اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 
  • ضرورت اخذ کد اقتصادی

کد اقتصادی شماره ی منحصر به فرد 12 رقمی است که توسط سازمان امور مالیاتی به واجدان شرایط فعالان اقتصادی تخصیص داده می شود.
هر شرکت و یا موسسه پس از ثبت  شرکت و از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه زمان دارد تا با مراجعه به اداره ی دارایی مستقر در محدوده ی فعالیت خود،نسبت به تشکیل پرونده ی مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نماید. چنانچه شرکت ها جهت اخذ کد اقتصادی اقدام ننمایند از معافیت های مالیاتی ماده ی 105 قوانین سازمان مالیاتی کشور محروم خواهند شد.در این ماده آمده است:درآمد شرکت ها و درآمد ناشی از فعالیت های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می شود.پس از وضع هزینه های حاصل از منابع غیر معاف و کسر های مقرر به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای می باشد،مشمول مالیات حداکثر به نرخ بیست و پنج درصد خواهند بود.علاوه بر محرومیت از مزیت فوق،اخذ کد اقتصادی یک تکلیف مالیاتی است.
سازمان امور مالیاتی کشور،از طریق کد اقتصادی قادر خواهد بود صورتحساب ها،دفاتر قانونی و فاکتورها را به راحتی بررسی کند و مالیات را بر اساس اسناد و مدارک به طور مستند محاسبه نماید.
از سویی دیگر،داشتن  کد اقتصادی  برای اشخاص حقیقی و حقوقی جهت صادرات و واردات و اخذ کارت بازرگانی نیز ضروری است.وقتی یک شرکت تشکیل می شود ، بدون داشتن پرونده مالیاتی نمی تواند کد اقتصادی بگیرد، لذا شرکت نمی تواند با جایی قرارداد ببندد و شروع به فعالیت نماید.

- مراحل ثبت شرکت از «الف» تا «ی»

- جستجوی شرکت های ثبت شده

  • اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی

هر شخص حقیقی و حقوقی جهت تعیین میزان مالیات پرداختی خود و اخذ کد اقتصادی می بایست برای تشکیل پرونده و تعیین حوزه مالیاتی اقدام نماید.در ذیل به بررسی اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی می پردازیم. شایان ذکر است کارشناسان مجرب فکر برتر با دارا بودن تجربه و تخصص در این زمینه می توانند بهترین یاری رسان شما بزرگواران باشند.برای این منظور، می توانید با کارشناسان فوق حرفه ای ما در ارتباط باشید.
_ مرحله اول : تشکیل پرونده مالیاتی
مراحل تشکیل پرونده مالیاتی به قرار ذیل است:
1.تشکیل پرونده جهت مالیات عملکرد
2.پیش ثبت نام در تارنمای http://e2.tax.gov.ir 
3.تشخیص حوزه مالیاتی و ممیز با توجه به آدرس ( توسط کارشناسان حقوقی زبده ثبت شرکت فکر برتر صورت می گیرد).
4.پیش ثبت نام ارزش و تحویل مدارک
5.دریافت شماره پرونده و کد واحد مالیاتی ارزش افزوده و پس از ارجاع پرونده توسط وکلای حرفه ای ثبت شرکت فکر برتر با  مراجعه به حوزه ارزش افزوده مربوطه
6.پس از دریافت تمامی شماره پرونده ها لازم است آن را در سامانه ثبت نام کد اقتصادی وارد نمایید تا ثبت نام کد اقتصادی تکمیل شود.
_ مرحله دوم : تعیین حوزه مالیاتی
جهت تعیین حوزه ی مالیاتی،می بایست به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی مراجعه فرمایید و با دادن آدرس ، حوزه و ممیز خود را پیدا کنید.
_ مرحله سوم : فراهم نمودن مدارک مورد نیاز
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و درخواست کد اقتصادی شخص حقوقی  عبارت است از :
1.کپی برابر با اصل مدارک ثبتی:
شرکت سهامی خاص ( آگهی تاسیس، تغییرات ؛ اساسنامه ، اظهارنامه )
شرکت با مسئولیت محدود ( آگهی تاسیس، تغییرات ؛ اساسنامه ، تقاضانامه ، شرکتنامه )
2.کپی برابر با اصل مدارک هویتی مدیران( شناسنامه و کارت ملی )
3.اجاره نامه رسمی با کد رهگیری یا سند مالکیت به نام شرکت ( یا سند مالکیت به نام یکی از اعضای هیات مدیره باشد.ضمناَ سند باید تک برگی باشد در غیر این صورت اگر سند دفترچه ای است باید همراه با پایان کار باشد).
4.قبض تلفن ( بدون مغایرت کد پستی با آخرین آگهی و اجاره نامه یا سند )
5.تکمیل دفتر چه ثبت نام اشخاص حقوقی
6. مهر شرکت
7.پرداخت 2 در هزار سرمایه شرکت
8.گواهی امضاء در دفتر خانه اسناد رسمی
9.وکالتنامه شرکتی ( موکل : شرکت   وکیل : نماینده موسسه فکر برتر )

  • مدت زمان لازم برای تعیین حوزه مالیاتی ( تشکیل پرونده مالیاتی ) و اخذ کد اقتصادی :

تشکیل پرونده مالیاتی در تمام حوزه ها به جز حوزه ی مالیاتی غرب تهران حدود یک هفته زمان می برد، در حوزه مالیاتی غرب تهران به خاطر بازدید اداره ی دارایی مستغلات از محل شرکت، تشکیل پرونده مالیاتی به زمان بیشتری نیاز دارد.
پس از تشکیل پرونده مالیاتی، می توان اقدام به دریافت شماره اقتصادی نمود که دریافت آن در حدود 2 الی 3 هفته زمان می برد.

  • هزینه لازم جهت تعیین حوزه مالیاتی ( تشکیل پرونده مالیاتی ) و اخذ کد اقتصادی :

هزینه لازم جهت تعیین حوزه مالیاتی 2.500.000 ریال و جهت اخذ کد اقتصادی 2.500.000 ریال و جمعاَ 5.000.000 ریال می باشد.

  • نکته :

_ کارت اقتصادی به آدرس شرکت یا مکانی که طبق آن تشکیل پرونده گردیده پست می گردد.
_ چنانچه پس از دریافت کارت شماره اقتصادی تغییراتی در اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی حادث شود لازم است فرم نمونه را تکمیل و به همراه مدارک مثبته به حوزه مربوطه یا اداره صادر کننده کارت تحویل داده شود تا نسبت به ثبت تغییرات و اصلاح کارت ، اقدامات لازم به عمل آید.
موسسه حقوقی فکر برتر، افتخار دارد در زمینه ی اخذ کد اقتصادی بهینه ترین خدمات را به متقاضیان محترم ارائه دهد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

  • مرکز مشاوره و اطلاع رسانی فکر برتر :42143-021
  • سامانه ی پیامکی: 100042143
  • تماس با مشاوران ارشد از طریق شماره های مندرج در سامانه
  • سامانه ی تخصصی ثبت شرکت فکر برتر http://companyregister.ir
  • پست الکترونیکی به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دفتر مرکزی :تهران، میدان ونک، خیابان خدامی، خیابان آفتاب، نبش کوچه هشتم، پلاک 34

تماس جهت پیگیری روند اجرایی قرارداد منعقد شده

ارتباط با فکر برتر : 02142037000
آدرس: جردن، بالاتر از اسفندیار پلاک۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)

تماس به جهت اخذ مشاوره از کارشناسان:

مدیریت و فروش: 02142143
ثبت شرکت در عمان: 09128330765
ثبت شرکت: 09128578441
تغییرات: 09129352517
ثبت برند و نام تجاری: 09129350317
اخذ و تمدید کارت بازرگانی: 09120907459
اخذ کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
ثبت طرح : 09128394102
ثبت اختراع دانش بنیان: 09128579331
آدرس:
جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
ارتباط با فکر برتر : 02142037000 

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران