ثبت شرکت لوازم و تجهیزات ساختمانی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در واقع در ثبت شرکت لوازم و تجهیزات ساختمانی و زمینه برندسازی سازه ها، تلاش باید بر این هدف معطوف شود که مشخصه‌های اصلی یک برند به نحوی در ذهن مشتریان نهادینه شود و بتواند جایگاه خاصی و یا تجربه خوب حسی را برایشان ایجاد کند. به عبارت دیگر می ‌توان برندسازی را "جایگاه ذهنی برند در ذهن مخاطبین و بازار هدف ساختمان سازی" تعریف کرد. تجهیزات و لوازم ساختمانی در پروسه تولید و ساخت سازه ها استفاده می شوند.

شرکت ‌های فعال در حوزه های تولید، خرید و فروش ابزار‌آلات و لوازم ساختمانی انواع خدمات مورد نیاز در ساختمان سازی را ارائه می دهند. شرکت های لوازم و تجهیزات ساختمانی باید با انتخاب آگاهانه و خلاقانه نام برای برند خود، ایده پردازی بهتری در زمینه کاری خود ارائه دهند تا بتوانند در میادین بازارهای رقابت، پیروزمندانه تر عمل کنند.

ثبت برند، در اغلب موارد مطرح سازی بیشتر شرکت ها را به دنبال دارد و می تواند موجب رشد، احیا و کیفیت بالاتر محصولات و خدمات ارائه شده به مشتریان شود. با ابزارهایی که در اختیار مدیران بازاریاب شرکت ها قرار دارد، می توان با مشتریان ارتباط قوی تری برقرار و یک برند بنام را روانه بازار کرد. این مساله در پیشبرد فروش نقش پررنگی خواهد داشت همچون تبلیغات و روابط عمومی، رویدادها و حامی گری کالاها.

از آن جایی که صنعت ساختمان ‌سازی فعالیتی است که با محیط های خاکی و سنگی در ارتباط است، لزوم حفظ محیط زیست نیز به لحاظ اخلاقی و انسانی باید در سرلوحه کار شرکت ها قرار گیرد.

خلاصه ای از فعالیت شرکت ‌های لوازم و تجهیزات ساختمانی و عمرانی:

  •  خرید و فروش، صادرات و واردات کلیه کالاهای دارای مجوز بازرگانی
  •  مشارکت در مناقصات و مزایدات
  •  داشتن دفاتر نمایندگی در انواع نمایشگاه ‌های بین المللی در داخل و خارج کشور به منظور فروش بیشتر و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی
  •  اجرا و سرمایه گذاری انواع پروژه ‌های مسکونی، اداری، صنعتی و تجاری در شهرها و شهرک ‌های مسکونی، مسافرخانه‌ ها، هتل ‌ها و بازسازی مناطق فرسوده شهری و روستایی

 

مراحل اصلی ثبت شرکت لوازم و تجهیزات ساختمانی

  1. گام اول) اولین اقدام لازم برای ثبت برند تجاری لوازم ساختمانی را می توان دریافت مشاوره های تخصصی و رایگان با کارشناسان و مشاورین با تجربه موسسات حقوقی مشهور یا مجاز دانست. این همیاری می تواند در ارتباط با انواع گوناگون مسائل پیش رو همچون انتخاب نام برند، مراحل ثبت برند، استعلام نام برند، مدارک مورد نیاز و بازه زمانی ثبت برند باشد. همچنین می ‌توان پس از این که برند مد نظر را در ایران به ثبت رساند، آن را در کشورهای خارجی نیز، تحت عنوان سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانید.
  2. گام دوم) در این مرحله ابتدا استعلام می شود که مشابه برند تجهیزات ساختمانی در همان طبقه مشابه، برند دیگری هم ثبت شده است و یا خیر. در صورت وجود مشابهت برندها، تقاضای ثبت برند از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد خواهد شد و برندی که یک مرتبه رد شود، دفعات بعدی شانس کمی برای ثبت شدن دارد. لذا قبل از شروع هر اقدامی، ابتدا باید از برند مورد نظر استعلام نمود تا از اتلاف بیشتر هزینه و زمان جلوگیری شود.
  3. گام سوم) سپس مرحله فراهم سازی مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لوازم و تجهیزات ساختمانی است. این موضوع بسته به این که ثبت شدن آن برند برای شخص حقیقی است و یا ثبت برند حقوقی صورت می گیرد (یعنی مالک برند با علامت تجاری شرکت ها، موسسات و یا سازمان ‌هاست) دارای عملکردی متفاوت است. همچنین بسته به این که برند ثبت شده به زبان فارسی است و یا لاتین، مدارک و اسناد گردآوری شده نیز تا حدودی گوناگون است.
  4. گام چهارم) چهارمین مرحله ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی و ساخت نام کاربری و دریافت تایید آن است. راه تایید اکانت کاربری شخص متقاضی برند نیز این است که پس از ثبت نام در سایت، سند دریافت شده را به یکی از دفاتر اسناد رسمی برساند و اقدام به اخذ گواهی امضا از سوی دفترخانه اسناد رسمی نماید. سپس اطلاعات مربوط به گواهی امضا در سامانه مرکز مالکیت معنوی وارد و اکانت کاربری شخص تایید و اظهارنامه برند نیز تنظیم و ثبت می شود.
    اقدام به تکمیل اظهارنامه مدارکی همچون رونوشت شناسنامه و کارت ملی متقاضیان، مجوزهای فعالیت، کارت بازرگانی (البته اگر ثبت برند لاتین مد نظر است) و همچنین نمونه برند را نیاز دارد که می بایست در سامانه بارگذاری شود و تکمیل مراحل به صورت کامل صورت پذیرد.
  5. گام پنجم) در این مرحله هم باید با ورود اطلاعات فرم در سامانه، نام کاربری و رمز عبور دریافت شود. جهت پیگیری ‌های بعدی و اطلاع از نوبت در صف هر کارشناس نیز از طریق همین نام کاربری و رمز عبور، سایر اقدامات صورت می گیرد. در انتها پس از این که اظهارنامه ثبت علامت تجاری توسط سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری بررسی و عدم نقص مدارک اعلام و تایید شد، با ارسال پیامکی از سوی اداره اعلام می شود که ثبت علامت تجاری تقاضادهنده از سوی سازمان، بلامانع تشخیص داده شده است.

 

سؤالات احتمالی: 

1. آیا برای تمدید علامت تجاری هم باید مجدد اظهارنامه جدیدی تکمیل شود؟

بله، در این مورد باید اظهارنامه جدید تنظیم و تسلیم سازمان شود.

2. آیا امکان ثبت همزمان دو مورد لوگو یا برند هم مقدور است؟

بله، امکان ثبت همزمان چندین برند و لوگو برای یک شخص (اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی) وجود دارد.

3. آیا امکان ثبت یک برند و یا لگو به اختصار و به زبان انگلیسی هست؟

بله، می توان نام شرکت را به اختصار و به انگلیسی به ثبت رساند، در چنین حالتی علامت تجاری مورد نظر لاتین محسوب می شود.

4. برای ثبت شرکت لوازم و تجهیزات ساختمانی و برندسازی آن نیاز به مراجعه حضوری است؟

بله، در مراحل ابتدایی کار می بایست تمامی اقدامات لازم ثبت برند، به صورت اینترنتی و آنلاین انجام شود و پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری طی دو نوبت به اداره مالکیت معنوی مستقر در تهران مراجعه شود. نوبت اول مراجعه به منظور تشکیل پرونده فیزیکی و نوبت دوم برای دریافت سند برند مورد نظر است.

5. برندسازی که به منظور ثبت شرکت تجهیزات و لوازم ساختمانی انجام گرفته است، تا چه مدت زمانی اعتبار دارد؟

مدت اعتبار برندهای به ثبت رسیده به مدت 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه هاست و همچنین در پایان این دوره 10 ساله، یک مهلت 6 ماهه برای تمدید برند نیز به اشخاص داده می شود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران