آشنایی با ثبت شرکت تکه دوزی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تکه دوزی وسیله تزیینی کوچکی است که در سطح دیگری به کار برده می شود. هنر تکه دوزی که اصطلاحاَ به آن خاتمی دوزی، لندره دوزی و یا چهل تکه دوزی هم گفته می شود از قدیم در بین مردم طرفداران بسیاری داشته است.
اگر نگاهی به وسایل خانه تان بیندازید احتمالاَ نمونه هایی از آن را خواهید دید. در قدیم برای دوخت دستگیره و وسایل دیگر پارچه های اضافی را به هم می دوختند ، اما امروزه این هنر جای خود را بیشتر باز کرده است بطوریکه هر روزه شاهد مدل های متنوع تری از این هنر هستیم . اما سوالی که ممکن است در این رابطه مطرح شود این است که شرکت های تکه دوزی چگونه به ثبت می رسند و اصولاَ تاسیس شرکت تکه دوزی چه مزایا و امتیازاتی را با خود به همراه دارد ؟ اطلاعات لازم در مورد ثبت و تاسیس شرکت تکه دوزی را می توانید در این مقاله به دست آورید.

فرآیند ثبت شرکت تکه دوزی 

اولین نکته در راه اندازی یک شرکت ، این است که باید یک شریک تجاری خوب پیدا کنید . ثبت کردن شرکت تک نفره طبق قانون مجاز نیست و حداقل تعداد شریک لازم برای تشکیل شرکت ، 2 شخص می باشد. البته ، استفاده از پدیده شرکت تجاری متضمن مزایایی است که مسلماَ فعالیت فردی دربرندارد . مزایایی چون فراهم شدن سرمایه بیشتر و تجمع تخصص هایی گوناگون برای دستیابی به هدفی واحد . از سویی دیگر، در شرکت تجاری همه مسئولیت ها به عهده یک نفر نخواهد بود که این موضوع به نفع تک تک شرکاء و از طرفی اشخاص طرف معامله با شرکت نیز خواهد بود .
پس از انتخاب شرکا و موضوع برای فعالیت شرکت خود، می توانید با استفاده از هشت نوع قالب ثبتی ( شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت تعاونی ) شرکت را به ثبت برسانید. اما از مناسب ترین قالب ها برای این فعالیت ، شرکت بامسئولیت محدود و سهامی خاص می باشد.
متقاضیان ثبت این نوع شرکت ، باید به این نکات توجه داشته باشند که فعالیت در زمینه صنایع دستی، مستلزم اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ( اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه ) می باشد.
لازم به ذکر است، اصولاَ مدرک تحصیلی در ثبت نمودن شرکت تاثیرگذار نمی باشد مگر فعالیت در موضوعاتی که منوط به ارائه مدرک تحصیلی باشد. در ادامه ، توجه علاقه مندان به سرمایه گذاری و تاسیس شرکت تکه دوزی را به مطالعه دو شرکت متداول و رایج ثبتی جلب می نماییم.

ثبت شرکت تکه دوزی با مسئولیت محدود 

شرکت با مسئولیت محدود، بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود که در آن مسئولیت هر یک از شرکا به میزان سرمایه ای است که در شرکت آورده است .
در اسم شرکت باید عبارت " با مسئولیت محدود " حتماَ قید شود؛ در غیر این صورت به تصریح قانون تجارت، در مقابل اشخاص ثالث، شرکت تضامنی محسوب خواهد شد و در نتیجه شرکای شرکت در برابر بدهی های آن متضامناَ مسئول خواهند بود. ضمناَ اسم هیچ کدام از شرکا نباید به همراه نام شرکت آورده شود والا شریکی که اسم او قید شده است، در مقابل اشخاص ثالث ، حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.
سرمایه شرکا ممکن است نقدی یا غیرنقدی باشد و لازم است که تمام سرمایه نقدی پرداخت شود و تمام سهم الشرکه غیرنقدی قیمت گذاری و تسلیم شود. سرمایه شرکت با مسئولیت محدود را نمی توان به سهام تقسیم کرد؛ همچنین سهم الشرکه شرکا را نیز نمی توان به شکل اوراق تجاری قابل انتقال درآورد.

ثبت شرکت تکه دوزی

لازم به ذکر است، در قانون تجارت حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود پیش بینی نگردیده ، ولی در لایحه اصلاح قانون تجارت ( مصوب 1384 هیات وزیران ) در ماده 742، حداقل سرمایه نقدی برای تشکیل یک شرکت با مسئولیت محدود، یکصد میلیون ریال تعیین شده که باید تماماَ به حساب شرکت در بدو تشکیل واریز شود.
اداره امور شرکت بر عهده مدیر یا مدیرانی است که شرکا آن ها را از بین خود یا از خارج، برای مدت محدود یا نامحدود انتخاب می کنند. برای شرکت با مسئولیت محدود، هر گاه تعداد شرکای آن دوازده نفر یا کمتر باشند، بازرسی پیش بینی نشده است؛ ولی اگر تعداد شرکا سیزده نفر یا بیشتر باشد، هیئتی به نام هیئت نظار ، مرکب از سه نفر عضو تشکیل می شود.
برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ، علاوه بر اظهارنامه ثبت و اساسنامه نیاز به تنظیم شرکتنامه و امضاء آن توسط شرکاء می باشد که پس از تسلیم مدارک نامبرده به اداره ثبت شرکت ها، مرحله ثبت آن شرکت در چارچوب قانون تجارت آغاز و با درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار محقق می گردد.

ثبت شرکت تکه دوزی سهامی خاص 

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام ، محدود به مبلغ اسمی سهام آنان است. تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص نباید از سه نفر کمتر باشد. ایجاد چنین شرکتی برای مقاصد گوناگون انجام می شود اما بیشتر برای امور تجاری مهم مناسب است.
لازم است بلافاصله قبل از نام شرکت یا بعد از آن عنوان " شرکت سهامی خاص " در تمام اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های آن به طور روشن و خوانا نوشته شود. سرمایه اولیه شرکت در موقع تاسیس نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. تمام سرمایه شرکت سهامی خاص را باید خود موسسان تامین کنند که ممکن است به صورت نقدی یا غیرنقدی باشد. پرداخت نقدی نباید کمتر از 35% بهای کل سهام باشد؛ ولی آورده غیرنقدی باید تماماَ ارزیابی و تسلیم شود.
شرکت سهامی خاص دارای اساسنامه و ارکان سه گانه یعنی ( مجمع عمومی عادی و فوق العاده ، هیئت مدیره و بازرس یا بازرسان ، مرکب از اصلی و علی البدل و نیز مدیرعامل ) است.

ثبت شرکت

منافع شرکت به نسبت سهام ، بین سهامداران تقسیم می شود. یادآوری می کنیم که شرکت سهامی خاص نمی تواند ارواق قرضه منتشر کند و اصولاَ سهام آن قابل معامله در بازار بورس نیست.
برای تاسیس شرکت سهامی خاص، لازم است اظهارنامه ای که متضمن تعهد کلیه سهام و گواهی بانکی حاکی از پرداخت حداقل 35% کل سهام می باشد، به همراه ضمائم زیر به اداره مربوطه تسلیم شود.
1) اساسنامه شرکت که به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد.
2) صورتجلسه اولین مجمع عمومی مشتمل بر رسیدگی به سهام و انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان و اعلام قبولی آنان و ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد.
پس از ثبت و تاسیس شرکت تکه دوزی، می توانید به مزایای ذیل دست پیدا کنید :
1- کسب اعتماد و اطمینان اشخاص ( ثبت نمودن شرکت به کسب و کار شما شکل قانونی و موجهی خواهد بخشید و افراد تمایل بیشتری به همکاری با یک مجموعه قانونی خواهند داشت ).
2- امکان شرکت در مناقصه و مزایده و قراردادهای دولتی ( توضیح آنکه شخص حقیقی نمی تواند به صورت تکی و بدون داشتن شرکت ثبت شده در مناقصات و مزایدات دولتی ثبت نام کند و این امر، تنها برای اشخاص حقوقی مقدور است ) .
3- اخذ مجوزها ، امتیازات و اعتبارات از سازمان ها و نهادها ( وام )
4- اخذ و اعطاء نمایندگی رسمی ( اخذ نمایندگی از سایر شرکت ها منوط به ثبت نمودن شرکت است. برندهای معتبر داخلی و خارجی به لحاظ اجتناب از بروز مشکلات مالی و حقوقی، بیشتر با شرکت های ثبت شده که دارای اعتبار قانونی هستند قرارداد همکاری امضا می نمایند ) .
5- امکان تبلیغات گسترده و پربازده ( این امر ، برای مجموعه شما در صورتی قابل استفاده می باشد که کسب و کار و نامتان را به صورت رسمی ثبت نموده باشید ) .
6- امکان ورود به عرصه های بین المللی ( از طریق راه اندازی و تاسیس شرکت می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و این هنر را با صادرات و اخذ کارت بازرگانی به جهانیان بشناسانید ) .
از انتخابتان متشکریم.
منتظر دریافت سوالات شما هستیم .
هم چنین بخوانید :
- تعرفه و هزینه های ثبت شرکت
- مراحل ثبت شرکت از " الف " تا " ی "

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران