ثبت شرکت فکر برتر،ارائه دهنده ی برترین خدمات در امور ثبتی
علامت تجاری وسیله ای است که به تاجر تولید کننده اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد.مطابق ماده 30 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات 7/8/1386:
علامت تجاری عبارت است از اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی و حقوقی باشد.
مدت اعتبار علامت ثبت شده به موجب ماده 14 قانون ثبت علایم تجاری ده سال تعیین شده است و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعدی بلامانع است . یعنی، صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او،می تواند ثبت علامت را تا شش ماه پس از انقضای مدت اعتبار آن،هر ده سال یک بار تجدید نماید.در این صورت حق استعمال انحصاری ده سال،با صاحب علامت خواهد بود و به همین طریق،هر تجدید ثبت حق مزبور را برای ده سال دیگر تضمین می نماید.
ضمناَ چنانچه علامت ثبت شده برای مدت 3 سال از تاریخ ثبت بلااستفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از دادگاه صالحه درخواست نماید.
در ذیل به مدارک مورد نیاز جهت تمدید علامت تجاری می پردازیم.خاطر نشان می شویم، شما بزرگواران می توانید کلیه ی سوالات خود را راجع به علامت تجاری با ما در میان بگذارید. قدر مسلم آن است که همکاران متعهد ما در ثبت شرکت فکر برتر،همواره این آمادگی را دارند تا پاسخگوی سوالات و مشکلات متقاضیان عزیز باشند.برای این منظور می توانید از طریق شماره های تماس مذکور در سامانه،با متخصصان این مرکز در ارتباط باشید.
- شرایط ثبت علامت تجاری چیست ؟
- مدارک مورد نیاز جهت تمدید علامت تجاری،برند /مارک عبارتست از:
الف)اشخاص حقیقی
1-کپی شناسنامه و کارت ملی مالک علامت
2-نمونه علامت و تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز
3-مهر و امضاء وکالتنامه
ب)اشخاص حقوقی
1-کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضاء
2-کپی روزنامه رسمی شرکت و تمام تغییرات
3-نمونه علامت و تکمیل فرم اطلاعات
4-مهر و امضاء وکالتنامه
بموجب ماده 91 درخواست تمدید ثبت علامت باید حاوی نکات ذیل باشد:
1-شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و علامتی که تمدید آن مورد درخواست است.
2-طبقه یا طبقات کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها ثبت شده است.
3-اسم و آخرین نشانی کامل مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی وی در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید.
تبصره 1-درخواست تمدید ثبت وقتی پذیرفته می شود که هزینه تمدید پرداخت شده باشد.
تبصره 2-در موقع تمدید ثبت مرجع ثبت مکلف است طبقه محصولات را مطابق با جدیدترین ویرایش طبقه بندی بین المللی در دفتر ثبت و گواهی نامه تمدید ثبت علامت را بر اساس آن تصحیح نماید.هزینه تغییر طبقات ناشی از اعمال ویرایش جدید طبقه بندی بین المللی و هزینه انتشار آگهی مربوط به روزنامه رسمی به عهده مالک علامت خواهد بود.
تبصره 3-مالک علامت می تواند ضمن درخواست تمدید درخواست جداگانه را برای تقلیل طبقه یا کالاها و خدماتی که علامت برای آن به ثبت رسیده است بدون پرداخت هزینه ثبت تغییر،تسلیم مرجع ثبت نماید.
تبصره 4-در صورت تغییر طبقات یا کالاها مندرجات این ماده با انجام تغییرات لازم به هزینه مالک علامت در روزنامه رسمی آگهی می شود.
تمدید ثبت علامت دنباله ثبت اصلی در دفتر ثبت می شود و گواهی نامه تمدید ثبت صادر و تسلیم مالک علامت یا نماینده قانونی وی می گردد.