7 نکته اساسی ثبت شرکت خدمات ارز دیجیتال

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

امروزه با توجه به پرسود بودن شرکت های خدمات ارز دیجیتال بسیاری از افراد اقدام به ثبت شرکت در این زمینه کرده اند. با این وجود، بهتر است بدانید که عدم آگاهی از برخی مسائل در رابطه با این شرکت ها ممکن است شما را با مشکلات عدیده ای روبرو کند. در این مقاله به ذکر ۷ نکته برای ثبت شرکت خدمات ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد.

 تعریف ارز دیجیتال

ارز دیجیتال به ارز تولید شده به صورت الکترونیکی و ذخیره و انتقال آن به همین صورت اطلاق می شود. به عبارت دیگر، ارزهای در دسترس به صورت الکترونیکی را ارز دیجیتال می نامند. افراد برای انتقال وجه از طریق ارز دیجیتال می توانند با یکدیگر به صورت آنلاین تبادل وجه کنند. آن‌ها قادرند به صورت الکترونیکی به پرداخت ارز دیجیتال در ازای کالا و خدمات مختلف بپردازند.

نکته مهم اینجاست که ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه شکل فیزیکی همانند سکه یا اسکناس هستند. علاوه بر آن، به کشور خاصی تعلق ندارند. این ارزها حکم پول معمولی را دارند که به صورت خرید حضوری و آنلاین استفاده می شوند.

برای ایمنی بیشتر ارزهای دیجیتال برای آنها رمزگذاری انجام می شود. اینکار باعث ناشناس باقی ماندن هویت کاربر و جزئیات تراکنش او می شود. همچنین امکان خروج ارز از یک شبکه‌ کامپیوتری مقدور نیست. مبادله‌ این ارز صرفا از طریق ابزارهای دیجیتال صورت می گیرد.

قبل از شروع کار ارز دیجیتال، بیت کوین اولین ارز دیجیتال پذیرش شده در جهان بوده است که در آن از فن آوری بلاک چین بهره برده اند. استفاده از این فناوری باعث می شود که سابقه تراکنش محفوظ بماند و امکان دستکاری در سوابق عملیات برای کاربر وجود نداشته باشد. امروزه، علاوه بر بیت کوین ارز دیجیتال های دیگری نیز وجود دارند که در بازار دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند.

گسترش استفاده از ارز دیجیتال در شرایط کنونی بسیار وابسته به توسعه اقتصاد و دیجیتال بوده است. ارز دیجیتال می تواند باعث تغییر نگرش تفکر جامعه نسبت به پول باشد.

شایان ذکر است که کشف رمز ارزها به واسطه دستگاه ماینر انجام می شود که با اتصال به شبکه اینترنت و به واسطه الگوریتم های ریاضی اینکار را انجام می دهد. رمز ارز را ماینینگ ها برای یک محصول پردازش شده و رمزنگاری شده انجام می دهند. 

تاریخ پیدایش ارز دیجیتال

پیرو انتشار مقاله ای در سال ۲۰۰۸ میلادی درباره نوعی پول الکترونیک با عنوان ارز دیجیتال توسط پژوهشگر این مقاله به نام ساتوشی ناکاموتو باعث شد که چالشی میان اقتصاددانان به وجود بیاید. در این مقاله ارز دیجیتال به عنوان نوعی ارز معرفی می شد که بدون قطع درختان برای چاپ اسکناس و بدون استخراج شمش طلا و سایر فلزات از معادن برای تهیه پول فیزیکی می توانستید با آن به خرید آنلاین بپردازید. جالب اینکه امکان جابجایی آن در اقسانقاط دنیا و سرمایه گذاری آن در جاهای مختلف وجود داشت.

چگونگی ثبت شرکت ارز دیجیتال

وجود برخی شرایط ویژه برای ثبت شرکت ارز دیجیتال بسیار ضروری است. بدین منظور حتما باید ضوابط قانونی ثبت شرکت صرافی طی شود.

علاوه بر آن، قابل اطمینان بودن افراد برای ثبت اینگونه شرکت‌ها ضرورت بسیار دارد. چرا که با ثبت شرکت ارز دیجیتال سرمایه‌ بسیاری از مردم در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید توانایی محافظت از آن را داشته باشید. دلیل پیچیدگی مراحل قانونی ثبت این نوع شرکت نیز همین است و مانند ثبت شرکت های عادی و ثبت تغییرات شرکت مراحل ساده ای در آن طی نمی شود. البته مشاوران حاضر در ثبت شرکت فکر برتر آماده خدمت رسانی و راهنمایی افراد در تمامی مراحل اداری و غیر اداری هستند.

توجه داشته باشید که برای ثبت این نوع از شرکت ها در ابتدا نیاز دارید که مجوز رسمی و قانونی آن را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی دریافت کنید. بدین منظور طی مراحل زیر الزامی است:

  • آماده کردن مدارک ثبت شرکت؛
  • گرفتن ضمانت نامه از بانک مرکزی برای تضمین حسن انجام کار و اجرای تعهدات در زمان تعیین شده؛
  • عدم وجود سوء سابقه برای افرادی که قصد ثبت شرکت ارز دیجیتال را دارند؛
  • استعلام عدم سوء پیشینه از اداره آگاهی، وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی و ارائه آن به بانک مرکزی.

پس از طی مراحل بالا با داشتن برخی شرایط از قبیل موارد زیر می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید:

با داشتن شرایط مزبور دیگر مانعی بر سر راه شما وجود نخواهد داشت و می توانید با خیالی آسوده به ثبت شرکت به صورت حضوری و آنلاین بپردازید. از این میان، ثبت شرکت حضوری با ارائه مدارک به بانک مرکزی میسر می شود و برای آن باید به اداره کل ثبت شرکتها مراجعه کنید.

البته، مسلما سپردن مراحل کار به یک موسسه حقوقی کاربلد کاملا منطقی و عقلی است. چرا که آنها از فرایند ثبت شرکت آگاهی دارند. دقت کنید که تایید تمامی مدارک شما از قبیل ضمانت نامه و مواردی از این دست توسط بانک مرکزی بسیار ضروری است. در غیر اینصورت ممکن است به دلیل ثبت شرکت غیرقانونی تعقیب و محاکمه شوید. در این مورد درخواست راهنمایی از ثبت شرکت فکر برتر برای شما مفید خواهد بود.

روش دوم نیز برای انجام اقدامات لازم برای ثبت شرکت راه اندازی یک وبسایت برای آن است. چرا که امکان خرید و فروش و انتقال ارز دیجیتال از این طریق فراهم شده است. البته، راه اندازی این سایت به دلیل اصول خاص آن کار چندان آسانی نیست و از سایت های معمولی پیچیده تر می باشد.

به عنوان مثال، طراحی و راه اندازی سایت های عادی به واسطه سی ام سی هایی نظیر وردپرس امکان پذیر است. با این وجود، برای ثبت شرکت ارز دیجیتال به صورت آنلاین حتما باید طراحی آن را به یک برنامه نویس واگذار کنید. در این زمینه می توانید شرکت خود را به ثبت شرکتهای فریلنسری نیز بسپارید.

چگونگی اخذ مجوز برای ثبت شرکت صرافی آنلاین

برای اینکار پس از تهیه مدارک لازم  باید متنی را مبنی بر درخواست ثبت شرکت نوشته و به همراه مدارک به بانک مرکزی تحویل دهید. نکته اینجاست که مدارک و نوشته خود را باید به صورت حضوری به بانک تحویل دهید. بعد از آن با طی تمامی مراحل ثبت مجوزی دریافت می کنید که ظرفیت و میزان فعالیت مجاز شما را حوزه ارز دیجیتال نشان می دهد. بنابراین، فعالیت تنها در همین حوزه برای شما قانونی خواهد بود.

فراموش نکنید که برای دریافت مجوز در صورتی که به تنهایی اقدام کنید، زمان زیادی (۶ ماه) را باید صرف اینکار کنید. اما اگر نیاز دارید که مجوز شما در زمان کوتاه تری صادر شود باید از یک تیم حقوقی و متخصص نظیر ثبت شرکت فکر برتر راهنمایی بگیرید. چرا که با این کار در کمتر از ۴ ماه مجوز خود را دریافت خواهید کرد. بنابراین، این روش سریعترین روش ثبت شرکت محسوب می شود.

نکته ای که در زمینه اخذ مجوز برای نحوه ثبت شرکت صرافی وجود دارد این است که امکان دریافت مجوز به صورت آنلاین در کشورمان وجود ندارد یا مراحل انجام آن بسیار سخت است. به عبارت دیگر در صورت فعالیت غیر رسمی در این زمینه حتما مجرم شناخته می شوید.

مدارک مورد نیاز

همانطور که در بالا اشاره شد اولین مرحله از ثبت شرکت ارز دیجیتال آماده کردن مدارک لازم برای آن است. برخی از این مدارک در لیست زیر عنوان شده اند:

  • فتوکپی جواز تاسیس شرکت؛
  • گواهی نامه حسن انجام مهارت های صرافی؛
  • فتوکپی اساسنامه یا نظامنامه ثبت شرکت؛
  • فتوکپی از روزنامه ای که آگهی تاسیس شرکت در آن قید شده باشد؛
  • مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت؛
  • تاییدیه وزارت دارایی؛
  • ارائه روزنامه مربوط به آگهی تاسیس.

نقش بانک مرکزی در زمینه ارز دیجیتال

یکی از ارگان هایی که ارتباط با آن برای ثبت شرکت ارز دیجیتال مهم است، بانک مرکزی می باشد. این ارگان به منظور شفاف سازی و جلوگیری از پول شویی در این زمینه فعالیت می کند و از جمله اقدامات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احراز هویت افراد
  • ارائه رسیده‌ای خرید و فروش کاربران
  • تعیین سقف برداشت

شایان ذکر است که بانک مرکزی به واسطه چهار مصوبه به حوزه اززهای دیجیتال وارد می شود و قوانین وضع شده توسط آن در این رابطه به شرح زیر است:

در قانون اول انتشار رمز ارز مبتنی بر دارایی ریالی، طلا و فلزات گران بها یا ارزهای رایج دنیا منحصرا به بانک مرکزی تعلق دارد.

اشخاص حقیقی و حقوقی حق فعالیت در زمینه اداره شبکه و یا نظام پولی مبتنی بر رمز ارز را ندارند که بر طبق بستر بلاک چین انجام شود. این کار غیر قانونی و غیر مجاز است و در صورت عدم رعایت بانک مرکزی مجاز به اعلام شکایت نسبت به فعالیت های صورت گرفته است و پیگیری مسئله را از طریق مجاری قانونی انجام خواهد داد.

تحمیل هر نوع ضرر ناشی از فعالیت مبتنی بر رمز ارز در شبکه های پولی که ناشی از فعالیت بر بستر بلاک چین باشد، تنها به ناشران، پذیرندگان و معامله کنندگان این حوزه وارد می شود.

هم اکنون بانک مرکزی در حال بررسی و به رسمیت شناختن رمز ارزهاست.

هزینه ثبت شرکت

در مورد ثبت این نوع شرکت ها هزینه ثابتی وجود ندارد. چرا که همه ساله تغییراتی در قوانین مربوط به این شرکت ها رخ می دهد و این قوانین قابل پیش بینی نیستند. با این وجود، هزینه لازم برای آن به موارد ذیل وابسته است:

  • اخذ مجوز، تاسیس صرافی و هزینه های پرداختی برای آن.

ثبت آنلاین شرکت نیز به جهت اینکه نیاز به راه اندازی برخی وبسایت های خاص دارد، هزینه کار را بسیار افزایش می دهد. بدین منظور مراجعه به سامانه ثبت شرکتها ضروری است.

محدوده فعالیت شرکت های صرافی

این نوع از شرکت ها مطابق با نوع فعالیت و محدوده تراکنش در دو گروه کلی زیر قرار می گیرند:

نوع اول: صرافی ها تنها در زمینه خرید و فروش ارز به صورت نقدی و غیر الکترونیکی فعالیت می کنند و این فعالیت آن ها بر طبق نرخ مصوب بانک مرکزی انجام می شود.

نوع دوم: شرکت های صرافی علی رغم مبادلات خرید و فروش ارز نقدی و غیر الکترونیکی نوعی مجوز انتقال ارز به صورت الکترونیکی را نیز دریافت می کنند. 

نکات مورد توجه

رعایت برخی نکات هنگام راه اندازی شرکت های صرافی بسیار مهم است که ما به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

هر شرکتی متناسب با نوع فعالیت خود اعم از تجاری، بازرگانی، اقتصادی و...باید فعالیت خود را انجام دهد. لازم به ذکر است که نوع فعالیت هر شرکت در اساسنامه مربوط به آن قید می شود و عبور از چهارچوب این اساسنامه غیر قانونی است.

بهتر است موضوع انتخابی شما برای فعالیت در آن زمینه موضوعی باشد که امکان دریافت مجوز آن به آسانی صورت بگیرد.

برخی از موضوعات در ثبت شرکت بین المللی وجود دارند که نیاز به دریافت هیچگونه مجوزی برای آن‌ ها ندارید. برای آگاهی از نحوه ثبت شرکت بین المللی می توانید با شماره های درج شده در وبسایت ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل کنید.

در رابطه با موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز دارند آگاهی از سازمان یا وزارت خانه ای که مسئول صدور مجوز در این زمینه است، ضرورت بسیار دارد.

مختصری درباره مجوز ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال

ماینینگ کلمه ای لاتین به معنای استخراج است و منظور از استفاده آن برای ارزهای دیجیتال استخراج ارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهاست. این ارزها با استفاده از تجهیزات الکترونیکی نظیر سیستم های کامپیوتری قابل استخراج هستند.

در صورتی که شما موضوع فعالیت خودتان را برای شرکت صرافی به گونه ای تعیین کنید که فعالیت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و ماینینگ برای شما امکان پذیر باشد، نیاز به دریافت مجوزهای لازم برای آن را نیز خواهید داشت. توجه داشته باشید که در طی سال های اخیر محدودیت هایی نیز در این زمینه اعمال شده است. در حقیقت به تازگی قوانین استخراج ارز دیجیتال یا مجوز ماینینگ دچار تغییراتی شده است که اجازه دریافت مجوز را به افراد نمی دهد. با این وجود، در سال های گذشته این امکان برای افراد فراهم بود.

شیوه انتخاب موضوع فعالیت شرکت های ارز دیجیتال

برای انتخاب موضوع فعالیت بهترین راهکار مشاوره ثبت شرکت با کارشناسان حقوقی است که قادرند اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهند. در این رابطه بهتر است بدانید که موضوع انتخابی ثبت شرکت شما حتما باید روشن و صریح باشد تا قادر به شرح جزئیات فعالیت انتخابی شما باشد و امکان دریافت مجوز را برایتان فراهم کند.

دقت کنید که برخی از فعالیت ها نظیر فعالیت در کلیه امور تجاری و یا فروش کالاهای الکترونیکی و مواردی از این قبیل باعث ایجاد ابهام در موضوع فعالیت شما می شوند. با این وجود، در صورت انتخاب آن ها حتما باید در ادامه به طور واضح حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. در ادامه به معرفی برخی از موضوعات برای ثبت شرکت های ارز دیجیتال می پردازیم:

واردات فناوری و صنایع اصلی با انتقال دانش فنی

نوع فعالیت در این حالت در زمینه فناوریهای مرتبط با ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها و انتقال دانش و تجهیزات و تمامی تکنولوژی های مربوط به فناوری پیشرفته بلاک چین و خرید و تهیه انواع تجهیزات سخت افزاری یا نرم افزاری خواهد بود که به منظور ایجاد، توسعه و استفاده از زیرساخت های شبکه بلاک چین مورد نیاز هستند.

ارائه خدمات و تامین منابع لازم برای تولید ارز دیجیتال و ماینینگ

استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نصب نرم افزارهای مبتنی بر استفاده از فناوری های نوین برای تامین منابع تولید ارزها  بسیار مهم است. در این زمینه فعالیت شما در حوزه ارزهای دیجیتال و خرید و فروش در کنار مبادله تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری ماینینگ خواهد بود.

اخذ وام و اعتبارات از کلیه بانک ها

برای ثبت شرکت برای گرفتن وام به منظور فعالیت در زمینه تکنولوژی بلاک چین نیاز به ایجاد سپرده های بانکی و اعتبارات اسنادی خواهید داشت و این وام را می توانید از موسسات مالی و بانک های دولتی یا خصوصی داخل یا خارج کشور دریافت کنید.

کنترل ارزهای دیجیتال بر عهده کیست؟

ارزهای دیجیتال خلاف اسکناس های رایج مورد استفاده که اداره و عرضه آن ها بر عهده دولت است، تحت کنترل هیچ نهاد، انجمن و حتی اشخاص حقیقی و حقوقی قرار ندارد. اینگونه ارز در واقع نوعی شبکه است که به واسطه قوانین خاصی در قالب کدهای برنامه نویسی قابل رویت برای افراد اداره می شوند. بدین ترتیب چنانچه این ارزها نیاز به کنترل هم داشته باشند، بایستی این کنترل به برنامه نویسان داوطلبی سپرده شود که وظیفه بهبود و سر و سامان بخشی به نرم افزارهای مربوط به ارزهای دیجیتال را بر عهده دارند. در این رابطه استخراج کنندگان ارز که با عنوان ماینر شناخته می شوند، وظیفه تراکنش و تایید انتقال ارز دیجیتال را بر عهده دارند.

در واقع، نوعی دستگاه برای ارزهای دیجیتال وجود دارند که با اتصال به شبکه قادر به ذخیره و حفظ تمامی جزئیات و تاریخچه تراکنش ها را بر عهده می گیرند. بنابراین، نتیجه می گیریم که اداره ارزهای دیجیتال نه به واسطه کشور، دولت، گروه و افراد خاص انجام نمی شود. بلکه همکاری عده ای از افراد تنها باعث پیشرفت در این حوزه می شود.

حاصل سخن

ارز دیجیتال نوعی ارز است که در صورت به رسمیت شناختن آن می تواند کل دنیا را متحول کند و برای کنترل خرید و فروش به کمک آدمی بشتابد. البته امروزه ارزهایی از قبیل بیت کوین استفاده می شوند که برخی از افراد سود زیادی نیز از این طریق حاصل کرده اند. چنانچه، در زمینه ثبت شرکت های ارز دیجیتال سوالی دارید، کارشناسان ما در ثبت شرکت فکر برتر شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران