مشکلات ثبت شرکت و اقامت اروپا

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کشورهای اروپایی به دلیل موقعیت های مختلف شغلی، تحصیلی، آینده زندگی و دیگر موارد، همیشه مورد توجه بسیاری از مردم جهان مخصوصا مردم ایران بوده اند .بسیاری از افراد در صدد این هستند که بتوانند از راه های مختلف اقدام به اخذ اقامت در کشورهای اروپایی نمایند .راه های مختلفی نیز وجود دارد که بتوان توسط آن اقدام به اقامت در اروپا نمود. یکی از راه های مطمئن، درست و مناسب برای اقامت در اروپا، ثبت شرکت در کشورهای اروپایی است که توسط آن می توان اقامت اروپا با ثبت شرکت را از آن خود کرد.

مراحل ثبت شرکت در هر کشوری متفاوت است. به طور مثال ممکن است یک کشور مقررات آسان‌ تری داشته باشد و هزینه ‌های کمتری دریافت کند. از طرف دیگر ثبت شرکت در برخی کشورها به سرمایه زیاد و یک دفتر مرکزی نیاز دارد. البته هر کشوری مزایای اقتصادی خاص خود را دارد و این سختی‌ ها به عواید بعد از آن می‌ارزد. به طور کلی ثبت شرکت در خارج از کشور به راحتی انجام نمی‌ شود و شرایط و ضوابط خاصی دارد. البته این موضوعات به طور کامل در این مقاله بررسی می ‌شود.

انواع شرکت ‌‌های اروپایی

همانطور که شرکت‌ های ایرانی می ‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، ثبت شرکت در خارج از کشور نیز همین طور است. این تفاوت‌ ها به دلایلی مثل نوع فعالیت، تعداد اعضا و میزان سرمایه ارتباط دارد. در ادامه انواع شرکت ‌ها به اختصار معرفی می‌ شوند:

شرکت‌‌ های با مسئولیت محدود عمومی

شیوه تشکیل این شرکت‌‌ ها از روش ادغام یا ترکیب است. در این نوع شرکت‌‌ ها باید حداقل دو شرکت از کشورهای مختلف اتحادیه اروپا با هم ترکیب شوند. این شرکت‌‌ ها به شرکت‌‌ های سهامی‌عام معروف هستند. شرکت ‌‌های با مسئولیت محدود عمومی، (Public limited liability companies) با نام «PLC» نیز شناخته می ‌شوند. شرکت های سهامی‌عام یا «PLC»، ازجمله شرکت‌ هایی هستند که می ‌توانند سهام خود را به مردم بفروشند. نام اختصاری «PLC» در انگلستان و برخی کشورها با منافع مشترک برای نهادهای دارای فهرست عمومی استفاده می‌ شود. اما در ایالات متحده آمریکا، نام اختصاری «INC» برای شرکت ‌‌های سهامی‌عام استفاده می‌ شود.

شرکت‌‌ های با مسئولیت محدود عمومی یا خصوصی

شیوه تشکیل این شرکت ‌‌ها از روش تشکیل هولدینگ اروپایی است. این نوع شرکت حداقل ۲ شرکت از کشورهای مختلف اتحادیه اروپا را شامل می‌ شود. شرکت ‌‌های مشمول باید حداقل ۲ سال یک شرکت تابعه یا شعبه در کشور دیگر اتحادیه اروپا داشته ‌باشند. این نوع شرکت‌‌ ها به‌عنوان شرکت‌‌ های سهامی‌ عام و سهامی‌ خاص نیز شناخته ‌می ‌شوند.

شرکت ‌‌ها، تجارتخانه‌ ها یا سایر نهادهای حقوقی

این شرکت‌‌ ها از روش تشکیل یک شرکت تابعه اروپا شکل‌ می‌ گیرند. در این نوع شرکت‌‌ ها باید حداقل ۲ نهاد از کشورهای مختلف اتحادیه ‌اروپا، حضور داشته ‌باشند. یا اینکه نهادهای مشمول حداقل به مدت ۲ سال یک شعبه در کشور دیگر اتحادیه ‌اروپا داشته‌ باشند.

شرکت ‌‌های با مسئولیت محدود

تنها تفاوت این شرکت با شرکت‌‌ های با مسئولیت محدود عمومی، در نحوه شکل‌ گیری آنها است. این شرکت‌‌ ها از روش تبدیل یا تغییر در یک شرکت اروپایی، شکل ‌می‌ گیرند. این نوع شرکت‌‌ ها، باید حداقل به مدت ۲ سال یک شرکت تابعه در کشور دیگر اتحادیه اروپا داشته باشند.

تفاوت شرکت سهامی‌عام و سهامی‌خاص

مهمترین تفاوت شرکت سهامی‌عام با سهامی‌خاص در نحوه سرمایه‌ گذاری در این شرکت‌‌ ها است. ثبت شرکت سهامی عام نیز با ثبت شرکت سهامی خاص متفاوت می باشد. سهام یک شرکت سهامی‌ عام را می‌ توان در بورس اوراق بهادار معامله کرد. درحالی‌ که سهام یک شرکت سهامی‌ خاص معمولاً توسط دوستان، خانواده و سرمایه‌ گذاران نگهداری می‌ شود. شرکت ‌‌های سهامی‌عام نسبت به شرکت ‌‌های سهامی‌ خاص از نظر قانونی تعهدات بیشتری دارند، ازجمله اینکه سالانه حسابرسی شده و بدون درنظر گرفتن میزان حساب‌ ها و گزارش ‌های مالی در دسترس عموم قرار می‌ گیرند.

راه های ثبت شرکت در اروپا

شما می توانید از 4 راه مختلف برای این کار اقدام نمایید:

از روش ادغام استفاده کنید

در این روش می توانید از ادغام با یک شرکت اروپایی استفاده کرده و یا این که شرکت مد نظر را به مالکیت خود درآورید. چند راه مختلف در زمینه ادغام وجود دارد.

یکی از راه های موجود این است که از طریق خرید شرکت وارد شوید. در این روش شما یک یا چند شرکت دیگر را خریداری می نمایید. دقت کنید که شرکت های گفته شده باید در اتحادیه اروپا مشغول به فعالیت باشند.

راه دیگر این است که تشکیل شرکت بدهید. در این روش شرکت جدیدی تشکیل شده و تعداد 2 یا چند شرکت دیگر، تمام اموال، بدهی ها و.. را وارد شرکت جدید می کنند.

راه سوم استفاده از جذب شرکت است. در این روش هم شرکتی همه دارایی ها و بدهی هایش را به شرکت شما می آورد. اوراق بهادار در اختیار خود شرکت خواهند بود.

شرکت هولدینگ تشکیل دهید

شرکت های هولدینگ نقش مهمی در اقتصاد اروپا دارند. با وجود این شرکت ها، هزینه ها کاهش یافته و رقابت در بخش های خاصی پایین می آید. همچنین زنجیره تولید به خوبی مدیریت می شود که این مهم ترین اثر یک هولدینگ معتبر است.

شرکت تابعه تشکیل دهید

منظور از شرکت تابعه چیست؟ منظور شرکتی است که تحت نظارت یک شرکت مادر فعالیت می کند. این نوع شرکت می تواند در قالب سهامی یا مسئولیت محدود باشد. شرکت مادر مالک بیش از 50 درصد شرکت مذکور خواهد بود.

با توجه به قوانین مختلف مالیاتی، شرکت مادر و شرکت تابعه دو شرکت جداگانه محسوب می شوند. هر دوی این شرکت ها از قوانین کشوری تبعیت می کنند که شرکت تابعه در آن قرار دارد.

وجود شرکت های تابعه مزایای زیادی دارد. این شرکت ها باعث فعالیت بیشتر بین المللی شده و هزینه های مختلف صنعت را کاهش می دهند. از نظر مالیات هم معمولا شرکت های تابعه شرایط ساده تری دارند. شرکت مادر در زمینه تامین سرمایه تا حدودی در مورد شرکت تابعه مسئولیت دارد.

از تغییر یا تبدیل شرکت ها استفاده کنید

افراد بسیاری ترجیح می دهند از قوانین تبدیل و تغییر شرکت ها استفاده نمایند. معمولا شرکت ها برای داشتن بازار پر سودتر این کار را انجام می دهند. صاحبان شرکت ها در این روش سعی می کنند شرکت شان را تغییر داده و در کشور دیگری فعالیت آن را مهیا کنند.

معمولا افراد دلایل زیادی برای این کار دارند. از جمله این دلایل می توان موارد زیر را نام برد:

  • کشور مقصد از نظر مالیاتی برایشان بهتر است.
  • شرایط قانونی بهتری در اختیارشان قرار می گیرد.
  • از نظر مشارکت کارکنان، قوانین بهتری برقرار است.
  • در مورد امور ورشکستگی و تسویه کارها به شکل بهتری پیش می رود.

اخذ اقامت با ثبت شرکت در اروپا

یکی از محبوبترین روش های اخذ اقامت اروپا، ثبت شرکت در یکی از کشورهای اروپایی است. فرد متقاضی اقامت در اروپا می تواند در یکی از کشورهای اروپایی عضو شینگن اقدام به ثبت شرکت نماید و به همین ترتیب می تواند، فرد به همراه خانواده خود اقامت این کشورها را کسب نماید.

البته ناگفته نماند که هر کشوری قوانین و شرایط خاص خود را برای ثبت شرکت و اقامت دارد و قبل از آن که اقدامی صورت گیرد باید در مورد شرایط همان کشور، اطلاعات کافی بدست آورد.

با وجود قوانین مختلف در مورد مجوز تجارت برای خارجی‌ ها، یک قانون کلی در اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد. خارجی‌ هایی که قصد راه ‌اندازی مشاغل در کشورهای اروپایی را دارند، نیازی به اجازه کار یا هر نوع ویزا دیگری ندارند. شما به سادگی مجوز اقامت در کشوری که قصد دارید تجارت خود را در آن تأسیس بدست می ‌آورید. این مجوزهای اقامت در ابتدا موقت هستند، اما پس از چند سال، بسته به موفقیت در فعالیت تجاری خود، ممکن است بتوانید اجازه اقامت طولانی مدت را دریافت‌ کنید.

با گسترش مداوم اتحادیه اروپا، برای شهروندان کشورهای خارج از اروپا به طور فزاینده ‌ای دریافت مجوز اقامت برای ثبت شرکت اروپایی دشوار می ‌شود. این امر تا حدی به این واقعیت مربوط می‌ شود که اتحادیه اروپا ایجاب می‌ کند که با همه شهروندان کشورهای عضو، مانند شهروندان عادی رفتار شود. به عنوان مثال، اگر یک کارآفرین یونانی، در فرانسه کار خود را شروع کند، از همان حمایت، خدمات، آموزش و وامی برخوردار است که یک شهروند فرانسوی برخوردار است. درنتیجه، تقاضای کارآفرینان و بازرگانان خارج از اروپا برای معرفی ایده‌ها، خدمات و محصولات‌ نوآورانه بسیار کمتر است.

اگرچه فضای کلی تجارت به نسبت اروپایی‌ها دوستانه نیست، اما هر کشور عضو اتحادیه اروپا، قوانین خاص خود را در زمینه مجوزهای اقامت برای اهداف تجاری دارد.

مراحل ثبت شرکت در اروپا جهت دریافت اقامت اروپا با ثبت شرکت

  • پر کردن فرم های مربوط به درخواست شرکت و انتخاب نام شرکت با مشورت مشاوران
  • ارائه نمودن طرح تجاری به کشور مقصد
  • تهیه و تنظیم سندهای مربوط به ثبت شرکت
  • تایید اسناد مربوط به ثبت شرکت توسط دولت کشور مقصد
  • افتتاح حساب بانکی مربوط به شرکت در کشور مقصد
  • ثبت نام در اداره مالیات کشور مقصد طبق مقررات و ضوابط
  • اخذ مجوزهای لازم برای شروع کسب و کار در کشور مقصد

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اروپا و مهاجرت به کشورهای اروپایی

ارائه نمودن مدارک خواسته شده برای ثبت شرکت در اروپا بسیار الزامی است و مدارک باید به صورت کامل و دقیق ارائه گردند. از جمله مدارکی که باید جهت ثبت شرکت و اقامت در اروپا ارائه نمایید، مدارک شخصی اعم از مدارک شناسایی و پاسپورت است.

پاسپورت فرد باید از اعتبار کافی برخوردار باشد و در صورت نداشتن اعتبار کافی، بهتر است ابتدا نسبت به تمدید پاسپورت خود اقدام نمایید. برای ثبت شرکت در اروپا باید توانایی مالی خود را به دولت آن کشور اثبات نمایید و این توانایی مالی نشان دهنده این است که می توانید در کشور مورد نظر از پس هزینه های مربوط به زندگی و شرکت بر آیید.

از مهمترین و اساسی ترین مدارکی که باید برای دریافت اقامت اروپا با ثبت شرکت، ارائه نمایید، اسناد و مدارک مربوط به شرکتی است که قصد ایجاد و فعالیت در آن را دارید. ارائه نمودن مدارکی مانند مدارک شغلی و مدارک تحصیلی برای کسب اقامت موقت در اروپا لازم است.

شرایط اقامت هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است و شما باید قبل از اقدام نسبت به ثبت شرکت و اقامت، اطلاعات کافی در مورد کشور مقصد بدست آورید.

معایب ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در اروپا همانطور که دارای مزایای فراوانی‌ است می‌ تواند دارای موانع، مشکلات و معایبی نیز برای متقاضیان ثبت شرکت در این کشورها باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) مراحل پیچیده بروکسی اداری

۲) قوانین مالیاتی سختگیرانه و پیچیده

۳) وجود تفاوت ‌های فرهنگی بسیار

۴) رقابت تجاری طاقت ‌فرسا بین شرکت‌ های رقیب

۵) الزام دارا بودن یک آدرس قانونی و معتبر برای شرکت

هزینه لازم برای به ثبت رساندن شرکت در اروپا

بسته به این که چه فعالیتی خواهید داشت، نوع شرکت ثبتی شما می تواند متفاوت باشد. در این مورد می توانید از یک موسسه ثبت شرکت معتبر مشاوره بگیرید. موسسه ثبت شرکت فکر برتر می تواند بهترین گزینه در این زمینه باشد. برای ثبت شرکت در کشورهای دیگر، انواع قالب های ثبتی در کشورهای مختلف، قیمت های متفاوتی دارند. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در هر کشوری لازم است. اما این مقدار متفاوت است و ثابت نیست. این سرمایه به نوع شرکت، کسب‌وکار و … ارتباط دارد. مثلا برای ثبت در اتریش به ۳۵ هزار یورو و برای ثبت در آلمان به ۲۵ هزار یورو احتیاج است. برای کشوری با وضعیت اقتصادی بی ‌نظیر مانند سوئیس به ۱۰۰ هزار فرانک نیاز دارید.

شاخص های تاثیر گذار در ثبت شرکت در اروپا

شاخص های بسیاری در فرایند ثبت شرکت موثر خواهد بود و همین امر باعث خواهد شد که شرایط سرمایه گذاری، در کشورهای اروپایی مشخص شود. یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی برای سرمایه گذاری که می تواند در این امر موثر واقع شود، میزان مالیات بر در آمد خواهد بود. این شاخص مهم نشان دهنده این است که قرار است چه مقدار از میزان درآمد جهت پرداخت مالیات اختصاص داده شود.

یکی از شاخص های مهم اقتصادی و همچنین شاخص مهم در زمینه ثبت شرکت در کشورهای مطرح اروپایی، میزان نرخ مربوط به تولید ناخالص داخلی است. بهتر است کشوری انتخاب شود و در آن ثبت شرکت صورت بگیرد که میزان تولید ناخالص داخلی آن فرایندی صعودی داشته باشد. این امر باعث می شود که بعد از گذشت چند سال، فرایند کسب اقامت دائم، به راحتی صورت بگیرد.

یکی دیگر از مهمترین شاخصه های مهم در زمینه ثبت شرکت در کشورهای اروپایی، شاخص تورم آن کشور است. بهتر است کشوری را برای ثبت شرکت و همچنین اقامت انتخاب نمایید که شاخص تورم آن ثابت باشد تا دچار مشکلات اقتصادی مختلفی نیز در روند اداره شرکت و همچنین زندگی در آن کشور نشوید.

شرکت فکر برتر می تواند در زمینه سریعترین روش برای ثبت شرکت و همچنین بهترین انتخاب در زمینه شاخصه های اقتصادی، کمک بسیاری به افراد نماید. پس لازم است که با ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید و از مشاوره و راهنمایی های مربوط به ثبت شرکت و انتخاب بهترین کشور، استفاده کافی نمایید.

بهترین کشورها برای ثبت شرکت و اخذ اقامت

یکی از نکات مهمی که در انتخاب کشور اروپایی برای ثبت شرکت باید در نظر بگیرید، شرایط و مزایای اقامت در آن کشور اروپایی است. کشوری که می ‌خواهید در آن ثبت شرکت کنید، باید حتماً زمینه‌های مناسب سرمایه‌ گذاری و ثبت شرکت را داشته باشد تا ریسک کمتری سرمایه، وقت و زندگی شما را تهدید کند.

کشورهای اوکراین، مجارستان، دانمارک، سوئد، ایرلند، نروژ و … از بهترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت هستند. همچنین با ثبت شرکت درکشورهای سوئیس، اتریش، قبرس و پرتغال، در صورت اخذ اقامت، می ‌توانید تحصیلات رایگان فرزندان خود را تضمین کنید و از امکاناتی مانند بیمه و خدمات اجتماعی و رفاهی بسیاری بهره‌مند شوید. همچنین امکان اخذ پاسپورت این کشورها علاوه بر اقامت دائم کشورهای اروپایی وجود دارد. پاسپورت‌‌ های این کشورهای‌ اروپایی، از بهترین نوع پاسپورت‌‌ های کشورهای دنیا هستند. شما می‌ توانید با پاسپورت‌‌ این کشورها به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

از جمله ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت می ‌توان به اسپانیا، مجارستان، لهستان، ترکیه و اسلواکی اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با کلیات ثبت شرکت و اقامت اروپا آشنا شدید. همانطور که گفته شد این کار به سادگی انجام نمی‌شود و شما به کمک افرادی متخصص نیاز دارید. همین طور باید هزینه موردنیاز را فراهم کنید و از چگونگی کارهای اداری باخبر باشید. شما می توانید برای ثبت شرکت و مهاجرت به انگلیس و یا ثبت شرکت در سوئد با کمترین هزینه از وکلای حقوقی و کارشناسان مجرب ما در موسسه ثبت شرکت فکر برتر مشاوره بگیرید. کارشناسان باتجربه و کارآزموده در مورد ثبت شرکت ارزان اروپا یا سایر کشورهای دنیا به شما مشاوره می‌دهند.

شما نیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت، ثبت شرکت و مهاجرت به امارات و همچنین مراحل ثبت شرکت در یکی از کشورهای اروپایی، با شرکت فکربرتر تماس حاصل فرمایید و با مراجعه به این شرکت معتبر، تمامی مراحل لازم برای تاسیس شرکت را انجام دهید.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران