راهنمای ثبت شرکت دارویی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

راهنمای ثبت شرکت دارویی و هر آن چه که از آن باید بدانیم، به شیوه های اصولی می تواند پس از طی مراحل استعلام گیری، آماده سازی مدارک و اسناد و سپس انتخاب نوع و هویت کمپانی، به سهولت از طریق موسسات ثبت شرکت و برند معتبر مطابق با روال قانونی و بدون نیاز به مراجعه، به صورت غیرحضوری و آنلاین از طریق سامانه ها صورت پذیرد.

هزینه های ثبت یک شرکت دارویی شامل پارامترهایی از قبیل درج آگهی در روزنامه های رسمی و آگهی دادن در روزنامه‌ های کثیرالانتشار و مواردی از این قبیل است که جهت آگاهی یافتن از کلیه بودجه های تخصیص یافته به آگهی های ثبت شرکت و هزینه ها، از شروع و گزینش برند تا مراحل انتهایی و تاسیس شرکت، در بخش راهنمای ثبت شرکت دارویی سامانه های هوشمند ثبت موجود است.

شرکت های دارویی از جمله کسب و کارهایی هستند که در قرن معاصر و با وجود پاندمی کرونا تجربه فروش بیشتر را به احتمال قوی تجربه کرده اند. یکی از دلایل معطوف شدن توجهات به سوی بازار دارو و تقاضا برای ثبت شرکت های دارویی همین موضوع سود دهی کلان آن است. به دلیل حساسیت بالای این مجموعه از شرکت ها که با سلامتی افراد جوامع ارتباط مستقیمی دارند، اخذ مجوزهای لازم بنا به تشخیص سازمان های مرتبط و احراز صلاحیت از ارکان اصولی و زیربنایی ثبت شرکت های دارویی است.

 راهنمای ثبت شرکت دارویی

 انواع طبقه بندی شرکت های دارویی

  • شرکت های تولید دارو
  • شرکت های پخش دارو
  • شرکت های صادرات، واردات و فوریت‌ های واردات دارو (مرتبط با بخش های فوریت های پزشکی و موارد اورژانسی)

در بخش آموزش و راهنمای ثبت شرکت دارویی می توان هر یک از اشکال کمپانی ‌های تجاری را نیز برگزید. در مجموع شرکت‌ های با مسئولیت محدود، سهامی خاص و تضامنی به دلیل برخورداری از مزایایی مثل سهولت شرایط ثبت، از بهترین گزینه های راه ‌اندازی شرکت‌ های دارویی هستند.

  •  شرکت با مسئولیت محدود در ایران، در واقع عبارت است از شرکتی که بین حداقل دو نفر به منظور امور تجارتی تشکیل می شود و هر شریک بدون این که سرمایه ها به ‌سهام تقسیم بندی شده باشد، تنها به میزان سرمایه گذاری خود، مسئول پرداخت قروض، بدهی و تعهدات موجود در قرارداد شرکت هاست.
  •  شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت های سهامی است. سهام این گونه شرکت ها دارای قابلیت داد و ستد و معاملات در بورس اوراق بهادار نیست، اما توسط مردم به راحتی قابل معامله گری است. هنگام تشکیل چنین شرکتی می بایست همه سرمایه به هنگام تأسیس شرکت، توسط اشخاص مؤسس شرکت های سهامی خاص تأمین گردد و بخشی از سرمایه نیز در بانک سپرده‌ گذاری شود.
  • شرکت تضامنی شرکتی است که به منظور امور تجارتی بین حداقل دو مالک شریک با مسئولیت تضامنی تشکیل می ‌شود و در آن شرکاء انجام فعالیت ‌های مستمر و مستقل کارآفرینی را تحت نام شرکت اجرا می ‌کنند. بنیانگذاران و یا به عبارت بهتر سهام داران در قبال کلیه بدهی ‌ها و قروض شرکت، مسئولیت شخصی کاملی را تقبل دارند.

  راهنمای ثبت شرکت دارویی و مدارک لازم

  • ارائه درخواست کتبی برای اخذ موافقت اصولی کلیه شرکت های پخش سراسری و یا استانی دارو
  • تصویر یا رونوشت اساسنامه شرکت (با درج توضیحات مرتبط با موضوع فعالیت ها شامل پخش و توزیع دارو)
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و سرآغاز فعالیت آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه مربوط به اشخاص مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و عدم سوء سابقه فعالیت در موضوع های مرتبط با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمامی امور مرتبط با دارو
    (هیئت مدیره یا گروه راهبران شورا، متشکل از اعضای انتخاب ‌شده یا انتصاب ‌شده ‌ای است که عهده داران سیاست‌ گذاری و تصمیم ‌گیری کلان در سازمان و شرکت های دارویی هستند. از وظایف اساسی هیئت مدیره انتصاب مدیرعامل و نظارت بر عملکرد اوست.)
  • فرم تکمیل شده تعهدنامه ثبت شرکت دارو
  • معرفی نامه کتبی معاونت غذا و داروی ایران تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سازمان غذا و دارو ایران در اسفند ماه ۱۳۸۹ در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل گردید. مسئولیت مستقیم این سازمان بر عهدهء معاون غذا و داروی وزارت بهداشت است. اداره دارو، مواد خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مکمل ها و فرآورده های طبیعی از جمله زیرمجموعه های سازمان غذا و دارو هستند. 

الزامات احراز پست مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره در ثبت شرکت دارویی

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • متدین به ادیان تعریف شده در قانون تجارت و قانون اساسی کشور
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت سربازی برای آقایان
  • ارائه گواهی و یا سندی دال بر خدمات، تجربه فعالیت های موثر و مرتبط پزشکی و یا دارا بودن توانایی ‌های مرتبط با حوزه درمان و دارو با کسب تاییدیه کمیسیون قانونی

زمینه های فعالیت صنایع داروسازی (Pharmaceutical Industry) عبارتند از:

  • اکتشاف
  • توسعه و تحقیق و پژوهش
  • تولید و بازاریابی دارو
  • تجویز دارو‌ها به بدن بیمار و یا پیشگیری از ابتلا
  • درمان کامل و بهبود بیماری
  • واکسینه کردن و تسکین علائم بیماری ها

همچنین صنایع داروسازی مشمول قوانین گوناگونی هستند که حقوق ثبت اختراعات و اکتشافات، تست ها و آزمایشات، ایمنی، اثربخشی و بازاریابی دارو را نیز کنترل و نظارت می‌ کنند.

مواد اولیه ساخته شده و به ‌کار رفته در داروها، اغلب به وسیله صنایع شیمیایی و یا توسط زیست ‌فناوری تولید می ‌شوند. در سال ۲۰۱۹ میلادی کشور آلمان با ۹/۵۶ میلیارد دلار صادرات در عرصه دارو، بزرگ ترین صادر کننده دارو در جهان شناخته شد و به لحاظ دارویی کسب جایگاه قدرتمندی را در دنیا به دست آورد.

شرکت های دارویی از جمله کسب و کارهایی هستند که در قرن معاصر و با وجود پاندمی کرونا تجربه فروش بیشتری را به احتمال قوی تجربه کرده اند. یکی از دلایل معطوف شدن توجهات به بازار دارو و تقاضا برای راهنمای ثبت شرکت دارویی همین موضوع سوددهی کلان آن است. به دلیل حساسیت بالای این مجموعه از شرکت ها که با سلامتی جامعه ارتباطی مستقیم دارند، اخذ مجوزهای لازم بنا به تشخیص سازمان های مرتبط و احراز صلاحیت از ارکان اصولی و زیربنای ثبت شرکت های دارویی است.

فکر برتر برترین مجموعه ارائه دهنده خدمات ثبتی در ایران. 42143-021

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران