش های مختلفی دارد. اکثر  کاربرانی که قصد ثبت شرکت تجاری خود را دارند، به دنبال بهترین و سریع ترین راه برای این امر می گردند. بهترین روش برای ثبت شرکت در کشور ایران یا خارج از ایران، بسته به عوامل و شرایط مختلفی می باشد که یکی از مهم ترین آنها، نحوه انجام آن است. این کار می تواند به صورت شخصی یا توسط یک موسسه حقوقی انجام بگیرد که در هر دو صورت باید به قوانین و شرایطی که برای ثبت شرکت خود در داخل یا خارج ایران، لحاظ شده است.

برای پی بردن به بهترین روش برای ثبت شرکت باید با انواع آن آشنا شوید و بدانید که اگر شما قصد ثبت یک شرکت در حوزه صادرات و واردات را دارید، باید کدام مورد را انتخاب نمایید.

شرکت سهامی عام و خاص

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی

شرکت نسبی و تضامنی

چهار مورد از معروف ترین انواع شرکت ها هستند که هر کدام مشخصات و ویژگی ها مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال شرکت هایی که با عنوان مسئولیت محدود ثبت می شوند، در زمینه های تجاری فعالیت داشته و با میزان سرمایه ای اندک می توان اقدام به تاسیس آنها کرد.

انجام فرآیند ثبت شرکت به صورت شخصی

اگر قصد دارید تا شرکت و کسب و کار خود را ثبت کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که این امکان فراهم است تا خودتان شخصاً برای انجام مراحل ثبت شرکت اقدام کرده و این مراحل را تا انتها ببرید.

 نکته بسیار مهم این است که افراد در مواجهه با مراحل ثبت شرکت به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول افرادی که تجربه ثبت کردن یک شرکت را دارند. آن ها می توانند به سرعت گام ها و مراحل ثبت کردن کسب و کار و یا یک شرکت را طی کرده و به صورت قانونی این فرآیندها را انجام دهند.

 از سوی دیگر دسته دوم افرادی هستند که تجربه ای در این زمینه ندارند و ممکن است در طول مسیر با چالش های مختلفی مواجه شوند. به همین دلیل اگر در این زمینه تجربه ای ندارید، پیشنهاد ما این است که به سراغ روش های دیگری بروید.

کمک گرفتن از موسسات حقوقی

اگر بخواهیم سریع ترین و کاربردی ترین روش برای ثبت شرکت را به شما معرفی کنیم، می توان به روش کمک گرفتن از موسسات حقوقی اشاره کرد.

 خوشبختانه امروزه در سراسر کشور موسسات حقوقی بسیار زیادی در زمینه ثبت برند و مشاوره برای ثبت شرکت فعالیت دارند و شما می توانید با کمک گرفتن از این موسسات حقوقی فرایند ثبت شرکت خود را با سرعت بسیار زیادی طی کرده و فعالیت شرکت خود را قانونی کنید.

سرمایه لازم برای ثبت شرکت

سرمایه لازم برای ثبت شرکت یک فاکتور ثابت نیست. هزینه ثبت شرکت معمولاً هر سال به روز می شود و یکسان نیست. البته این که شما بتوانید هزینه ثبت و تایید شرکت را پیش از اینکه کار را شروع کنید، تخمین بزنید به نفعتان خواهد بود. عده زیادی هر ساله بدون کسب اطلاعات کافی در این مورد یا مشورت با اشخاص و مجموعه های آگاه، اقدام به ثبت مجموعه و شرکت می کنند که متاسفانه پس از مدتی با مشکلاتی نظیر قوانین مالیاتی، قوانین سهامداری، مدیریت مالی و... مواجه می شوند.

به هرحال قانون نیز شرایط خاصی را برای شرکت ها در نظر می گیرد و در کنار امتیازاتی که برای آن ها در حوزه های مختلف کسب و کار قائل است، محدودیت هایی را نیز وضع می کند که این موضوع می تواند موجب بروز مشکلات حقوقی شود.

همه کسانی که قصد دارند شرکت خود را در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی تاسیس کنند، باید برای شروع این کار یک برآورد هزینه کلی از راه اندازی شرکت داشته باشند. البته پیش از تمامی این موارد، لازم است که دقیقاً بدانند که یک شرکت در تعاریف قانونی، چه حیطه اختیارات و سطح مسئولیتی خواهد داشت.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص به مجموعه هایی اطلاق می شود که در آن اشخاص به میزان سرمایه خود مسئولیت خواهند داشت. پس در ثبت شرکت سهامی خاص، سرمایه به سهام تبدیل می گردد. هر شخص نیز بر اساس نرخی که در قانون برای او بر حسب رقمی که به شرکت آورده دارد، در قبال مسئولیت های مدنی و حقوقی پاسخگو خواهد بود.

سرمایه  شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد. در صورتی که به عللی سرمایه  شرکت تقلیل پیدا کند باید شرکا در ظرف یک سال آن را جبران کنند و در غیر این صورت شرکت را به نوع دیگر از شرکت ها از قبیل با مسئولیت محدود یا تضامنی تبدیل نمایند.

هزینه ثبت شرکت های سهامی عام

شرکت سهامی عام شرکتی است که موًسسین آن قسمتی از سرمایه  شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تاًمین می کنند. این نوع شرکت کامل ترین نوع شرکت سهامی است و مسلم است برای انجام امور مهم از قبیل استخراج معادن و تجارت با کشورهای خارج و تاسیس کارخانجات و ایجاد سدها و بانک ها تشکیل می شود که سرمایه  فردی کفاف آن را نمی دهد.

سرمایه اولیه ثبت شرکت به صورت سهامی عام باید پانصد هزار تومان معادل پنج میلیون ریال باشد. البته شرکت ها باید در حداکثر زمان یک سال سرمایه خود را افزایش دهند تا به مقدار سرمایه اولیه مقرر برسد. اگر در مدت زمان یک ساله فعالیت این شرکت به گونه ای بود که سهام آن تغییر نکرده و افزایش نداشت، باید این شرکت سهامی عام به حوزه فعالیت دیگری تغییر کند که در این صورت قرارهای مالیاتی نیز برای آن مجموعه وضع خواهد شد.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود در واقع به مجموعه هایی اطلاق می شود که دو یا چند نفر به منظور انجام یک فعالیت تجاری و صنعتی، اقدام به راه اندازی یک شرکت می کنند. انتظار می رود که این شرکت مسئولیت زیادی در حیطه فعالیت یا خدماتی که ارائه می دهد نداشته باشد. تمامی تعاریف مسئولیت پذیری این شرکت ها در قانون مدنی شرح داده شده است.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حال حاضر یک میلیون ریال اعلام شده است. البته که هر کدام از ارقام ذکر شده در این مقاله، ممکن است در اثر گذر زمان و یا تغییراتی که در سازمان های ثبت به وجود می آید دستخوش تغییر شود.

هزینه ثبت شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجارتی اسم مخصوصی بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ‌ای است که در شرکت گذاشته شده است. حداقل سرمایه در شرکت نسبی محدودیت ندارد و با هر سرمایه ‌ای که در دست دارید می ‌توانید نسبت به ثبت این نوع شرکت اقدام کنید.

هزینه ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌ شود. اگر دارائی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت تضامنی نیز هیچ محدودیتی ندارد.

هزینه ثبت شرکت تعاونی

 شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء از‌ طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان موافق اصولی که در این قانون مصرح است تشکیل می‌شود. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت تعاونی نیز هیچ محدودیتی ندارد.

هزینه ثبت شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین یک عدد شریک سهامی و یک یا چند نفرشریک ضامن تشکیل می ‌شود. در قانون تجارت هیچ محدودیتی نسبت به سرمایه برای ثبت شرکت مختلط سهامی وجود ندارد.

هزینه ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجارتی  تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می ‌شود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارائی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه ایست که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. سرمایه برای ثبت شرکت مختلط غیر سهامی نیز در قانون تجارت هیچ محدودیتی ندارد.

سخن نهایی

مطلبی که از نظر گذراندید، تنها قطره ای از دریای اطلاعات مرتبط با ثبت سند بود. متخصصین این امر در شرکت فکر برتر آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این زمینه می باشند. جهت مشاوره با این گروه حرفه ای میتوانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمائید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران