مقایسه هزینه امور ثبتی شرکتهای داخلی و خارجی در ایران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

هزینه ثبت شرکت در سال 1402

شرکت های تجاری در سال 1402 ملزم به پرداخت هزینه ثبت هستند. می توانید هزینه ثبت شرکت در سال 1402 را از طریق سامانه ثبت شرکت پرداخت نمایید. این در صورتی است که تمام مراحل مربوط به ثبت شرکت را خودتان انجام دهید. با توجه به اینکه ثبت شرکت خدماتی است و هزینه ای برای کالا پرداخت نمی کنید، ثبت شرکت هزینه های مختلفی دارد. برای اینکه بتوانید به صورت قانونی شرکت خود را ثبت کنید، باید لیست هزینه های ارائه شده در این مقاله برای هر نوع ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی و غیره را پرداخت کنید.

تعرفه و هزینه های ثبت شرکت

برای اطلاع از قیمت های ثبت شرکت در ایران نباید با بازکردن سایت به دنبال پاسخ این سوال باشید و مستقیما به شما گفته می شود که تعرفه و هزینه های ثبت شرکت یک مقدار مشخص است. معمولاً یک کار خدماتی، مانند یک محصول، قیمت مشخصی ندارد. هزینه ثبت شرکت هزینه مجموعه ای از خدمات است و میزان و نوع این خدمات می تواند متفاوت باشد.

قیمت ثبت شرکت، هزینه خدمات است نه محصول. زمانی که قصد خرید یک کالا را دارید، می دانید چه چیزی می خرید، مارک های مختلف آن را می شناسید و تفاوت مدل های مختلف آن محصول را می دانید و همه اینها به دلیل شناخت شما از آن محصول است. بیشتر هزینه ها مربوط به تشکیل پرونده در دفاتر و تبلیغات در روزنامه دولتی است و مابقی کارمزد نمایندگی ثبتی است که شرکت را از طرف شما به ثبت رسانده است.

زمانی که قصد ثبت شرکت را دارید، در اولین قدم ها یکی از دغدغه های شما درک تعریف واقعی هزینه ثبت شرکت خواهد بود. با توجه به افزایش نرخ ثبت شرکت های رسمی و دولتی، اگر با نرخ ها و تعرفه های غیرعادی و بسیار متفاوت برای ثبت شرکت مواجه هستید، به این نرخ ها اعتماد نکنید و بیشتر تحقیق نمایید. در ادامه نوشتار با موسسه حقوقی فکر برتر همراه باشید.

نکات مهم در ثبت شرکت های خارجی در ایران

هر شرکت خارجی برای اینکه بتواند از طریق شعبه یا نماینده در ایران به امور بازرگانی، صنعتی یا مالی بپردازد، باید به عنوان یک شرکت حقوقی در کشور مبدا شناخته شده و در اداره ثبت در تهران به ثبت برسد. در زیر نکات مهم در ثبت شرکت های خارجی در ایران را بیان می کنیم:

_ شرکت های خارجی که در کشور محل ثبت شرکت قانونی شناخته می شوند، به شرط متقابل از کشور متبوع، می توانند شعبه یا نمایندگی خود را در محدوده هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود، در چارچوب قوانین به ثبت برسانند.

_ این امکان وجود دارد که یک شرکت خارجی برای فروش محصولات یا خدمات پس از فروش خود با شرکت های داخل کشور قرارداد منعقد کند و با این قرارداد به آن شرکت اجازه می دهد تا محصولات و خدمات پس از فروش خود را عرضه کند.

_ شعبه شرکت خارجی تابعیت ایرانی ندارد، بلکه فقط به عنوان شعبه شرکت خارجی در مرجع ثبت شرکت به ثبت می رسد.

تغییرات مربوط به نمایندگان یا مدیران شرکت یا شرکت های تابعه آن کتباً به اداره ثبت اسناد اعلام می شود. تا زمانی که این اطلاعات ارائه نشده باشد، عملیاتی که نماینده یا مدیران سابق به نام شرکت انجام می دهند، عملیات شرکت تلقی می شود، مگر اینکه شرکت به افراد مدعی حق بر اساس این ماده تغییر نماینده یا مدیر خود را اطلاع دهد.

_ اداره ثبت شرکت ها فرم های چاپی را برای تایید ثبت شرکت های خارجی آماده کرده است که پس از ثبت شرکت، اطلاعات شرکت ثبت شده در جلوی قطعات چاپی نوشته می شود.

 شرایط عام سرمایه گذاری برای ثبت شرکت خارجی

سرمایه گذاران برای تامین منافع خود به سرمایه گذاری در خارج از کشور توجه ویژه ای دارند و در این خصوص ثبت شرکت می کنند. جهت سرمایه گذاری و تاسیس شرکت های مد نظر خود در کشورهای دیگر مجوز هایی صادر می شود. بنابراین افراد برای اخذ این دسته از مجوز ها نیاز به ارائه مدارک و رعایت شرایط خاصی دارند. مجوزهای صادر شده برای ثبت شرکت، وارد خاصی را برای انجام این کار بررسی می کنند. پروژه های عمومی و سرمایه گذاری های مرتبط با آنها از شرایط لازم برای ثبت این دسته از شرکت ها می باشد.

علاوه بر این اصطلاحات کلی، موارد دیگری نیز وجود دارد که برای ثبت شرکت خود باید از آنها آگاه باشید. اگر جزو افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری در این راه را دارید؛. اما اگر اطلاعاتی در این مورد ندارید، بهتر است با ما همراه باشید و شرایط عام سرمایه گذاری برای ثبت شرکت خارجی را به خوبی به خاطر بسپارید.

شرایط پذیرش سرمایه گذاری در خارج از کشور

شرایط پذیرش این گونه سرمایه گذاری ها نه تنها باید شرایط عمومی را دارا باشد، بلکه برخی شرایط دیگر نیز می شود که باید رعایت شود. در این راستا، بر اساس ماده 5 آیین نامه شرایط پذیرش سرمایه گذاری در خارج از کشور، متقاضیان اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی موظف به ارائه مدارک کافی جهت فعالیت های تجاری و اقتصادی در خارج از کشور هستند.

منظور از تجارت درمورد سرمایه گذاری برای شرکت خارجی چیست؟

این دسته از فعالیت ها مربوط به زمان هایی است که مسئولان تمایلی به پذیرش ارز حاصل از صادرات کالاهای داخلی ندارند. در نتیجه سرمایه گذاران باید فعالیت های خود را که در خارج از ایران انجام می دهند، ثابت کنند. وجوه علمی یا ارث خانوادگی نیز از جمله این فعالیت ها بوده و در این موارد قرار می گیرد. در هر صورت ارائه این دسته از مدارک یکی از شرایط پذیرش و ثبت شرکت خارجی توسط ایرانیان است و برای سایر سرمایه گذاران ضروری به نظر نمی رسد.

 شرایط خاص سرمایه گذاری برای ثبت شرکت خارجی

الف- شرایط پذیرش سرمایه گذاری خارجی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی

علاوه بر شرایط عمومی پذیرش سرمایه گذاری خارجی، طبق ماده 5 آیین نامه سرمایه گذاری، قانونگذار اشخاص حقوقی و حقیقی ایرانی را که متقاضی سرمایه گذاری با سرمایه خارجی در ایران هستند، مکلف به برخورداری از تسهیلات و حمایت کرد. طبق قانون، آنها همچنین باید اسنادی را ارائه کنند که از فعالیت های اقتصادی و تجاری آنها در خارج از کشور حمایت کند. به نظر می رسد این امر به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از این قانون برنامه ریزی شده است. زیرا در غیر این صورت سرمایه گذار ایرانی می تواند با برداشت سرمایه داخلی و واردات مجدد خود را تحت ضمانت قانون سرمایه گذاری قرار دهد.

ب- شرایط پذیرش سرمایه گذاری خارجی

برخی از سرمایه گذاران خارجی بدون اخذ مجوز سرمایه گذاری در ایران سرمایه گذاری می کنند. زیرا اخذ مجوز سرمایه گذاری یک تعهد نیست بلکه یک حق قانونی است. به عبارت دیگر، بر اساس قانون سرمایه گذاری، این حق برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد می شود تا با اخذ مجوز سرمایه گذاری، ضمانت های مقرر در قانون سرمایه گذاری را اخذ کنند.

ج- شرایط پذیرش سرمایه گذاری خارجی در طرح های اقتصادی موجود

سرمایه گذاری خارجی می تواند یا از طریق استفاده از سرمایه خارجی در یک پروژه اقتصادی جدید صورت گیرد یا این سرمایه در یک پروژه اقتصادی موجود سرمایه گذاری شود. قانونگذار بر اساس ماده 7 آیین نامه سرمایه گذاری برای پذیرش نوع دوم سرمایه گذاری شرط خاصی در نظر گرفت. به عبارت دیگر، این نوع سرمایه گذاری (در یک بنگاه اقتصادی موجود) در صورتی پذیرفته می شود که سرمایه گذاری مذکور «ارزش افزوده ایجاد کند». به گفته قانونگذار، «ارزش افزوده جدید می تواند در نتیجه افزایش سرمایه در یک بنگاه اقتصادی یا دستیابی به اهدافی مانند بهبود مدیریت، توسعه صادرات و یا ارتقای سطح فناوری در یک پروژه اقتصادی موجود محقق شود».

لزوم ثبت شرکت خارجی

اگرچه در قانون اجازه ثبت یا نمایندگی شرکت های خارجی و آیین نامه اجرایی آن هیچ اشاره ای به لزوم ثبت شرکت خارجی نشده است، اما تنها بر اساس ضوابط خاصی مجوز ثبت آنها را صادر کرده اند. اگرچه از آنجایی که طبق قانون فوق شرکت های خارجی می توانند «در چارچوب قوانین و مقررات کشور شعبه یا نمایندگی خود را به ثبت برسانند» و طبق قوانین و مقررات کشور، نیاز به ثبت آنها ضروری است. بنابراین شرکت های خارجی نه تنها مجاز به ثبت شعبه و نمایندگی هستند، بلکه برای فعالیت در ایران نیز ملزم به ثبت نام خواهند بود.

بر اساس ماده 3 قانون شرایط ثبت شرکت خارجی در ایران مصوب 1310: از تاریخ اجرای این قانون، هر شرکت خارجی که از طریق شعبه یا نماینده قادر به انجام امور تجاری، صنعتی یا مالی در ایران باشد، باید به عنوان یک شرکت شناخته شود. شرکت حقوقی در کشور متبوع خود و ثبت شده در مدیریت اسناد در تهران به ثبت رسیده است.

همانطور که اشاره شد ماده 3 مذکور به لزوم ثبت خود شرکت خارجی و همچنین برخی از مواد آیین نامه قانون مذکور تحت عنوان آیین نامه اجرای قانون شرایط ثبت شرکت خارجی در ایران مصوب 1310 اشاره دارد.

لزوم ثبت شرکت فرعی خارجی

این قاعده در مورد شرکت هایی که با سرمایه خارجی در ایران تأسیس شده اند نیز جاری است. اما این موضوع نباید شما را نگران کند زیرا ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی در ایران مجاز است. ثبت این شرکت ها به عنوان یک شرکت تابعه خارجی شناخته می شود.

اما لزوم ثبت شرکت فرعی خارجی چیست؟ اگر این شرکت ها ثبت نشده باشند، غیرقانونی است؟ و بسیاری سوالات دیگر که ممکن است در ذهن شما وجود داشته باشد. در ادامه این متن با ما همراه باشید.

ثبت شرکت فرعی خارجی ؛ شرکت فرعی خارجی چیست؟

شرکت فرعی شرکتی است که توسط یک شرکت مادر خارجی تأسیس شده است. اما شخص حقوقی مستقل از شرکت مادر موسس است. این شخص مستقل شعبه ای از آن شرکت مادر را در کشور دیگری ایجاد می کند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که کنترل این شرکت در دست شرکت مادر است. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که وضعیت حقوقی این شرکت چگونه است؟ در پاسخ باید بگوییم که یک شرکت زیر مجموعه خارجی حقوقی برابر با یک شرکت بازرگانی داخلی دارد و با ثبت شرکت های تابعه می توانید در زمینه های بسیار متنوعی فعالیت کنید. طبق ماده 20 قانون تجارت ایران، شرکت تجاری فرعی می تواند در حوزه های مندرج در ماده 2 قانون تجارت فعالیت کند.

در حقوق تجارت ایران قوانین متعددی برای ثبت شرکت وجود دارد. از جمله این قوانین می توان به قانون تایید کننده ثبت شرکت ها اشاره کرد. در ماده 195 قانون تجارت آمده است: «ثبت کلیه شرکتهای مذکور در این قانون الزامی است و مشمول کلیه مقررات قانون ثبت شرکتها می باشد.»

از آنجایی که شرکت فرعی خارجی در قانون تجارت نیز شناخته شده است، مشمول این قانون می شود. ضمناً باید بدانید که طبق قانون 220 تجارت، پرونده های حقوقی مربوط به شرکا در یک شرکت فرعی خارجی مانند سرمایه گذاری مشترک مورد قضاوت قرار می گیرد. اگر شرکت فرعی خارجی خود را ثبت نکنید، جریمه خواهید شد. همچنین بر اساس ماده ۲ قانون ثبت شرکت ها، امکان انحلال شرکت نیز وجود دارد. اما این امکان تنها به درخواست شاکی بستگی دارد.

صدور مجوز ثبت شرکت خارجی

در ماده 3 قانون ثبت شرکت ها آمده است: «هر شرکت خارجی برای انجام امور بازرگانی، صنعتی یا مالی در ایران از طریق شعبه یا نماینده، باید در کشور مبدا شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ثبت در تهران به ثبت برسد.»

بنابراین صدور مجوز ثبت شرکت خارجی بر اساس قانون ثبت شرکتها مصوب 24 خرداد 1310 است و طبق ماده 3 قانون مذکور از تاریخ اجرای آن هر شرکت خارجی از طریق شعبه یا نماینده ای که در ایران امور تجاری، صنعتی یا مالی را انجام می دهد باید در کشور مبدأ خود قانونی شناخته شود.

ثبت شرکتهای خارجی در ایران

ثبت شرکتهای خارجی در ایران به این معناست که هر فرد ایرانی اعم از حقیقی یا حقوقی بخواهد برای یک شرکت معتبر خارجی که مثلا در دنیا یک برند محسوب می شود، نمایندگی تاسیس کند. به عبارت دیگر فرد ایرانی قصد دارد تمام یا بخشی از فعالیت های یک شرکت موفق خارجی را با مجوز آن شرکت خارجی در ایران انجام دهد و برای برخورداری از حمایت دولت ایران لازم است شرکت خارجی را مطابق مقررات این نمایندگی ثبت نماید. به طوری که نماینده آن شرکت خارجی در ایران محسوب می شود، همانطور که در بسیاری از موارد دیده می شود، مانند نمایندگی سامسونگ در ایران که گوشی ها و محصولات این شرکت را در ایران تامین و پشتیبانی می کند.

مرجع ثبت شرکتهای خارجی در ایران

یکی از بزرگترین چالش ها و موضوعات مطرح شده در زمینه ثبت شرکت، مشکل ثبت شرکت های خارجی در ایران است. طبق اصل 81 قانون اساسی ایران، ثبت هرگونه شرکت یا مؤسسه غیرتجاری در امور مختلف تجاری و صنعتی در ایران اکیداً ممنوع است. بنابراین شرکت ها و مؤسساتی که مایل به فعالیت در ایران هستند باید از طریق مرجع ثبت شرکتهای خارجی در ایران به فعالیت خود ادامه دهند.

بنابراین، اگر شرکت خارجی بخواهد منافع و فعالیت های خود را در ایران اداره کند و با اصل هشتاد و یکم قانون اساسی مغایرت نداشته باشد، نه تنها باید مطابق قانون تجارت ایران باشد، بلکه هدف و هدف آن نیز نباید با قانون تجارت ایران مغایرت داشته باشد.

طبق تعریفی که در قانون تجارت ایران آمده است، وقتی شرکتی در ایران به ثبت رسیده و دفتر مرکزی آن در ایران است، شرکت ایرانی است. برای کسب شخصیت حقوقی شناخته شده در ایران، شرکت های خارجی می توانند ابتدا در کشور خود شرکت ثبت کنند و سپس از طریق نمایندگی ها یا شرکت های تابعه خود در ایران با شخصیت حقوقی کاملا معتبر فعالیت خود را انجام دهند.

همانطور که توضیح داده شد، اساساً هیچ شرکتی را نمی توان به عنوان خارجی در ایران به ثبت رساند، بلکه تمامی شرکت های خارجی که با ایران تعامل و ارتباط تجاری دارند و یا شرکت ها و سازمان های دولتی و غیردولتی در ایران می توانند در ایران شعبه داشته باشند.

ضمناً در صورتی که موضوع فعالیت شرکت تجاری، صنعتی، کشاورزی و معدنی از قبیل شرکت های مشاوره، مدیریت، سرمایه گذاری و ... نباشد، در صورت اخذ مجوز از مؤسسه معتبر می توانند در ایران به ثبت برسند.

بنابراین مرجع ثبت شرکتهای خارجی در ایران از تعریف اصل 81 قانون اساسی یا شعب شرکتهای خارجی در ایران واحد مرکزی اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ایران است.

ثبت تغییرات در شرکتهای خارجی

تشخیص شرکت ایرانی یا خارجی کار سختی نیست. شرکت هایی که در ایران تشکیل شده و دفتر مرکزی آن در ایران است، شرکت های ایرانی و سایر شرکت های خارجی هستند. تشخیص شخصیت حقوقی شرکت های تجاری خارجی در صورتی معتبر است که این شرکت ها در کشوری که در آن تأسیس شده اند دارای شخصیت حقوقی باشند.

پس از ثبت تغییرات در شرکتهای خارجی، تغییرات مربوط به نمایندگان، مدیران یا شرکت های تابعه شرکت به اداره ثبت اسناد ابلاغ می شود، تا زمانی که این اطلاعیه صادر نشده است، عملیاتی که نماینده یا مدیر سابق به نام شرکت انجام می دهد، عملیات شرکت تلقی می شود. مگر اینکه شرکت به مدعیان حق تغییر نماینده یا مدیر خود بر اساس این ماده اعلام کند (ماده 7 قانون ثبت شرکتها)

گواهینامه ثبت شرکتهای خارجی

بر اساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده و دستورالعمل تنظیم فعالیت نمایندگان شرکت های خارجی در داخل کشور مصوب 1397/12/09 کلیه نمایندگان شرکت های خارجی در ایران باید ثبت نام و گواهینامه ثبت شرکتهای خارجی اخذ نمایند. فعالیت نمایندگی در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و شرکت های خارجی باید در ایران اقدام کنند. اخذ این گواهی حدود 10 روز کاری زمان می برد و مسئولیت آن بر عهده معاونت توسعه تجارت داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین سازمان های منطقه ای است.

ثبت شرکت در تهران

اگرچه شهرهای بزرگ زیادی مانند مشهد، اصفهان و تبریز وجود دارد، اما هنوز هم تمرکز زیادی از امکانات اقتصادی، صنعتی، سیاسی، فرهنگی و غیره در تهران وجود دارد. با این حال جمعیت این استان هر روز در حال افزایش است.

اگر شما نیز قصد انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی را دارید، باید به شما بگوییم که تهران مقصدی بسیار بزرگ با پتانسیل های فراوان است. شاید به همین دلیل است که آمار ثبت شرکت در تهران با استان های دیگر تفاوت زیادی دارد.

بعد از اینکه تصمیم به ثبت شرکت در تهران گرفتید، حال باید بدانید چه نوع شرکتی را می خواهید در تهران ثبت کنید که می توانید انجام مراحل آن را به موسسه حقوقی فکر برتر بسپارید.

مراحل اساسی ثبت شرکت

در گذشته مراحل ثبت شرکت به صورت حضوری و با مراجعه به اداره ثبت شرکت انجام می شد. اما اکنون این امکان برای افراد فراهم شده است که به صورت غیر حضوری شرکت خود را تنها با چند کلیک ثبت کنند. البته همچنان می توانید با مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت، مراحل اساسی ثبت شرکت را طی کنید. اما ثبت شرکت از طریق سامانه ثبت شرکت بسیار ساده تر خواهد بود. به طور کلی، مراحل اساسی ثبت شرکت را می توان به هفت دسته کلی تقسیم کرد:

انتخاب نوع شرکت:

در انتخاب نوع شرکت عوامل متعددی از جمله تعداد شرکا، میزان سرمایه، موضوع و اهداف فعالیت شرکت و میزان مسئولیت شرکای شرکت باید در نظر گرفته شود.

انتخاب نام شرکت:

مرحله دوم ثبت شرکت، انتخاب نام مناسب برای شرکت است. انتخاب نام شرکت دارای ظرافت ها و پیچیدگی هایی است. قانونگذار برای انتخاب نام شرکت چند شرط گذاشته است که باید رعایت شود.

مشخصات و موضوع فعالیت شرکت:

در این مرحله از مراحل اساسی ثبت شرکت باید اطلاعات مختلفی از قبیل آدرس شرکت، وضعیت شرکا و از همه مهمتر موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید. در واقع موضوع فعالیت شرکت، مرزهای فعالیت تجاری شرکت شما را مشخص می کند.

ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت:

اولین قدم برای ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت، تهیه مدارک لازم و بارگذاری این مدارک در سامانه ثبت شرکت می باشد. بنابراین بهتر است ابتدا شرکت مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس مدارکی را که باید برای ثبت شرکت ارسال نمایید را آماده کنید.

تایید نام و مدارک:

پس از تکمیل ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت، باید منتظر تایید درخواست شما توسط کارشناسان باشید. کارشناسان سامانه ثبت شرکت مدارک ارسالی شما را به طور کامل بررسی و در صورت کامل بودن آنها را تایید می کنند.

تهیه مدارک و اوراق شرکت:

پس از تایید درخواست شما باید دو نسخه از اساسنامه، اظهارنامه و اساسنامه شرکت تهیه کنید. توجه داشته باشید که این اوراق باید به امضای همه شرکا برسد. یک نسخه از این اوراق به اداره ثبت شرکتها سپرده شده و نسخه دیگر نزد مؤسسین شرکت خواهد بود.

ارسال مدارک به اداره ثبت:

پس از تهیه مدارک ثبتی و دریافت پیش نویس اخطاریه ثبت نام از سامانه باید کلیه مدارک را از طریق پست به اداره ثبت شرکت ارسال نمایید.

دریافت اظهارنامه:

در صورتی که کلیه مدارک و مدارک ارسالی به اداره ثبت شرکت ها کامل باشد و به مشکلی برنخورید، پس از گذشت چند روز می توانید پیامی مبنی بر ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت مشاهده نمایید. بنابراین توصیه می کنیم برای اطلاع از مراحل ثبت شرکت، سیستم ثبت شرکت را به صورت منظم و مستمر دنبال کنید.

مرحله نهایی:

در مرحله پایانی مراحل اساسی ثبت شرکت باید پیش نویس خود را پرینت کرده و سپس اظهارنامه تشکیل شرکت را از دفتر فوق الذکر دریافت نمایید.

ثبت برند و علائم تجاری

نام یا عنوان شغلی که کارآفرین تحت آن فعالیت می کند، علامت تجاری محسوب می شود. اگر طبق قانون ثبت شده باشد، علامت تجاری یا نام تجاری از نظر قانونی محافظت می شود. علامت تجاری قابل انتقال و ارث می باشد. مدت اعتبار ثبت برند و علائم تجاری 10 سال می باشد. علامت تجاری علامتی است که برای شناسایی و ارائه کالاها و محصولات به کار می رود و شامل الگو، تصویر، عدد، حرف، عبارت یا مهر است و علامتی برای تشخیص یک کالا از کالای دیگر است. 

کلام نهایی

همان طور که در خصوص مقایسه هزینه امور ثبتی شرکتهای داخلی و خارجی در ایران توضیح دادیم، کارشناسان ما در این زمینه سالها تجربه دارند. مسیر انجام این کارها همیشه با فراز و نشیب هایی همراه است که می تواند زمان زیادی را ببرد و افراد کم تجربه را دچار سردرگمی کند.

موسسه حقوقی فکر برتر با داشتن چندین سال تجربه، شرکت شما را در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت ثبت می کند. علاوه بر این، قیمت هایی که ما تعیین می کنیم قیمت منصفانه ای است.

برای اطمینان از موارد فوق کافی است کیفیت خدمات ما را با شرکت های دیگر در این زمینه مقایسه نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد هزینه های مرتبط و سایر زمینه های مشابه، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره ثبت شرکت رایگان و تخصصی ما بهره مند شوید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران