شرایط و مدارک ثبت شرکت صنایع دستی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

صنایع دستی به عنوان زیر مجموعه ای وسیع از هنرهای سنتی ایران، از گذشته های دور تا به امروز جایگاه ویژه و والایی در فرهنگ بومی معنوی و در گستره هنر مقدس سرزمینمان داشته است.
صنایع دستی یک مکانیسم عالی تفکر است که در حیطه آن اهدافی معین به قصد تداوم معیشت در زندگی اقتصادی و نیز باعث رشد و توسعه فرهنگ و دانش جامعه می شود در چارچوب این اندیشه های عالمانه گروه های انسانی پویا شده و رکود و ایستایی ها که موجب رخوت و خمودی عقل آنان می شود از بین می رود و در نتیجه انسان هایی با ویژگی های جدید در جامعه نوین نمودار می گردند.

• تعریف صنایع دستی :

صنایع دستی که مترادف کلمه انگلیسی (HANDICRAFTS ORGANIZATION ) می باشد گزارشگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است مواد اولیه و نیروهای انسانی امکان تولید دارند. نوعی فعالیت اقتصادی است که منجر به تولید کالاهای جدید می شود. آمیختگی شدید این فعالیت ها با سختی ها عادت و بینش سازندگان و همچنین تأثیر محسوس محیط جغرافیایی در این صنعت از جمله مسائلی است که باعث تمایز آن از فرآورده های کارخانه ای می شود زیرا بر خلاف مصنوعات کارخانه ای که در مقیاس زیاد تولید می شود، تولیدات هر صنعت اگر از نظر طرح و شکل و اندازه از اشیاء مشابه خود کاملاً متمایز است و در اکثر موارد مایه ای از فرهنگ سازندگان خود را به همراه دارد. اصطلاح صنایع دستی از نظر لغوی مفهوم و واحد ثابتی نیست و هنوز تعریفی که جامع و کامل و مورد پذیرش همه کارشناسان و سازمان های مسئول در کشورهای مختلف باشد وضع نشده است. به عبارت دیگر صنایع دستی چه در بیان عادی و چه در اصطلاح فنی دارای مفاهیم متعدد است به این معنی که گاهی اوقات حاکی از نحوه ساخت کالاست. مثلا دست ساز گاهی بازگو کننده ویژگی یک محصول دستی هنری و در مواردی نیز حکایت از منطقه جغرافیایی تولید دارد. نظیر صنایع دستی روستا.

• ویژگی های هنرهای دستی :

ازویژگی های صنایع دستی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قابلیت انتقال تجربیات و رموز و فنون تولیدی به صورت نسل به نسل و همچنین طبق روش استاد و شاگردی.
  • داشتن بار فرهنگی، استفاده از نگاره ها، نقش ها، رنگ آمیزی های اصیل، بومی و سنتی.
  • حضور بی واسطه ، موثر ، خلاق و تعیین کننده انسان در تولید هر محصول.
  • انجام قسمتی از مراحل اساسی تولید توسط دست و ابزار و وسایل دستی.
  • برای تولید هر یک از آثار هنرهای صناعی، مراحل متعدی طی می شود ولی کلیه این مراحل به وسیله دست ابزار و وسایل دستی الزامی نبوده و چنانچه قسمتی از مراحل اساسی تولید به این طریق انجام شود محصول تولید شده با توجه به مواردی که در تعریف ذکر شده، صنایع دستی محسوب می شود.
  • عدم همانندی و عدم تشابه فرآورده های تولیدی با یکدیگر.
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد در مقایسه با صنایع دیگر.
  • بی نیازی به کارشناس و متخصص خارجی.
  • دارا بودن ارزش افزوده زیاد در مقایسه با صنایع دیگر.
  • قابلیت ایجاد و توسعه در مناطق مختلف ( شهر، روستا و حتی در جوامع عشایری).

• پس از آشنایی با تعریف و ویژگی های صنایع دستی، نگاهی به طبقه بندی صنایع دستی می اندازیم:

- هنرهای فلزی
- رودوزی های سنتی
- دست بافته های دستگاهی (نساجی سنتی)
- بافته های داری
- میناسازی
- حصیر بافی
- چاپ های سنتی
- نگارگری
- هنرهای مرتبط با سنگ
- هنرهای مرتبط با چوب
- آبگینه
- سفالگری
- رنگرزی سنتی
- پوستین دوزی
- نمد مالی
- رنگ سازی سنتی

• ثبت شرکت صنایع دستی :

افرادی که قصد فعالیت در زمینه صنایع دستی را دارند، در ابتدا باید نسبت به اخذ مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه اقدام نمایند. همچنین لازم به ذکر است که ثبت این شرکت ها در دو قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود امکان پذیر است.
در ذیل ضمن تعریف شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود به بررسی شرایط و مدارک ثبت شرکت ها ی صنایع دستی می پردازیم :
• شرکت سهامی خاص :
شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراٌ توسط موسسین تأمین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است؛ تعداد سهامدار در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
• شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت صنایع دستی سهامی خاص :
- حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
- حداقل 35 درصد سرمایه برای ثبت شرکت باید نقداً پرداخت شود.
- حداقل سه نفر سهامدار به همراه 2 نفر بازرس که بازرسین نباید نسبت فامیلی با اعضاء داشته باشند.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت صنایع دستی سهامی خاص :
- فتوکپی مدارک شناسایی اعضاء شامل (کارت ملی و شناسنامه)
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمام اعضاء
- امضاء اقرارنامه
- اخذ مجوز در صورت نیاز
• شرکت با مسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.
• شرایط ثبت شرکت صنایع دستی با مسئولیت محدود :
- حضور حداقل دو نفر به عنوان اعضاء
- سرمایه شروع کار برای ثبت شرکت صنایع دستی با مسئولیت محدود صد هزار تومان می باشد.
- تعهد به پرداخت کل سرمایه
• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت صنایع دستی با مسئولیت محدود :
- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود
- کپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) همه اعضاء
- دو نسخه اساسنامه
- دو برگ شرکتنامه
- اقرارنامه امضا شده
- اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از دفاتر پلیس +10

ثبت شرکت صنایع دستی در تهران

هنرمندان صنایع دستی با ایجاد کارگاه های کوچک و بزرگ نقش بسیار مهمی در گسترش این هنر و رشد صادرات این محصولات داشته اند. اگرچه بسیاری از فعالان این حوزه متوجه این موضوع نیستند، اما ثبت کسب و کار صنایع دستی ضروری است. برای فعالیت رسمی در هر زمینه، باید مراحل قانونی نیز رعایت شود تا کسب و کار توسط قانون به رسمیت شناخته شود. باید گفت گروه های بدون مجوز خیلی سریع جریمه می شوند و در صورت عدم اقدام برای همیشه تعطیل خواهند شد. مجوز تاسیس شرکت صنایع دستی برای ثبت شرکت در تهران توسط معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی صادر می شود که زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می کند.

روند ثبت شرکت

صنایع دستی جزء لاینفک فرهنگ غنی کشور ماست. استادان، هنرمندان و صنعتگران زیادی در سراسر کشور در این زمینه مشغول به کار هستند. این هنرهای کاربردی در سراسر جهان شناخته شده است و در بازارهای بین المللی مخاطبان زیادی دارد. قلم زنی، فیروزه کوبی، ملیله‌کاری، نقاشی پشت شیشه، بافندگی، خاتم کاری، تذهیب و گل‌ و مرغ نمونه هایی از این فعالیت ها هستند. پس از تأسیس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۷، حمایت های بیشتری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصولات صورت گرفته است. در نتیجه طراحی، تولید، فروش و صادرات این محصولات در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

ما سعی کردیم در 7 مرحله به زبان ساده روند ثبت شرکت را به شما آموزش دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مراحل ساده اما بسیار مهم را با دقت و حوصله مطالعه کنید.

مرحله اول - انتخاب نوع شرکت

در اولین مرحله از فرآیند ثبت شرکت صنایع دستی، باید ارزیابی های اولیه را انجام دهیم تا بهترین نوع شرکت را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم. در این مرحله باید شرکا و اعضای شرکت نیز با توجه به نوع شرکت انتخابی مشخص شوند.

در واقع اگر نیاز به شرکتی برای شرکت در مناقصه داشته باشیم باید نوع خاصی از سهام را انتخاب کنیم که در این صورت به 3 عضو و دو بازرس نیاز داریم. اما اگر تعداد کارمندان ما دو نفر باشد، باید مثلا شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنیم.

بنابراین، اولین مرحله در مراحل ثبت برند بسیار ظریف است. زیرا یک انتخاب خوب آینده روشنی را برای کسب و کار ما رقم می زند. پیشنهاد ما به شما این است که در اولین قدم برای انتخاب بهترین گزینه با کارشناسان حقوقی ما در موسسه حقوقی فکر برتر مشورت کنید.

مرحله دوم - انتخاب نام شرکت

در مرحله دوم پس از انتخاب نوع شرکت باید نامی برای شرکت خود انتخاب کنیم، انتخاب نام شرکت نیز دغدغه های خاص خود را دارد. طبق مقررات و ضوابط اداره ثبت شرکت ها، این نام باید حداقل دارای 3 هجا و ریشه فارسی باشد تا تاییدیه نهایی از این موسسه دریافت شود.

به این نکته نیز توجه کنید که نام شرکت نسبت به علامت تجاری موضوعی کاملا مجزا دارد. برخی افراد به اشتباه نام شرکت را روی محصولات و خدمات خود قرار می دهند، در حالی که این نام از علامت تجاری شما محافظت نمی کند و شما برای حفظ کپی رایت علامت تجاری خود باید برای ثبت علامت تجاری اقدام کنید.

مرحله سوم - ویژگی ها و موضوع فعالیت شرکت

در مرحله سوم کلیه مشخصات شرکت از جمله آدرس، انتخاب عناوین اعضای شرکت و مهمترین قسمت فعالیت شرکت مشخص می شود. شما باید در رابطه با موضوع فعالیت خود با یک متخصص حقوقی مشورت کنید تا بتوانید مناسب ترین و کامل ترین موضوع را برای شرکت خود انتخاب کنید. موضوع فعالیت شرکت محدود مجاز به انجام فعالیت شرکت می باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید در تمام زمینه هایی که شرکت شما دارای پتانسیلی در آینده است فعالیت و رشد کنید، بهتر است این موضوعات را در اساسنامه شرکت قرار دهید.

اما اگر قبلا شرکتی داشتید و موضوع فعالیت آن محدود بوده، می توانید با ایجاد تغییرات الحاق به موضوع بزنید.

مرحله چهارم - ثبت نام در سامانه ثبت آنلاین شرکت

در این مرحله از مراحل ثبت برند و پس از تعریف کلیه مشخصات و جزئیات شرکت، با مدارک لازم مانند کپی شناسنامه و کارت ملی برای اعضای شرکت، اطلاعات را در سامانه ثبت شرکت ثبت می کنیم. با ورود اطلاعات به این سامانه و انتخاب نام، منتظر تایید کارشناسان اداره ثبت هستیم.

پس از تایید و گذراندن مرحله انتخاب نام شرکت، مشخصات اصل مدارک شرکت را که در مرحله بعد نشان داده شده است وارد کرده و پیش نویس آگهی ثبت نام را دریافت می کنیم.

مرحله پنجم - تنظیم اوراق شرکت

تنظیم اوراق شرکت از مراحل مهم ثبت شرکت می باشد. در مرحله پنجم کلیه موارد فوق باید تهیه و در اصل مدارک شرکت که شامل اساسنامه و اظهارنامه شرکت می باشد قرار گیرد. این اسناد باید بر اساس اصول و ضوابط مصوب اداره ثبت شرکت ها تنظیم شود و هرگونه تغییر غیر استاندارد بدون مشورت کارشناس حقوقی موجب امتناع از رسیدگی مراحل ثبت علامت تجاری می شود. پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و هزینه های گران، این اوراق را طبق قوانین استاندارد آنها تهیه و تنظیم کنید.

همچنین پس از تنظیم این مدارک، کلیه صفحات باید در دو نسخه توسط اعضای شرکت امضا شود تا یک نسخه در اداره ثبت شرکت و یک نسخه نزد موسسین شرکت باقی بماند.

مرحله ششم – مدارک را به اداره ثبت ارسال نمایید

پس از تهیه و تنظیم مدارک ثبتی و همچنین دریافت پیش نویس اخطاریه ثبت نام از سامانه، کلیه مدارک فوق را با پاکت و پوشه مخصوص اداره ثبت شرکتها به اداره ثبت شرکتها ارسال می نماییم که از طریق پست قابل دریافت می باشد و منتظر تایید دفتر از طرف ثبت شرکت ها هستیم.

مرحله هفتم - مرحله نهایی و دریافت آگهی

در صورتی که مشخصات، مدارک دریافتی توسط متخصصین دپارتمان و کلیه مدارک ارسالی و ثبت شده در سامانه ثبت شرکت ها بدون نقص و کامل باشد، پس از گذشت چند روز در سامانه ثبت شرکت، پیغام ثبت شرکت در این سامانه را دریافت خواهید کرد.

برای درک این موضوع باید دائما روند ثبت شرکت خود را در این سامانه طی کنید.

در این مرحله، پیش نویس مقاله خود را پرینت خواهید گرفت و آگهی ثبت شرکت خود را از اداره ثبت شرکت ها توسط وکیل خود دریافت خواهید کرد. البته لازم به ذکر است که در این مرحله باید هزینه ثبت نام را در اداره ثبت به صورت حضوری یا از طریق وکیل خود پرداخت کنید.

 ثبت شرکت تعاونی

ماده 193 می گوید شرکت تعاونی اعم از تولیدی یا مصرفی می تواند بر اساس اصول شرکت سهامی یا طبق مقررات خاصی که با رضایت شرکاء تنظیم می گردد، تشکیل شود. در صورت استفاده از ماده فوق، شرکت تعاونی علاوه بر اینکه در قالب شرکت سهامی تشکیل می شود، طبق مقررات خاص قرارداد شرکاء قابل تشکیل است.

شرکت تعاونی باید اساسنامه داشته باشد. اساسنامه انواع شرکت های تعاونی توسط وزارت تعاون در قالب «نمونه اساسنامه» تهیه و در اختیار مؤسسین شرکت قرار می گیرد. برای ثبت شرکت تعاونی باید "قرارداد تاسیس" توسط وزارت کشور صادر شود. شرکت تعاونی باید ثبت شود. برای ثبت شرکت تعاونی صدور مجوز ثبت از وزارت تعاون الزامی است.

اساسنامه شرکت تعاونی باید حاوی نام با کلمه تعاونی، هدف، موضوع، نوع، محدوده، فعالیت، مفهوم، دفتر مرکزی، آدرس، میزان سرمایه، مقررات مربوط به اعضا، بنیادها، مقررات مالی و نظام های کاری، انحلال و تصفیه، حداقل و حداکثر برای اعضا با توجه به سرمایه، فرصت های شغلی و نوع فعالیت و...باشد. در صورت احراز شرایط مقرر، اعضا می توانند به عنوان عضو عمل کنند و طبق قوانین حق نظارت در کلیه امور را خواهند داشت.

شرکت تعاونی مانند شرکت تجاری دارای شخصیت حقوقی بوده و دارایی آن جدا و مستقل از اعضای آن است. ماده 23 قانون شرکت تعاونی مسئولیت اعضای شرکت تعاونی را در قبال بدهی های شرکت به شرح زیر مقرر می دارد: «مسئولیت مالی اعضای شرکت تعاونی به میزان سهم آنهاست مگر اینکه در قرارداد ترتیب دیگری مقرر شده باشد. "

سرمایه شرکت تعاونی به سهام تقسیم می شود. نوع و مقدار سهام توسط اساسنامه تعیین می شود. شرکت های تعاونی به لحاظ سرمایه به دو دسته تقسیم می شوند:

شرکت هایی که سرمایه آنها توسط اعضا تامین می شود.

شرکت هایی که بخشی از سرمایه آن (حداقل 51%) توسط اعضا و مابقی توسط دولت و نهادهای عمومی تامین می شود.

حداقل سرمایه برای  ثبت شرکت تعاونی عمومی یکصد میلیون ریال و حداقل سرمایه برای  ثبت شرکت تعاونی خصوصی ده میلیون ریال می باشد. لازم به ذکر است که هر تعاونی با پرداخت حداقل یک سوم سرمایه خود تشکیل و ثبت می شود و در صورت نقدی و جنسی بودن ثبت و تسلیم می شود. این شرکت تعاونی با بیش از 500 عضو یک "تعاونی بزرگ" در نظر گرفته می شود.

نکات کلیدی ثبت شرکت صنایع دستی

برای ثبت علامت تجاری ابتدا باید در سامانه اداره مالکیت معنوی به عنوان مرجع ثبت در ایران ثبت نام کنید. این دفتر شعبه دیگری ندارد و برای ثبت شرکت در تهران ثبت می شود. با توجه به این پیش زمینه، لازم است به نکات کلیدی ثبت شرکت صنایع دستی توجه شود:

تذکر 1: اسامی مشهور قابل ثبت نیستند.

نکته 2: ثبت لوگو و علامت تجاری منتخب که 50 درصد مشابه با علامت تجاری دیگر باشد امکان پذیر نیست.

تبصره 3: نام مناطق جغرافیایی قابل ثبت نمی باشد.

نکته 4: کلمات توصیفی و کیفی مانند "کیفیت"، "جدید"، "کلاسیک" و ... نمی توانند برای فروش یک محصول خاص مختص شرکت شما باشند. پس نمی توان آنها را ثبت کرد.

تبصره 5: علائم و نشانه های گمراه کننده یا فریبنده قابل ثبت نیست. هر علامت یا علامتی که مشتری را در مورد کالا یا خدمات از نظر کیفیت، ماهیت، سازنده، تامین کننده و غیره گمراه کند، نمی تواند به عنوان علامت تجاری شما ثبت شود.

نکته 6: برند نباید هنجارهای عمومی جامعه را زیر پا بگذارد.

تبصره 7: هزینه های مربوط به ثبت علامت تجاری باید به صورت اینترنتی با مراجعه به سامانه پرداخت شود. بنابراین داشتن رمز دوم الزامی است.

پس از تکمیل اظهارنامه ثبت، در صورتی که اظهارنامه کامل و عاری از هرگونه نقص و مطابق با قانون ثبت اختراعات، طرح ها و علائم تجاری و آیین نامه اجرایی آن تهیه شده باشد و درخواست ثبت علامت تجاری شما بر اساس بانک اطلاعات علائم تجاری موجود در اداره ثبت علائم تجاری مربوطه در صورتی که از قبل ثبت نام نشده باشد، نسخه فیزیکی اظهارنامه درخواستی شما پس از تایید کارشناس و امضای دفتر رسمی علائم تجاری به روزنامه رسمی کشور تحویل داده می شود.

برای ثبت علامت تجاری (فارسی یا لاتین) 45 تا 50 روز کاری طول می کشد تا علامت تجاری مورد نظر نهایی شود. البته، بسته به قوانین فعلی اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری، می تواند متفاوت باشد.

پس از ثبت علامت تجاری، علامت تجاری شما توسط مراجع قانونی محافظت می شود. اعتبار ثبت نام به مدت 10 سال است. علامت یا علامت تجاری شما به مدت 10 سال از تاریخی که اظهارنامه ثبت خود را ارسال می کنید معتبر است. البته با پرداخت هزینه مقرر قابل تمدید است. برای پرداخت هزینه تمدید با پرداخت جریمه دیرکرد، مهلت شش ماهه از پایان دوره در نظر گرفته می شود.

ثبت شرکت تعاونی خدماتی

یکی از راه های ثبت شرکت خدماتی، ثبت شرکت در قالب شرکت تعاونی می باشد. برخلاف ثبت شرکت خدماتی در قالب شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود، ثبت شرکت تعاونی خدماتی هدف متفاوتی دارد. در واقع شرکت تعاونی خدمات از نظر هدف با سایر شرکت های خدماتی تفاوت دارد. هدف این شرکت ها را باید در ریشه های تشکیل شرکت های تعاونی جست.

در تعریف شرکت تعاونی ذکر شده است که شرکت های تعاونی شرکت هایی هستند که در امور مربوط به تولید و توزیع و با هدف کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود توسط حداقل 7 شخص حقیقی و حقوقی اداره می شوند، به صورت خاص شکل می گیرد و شکل فعالیت در شرکت تعاونی نیز به صورت تعاونی و مشارکتی است. به این ترتیب اگرچه هر فرد ممکن است مبلغ متفاوتی از سرمایه شرکت را متعهد شود، اما در نهایت تنها یک رای در تصمیم گیری ها دارد و همه اعضا به طور مساوی در این موضوع سهیم خواهند بود.

برای شرکت تعاونی محدودیت سرمایه وجود ندارد و ساختار آن مشابه شرکت سهامی است. بنابراین در شرکت های تعاونی ساختاری به نام تعاونی خصوصی یا تعاونی عام پیشنهاد می شود.

علاوه بر این، یکی دیگر از مسائل مهم در ساختار شرکت های تعاونی، عدم وجود شرکت های دولتی و نیمه دولتی یا وابسته به دولت در این ساختار شرکت ها است. اصولاً این شرکت ها فقط می توانند شرکت های تعاونی را بدون داشتن سهمی در این شرکت ها تامین مالی کنند. این محدودیت به این معنی است که دولت یا اعضای دولت نمی توانند در شرکت های تعاونی دخالت کنند. اما شرکت های دیگری که وابسته به دولت یا سازمان های مرتبط با دولت نیستند، امکان حضور در ثبت شرکت های تعاونی را دارند.

بنابراین شرکت تعاونی خدمات می تواند مفهوم خود را از طریق تعریف فوق بهتر منعکس کند. با توجه به ثبت شرکت همکار خدماتی، هدف نهایی باید رفع نیازهای یک گروه خاص یا جامعه هدف شرکت یا کمک به بهبود وضعیت اقتصادی یا اجتماعی باشد و ساختار آن عاری از هرگونه وابستگی باشد. تصمیمات شرکت باید مستقل و با مشارکت اعضای آن باشد.

 ثبت شرکت تعاونی می تواند خدمات دولتی یا خصوصی باشد. به این معنی که عضویت در شرکت تعاونی عام برای همه افراد و عضویت در شرکت تعاونی خصوصی برای اشخاصی که در اساسنامه شرکت تعاونی خدمات ذکر شده است امکان پذیر است و همه افراد مجاز به عضویت نیستند.

سایت ثبت شرکتها

برای اینکه مراحل ثبت شرکت خود را به صورت اصولی و دقیق و بدون دغدغه و نگرانی پیش برده و اقدامات مربوط به ثبت را در سایت ثبت شرکتها به درستی انجام دهید، پیشنهاد می شود این امر را به موسسه حقوقی فکر برتر بسپارید تا کارشناسان این موسسه در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند. ممکن است. تا جایی که ممکن است در این مورد اقدامات لازم را انجام دهید و نباید مشکلی داشته باشید. همکاران ما در این مجموعه مشاوره در خصوص ثبت شرکت ارزان و... به شما عزیزان ارائه می کنند.

استعلام تکراری نبودن نام شرکت

برای استعلام نام شرکت و همچنین استعلام تکراری نبودن نام شرکت، باید با پرکردن اطلاعات و فرم های مختلفی که تنظیم شده است از سامانه استعلام نام شرکت استفاده کنید. از طریق روش های زیر می توانید به راحتی نام شرکت های ثبت شده را جویا شوید و از این طریق نامی مناسب برای شرکت جدی خود انتخاب کنید.

زیرا همانطور که می دانید بر اساس شرایط ثبت شرکت در سال های اخیر شما مجاز به انتخاب و ثبت نام شرکت خود مشابه شرکت های ثبت شده قبلی نمی باشید.

در واقع در صورت عدم استفاده از سامانه استعلام نام شرکت، ممکن است در اولویت بندی نام شرکتی که به مراکز مختلف ثبت شرکت داده می شود و شباهت هایی با سایر شرکت ها دارد، دچار مشکل شوید. بنابراین برای جلوگیری از تاخیر در مراحل ثبت شرکت، بهتر است اسامی شرکت های ثبت شده را از طریق سامانه استعلام نمایید.

پس از استفاده از سامانه استعلام نام شرکت و نام شرکت های ثبت شده، باید نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید. هنگام انتخاب نام شرکت به نکات زیر توجه کنید:

در انتخاب اسامی از عناوین شهدا، ایثارگران و امثال آن که منحصراً زیر نظر نهاد محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد استفاده نمی شود. استفاده از نام های معروف و فریب افکار عمومی ممنوع است. (استعلام تکراری نبودن نام شرکت مهم است)

از میان عناوین دانشمندان و کاشفان این عصر انتخاب نکنید.

هنگام انتخاب نام شرکت باید از یک نام خاص استفاده شود.

برای انتخاب نام شرکت نباید از کلمات مبتذل و خسته کننده استفاده کرد. (در سیستم استعلام نام شرکت به خوبی متوجه خواهید شد)

ممکن است در نام کسب و کار شما از شهرها، رنگ ها و اعداد استفاده شود، اما این کلمات بخشی از نام کسب و کار شما محسوب نمی شوند و نام کسب و کار شما باید شامل سه کلمه علاوه بر این کلمات باشد. اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آنها نیازمند مجوز از مراجع ذیربط است. قبل از ارائه درخواست ثبت تسهیلات به مرجع ثبت شرکت ها باید نسبت به اخذ مجوز و ارائه مدارک پیوست اقدام لازم را انجام دهند.

استفاده از کلماتی مانند موسسه، انجمن، مرکز، سازمان، بانک، بهداشت، گمرک، ترویج، آگهی، اجاره و غیره در نام شرکت یا موسسه مستلزم کسب مجوز از مرجع ذی ربط می باشد.

اسامی ائمه و اسامی مبارکه پس از کسب مجوز و با رعایت سایر شرایط در مؤسسات خیریه، فرهنگی و خدمات حج قابل استفاده است.

آیا برای ثبت شرکت صنایع دستی به کمک نیاز دارید؟

امروزه گسترش کسب و کار هدف بسیاری از افراد است و ثبت شرکت کمک زیادی به فرآیند اعتبار سنجی کسب و کار در بازارهای تجاری می کند. قبل از ثبت شرکت باید اقدامات زیادی از اخذ مجوز گرفته تا شرایط لازم برای تاسیس شرکت و سهامداران آن انجام شود. لازم است افراد قبل از ثبت شرکت خود با مشاور حقوقی مشورت کنند تا وقت و سرمایه خود را هدر ندهند. پیشنهاد می کنیم برای ثبت شرکت صنایع دستی یا ثبت شرکت ارزان با یک متخصص مجرب تماس بگیرید تا برای مشاوره به آنها مراجعه کنید. همکاران ما در موسسه حقوقی فکر برتر آماده ارائه خدمات سایت ثبت شرکتها به شما عزیزان هستند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران