صفر تا صد ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

امروزه به دلیل گرایش زیاد مردم به سفرهای هوایی ثبت شرکت آژانس هواپیمایی رونق بسیاری یافته است. درآمد این شرکتها از طریق ارائه تورهای گردشگری، حمل و نقل کالا و بسیاری روش های دیگر تامین می‌شود. با توجه به استقبال زیاد مردم از سفر و جابجایی کالاهای خود با آژانس‌های هواپیمایی ثبت این نوع شرکت‌ها مقرون به صرفه است. در این مقاله اطلاعات زیادی درباره‌ی این نوع شرکت‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. 

انواع ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

به طور کلی دو دسته شرکت‌ وجود دارد که فعالیت آنها در زمینه‌ی گردشگری است. این شرکت‌ها عبارتند از:

دفاتر خدمات مسافربری:

این دفاتر خدماتی مطابق با آئین‌نامه نظارت بر فعالیت انواع دفترهای گردشگری و خدمات مسافربری موارد ذیل را شامل می‌شود:

• دفتر های جهانگردی و سیاحتی که شغل آنها برگزاری تورهایی برای داخل یا خارج از کشور است. این شرکت‌ها با رعایت کامل قوانین سفرهای زیارتی را ثبت‌نام و و خدمات مربوط به آن را ارائه می‌دهند.

• دفاتر مسافرتی که فروش بلیط به مسافران را بر عهده دارند و مطابق با قوانین خدمات لازم را در این زمینه ارائه می‌دهند.

دفاتر زیارتی:

که وظیفه انجام امور مربوط به سفرهای زیارتی در داخل یا خارج از کشور را برعهده دارند. این دفاتر کلیه خدمات را مطابق با قوانین تنظیم می‌کنند.

بایدها و نبایدهای ثبت شرکت

برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی یکسری شرایط مورد نیاز است که به شرح زیر می‌باشند:

• انتخاب شخصی به عنوان مدیر فنی که بر تمامی امور مربوطه تسلط کافی داشته باشد. این شخص باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد و دین اسلام را قبول داشته باشد.

• وجود گواهی‌های عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه، دارا بودن کارشناسی رشته فناوری اطلاعات، سابقه کاری حداقل در حدود سه سال الزامی است.

• ارائه آدرس و نام کامل دفتر برای ثبت قانونی و رسمی شرکت الزامی است. علاوه بر آن، باید توجه داشته باشید که دفتر شما دارای متراژی بیشتر از ۴۰ تا ۷۰ متر باشد. همچنین، مکان دفتر شما دارای کاربری تجاری یا اداری باشد.

• دفتر مورد نظر شما بایستی دارای استانداردهای خاصی باشد.

• جهت رعایت قوانین نیاز به ارائه ضمانتی بیش از ۵۰ میلیون تومان است. این مبلغ مطابق با شاخص های تورم ممکن است تغییر کند.

• مبلغ ضمانت شما در صورت عدم رعایت تعهدات خود توسط مرجع قانونی می‌تواند تغییر کند.

• انتخاب نام مناسب برای آژانس متناسب با فعالیت خود از ضروریات است. در این رابطه انتخاب نام غیر فارسی غیر قانونی است.

هزینه ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

این هزینه شامل تمامی هزینه‌های است که جهت انجام کارهای ثبتی خود باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هزینه‌های پرداختی برای اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی جزو این هزینه‌ها نیست. در واقع، هزینه ثبت شرکت آژانس هواپیمایی با هزینه تاسیس شرکت‌های دیگر چندان تفاوتی ندارد.

با این وجود، چنانچه شرکت خود را به صورت آنلاین ثبت کنید، قادر خواهید بود تمامی مزیت‌های ثبت شرکت آنلاین نظیر شرکت در مناقصات و مزایده‌ها بهره کافی ببرید. سامانه ثبت شرکت آنلاین در رابطه با موضوعات مختلف در میان تمامی موسسات و مراکز کمترین هزینه ثبت شرکت را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. علاوه بر آن، با توجه به آنلاین بودن ثبت شرکت شما می‌توانید در زمان و هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب و تشکیل پرونده صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید.

مشاوره ثبت شرکت

توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی شما ابتدا باید نوع آژانس خود را مشخص کنید. در زیر جهت مشاوره ثبت شرکت، انواع آژانس‌های هواپیمایی معرفی شده‌اند:

آژانس بند الف: این نوع آژانس نوعی دفتر خدمات مسافرتی است که در زمینه های مختلفی از قبیل تنظیم برنامه‌های مسافرتی، فروش بلیط مسافرت، ذخیره مکان و هر نوع اقدام دیگر که مربوط به خدمات ترابری مسافر چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم، با رعایت قوانین و مقررات راه و ترابری فعالیت می‌کند.

آژانس بند ب: نوعی دفتر خدمات سیاحتی- جهانگردی است که در زمینه‌های مختلفی از قبیل زمینه‌های زیر فعالیت دارد: اخذ ویزا، تنظیم و انجام مسافرت‌های گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی. توجه داشته باشید که تمامی این اقدامات باید مطابق با قوانین و مقررات ایرانگردی و جهانگردی باشد.

آژانس بند پ: زمینه فعالیت این دفتر خدمات زیارتی به شرح زیر می‌باشد: ثبت نام، تنظیم، انجام مسافرت‌های زیارتی به داخل و خارج از کشور، ذخیره مکان و هرگونه خدمات زیارتی با رعایت قوانین و مقررات حج و زیارت.

توجه به این نکته ضروری است که اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد تاسیس آژانس بند الف را دارند، مطابق با ماده یک آیین نامه نیاز دارند حتماً مجوز مربوطه را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند. در رابطه با تاسیس آژانس‌های بند ب و پ دریافت مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق با ماده یک آیین نامه الزامی است. در غیر این صورت در صورت عدم اخذ مجوزهای لازم نیروی انتظامی می‌تواند با معرفی مرجع مربوط از فعالیت این آژانس‌ها ممانعت به عمل آورد و محاکمان را به محاکم دادگستری معرفی کند.

به علاوه، مطابق با یک تبصره یک شخص حقیقی و حقوقی این توانایی را دارد که تمامی مجوزهای موضوع ماده را دریافت کند.

مدارک ثبت شرکت

ثبت شرکت به صورت قانونی و برخورداری از مزایای آن نیازمند ارائه مدارک کامل است. شما می‌توانید برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی خود از این شرکت را به دو نوع مختلف شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص به ثبت برسانید. برای این کار لازم است تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت را ارائه و شرایط لازم برای آن را داشته باشید. در زیر مدارک لازم برای ثبت شرکت آمده است:

مدارک لازم برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی به صورت سهامی خاص: در صورتی که قصد داشته باشید شرکت هواپیمایی خود را به صورت شرکت سهامی خاص ثبت کنید، نیاز به مدارک ذیل دارید:

• دو برگ امضا شده از اظهارنامه شرکت

• دو نسخه امضا شده از اساسنامه شرکا

• کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی برای تمامی سهامداران و بازرسان شرکت

• اصل مجوز صادره از مراجع ذیصلاح

• دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

• اصل وکالتنامه وکیل دادگستری

• اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس و سپرده‌گذاری حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت در حساب مذکور

• تعهدنامه کلیه اعضا هیئت مدیره و بازرسان شرکت مبنی بر نداشتن سوء‌پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت‌های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسان شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی به صورت مسئولیت محدود: در این صورت مدارک ارائه شده باید به شرح زیر باشد:

• دو برگ امضا شده از تقاضانامه شرکت

• دو برگ امضا شده از شرکت نامه

• دو نسخه امضا شده از اساسنامه شرکت

• کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی شریکان

• اصل مجوز صادره از مراجع ذیصلاح

• دو نسخه امضا شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسه شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

• اصل وکالتنامه وکیل دادگستری

• تعهد نامه کلی اعضای هیئت مدیره مبتنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت‌های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و قبول سمت در هیئت مدیره شرکت

مزایای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

چنانچه قصد تاسیس این نوع از شرکت‌ها را دارید، بهتر است اندکی با مزایای ثبت آن آشنایی پیدا کنید. در زیر به شرح تعدادی از مزیت‌های شرکت‌های مزبور می‌پردازیم:

• با ثبت شرکت قانونی اعتماد مشتریان جهت استفاده از خدمات شما افزایش می‌یابد.

• امکان شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌های دولتی و سازمانی برای شما فراهم می‌شود که در صورت برنده شدن در آنها سود و درآمد بالایی کسب می‌کنید.

• ارزش دارایی شما افزایش می‌یابد و در این صورت پس از مدنی حتی در صورت عدم فعالیت می‌توانید با فروش شرکت خود به غیر به درآمد بالایی برسید.

• امکان استفاده از امتیازات دولتی شامل وام‌های اعطاشده به شرکت‌ها برای شما فراهم می‌شود. توجه داشته باشید که چنانچه نیازبه گسترش شرکت خود دارید و می‌خواهید نمایندگی‌هایی را درسایر شهرها و استان‌ها دایر کنید، باید حتما شرکت

خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید.

مراحل ثبت آژانس هواپیمایی به صورت مسئولیت محدود

ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود بهترین روش برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی است. به همین دلیل، ما در این مقاله مراحل ثبت این شرکت را برایتان شرح می‌دهیم:

تهیه اساسنامه: هر شرکتی برای تاسیس نیاز به اساسنامه‌ای دارد که توسط تمامی شرکاء تایید شده باشد. این اساسنامه پس از تایید به سازمان هواپیمایی کشور فرستاده می‌شود. در نهایت این اساسنامه بررسی و مطابق با آن مجوزی صادر می‌شود. توجه داشته باشید که باید در صورت اعمال هرگونه تغییر در اساسنامه باید سریعا آن را به سازمان هواپیمایی گزارش کنید. این تغییر می‌تواند تغییر در خود اساسنامه، شرایط مدیریتی شرکت و... باشد.

تعیین شرکا: برای ثبت شرکت آژانس هواپیمایی نیاز دارید که حداقل دو شریک برای خود انتخاب کنید. تعداد شریکان میزان حداکثری ندارد.

مشخص کردن میزان حداقل سرمایه شرکت: در شرکت‌های با مسئولیت محدود تعهد مدیرعامل برای مبلغ ذکر شده جهت انجام امور ثبتی شرکت کافی است. با این وجود، میزان حداقل سرمایه شرکت باید در اساسنامه قید شود و شرکا باید آن را تایید کنند. مسئولیت هرکدام از این شرکا متناسب با سرمایه‌ای تعیین می‌شود که در شرکت دارند. این شرکا در سود و زیان شرکت نیز سهیم هستند.

تعیین نام آژانس هواپیمایی: انتخاب نام برای آژانس امری ضروری است و در این هنگام باید عبارت آژانس هواپیمایی را برای مشخص شدن نوع فعالیت قید کنید. از طرفی، نام انتخابی شما باید سه سیلابی بوده و معنای کاملی داشته باشد. در نهایت تمامی شرکاء باید این نام را تایید کنند. برای اینکار بهتر است ۵ نام را انتخاب کنید تا بررسی شده د در نهایت یکی از آنها انتخاب شود. در صورت عدم تایید نام انتخابی شما باید نام‌های دیگری را امتحان کنید. این نام علاوه بر اداره ثبت توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز باید تایید شود.

نهایی کردن مدارک شرکت: برای این کار شما باید قبل از ثبت شرکت مدارکی از قبیل اساسنامه، اظهارنامه، تقاضانامه و... را آماده کرده باشید.

ثبت شرکت دوستانه و خانوادگی

برای ثبت شرکت یا موسسه، مجموعه‌ای از افراد می‌توانند اقدام کنند که در جهت انجام فعالیتی خاص با یکدیگر همکاری دارند. در اینجا انتخاب نوع شرکت برای نیل به اهداف زیر بسیار ضروری است: ضرورت جمع کردن سرمایه زیاد، تخصص‌های گوناگون، استفاده از مزایای بیمه و یازنششتگی، افتتاح حساب بانکی تجاری، بهره‌مندی از وام و منابع مالی، امکان شرکت در مناقصات و مزایده و قراردادهای دولتی و...

باید توجه داشت که در ثبت شرکت دوستانه و خانوادگی شرکت‌های با مسئولیت محدود جزو بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. این شرکت‌ها در اصل بین افرادی با روابط مالی مشترک شکل می‌گیرند.

مطابق با ماده ۹۴ قانون تجارت، شرکت‌های با مسئولیت محدود اینگونه تعریف می‌شوند: شرکت‌ با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می‌شود و هرکدام از شرکاء بدون تقسیم سرمایه به سهام یا قطعا سهام تنها تا میزان سرمایه خود مسئول ادای قرض‌ها و تعهدات شرکت هستند‌.

شرکت‌های با مسئولیت محدود به طور کلی دارای مشخصات ذیل می‌باشند:

• تعداد شرکا در این شرکت‌ها محدود و در حدود دو یا چند نفر است.

• قانون تجارت درباره میزان سرمایه شرکت با مسئولیت محدود مبلغی تعیین نکرده است. با این وجود، به صورت عرفی میزان سرمایه لازم را یک میلیون ریال اعلام کرده‌اند.

• شرکا در برابر قرض‌ها و تعهدات شرکت به میزان سرمایه پرداختی و نه بیشتر سهیم هستند.

• در این نوع شرکت‌ها تقسیم سرمایه به سهام وجود ندارد. بلکه هرکدام از شرکاء در حد توان خود در شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند و در آن سهیم می‌شوند.

• در شرکت‌های با مسئولیت محدود همانند سایر شرکت‌ها رضایت شرکاء بدون اکراه و اشتباه برای قید در قرارداد تشکیل شرکت الزامی است.

• این نوع شرکت‌ها منحصرا برای امور تجاری تشکیل می‌شود. شرکای شرکت نیز ممکن است تاجر، غیرتاجر، صغیر و یا محجور باشند.

• به صورت قانونی تنظیم اساسنامه در ثبت شرکت با مسئولیت محدود چندان ضروریتی ندارد. با این وجود، تنظیم شرکتنامه رسمی از الزامات ثبت چنین شرکتی است. این شرکتنامه باید توسط شرکاء یا نماینده آنها امضا شود.

• تشکیل شرکت با مسئولیت محدود رابطه مستقیمی با تسلیم تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم‌الشرکه غیرنقدی دارد.

ثبت تغییرات شرکت

پس از ثبت شرکت آژانس هواپیمایی شما ممکن است نیاز به ثبت تغییرات شرکت داشته باشید. برخی از این تغییرات به شرح زیر می‌باشند:

افزایش سرمایه: در این نوع شرکت‌ها برخی تغییرات نظیر افزایش فعالیت و ابعاد فعالیتی یا هر دلیل دیگری نیاز به افزایش سرمایه دارد.‌ این موضوع پس از تایید مجمع عمومی فوق‌العاده و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشور در اداره کل ثبت شرکت‌ها به مرحله انجام می‌رسد. به این صورت که با اضافه شدن مبلغ اسمی سهام یا سهم الشرکه یا افزودن شریک جدید افزایش سرمایه انجام می‌شود.

کاهش سرمایه: آژانس هواپیمایی گاهی به دلایل مختلفی نظیر شرایط بد اقتصادی کشور، عدم توانایی شرکا در تادیه سهام یا هر دلیل دیگر نیاز به کاهش سرمایه پیدا می‌کنند. این کاهش سرمایه در صورت تایید مجمع عمومی فوق‌العاده و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشور با کاهش مبلغ اسمی سهام یا خروج هریک از شرکا به مرحله انجام می‌رسد.

نقل و انتقال سهام یا سهم‌الشرکه: این نقل و انتقال در آژانس‌های هواپیمایی با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده انجام می‌شود. البته، در صورت تضامنی بودن شرکت یا انتخاب آن از نوع شرکت با مسئولیت محدود جلب رضایت تمامی شرکا برای انتقال سهم‌الشرکه الزامی است. علاوه بر آن، در صورت ورود یک شریک جدید به شرکت با دریافت سهام و سهم‌الشرکه جدید و در صورت انتخاب او به عنوان مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشور نیز باید انتقال سهم‌الشرکه را تایید کند.

تغییر آدرس آژانس هواپیمایی: تمامی شرکت‌های آژانس هواپیمایی در هنگام ثبت شرکت باید آدرس و محل دقیق شرکت را برای دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی تعیین کنند. چنانچه نیاز به تغییر آدرس شرکت داشته باشید این عمل باید علاوه بر تایید سازمان هواپیمایی به تایید اداره شرکت‌ها نیز برسد و هماهنگی‌های لازم با آنها انجام شود.

انحلال آژانس هواپیمایی: گاهی اوقات حکم دادگاه یا نارضایتی شرکا از شرکت و تایید مجمع عمومی فوق‌العاده باعث انحلال آن می‌شود. در این صورت شرکا می‌توانند پس از تعیین تکلیف تمامی دارایی‌ها و بدهی‌ها دارایی‌های باقی‌مانده را بین خود تقسیم کنند.

تغییر اعضا هیئت مدیره: تعیین نفرات هیئت مدیره آژانس به هنگام تاسیس بر عهده مجمع عمومی موسسین و مجمع عمومی فوق‌العاده است. در صورت سهامی بودن این شرکت‌ها تعداد نفرات باید هر دو سال یکبار مجددا تعیین شوند. در غیر این صورت نیز تغییر نفرات در زمان‌های معینی انجام می‌شود. برای اینکار شما نیازی به تایید سازمان هواپیمایی کشور ندارید. با این وجود، چنانچه نیاز به تغییر مدیر عامل شرکت داشته باشید، مدیر عامل جدید باید از قبل توسط سازمان هواپیمایی کشور تایید شده باشد.

انتخاب یا تعیین بازرس: انتخاب نفراتی جهت بازررسی شرکت در هنگام ثبت شرکت آژانس هواپیمایی از ضروریات است. علاوه بر آن، تجدید یا ابقای این بازرسان سالانه باید انجام شود. این بازرس برای دو نوع آژانس هواپیمایی با مسئولیت محدود و تضامنی باید از میان افراد ناشناس انتخاب گردد.

نتیجه گیری

امروزه با توجه به افزایش نیاز مردم به گردشگری نیاز آنها به استفاده از خدمات شرکت آژانس هواپیمایی نیز افزایش یافته است. بنابراین، این فرصتی بسیار عالی برای سرمایه‌داران است که با ارائه خدمات به گردشگران به درآمد بالایی دست یابند. همانطور که در این مقاله اشاره شد ثبت این شرکت‌ها نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح دارد. پس از کسب این مجوز شما قادر خواهی بود فعالیت خود را آغاز و از این طریق به درآمد زیادی دست یابید.

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران