چگونه با ثبت شرکت به درآمد دلاری برسیم؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

چگونه با ثبت شرکت به درآمد دلاری برسیم؟ این سوالی است که در جامعه ما فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. در جوامع امروزی بدون استثنا همه به دنبال پول هستند. اقتصاد یکی از مقوله های مهم خانواده است. در سال های اخیر تورم نقش پول را پر رنگ تر از قبل کرده است.

نیاز به پول همیشه ذهن را به راه های بدست آوردن آن معطوف می کند. می دانیم که به طور کلی کسب درآمد از دو طریق امکان پذیر است. این دو روش کارمندی و کارآفرینی است. بنابراین افراد برای اینکه بتوانند فعالیت خود را به صورت قانونی ثبت کنند باید مراحل ثبت کسب و کار را طی کنند. برخی از آنها تصمیم گرفتند شرکت خود را نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور ثبت کنند که در این صورت هزینه آن به دلار محاسبه می شود. به این ترتیب ثبت شرکت درآمد دلاری برای موسسه یا شرکت ایجاد می کند.

ثبت شرکت در تهران

به طور کلی شرکت به مجموعه ای از افراد گفته می شود که به قصد انجام فعالیت های تجاری و تأسیس بنگاه اقتصادی و کسب سود با یکدیگر همکاری می کنند.

ثبت شرکت در تهران یکی از راه های قانونی شدن تجارت می باشد. برای این منظور باید مراحلی را طی کنید تا بتوانید شرکت خود را به اداره ثبت شرکت های استان تهران معرفی کنید. برای این منظور ابتدا باید بدانید که برای ثبت شرکت در تهران چه مدارکی لازم است و سپس با مراحل ثبت شرکت در تهران آشنا شوید.

موسسه حقوقی فکر برتر با کادری مجرب و سابقه درخشان در خدمات ثبت شرکت و تجارت همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما می باشد.

وقتی شرکت خود را ثبت و هویت قانونی پیدا کردید و از مزایا و پشتیبانی دولتی بهره مند شدید، می توانید به طور رسمی کسب و کار خود را راه اندازی کنید  و از این طریق به درآمد دلاری برسید.

 ثبت برند تجاری

تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل همیشه نامی را برای محصولات خود انتخاب می کنند که پس از شناخت بازار هدف (مشتریان) شناخته شده و مطرح شود.

اولین قدم برای شروع یک فعالیت تجاری اعم از تولیدی یا خدماتی، انتخاب و ثبت برند تجاری است. این نام تجاری خدمات یا محصولات شما را از رقبا متمایز می کند و مشتریان شما را با این نام می شناسند.

در واقع هر شرکتی که یک علامت تجاری را انتخاب و به ثبت برساند می تواند محصول خود را از سایر محصولات مشابه موجود در بازار متمایز کند. تفاوتی که با دیدن یا شنیدن نام آن علامت تجاری می تواند ویژگی های خاص آن محصول را به شما یادآوری کند. بنابراین ثبت علامت تجاری صرفاً داشتن نام یا علامت نیست، بلکه معیاری برای شناسایی شما در بازار ملی و جهانی است.

پس از انتخاب برند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برند یا علامت تجاری خود را ثبت کنید. یعنی شما نام برند را در سامانه مدیریت مالکیت معنوی دولت (مسئول ثبت علائم تجاری در ایران) ثبت می کنید تا رسمی شود و بعداً هیچ شخص یا شرکتی نتواند از آن برند یا نام در حوزه کاری شما استفاده کند.

ثبت برند و لوگو

در روند ثبت برند، اولین قدم این است که بدانید چه مراحلی پیش روی شماست و چه مجوزی باید داشته باشید، چه مدارکی برای ثبت برند لازم است؟ هزینه ثبت برند چقدر است و چقدر طول می کشد؟ 

با دانستن این موضوع فقط تصمیم می گیرید که برند را ثبت کنید یا نه، ممکن است اصلا مدارک ثبت نام لازم را نداشته باشید.

در موسسه حقوقی فکر برتر علاوه بر مشاوره قبل از ثبت برند و لوگو، نکات لازم در خصوص انتخاب برند یا طراحی لوگو و برند را نیز به شما یادآوری می کنیم تا با برندی خلاقانه و جذاب، کسب و کاری منحصر به فرد ایجاد کنید تا با این برند و لوگو خاص در جهان مطرح شده و بتوانید درآمد دلاری داشته باشید.

مشاوره ثبت شرکت

در موسسه حقوقی فکر برتر، مشاوران ما توصیه هایی را به مشتریان ارائه می دهند و در صورت داشتن شک و تردید در مورد ثبت شرکت، وکلا و کارشناسان ما با حوصله مشاوره ثبت شرکت می دهند و شما را به طور کامل راهنمایی می کنند.

روند ثبت شرکت

الف- نحوه ثبت شرکت:

الف- آگاهی کلی از نظام حقوقی تنظیم کننده شرکت ها اولین گام برای روند ثبت شرکت محسوب می شود. هنگام تأسیس شرکت، نه تنها باید شرکا انتخاب شوند، بلکه باید با توجه به اهداف، فعالیت ها و میزان مسئولیت آتی اعضا، قالب شرکت را نیز مشخص کرد. هر شریک اول از همه برای یک شرکت موفق و یکپارچگی آن، شناخت آنها ضروری است.

برای شروع فرآیند ثبت شرکت به اطلاعاتی مانند وجود شرکای متعدد در هر شرکت، سرمایه لازم برای ثبت و مسئولیت هر یک از این افراد نیاز داریم.

ب - ارائه مدارک لازم

پس از انتخاب نوع شرکت و تعیین شریک، مرحله بعدی ثبت شرکت، اخذ مدارک لازم است. قانون گذار برای هر نوع شرکت اسناد خاصی را برای تأسیس و ثبت پیش بینی کرده است

ج- به سیستم ثبت شرکت مراجعه نمایید

پس از ارائه مدارک فوق می بایست با ورود به سامانه اداره ثبت شرکت ها (http://irsherkat.ssaa.ir) اطلاعات مورد نیاز را تکمیل و مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید. تکمیل اطلاعات متقاضی اولین قدم برای ثبت شرکت از طریق سامانه می باشد.

د- ارسال مدارک درخواست ثبت شرکت از طریق پست

پس از ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه و اخذ گواهی دسترسی، لازم است نسخه اصلی گزارش جلسات نظارتی و پیوست آنها را امضا و از طریق دفاتر پستی به آدرس درج شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال شود.

هـ- حضور در اداره ثبت

پس از ثبت درخواست ثبت شرکت بازرگانی در دو نسخه به همراه ضمیمه، مدیر یک نسخه را در درج ثبت و مندرجات آن را در دفتر مخصوص شرکت های تجاری درج می کند و مدیر مذکور نسخه دوم را با ذکر تاریخ تحویل می دهد و شماره ورودی و مهر و موم به متقاضی تحویل داده می شود و سپس صاحبان امضاء مجاز دفتر مخصوصی را امضا می کنند.

ثبت در دفتر مذکور مانند ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی است. زیرا طبق ماده 5 اصلاحیه آیین نامه ثبت مشاغل، اداره ثبت مشاغل در تهران و اداره ثبت مشاغل در شهرستان ها، دفاتر رسمی در ثبت مشاغل هستند.

ی- درج آگهی در روزنامه های رسمی جمهوری اسلامی ایران

طبق اصل 197 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اولین ماه تأسیس هر شرکت خلاصه ای از اساسنامه شرکت و ضمایم آن به وزارت دادگستری صادر می شود.

ثبت شرکت واردات و صادرات

ثبت شرکت واردات و صادرات یا شرکت بازرگانی نوع دیگری از شرکت نیست، بلکه شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص است که فعالیت آن واردات و صادرات، خرید و فروش و ... است.

شرکت صادرات و واردات از جمله شرکت هایی است که در افزایش اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد.  ثبت شرکت واردات و صادرات در تمامی کشورها از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این اهمیت به دلیل کارایی بالای آنهاست. ایران به عنوان بهترین کشور در زمینه صادرات محصولات پسته، فرش دستباف، زعفران و غیره شناخته می شود و شرکت های فعال در این زمینه از معتبرترین شرکت های وارداتی و صادراتی هستند که به بهترین شکل ممکن صادرات دارند و مطابق با تمام قوانین صادرات و واردات به خوبی انجام می شود. همان طور که اشاره کردیم، اقتصاد یک کشور ارتباط مستقیمی با فعالیت های تجاری دارد، بنابراین با ثبت شرکت در این زمینه می توانید کسب درآمد دلاری داشته باشید. اکثر فعالیت های اقتصادی بر عهده این شرکت ها است، اصولاً شرکت های تجاری وظیفه خاصی برای صادرات یا واردات برخی از محصولات از کشور دارند. هنگام تأسیس این شرکت، اغلب سهام خاص یا مسئولیت محدود انتخاب می شود.

مدارک برای ثبت شرکت

از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مرحله اول فقط شناسنامه و کارت ملی اعضا الزامی است، لازم به ذکر است برای انجام سریعتر مراحل ثبت نام، ارائه کلیه مدارک لازم توصیه می شود. آن را به طور کامل همراه خود داشته باشید تا بتوانید مراحل انجام آن را در سریع ترین زمان ممکن طی کنید.

مدارک برای ثبت شرکت به شرح زیر می باشند:

در زیر لیستی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آورده شده است.

    برای ثبت شرکت، ضمیمه گواهی عدم سوء پیشینه کلیه اعضای شرکت اعم از بازرسان، اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت الزامی است.

    ارائه کپی اصل کارت ملی اعضای شرکت اعم از هیات مدیره، بازرسان سازمانی و سهامداران

    ارائه تاییدیه پرداخت حداقل 35% از بانک محل افتتاح حساب شرکت ثبت کننده.

    برگه اظهارنامه شرکت

    ارائه دو جلد اساسنامه شرکت

    دارا بودن دو نسخه صورتجلسه جلسات هیئت مدیره و مؤسسین شرکت

    داشتن امضای وکالتنامه (برای وکلا)

    در صورتی که اعضای کشور سهامدار شخصی حقوقی هستند، باید مدارکی را که شامل اصل و کپی اظهارنامه، روزنامه رسمی بر اساس آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی باشد، ارائه دهند. در نهایت برای ثبت شرکت، اخذ مجوزهای مربوط به نهادی که برای ثبت شرکت انتخاب شده است، که محدوده و حدود اختیارات هر یک از اعضای شرکت را مشخص می کند، ضروری است.

همچنین لازم به ذکر است در صورتی که سهامدار خارجی شخص حقیقی باشد باید مدارکی شامل اصل و کپی گذرنامه و ترجمه آن و در صورتی که سهامدار خارجی شخص حقوقی باشد اصل گواهی و کپی ثبت شرکت به همراه ترجمه آن را ارائه نماید.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

چالش دیگری که هر شرکتی با آن مواجه است ثبت تغییرات شرکت است و این تغییرات در انواع شرکت ها متفاوت است. هزینه ثبت تغییر شرکت به دو موضوع آگهی روزنامه و تغییراتی که تعداد صورتجلسه می باشد اشاره دارد. یکی از تغییراتی که ممکن است برای شرکت ها رخ دهد، تغییر آدرس شرکت است.

هر شرکتی به دلایل مختلف بعد از چند سال تغییر آدرس می دهد و برای ثبت باید صورتجلسه مجمع فوق العاده تنظیم شود. تغییر شرکت باید در روزنامه کثیرالانتشار ثبت شود و روزنامه رسمی کشور اساساً این آگهی از تغییر شرکت خبر می دهد. هزینه ثبت تغییرات شرکت بستگی به ابعاد صورت جلسات و تعداد آنها دارد، به عبارت دیگر هر چه تعداد صورتجلسه بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر می شود.

ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی یکی از سریع ترین و بهترین راه ها برای اخذ اقامت امارات برای خود و خانواده تان است. شما می توانید برای هر حوزه ای که در آن تخصص دارید مجوز دریافت کنید و در عرض یک تا چهار هفته به طور رسمی کسب و کار خود را در دبی افتتاح کرده و به درآمد دلاری برسید.

دبی به عنوان قطب تجاری خلیج فارس به حساب می آید، به طوری که بسیاری از افراد برای راه اندازی کسب و کار خود تمایل به ثبت شرکت در دبی دارند. پیشنهاد اقامت دو ساله، امکان حضور خانواده، خرید ملک و تمدید اقامت از جمله مزایایی است که با ثبت شرکت در امارات در اختیار شما قرار می گیرد. گذراندن مراحل قانونی نیاز به دردسر، هزینه و زمان زیادی ندارد، بنابراین از لحظه ای که تصمیم به ثبت شرکت در دبی می گیرید تا اقامت در این کشور کمتر از یک ماه فاصله دارد. معمولا هدف اکثر ایرانیان از ثبت شرکت در دبی اخذ اقامت امارات می باشد.

ثبت شرکت در ترکیه

اگر می خواهید تجارتی را در خارج از کشور راه اندازی کنید یا تصمیم گرفته اید شرکت خود را به خارج از کشور منتقل کنید، احتمالاً گزینه ارزان تر و آسان تری نسبت به ثبت شرکت در ترکیه پیدا نخواهید کرد. اگرچه طبق قوانین جدید اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت دشوارتر شده است، اما هنوز فرصت های زیادی برای کسانی که واقعاً قصد راه اندازی کسب و کار را دارند وجود دارد.

اگر می خواهید کسب و کاری در ترکیه راه اندازی کنید، اولین کار ثبت شرکت خود در ترکیه است. اگر قصد کار در ترکیه را دارید، باید بدانید که ثبت شرکت در ترکیه روش اصلی اخذ مجوز کار ترکیه است و خارجی ها برای انجام هرگونه فعالیت تجاری در ترکیه ملزم به ثبت شرکت هستند (حتی راه اندازی رستوران).هزینه های پایین ثبت شرکت ترکیه، سادگی مراحل ثبت شرکت (بدون نیاز به شریک یا کارمند ترک)، نرخ پایین مالیات، افتتاح حساب بانکی در ترکیه و امکان اخذ اقامت کوتاه مدت و بلند مدت ترکیه از جمله مزایای مهم ثبت شرکت در ترکیه می باشد که به سادگی می توانید شرکت خود را ثبت کرده و در کوتاه ترین زمان به درآمد دلاری برسید.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

امروزه با توجه به اینکه خرید تجهیزات پزشکی پیشرفت چشمگیری داشته است، اکثر وارد کنندگان به دنبال ثبت شرکت تجهیزات پزشکی هستند. در حال حاضر برای هر بیماری انواع مختلفی از تجهیزات تولید شده است که برای بهبود و درمان بیماری استفاده می شود. استفاده از این تجهیزات تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها را تسهیل کرده است. شما با ثبت این شرکت و انجام فعالیت های تجاری در این زمینه به راحتی می توانید به درآمد دلاری برسید. ثبت شرکت تجهیزات پزشکی شامل موارد زیر است:

  • تجهیزات درمانی شامل: لیزر های پزشکی، دستگاه های جراحی لیزیک و پمپ های تزریق
  • تجهیزات تشخیصی مانند: دستگاه های تصویربرداری پزشکی که به تشخیص کمک می کنند مانند: دستگاه های اشعه ایکس و ام آر آی
  • مانیتور های پزشکی که به پزشکان و پرستاران اجازه می دهد وضعیت بیماران را ارزیابی کنند.
  • تجهیزات پشتیبانی از زندگی برای حفظ کارایی بدن بیمار مانند: دستگاه های دیالیز، قلب و ریه
  • تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی که به طور خودکار یا به تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل خون، ژن ها و غیره کمک می کند.
  • تجهیزات پزشکی تشخیصی مانند: دستگاه های مورد استفاده برای کنترل دیابت

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان با مزیت های فضای آزاد برای سرمایه گذاری و امکان کسب درآمد عالی، گزینه ای بی نظیر برای راه اندازی کسب و کار می باشد. علاوه بر این، نرخ مالیات در عمان کم و حدود 15 درصد است و کارآفرینان از مزایای مختلفی مانند معافیت های گمرکی بهره مند می شوند.

ثبت شرکت در عمان هوشمندانه ترین تصمیمی است که یک سرمایه گذار می تواند بگیرد. عمان با ثبت شرکت و گسترش شعب به شرکت های نوپا اجازه فعالیت در عمان را می دهد. همسایه های عمان، کشور های عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن است و هر ساله سرمایه گذاران زیادی را جذب می کند. درآمد عمان متکی به منابع نفتی است که پیامدهای اقتصادی بی سابقه ای برای این کشور به همراه داشته است. اما با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن جهان، دولت عمان نیز بر فرصت های تجاری در این زمینه ها تمرکز کرده است. شما نیز می توانید از این مزایا به بهترین نحو ممکن و در جهت سود و درآمد دلاری استفاده نمایید.

 ثبت شرکت در مناطق آزاد

مناطق آزاد به شهرهای ساحلی یا غیر ساحلی گفته می شود که طبق قانون منطقه آزاد محسوب می شوند. این شرکت ها مزایای بی شماری دارند: در این زمینه ها واردات و صادرات آسان تر است، به عبارت دیگر، بسیاری از قوانین در این زمینه ها اعمال نمی شود. ثبت این شرکت ها به دلار انجام می شود.

جالب است که واردات و صادرات از مناطق آزاد مشمول عوارض گمرکی نمی شود و به همین دلیل این مناطق از اهمیت ویژه ای برای تجار برخوردار است. بنابراین افرادی که با صادرات و واردات سروکار دارند به فکر ثبت شرکت در این حوزه ها هستند تا بتوانند از این فرصت در جهت بهره مندی از درآمد دلاری استفاده نمایند. مزیت های ثبت شرکت در مناطق آزاد یکی دیگر از عواملی است که افراد را به ثبت شرکت در این مناطق ترغیب می کند که این مزایا عبارتند از:

  • اتباع خارجی می توانند به راحتی و بدون نیاز به ویزا وارد این مناطق شوند.
  • هرگونه فعالیت اقتصادی در این مناطق شامل 20 سال معافیت مالیاتی است.
  • تضمین کار برای سرمایه گذاران خارجی
  • استفاده از خدمات بیمه ای گسترده
  • معاملات ارزی آسانتر
  • تجارت آسان تر در بورس
  • عدم پرداخت حقوق گمرکی در صورت واردات کالا
  • صادرات و ترانزیت آسان تر کالا

اینها تنها بخشی از مزیت های ثبت شرکت در مناطق آزاد است و حتی اگر تنها یکی از این مزایا را مطالعه کنید، تشویق به ثبت شرکت در این مناطق خواهید شد. ثبت این گونه شرکت ها را به موسسات ثبت شرکت ها بسپارید. موسسه حقوقی فکر برتر یکی از بهترین موسسات در این زمینه می باشد که کار ثبت شرکت شما را در کمترین زمان ممکن به بهترین نحو انجام می دهد.

 ثبت شرکت سهامی خاص

طبق فصل سوم قانون تجارت با عنوان شرکت های تجاری، شرکت با مسئولیت محدود شرکتی تجاری است که کل سرمایه آن در زمان تأسیس منحصراً توسط مؤسسین آن تشکیل شده است.

قبل از کسب اطلاعات در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود، بهتر است اطلاعاتی در مورد شرکت سهامی خاص در اختیار شما قرار دهیم. شرکت سهامی خاص شرکتی است که افراد به میزان سرمایه ای که دارند مسئول سرمایه خود می باشند.

در واقع بهتر است ذکر شود که در این شرکت ها افراد با توجه به میزان سهامی که دارند، مسئولیت های شرکت را به اشتراک می گذارند. در این شرکت ها باید حداقل سه سهامدار شرکت و حداقل دو بازرس وجود داشته باشد. نکته مهم در مورد ثبت شرکت سهامی خاص این است که قبل از نام گذاری شرکت باید نام سهام خاص قبل و بعد از نام شرکت قرار گیرد.

 ثبت شرکت بامسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی تجاری است که توسط دو یا چند نفر به منظور تجارت تأسیس می شود و هر یک از شرکا فقط تا سقف سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است بدون اینکه سرمایه به سهام تقسیم شود.

به زبان ساده، ثبت شرکت بامسئولیت محدود یکی از متداول ترین انواع شرکت در ایران است. این نوع شرکت ها بیشتر بین افرادی که با هم فامیل و دوستانه هستند یا اعضای یک خانواده هستند تشکیل می شوند که با مشارکت آنها و برنامه ریزی بلند مدت می توانید به درآمد دلاری برسید.

کلام آخر

در این نوشته به ثبت انواع شرکت پرداختیم و گفتیم که امور ثبت نیاز به علم و دانش تخصصی دارد تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی برند یا شرکتی را به صورت قانونی ثبت کنید. نحوه کسب درآمد دلاری از طریق ثبت شرکت را نیز بیان کردیم. در این متن به چند کشور و مناطق آزاد اشاره کرده ایم تا افرادی که می خواهند مشتریان خود را گسترش و شرکت خود را توسعه دهند، یکی از این روش ها را انتخاب کنند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران