ثبت برند لوازم و تجهیزات ساختمانی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ثبت برند لوازم و تجهیزات ساختمانی از ابتدایی ترین اقداماتی است که می بایست در حوزه کسب و کارهای ساختمانی مورد توجه قرار گیرد. لوازم و تجهیزات ساختمانی به آن دسته ابزارهایی اطلاق می شود که در ساخت و آماده سازی سازه ها بکار می روند. امروزه با پیشرفت این قبیل ابزارها و اضافه کردن قطعات دیگر به انواع آن ها، امکاناتی مانند برش، ساییدن، گردبر کردن، عمودسازی و ... تنها با خرید شمار اندکی از این وسایل مجهز می توان انجام داد و علاوه بر سهولت کار با تجهیزات، خدمات مقرون به صرفگی را نیز تجربه کرد.

لوازم و تجهیزات ساختمانی با پیشه های زیادی همچون نجاری، لوله ‌کشی و نصب اتصالات و شیرآلات، سقف ‌سازی، عایق ‌کاری، طراحی داخلی و همچنین مشاغلی که تزئین و زیبایی اماکن را عهده دارند، مرتبط هستند. بنابراین وجود این قبیل مشاغل را می توان از دلایل عمده گرایش به شرکت های مجاز و یا به ثبت رسیده شده در زمینه فروش و خدمات لوازم و تجهیزات ساختمانی دانست.

نکاتی در باب انتخاب نام برند تجهیزات ساختمانی

گزینش اسم شرکت از مباحث حساس و بسیار موثر در ثبت شرکت ها محسوب می شود. گزینش یک نام مناسب برای یک شرکت، مستلزم دارا بودن اطلاعات بسیار درباره آن به علاوه دقت و البته کمی سلیقه و حوصله است.

  •  نام برگزیده شده برای یک برند، باید حدالامکان با شغل مربوطه هماهنگی و همخوانی داشته باشد.
  •  نام برند می تواند به کیفیت و ویژگی های تجهیزات ساختمانی هم اشاره داشته باشد، اما این نام لزوما نمی بایست به اشخاص یا اشیای خاص اشاره داشته باشد.
  •  نام انتخابی یک برند تجهیزات ساختمانی نباید توهین آمیز تلقی گردد.
  •  در نام منتخب برند و یا علامت تجاری نباید از اعداد (به صورت ریاضی) استفاده شود و باید به صورت کامل حروفی شکل نوشته شود.
  •  سهولت تلفظ نام منتخب برند را هم می توان مزیتی بزرگ برای آن دانست. به عنوان نمونه در حین این که نام کوتاه، ساده و مختصر انتخاب شود، پرمفهوم باشد و یادآوری ساده ای نیز داشته باشد و به عبارت بهتر نامی ماندگار، به‌ یاد ماندنی و گیرا گردد.

شاید جالب باشد بدانیم برندسازی حسی از آن دسته ایده هایی است که برای بشر بیشترین میزان پذیرش را دارد، وقتی که تمام پنج حس را درگیر ‌کند. شرکت دادن سه حس در برندسازی روش اثبات شده ای برای متمایز کردن است، ضمن این که برقراری ارتباط عاطفی موثر و بسیار قوی با مشتریان خدمات ارائه شده را نیز به دنبال دارد.

برندسازی حسی به عنوان نمونه در مقوله ثبت برند لوازم و تجهیزات ساختمانی می تواند چیزی بیش از کاربرد سنتی آن باشد. به گونه ای که دو حس شنوایی و بینایی و حتی لامسه را نیز درگیر ‌کند و تاثیرات مطلوبی را در ارتباطات مؤثر بازاریابی کالا و در زمینه خدمات، در آتی برای شخص متقاضی آن برند بگذارد.

لازم به ذکر است طبقات برند در حالت کلی 45 عدد است و هر طبقه به برندی مخصوص تعلق دارد.

ثبت برند لوازم و تجهیزات ساختمانی از نوع پرجذبه

بدین منظور رعایت پنج اصل اساسی و مختصر (البته در صورت امکان پیاده سازی و کاربردی بودن آن) پیشنهاد می شود:

  •  برند مورد نظر متمایز باشد
  •  بر پایه همکاری باشد
  •  نوآوری تلقی شود و حتی اصل نوینی را بنیان نهد.
  •  اعتباربخشی به کالا و خدمات در آن مد نظر قرار گیرد.
  •  برای شناسایی آن به عموم به طرق صحیح و صادقانه فرهنگ سازی شود.

راهنمای ثبت برند تجهیزات ساختمانی

نخستین مرحله در ثبت برند در سامانه سازمانی با نام اداره مالکیت معنوی است. مرکز مالکیت معنوی از جمله زیرمجموعه های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وابسته به نهاد قوه قضائیه کشور ایران است. مرکز مالکیت معنوی در ابتدا فعالیت خود را در قالب اداره ثبت علائم تجاری وقت آغاز نمود و پس از پیوست به پیمان پاریس، برای حمایت کردن از مالکیت صنعتی در سال 1337 به اداره مالکیت صنعتی و در نهایت به مرکز مالکیت معنوی تغییر نام یافت.

برای پیگیری وضعیت ثبت برند لوازم و تجهیزات ساختمانی هم باید از طریق همین سایت اقدامات لازم را انجام داد. طی مراحل به ثبت رساندن برند، در صورت بروز هر گونه سوالی می توان از مشاوران و کارشناسان موسسات ثبت برند مجاز بهره مند گردید. در هر صورت عنایت به این نکته نیز مهم است که مراحل ثبت هر برندی شامل تجهیزات و لوازم ساختمان هم می بایست به صورت صحیح و دقیق صورت گیرد. 

مدت زمان ثبت اعتبار یک برند ساختمانی

تاریخ اعتبار برندهای ساختمانی از زمان ارائه اظهارنامه محسوب می شود. لذا از تاریخ تحویل اظهارنامه و ثبت برند لوازم ساختمانی و تصدیق اعتبار آن، این برهه زمانی در تصدیق آن موجود است و در مدت زمان های 10 ساله می باشد. 

  

سؤالات احتمالی:   

1. در ابتدایی ترین مرحله ثبت برند به چه وب سایتی باید مراجعه کرد؟

نخستین مرحله ثبت برند در سامانه اداره مالکیت معنوی انجام می گیرد.

2. مدت زمان اعتبار یک برند ساختمانی ثبت شده به طور تقریبی چقدر است؟

از زمان تحویل یک اظهارنامه و ثبت برند لوازم ساختمانی و تصدیق اعتبار آن، این برهه زمانی در تصدیق آن موجود است و به مدت زمان 10 سال می باشد.

3. آیا ثبت برند به جوازی هم نیازمند است؟

بله، برای ثبت یک برند حداقل باید یک مدرک دال بر فعالیت آن ارائه گردد.

4. از بهترین موارد تبلیغات برای ثبت برند لوازم و تجهیزات ساختمانی با توجه به شرایط حاضر کدام گزینه هاست؟

برندسازی در زمان های گذشته تنها با روش‌ هایی نظیر بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی و تلویزیون انجام می ‌شد، اما با توجه به هزینه ‌های هنگفت این روش ‌ها، راهکارهای جایگزینی مانند سئو ابداع شده ‌است که کلیه کسب و کارها اعم از مورد فوق الذکر هم می‌تواند با اجرای آن، شهرت خوبی در اینترنت کسب کند.

5. وجه تمایز شرکت های دارای برند در زمینه تجهیزات ساختمانی با سایرین چیست؟

برندسازی در واقع فرآیند معنا بخشیدن به یک نام است. برندسازی مجموعه ‌ای از راهکارهاست که به نام تجاری شخص هویتی مشخص می دهد و جایگاه برند را در زمینه جذب مخاطب نسبت به سایر رقبا مشخص تر و به عبارت بهتر متمایز و ارزشمند می‌ کند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران