مزایا و معایب ثبت شرکت در کرواسی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از راه‌ های آسان و سریع جهت مهاجرت به کشور کرواسی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کرواسی با اطلاع از شرایط و قوانین این کشور است. کرواسی دارای اقتصاد رو به رشد و دارای پروژه های عظیم در زمینه ساخت و ساز ساختمان، حمل و نقل و انرژی است. این کشور با پیشرفت چشمگیر در زمینه تکنولوژی به یکی از گزینه‌ های مناسب برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت تبدیل شده است.

کرواسی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کاندید پیوستن به حوزه شینگن است که با داشتن اقتصادی رو به رشد توانسته سرمایه های زیادی را به خود جذب کند. کرواسی نیز مانند تمامی کشورهای دنیا از هرگونه سرمایه گذاری و ورود تجارت های جدید استقبال می نماید، اما همراه با مزایای سرمایه گذاری، تمامی کشورها مشکلات و معایب خاص خود را نیز به همراه دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود. همچنین در این مقاله به معرفی کشور کرواسی پرداخته، سپس مراحل ثبت شرکت در این کشور را بررسی خواهیم کرد.

شناخت کلی کشور کرواسی

کرواسی کشوری است که در شبه جزیره بالکان واقع شده است. این کشور با کشورهایی مانند اسلوونی، مجارستان، بوسنی و هرزگوین، صربستان و مونته نگرو مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور زاگرب است. حدود 4.5 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. 

کرواسی دارای دو منطقه اصلی آب و هوایی است. دشت های Pannonian و para-Pannonian و مناطق کوهستانی با آب و هوای قاره ای، به همراه تابستان های گرم و زمستان های سرد مشخص می گردند. مناطق کوهستانی مرکزی لیکا و کرباوا دارای تابستان های خنک تر و زمستان های سرد هستند. دره ها آب و هوای مطبوع تری دارند. 

سواحل دالمتین، استریا و جزایر، دارای آب و هوای مدیترانه ای مطبوع هستند. در این مناطق تابستان ها آفتابی، گرم و خشک و زمستان ها بارانی است. زمستان های مناطق شمالی، در نتیجه وزش باد شمال شرقی که به بورا معروف است، آب و هوای خشک و سردتری دارد.

زبان کروات ها، کرواتی است. این زبان یک زبان اسلاوی جنوبی از خانواده هند و اروپایی محسوب می شود. زبان کرواتی کاملاً به صربستانی و بوسنیایی شبیه است، اما تحولات سیاسی پس از فروپاشی یوگسلاوی، این سه قوم را تشویق کرده است تا بر اختلاف زبان هایشان تأکید کنند.

در کرواسی به طور سنتی، بین هویت قومی و وابستگی مذهبی، رابطه ای نزدیک وجود دارد. کروات ها اکثراً کاتولیک رومی و تحت تأثیر غرب هستند.

ثبت شرکت در کرواسی

ثبت شرکت در کرواسی یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به کرواسی است و در واقع به معنای استارت و گسترش یک فعالیت اقتصادی در بازارهای بین المللی محسوب می شود. این روش از مهاجرت یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین راهکارها برای افراد اهل راه اندازی کسب و کار و بیزینس است. همان طور که پیشتر ذکر شد، مجارستان هم مرز این کشور بوده و ثبت شرکت در مجارستان نیز قوانین و شرایط متفاوتی از شرایط ثبت شرکت در کرواسی دارد.

معمولا افرادی که دارای ایده ها و بیزینس های مختلفی هستند و در بازارهای داخلی به نتیجه های کاملاً ایده آل و مطلوب نرسیده اند، نیازمند به عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی و بین المللی هستند. به همین منظور تصمیم به اخذ ویزای کرواسی از طریق ثبت شرکت در این کشور می گیرند. اگر قصد تاسیس  شرکت و اخذ اقامت کشور کرواسی را دارید مشاورین مجرب موسسه حقوقی فکر برتر آماده اند تا با دادن مشاوره های لازم یاری دهنده شما در راه رسیدن به اهدافتان باشند.

مزایای ثبت شرکت در کرواسی

برای این که موفق به ثبت شرکت در کرواسی شوید لازم است که سرمایه لازم و تجربه کافی در زمینه فعالیت های اقتصادی در بازارهای بین المللی را داشته باشید. برای استفاده از مزیت های ثبت شرکت در کرواسی اولین قدم طراحی و ایجاد بیزینس پلن و یا برنامه اقتصادی در حوزه تخصصی خودتان است. به طور کلی ثبت شرکت در کرواسی، برای افرادی که قصد فعالیت اقتصادی در بازارهای بین المللی را دارند، مناسب است. مزایای ثبت شرکت در کرواسی و اخذ اقامت این کشور پرشمار است که به برخی از آنها اشاره می نماییم:

اولین مورد از مزایای اخذ اقامت کرواسی با ثبت شرکت این است که متقاضیان، سرمایه خود را در کشوری با رشد اقتصادی بالا سرمایه گذاری می کنند و سرمایه آنها از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود. همچنین باید در نظر داشت که این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و داشتن شرکت در این کشور به معنای استفاده از مزایای تجارت آزاد میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. به همین جهت کسب و کار راه اندازی شده در چنین کشوری می تواند بسیار سودده باشد.

می دانیم که برای تجار ایرانی نقل و انتقالات بانکی بین المللی بسیار دشوار است. ثبت شرکت در کشور کرواسی به متقاضیان این امکان را می دهد که حساب بانکی معتبر بین المللی در این کشور عضو اتحادیه اروپا داشته باشند و نقل و انتقالات و تراکنش های بانکی خود را بدون محدودیت های معمول و بدون هیچ مشکل خاصی انجام دهند.

در واقع ثبت شرکت در کرواسی به معنای امکان تجارت بدون محدودیت با کلیه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نگرانی از چگونگی نقل و انتقال پول بین بانکی است که خود یک مزیت بسیار بزرگ برای فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارها به شمار می رود. از این رو بسیاری از صاحبان کسب و کار و تجار موفق که قصد توسعه کسب و کار خود در سطح بین المللی را دارند به اخذ اقامت کرواسی از طریق ثبت شرکت می اندیشند.

افرادی که موفق به اخذ اقامت کرواسی از طریق ثبت شرکت برای خود و خانواده شان می شوند، شانس زندگی در کشوری زیبا و توریستی را به خود و خانواده شان اعطا می کنند که این موضوع خود می تواند یک مزیت بسیار بزرگ برای آنان به حساب آید. این کشور از اصلی ترین مقاصد گردشگری در منطقه اروپا به حساب می آید و همواره به ویژه در فصل تابستان مملو از گردشگران از سراسر دنیاست.

یکی دیگر ازاصلی ترین مزایای اخذ اقامت کرواسی با ثبت شرکت امکان تردد آسان بین کشورهای اروپایی است. همچنین امکان تحصیل در کرواسی برای فرزندان افرادی که از این طریق اقامت کرواسی را به دست می آورند، مهیا است.  باید در نظر داشت که تحصیل در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سایر کشورهای عضو این اتحادیه دارای اعتبار شمرده می شود و مدارک دانشگاهی اخذ شده در کشور کرواسی نیز در کشورهای پیشرفته عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و اتریش نیز معتبر هستند.

به همین جهت خود امکان تحصیل در این کشور یک مزیت بزرگ محسوب می شود و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور می توانند در صورت داشتن شرایط لازم به ویژه مدرک زبان کشور مقصد، حتی در بهترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و اتریش مشغول به کار شوند. این مزیت حتی برای فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با نظام سلامت و علوم پزشکی نیز برقرار است و به عنوان مثال افرادی که به تحصیل پزشکی در کرواسی بپردازند، در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر، می توانند وارد نظام سلامت آلمان یا اتریش شده و در این کشورها مشغول به کار شوند و حتی نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی خود در آن کشورها پیدا نخواهند کرد.

معایب ثبت شرکت در کرواسی

تجارت در کرواسی باید به نحوی صورت پذیرد که فرد با کمترین میزان سرمایه گذاری به بیشترین سود ممکن رسیده و بتواند تجارت خود به سایر شهرها و کشورها گسترش دهد .

محبوب ترین روش سرمایه گذاری برای افراد خارجی ثبت شرکت به روش های مختلف است که به شیوه های متنوع امکان پذیر است. ثبت شرکت در کرواسی می تواند نهایتا فرد را به اقامت رسانده و برای اعضای خانواده نیز ویزا به همراه داشته باشد. اما دانستن مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی به همراه مزایای آن مهم ترین فاکتور در موفقیت تجارت در کشورهای اروپایی است. در ادامه به بررسی معایب ثبت شرکت در کرواسی و اخذ اقامت در این کشور می پردازیم:

دقت داشته باشید که اولین نیاز یک فرد تاجر توانایی برقراری ارتباط با افراد جامعه است. کسانی که اقدام به ثبت شرکت تجاری در کرواسی می نمایند باید زبان رایج را به خوبی یاد گرفته و به آن مسلط شوند . یادگیری زبان کروات دشواری های خاص خود را داشته و برخی ممکن است نسبت به فراگیری آن دچار زحمت شوند، که این نیز یکی دیگر از مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی به شمار می رود.

شاید بتوان جمعیت کم کشور کرواسی را که در حدود چهار میلیون نفر است از مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی دانست. کسانی که به دنبال ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستند می توانند شرکتی کوچک را تاسیس نموده و تجارت خوبی را در این کشور داشته باشند؛ اما این میزان جمعیت برای تجارت های بزرگ با سرمایه های عظیم مناسب نبوده و فرد را مجبور به ورود به بازار کار کشورهای اروپایی می نماید .

هر فرد سرمایه گذار باید به دقت نبض بازار و تجارت این کشور را با توجه به پیش زمینه های اقتصادی که وجود دارد گرفته و بداند که آیا این کشور برای فعالیت در حوزه مورد نظر مناسب است یا خیر. به عنوان مثال کرواسی در صنعت توریسم بسیار موفق بوده و کسانی که بتوانند در این زمینه فعالیت کنند در مدت زمانی کوتاه قادر خواهند بود تا سرمایه و تجارت خود را گسترش دهند.

اگرچه کشور کرواسی در سال های گذشته اقتصادی رو به رشد داشته اما همچنان نتوانسته میزان بیکاری را کاهش داده و نوسان های متعددی را تجربه نموده است. اصولا راه اندازی یک کسب و کار جدید در کرواسی نیازمند تلاش و پشتکار فراوانی است که به وسیله آن فرد بتواند از ابتدایی ترین قدم ها شرکت خود را در بازار این کشور معرفی و توسعه دهد. ورود به بازار تجاری یک کشور اروپایی که به واسطه آن می توان به کل اروپا متصل گردید نیازمند یک فرد با تجربه و سابقه کاری بالاست.

هزینه های زندگی در مقایسه با ایران بالاتر بوده و مهم ترین بخش آن به اجاره و یا خرید مسکن تعلق دارد. البته هزینه های اقامتی تا حد زیادی به شهر محل سکونت تعلق دارد و زاگرب شهر پایتخت گران ترین آنها به شمار می رود ولی شهرهای اطراف آن جزو ارزان ترین شهرهای کرواسی برای کار و زندگی هستند .

از مهم ترین عواملی که می توان از آن به عنوان یکی از مشکلات و معایب ثبت شرکت در خارج از کشور یاد نمود تفاوت فرهنگی است که هر شخص هنگام مهاجرت و آغاز زندگی در این کشور با آن مواجه می گردد . اگرچه کرواسی دارای مردمانی مهربان و خونگرم است که به خوبی افراد مهاجر را در میان خود می پذیرند اما تفاوت های فرهنگی در ابتدا باعث ایجاد مشکلاتی شده که تنها از طریق گذر زمان و آشنایی با آداب و رسوم مردم می توان آن را حل نمود .

کرواسی از جمله کشورهایی است که در هنگام ثبت شرکت از فرد سرمایه گذار درخواست می کند تا تعدادی کارمند و نیرو را از میان اتباع این کشور انتخاب نماید. در واقع با توجه به شرکت مورد نظر مدیر باید حداقل سه نفر از مردم این کشور را به کار گرفته و موجب اشتغال زایی برای مردم گردد. تعداد کارمندان با توجه به سرمایه اولیه و نوع شرکت مشخص می گردد .

ثبت شرکت انواع مختلفی را شامل می شود اما در تمامی آنها فرد سرمایه گذار باید با افتتاح یک حساب بانکی مبلغ مشخص شده از سوی دولت این کشور را به حساب واریز نموده و تا مدت مشخص در حساب نگه دارد .هدف شرکت و فعالیتی که قرار است به واسطه آن در کرواسی انجام دهید باید به صورت کامل برای دولت این کشور روشن گردیده و تمامی جزئیات ارائه گردد. در ضمن دقت داشته باشید که شرکت ثبت شده در این کشور حتما باید فعالیت داشته باشد و در زمینه ارائه شده به کار و تجارت بپردازد .

تمامی کسانی که به دنبال ثبت شرکت در کشور کرواسی هستند باید علاوه بر فراهم نمودن شرایط و هزینه های لازم جهت ثبت شرکت بتوانند بدون هیچ گونه وابستگی هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور را برای شش ماه نخست تامین سازند. دولت کرواسی تنها در صورتی که بتوانید مخارج خود را در این کشور تامین نمایید با ثبت شرکت موافقت نموده و اجازه ثبت شرکت را به فرد متقاضی می دهد .

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کرواسی

ثبت شرکت در کرواسی به مدارک و اسناد مخصوص خود نیاز دارد. از این رو لازم است قبل از اقدام قوانین کشور کرواسی را به دقت بررسی کنید. برخی از مدارک لازم برای ثبت شرکت در کرواسی عبارتند از:

  • طرح بیزینس پلن یاهمان برنامه اقتصادی
  • تکمیل فرم مخصوص برای ثبت شرکت
  • کپی برابر اصل گواهی ثبت علامت تجاری
  • CVOSP در راستای برنامه اقتصادی
  • پرداخت هزینه های مربوط به ثبت شرکت
  • اساس نامه مبنی بر اهداف برنامه اقتصادی
  • ارائه مدارک شناسایی مدیران و صاحبان حق امضای شرکت
  • ارائه اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علائم تجاری
  • ارائه وکالت نامه دادگستری
  • سایر مدارک

مراحل ثبت شرکت در کرواسی

در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت شرکت در کرواسی ، شخص با دادن وکالت نامه رسمی به نماینده خود می تواند شروع به فرآیند ثبت شرکت خود در کشور کرواسی نماید. پس از پروسه هایی مانند تائید بیزینس پلن، تعیین سازوکار، اساس نامه، کد اقتصادی شرکت، گستره فعالیت ها و … شرکت شما در کشور کرواسی راه اندازی می شود. پس از آن، به متقاضی دعوت نامه ای برای کار در زمینه موضوع فعالیت شرکت ثبت شده اعطا می گردد تا با حضور در این کشور، ایده و تخصص خود را گسترش دهد.

هزینه ثبت شرکت در کرواسی

در حالت کلی برای ثبت یک شرکت در کرواسی نیاز به پرداخت مبالغ زیادی نیست. اصلی ترین سرمایه برای اقامت کرواسی از طریق ثبت شرکت در کرواسی، تمکن مالی شما است. در واقع پس از ثبت شرکت فرامرزی در این کشور و اخذ اجازه کار، شخص حتماً باید مبالغ و مدارک مربوط به گردش مالی و سرمایه مانند گواهی تمکن مالی را ارائه دهد تا بتواند بیزینس خود را در کشور کرواسی راه اندازی کند و بتواند از این طریق آن اقامت دریافت کند. برای اطلاع از سایر هزینه های ثبت شرکت در کرواسی با مشاورین موسسه حقوقی فکر برتر در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

سخن پایانی

موسسه حقوقی فکر برتر با شناختی کامل از کشور کرواسی و مسیرهای مختلف ثبت شرکت در کرواسی و همچنین تسلط کامل به حوزه های اقتصادی، با توجه به نوع تخصص، برنامه اقتصادی و سرمایه ای که دارید، بهترین گزینه ها را برای شما مشخص می کند. مجموعه فکر برتر به شما کمک می کند تا در کشور کرواسی کسب و کار خود را راه اندازی کنید. این مجموعه از مرحله ثبت شرکت و طراحی بیزینس پلن تا مرحله به موفقیت رساندن شرکت شما در کشور کرواسی در کنارتان خواهد بود و این مسیر پر فراز و نشیب را برای شما ساده تر خواهد کرد. همچنین اگر قصد ثبت شرکت در انگلیس، ثبت شرکت در آلمان و یا ثبت شرکت خارجی در ایران را دارید می‌ توانید از همکاران ما در موسسه فکر برتر یاری گرفته تا شما را در این امر راهنمایی نمایند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران