مزایای ثبت شرکت در بندر ماهشهر

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بسیاری از صاحبان سرمایه، ترجیح می ‌دهند تا کسب ‌و کار خود را از مسیر راه ‌اندازی یک شرکت تجاری رونق ببخشند. تاسیس هر شرکت تجاری، مستلزم طی کردن مراحل ثبت شر‌کت است. ثبت شرکت از نظر حقوقی و اقتصادی، برای یک کسب ‌و کار مزایای زیادی به دنبال دارد. ثبت شرکت یکی از اقدامات اساسی در راستای انجام امور تجاری، تولیدی، خدماتی و … است. با ثبت شرکت مجموعه افراد در یک چهارچوب منسجم حقوقی فعالیت خود را آغاز می کنند تا احتمال هرگونه بی قانونی تا حد امکان کاهش یابد. متقاضیان تشکیل یک شخصیت حقوقی بعد از آگاهی از روند و نحوه انجام امور مربوطه با تشکیل جلسات و تفیذ سمت ها و تنظیم مواد اساسنامه مراحل لازم برای ثبت شرکت را آغاز می کنند. انواع شخصیت های حقوقی متناسب با شرایط و احوال اشخاص در قانون پیش بینی شده است.

شما می توانید برای ثبت شرکت در بندر ماهشهر از متخصصان کارآزموده ی ما در مجموعه حقوقی فکر برتر ،کمک بگیرید. همکاران ما در این مرکز می توانند از طریق مشاوره ثبت شرکت به طور رایگان شما راهنمایی نمایند.

ثبت شرکت در بندر ماهشهر

ماهشهر دومین شهر بزرگ استان خوزستان بعد از اهواز و در جنوب این استان است. ماهشهر دارای بخش صنعتی و نیز بندر ماهشهر است. این شهر یکی از قطب های اقتصادی جنوب کشور به حساب می آید به همین دلیل ثبت شرکت در این شهر اهمیت بسیار دارد.

بندر ماهشهر از لحاظ فعالیت اقتصادی و توسعه، بیشتر به قابلیت بندرگاهی و مجاورت با سواحل و همچنین نزدیکی به منابع نفت و گاز جلگه خوزستان و فعالیت های وابسته به آن متکی است و همچنین در صنعت کشاورزی محصولات عمده آن گندم، جو، حبوبات، خرما، انگور، انار و انجیر است که از نظر اشتغال بسیار حائز اهمیت می باشند.

 ماهشهر دارای چندین پتروشیمی بزرگ است که بندر ماهشهر را به مهمترین پایگاه پتروشیمی ایران تبدیل کرده است و به همین دلیل تاسیس شرکت با شخصیت حقوقی، به ویژه ثبت شرکت نفتی و پتروشیمی در این شهر از اهمیت خاصی برخوردار است.

مراحل راه اندازی و ثبت شرکت در بندر ماهشهر

زمانی که 2 یا چند نفر جهت انجام امور تجاری با تسهیم سرمایه و رسم نمودن نحوه تقسیم سود و زیان طبق مفاد قرارداد منعقد شده، تفاهم نمایند فرآیند فعالیت آن ها یک شرکت تجاری را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر هر گونه عملیات تجاری، از توزیع سرمایه شرکاء که طبق قرارداد با تقسیم سود و زیان همراه باشد ناشی شده و مشمول فعالیت شرکت تجاری می گردد.

هنگام ثبت شرکت اولین قدم انتخاب شرکای مناسب است. بعد از آن باید نوع قالب ثبتی و 5 نام مناسب برای شرکت خود در نظر بگیرید. پس از ثبت سامانه ای و تایید نام، باید مدارک برای اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد و با پرداخت وجه حق الثبت و حق الدرج آگهی پیگیری روند پرونده انجام گیرد تا مراحل ثبت طی شده و آگهی روزنامه رسمی درج شود.

لازم به ذکر است که حق الثبت و حق الدرج آگهی با توجه به سرمایه اولیه و بسته به روزنامه رسمی مشخص می گردد. کلیه خدمات ثبت شرکت توسط کارشناسان مجموعه حقوقی فکر برتر قابل پیگیری است.

انوع ثبت شرکت در بندر ماهشهر

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت نسبی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت تعاونی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی

بر اساس آمارگیری های انجام شده توسط سازمان ثبت شرکت، بیشترین ثبت شرکت در بندر ماهشهر در رده اول به شرکت سهامی خاص و پس از آن به شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد. در نتیجه در ادامه به بررسی این دو نوع شرکت و مدارک مورد نیاز جهت ثبت آن ها می پردازیم.

ثبت شرکت سهامی خاص در بندر ماهشهر

شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که تمامی سرمایه آن به وسیله موسسان شرکت تامین می شود. ثبت شرکت سهامی خاص روند مخصوص به خود را دارد. تمام سرمایه به بخش های کوچکتری به نام سهام تقسیم می شود که حداقل 35% آن باید در حساب شرکت در حال تاسیس سپرده گذاری شود. حداقل اعضا برای تاسیس شرکت سهامی خاص 3 نفر است که دو نفر به عنوان اعضای هیات مدیره و یک نفر به عنوان سهامدار است، همچنین دو نفر دیگر نیز به عنوان بازرس انتخاب می شوند که بازرسان نباید با سهامداران و مدیران نسبت فامیلی داشته باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بندر ماهشهر

شرکت با مسئولیت محدود را می توان با حداقل دو نفر تاسیس کرد. حداقل سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است. در چنین شرکتی سرمایه به سهام تقسیم نمی شود و شرکا به میزان سرمایه ای که به شرکت آورده اند در برابر دیون و قروض شرکت مسئول هستند. به علت تقسیم نشدن سرمایه شرکت به سهام، نقل و انتقال سهم الشرکه توسط شرکا به راحتی انجام نمی شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ماهشهر، جهت عملیات و پروژه های تجاری، فنی، خدماتی، صادرات و واردات در نظر گرفته می شود.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در بندر ماهشهر

1- فتوکپی از مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه

2- گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل (در ثبت شرکت های سهامی خاص(

3- انتخاب نام شرکت

4- آدرس شرکت باید فقط در محدوده منطقه ثبتی شرکت قرار داشته باشد.

5- مقدار میزان سرمایه شرکت

6- مشخص نمودن سهامداران و مقدار میزان سهام سهام داران

7- مشخص نمودن مدیران شرکت و نوع سمتی که دارا می باشند،یعنی مدیرعامل، رییس هیأت مدیر، نایب رییس هیأت مدیر

8- وجود حق امضای شرکت

9- تعیین بازرسین شرکت مخصوص ثبت شرکت های سهامی خاص

در این صورت می توانید به سهولت به ثبت شرکت در بندر ماهشهر اقدام کنید.

فرایند گام به گام ثبت شرکت

جهت انجام اقدامات لازم در ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مرحله اول متقاضی ثبت شرکت باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت‌ها شود و اطلاعات فرم اولیه را که شامل اطلاعات هویتی متقاضی است تکمیل کند. مرحله بعد انتخاب نام برای شرکت است. متقاضی باید ۵ نام پیشنهادی خود برای اسم شرکت را به ترتیب اولویت در فرم وارد کند. این نام‌ها باید دارای ویژگی‌هایی نظیر تکراری نبودن، خارجی نبودن، با معنا و عرفی بودن، باشند.
  • پس از این مرحله، متقاضی باید اطلاعات مربوط به شرکت مورد نظر را در مدارک لازم برای ثبت شرکت وارد کند. موضوعاتی مانند تعیین موضوع فعالیت شرکت، مدت فعالیت شرکت (محدود یا نامحدود)، مقدار سرمایه، تعداد و ارزش هر سهم (در صورت لزوم)، نشانی، کد پستی و شماره تلفن شرکت از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که باید در فرم‌های موجود وارد شوند.
  • همچنین نیاز است تا اطلاعات هویتی اعضای شرکت هم در این سامانه به ثبت برسد. اطلاعاتی مانند نام و نشانی و شماره ملی، سمت در شرکت، مدت تصدی سمت مذکور و… اهمیتی اساسی دارند.
  • در صورتی که متقاضی نیاز به داشتن شعبه یا شعباتی برای شرکت خود داشته باشد، باید در سامانه اطلاعات پیشنهادی شعب را نیز ثبت و ضبط کند.
  • در نهایت هم متقاضی بایستی اسنادی مانند اظهارنامه شرکت، شرکت‌نامه شرکت، اساسنامه مصوب شرکت، اقرارنامه اعضای شرکت و… سایر اسناد مرتبط را در سامانه آپلود کرده و ثبت کند تا کد رهگیری ثبت نام اینترنتی را دریافت کند. پس از تایید این اسناد توسط سامانه، متقاضی باید تمامی اسناد و مدارک تاییدشده را پرینت بگیرد و خود و اعضای شرکت آن را امضا کنند. سپس به همراه نسخه‌های اصلی هر مدرک، آن را از طریق پست، به نشانی اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کند.
  • در صورت تایید شرکت توسط اداره ثبت شرکت‌ها، متقاضی باید به اداره ثبت مراجعه کند. یک نسخه از مدارک ارسال‌شده را از متصدی اداره ثبت تحویل بگیرد.
  • در گام پایانی، متقاضی باید آگهی ثبت شر‌کت خود را به همراه اطلاعات اساسی مانند متن شرکت‌نامه در روزنامه رسمی به چاپ برساند.

مدت زمان و هزینه ثبت شرکت در بندر ماهشهر

اگر قصد دارید شرکت خود را در بندر ماهشهر به ثبت برسانید می‌توانید علاوه بر مراجعه حضوری به موسسات و مراکزی که در زمینه ثبت شرکت در این بندر فعال هستند، از طریق سامانه های رسمی ثبتی در تهران و دیگر استان های کشور که تمامی امور خدماتی مربوط به ثبت شرکت و برند را برای شما به صورت آنلاین انجام می دهند نیز استفاده کنید.

با توجه به اینکه امور ثبت شرکت و ثبت برند در کشورمان تعرفه و مصوبه خاصی ندارد بسیاری از شرکت هایی که قصد دارند کسب و کار شرکت خود را در بندر ماهشهر به ثبت برسانند دغدغه‌هایی برای بالا و پایین بودن هزینه های ثبتی و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت دارند.

در صورتی که از مشاوره و کارشناسی افراد متخصص استفاده نمایید قطعا می توانید در سریع ترین زمان ممکن و حتی در کمتر از ۱۴ روز شرکت کسب و کار خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید. اگر روال قانونی و مدارک و شرایط مورد نظر شما برای ثبت شرکت در ماهشهر به درستی انجام نشده باشد قطعاً ممکن است شرکت شما مورد تایید قرار نگیرد و مدت زمان ثبت شرکت شما بسیار بیشتر شود که این موضوع می تواند در بالا رفتن هزینه های ثبت شرکت نیز تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مزایای ثبت شرکت در ماهشهر

با توجه به اینکه بندر ماهشهر به عنوان یکی از بنادر اصلی تجاری و صنعتی در کشور ما شناخته می شود کسب و کار هایی که قصد دارند به سود و درآمد قابل توجهی برسند، سرمایه گذاری خود را در این بند شروع کرده و با توجه به حجم بالای کارخانه ها و شرکت های صنعتی که در این منطقه وجود دارند خدمات و تولیدات خود را به آنها ارائه می کنند.

ثبت کردن یک شرکت و کسب و کار در بندر ماهشهر با توجه به موقعیت تجاری که از طریق راه های ارتباطی با دریا دارد می تواند این فرصت را در اختیار شما قرار دهد تا به راحتی صادرات و واردات کالاهای مختلف از طریق اخذ کارت بازرگانی داشته باشید.

شرکت کسب و کاری که به صورت مختلف در بندر ماهشهر به ثبت می رسند می توانند از مزیت های قانونی برای شرکت در مناقصه ها و مزایده ها استفاده کرده و با محبوبیتی که در بین مشتریان و کسب و کارها به دست می‌آورد و سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند.

با توجه به اینکه امروزه کسب و کار ها فقط معطوف و محدود به یک شهر خاص نمی شوند در صورتی که قصد داشته باشید بعد از ثبت شرکت در بندر ماهشهر خدمات و کالاهای خود را به دیگر استان ها و شهرهای کشور نیز ارائه نمایید میتوانید به راحتی نمایندگی هایی را در شهرها و استانهای مختلف کشور دایر نمایید.

با ثبت شرکت فعالیت بنگاه در سایه حمایت های دولتی و قانون تجارت قرار می گیرد تا در خصوص پیگیری های لازم و در خصوص دعاوی و … امکان رسیدگی باشد. از جمله مزایای ثبت شرکت در ماهشهر  امکان عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت در مناقصات و مزایدات است. با انجام پروسه ثبت شرکت در ماهشهر  وظایف و میزان سهام مؤسسین شرکت بر طبق مدارک قانونی و ثبتی مشخص شده و در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رسیدگی نیز وجود خواهد داشت.از دیگر مزایای ثبت شرکت می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به دنبال ثبت شرکت، اساس نامه شرکت نیز در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت می رسد. در اساسنامه میزان سهام، سرمایه، نوع شرکت و غیره ذکر شده است، بنابراین، زمانی که بین شرکا و اشخاص ثالث من جمله مشتریان شرکت هر گونه اختلافی در مورد هر یک از این موارد پیش آید، با مراجعه به اساس نامه ثبت شده می توانند به راحتی این مشکل را حل کنند.
  2. از دیگر مزایای ثبت شرکت تجاری آن است که با ثبت شرکت، نمایندگان شرکت می توانند در حراج ها، مزایده ها و مناقصه‌ها شرکت نمایند. این موضوع باعث می شود تا یک مجموعه تجاری بتواند در معاملات پر سود شرکت داشته باشد.
  3. با ثبت شرکت در واقع هویت یک شخصیت حقوقی شکل می گیرد و همین موضوع موجب می گردد تا در صورت فعالیت شرکت در عرصه های مختلف، اعتماد مردم جذب شود و مشتریان بسیار زیادی به سراغ آن شرکت بیایند.
  4. بعد از ثبت شدن یک شرکت معمولا اطلاعات اصلی و اساسی شرکت، در اختیار اشخاص ثالث من جمله مشتریان شرکت قرار می گیرد. اطلاعاتی همچون: نام شرکت، موضوع فعالیت، نشانی شرکت و غیره که موجب جلب اعتماد اشخاص ثالث نسبت به شرکت شده که این امر، یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت است.
  5. با ثبت شرکت، این امکان برای شرکت و نماینده قانونی شرکت فراهم می شود تا با اخذ کارت بازرگانی، در عرصه تجارت خارجی وارد شده و به امر صادرات و واردات بپردازد.
  6. از دیگر فواید ثبت شرکت این است که شرکت هایی که ثبت می شوند، فعالیت های آن ها زیر نظر قانون انجام می گیرد از حمایت دولت نیز برخوردار می شوند. این حمایت ها شامل دریافت وام و تسهیلات مالی، شراکت در برخی پروژه های دولتی، حمایت های حقوقی و قانونی و… است. این حمایت ها باعث می شود که شما با آسودگی بیشتری فعالیت نمایید، هم چنین شرکت های دیگر با اطمینان بیشتری با شما همکاری نمایند.
  7. اخذ و اعطای نمایندگی های داخلی و خارجی و درنتیجه گسترش دامنه فعالیت های تجاری شرکت، نیز یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت به حساب می آید.
  8. یکی دیگر از مزایای عالی ثبت شرکت این است که می توانید برای انجام سفرهای تجاری به سایر کشورها به راحتی ویزای آنها را تهیه کنید. همیشه دولت ها از سرمایه گذاران خارجی که علاقمند به فعالیت تجاری در کشورشان هستند استقبال می کنند چون ارزش افزوده اقتصادی برای آنها در بر خواهد داشت.

 سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا درباره‌ مزایای ثبت شرکت در بندر ماهشهر صحبت کنیم. اگر شما به دنبال سریع ترین روش ثبت شرکت هستید و یا هم اکنون پس از چندین سال فعالیت قصد افزایش سرمایه دارید، می‌توانید از مشاوران مجموعه حقوقی فکر برتر در این زمینه استفاده کنید.

کارشناسان ما تجربه زیادی در زمینه ثبت انواع شرکت از جمله ثبت شرکت صنعتی و ثبت شرکت تعاونی خدماتی دارند. تجربه چندین ساله ما را قادر می سازد با جزئیات ثبت تغییرات شرکت آشنا باشیم و در کمترین زمان و با مقرون ‌به ‌صرفه ‌ترین قیمت، عملیات تاسیس شرکت در بندر ماهشهر را انجام دهیم.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران