همه چیز درباره ثبت شرکت در بانه

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

امروزه، افراد زیادی جهت ایجاد کسب و کار مستقل در زمینه توسعه‌ تولیدات و شرکت های داخلی اقدامات لازم در ثبت شرکت برای شهرها و کشورهای مختلف انجام می شود. ثبت شرکت در بانه نیز به جهت سودآوری بالایی که دارد، مورد استقبال این افراد قرار گرفته است. با توجه به اینکه در عصر حاضر مراحل ثبت شرکت نیز مانند گذشته چندان دشوار نیست، افراد بسیاری مشتاق کسب درآمد از این طریق هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که مقاله زیر را تا انتها مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در بانه

به طور معمول، شرکت هایی که در شهر بانه به ثبت می رسند از نوع شرکت های با مسئولیت محدود هستند. برای ثبت این شرکت‌ ها به همراه داشتن مدارک ذیل الزامی است:

  • تکمیل و امضای دو نسخه از شرکت نامه توسط تمامی سهامداران
  • تکمیل و امضای دو نسخه تقاضا نامه لزوم ثبت شرکت با مسئولیت محدود توسط سهامداران
  • ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین با امضای سهامداران و بازرسان
  • ارائه فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکا، مدیران و هیئت نظارت
  • گواهی اصل عدم سوء پیشینه کیفری از اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
  • تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار به جهت غیر دولتی بودن این اشخاص
  • ارائه معرفی نامه نمایندگان در صورت حقوقی بودن سهامداران و اعضای هیئت مدیره
  • تصویر روزنامه رسمی ثبت شرکتها برای دریافت آگهی تاسیس
  • اصل مجوز
  • اصل وکالتنامه

شرایط ثبت شرکت در بانه

برای ثبت شرکت در بانه بایستی حداقل پنج شریک حضور داشته باشند که سه نفر از آنها به عنوان سهامدار و دو نفر به عنوان بازرس انتخاب می شوند. البته، از میان دو بازرسی که برگزیده می شوند، یکی از آن‌ ها به عنوان بازرس اصلی و دیگری به عنوان عضو علی‌البدل فعالیت می کند. بدین منظور نیاز است که حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت یعنی ۳۵ درصد از سرمایه اولیه به حساب شرکت واریز و در بانک بلوکه شود..

نکاتی برای ثبت شرکت

پس از اینکه شرکا درباره نوع شرکت ثبتی به توافق رسیدند، باید بسته به شرایط انواع شرکت ها  اعم از ثبت شرکت غیر تجاری و تجاری با مراجعه به اداره کل ثبت شرکت ها اقدام به ثبت شرکت به صورت آنلاین کنند. در واقع آنها پس از ثبت نام در سایت مذکور مطابق با دستورات سیستم روال کار را دنبال می کنند. البته، آماده کردن مدارک مورد نیاز از قبیل تصمیم درباره نام شرکت، موضوع و فعالیت شرکت، آدرس و محل کار شرکت به همراه کد پستی قبل از اقدام به ثبت شرکت می تواند روند کار را سریعتر کند.

لازم به ذکر است که برای ثبت هر شرکتی حداقل وجود دو نفر الزامی است و یک نفر به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. علاوه بر آن، شرکت در مناقصات و دریافت پروژه هایی با کارفرمای دولتی برای اشخاص حقیقی مقدر نیست. امروزه، بیشتر شرکت های ثبتی از انواع شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت دانش بنیان هستند.

هدف بیشتر شرکت ها انسجام فعالیت های چند شریک و مسائلی از این قبیل می باشد و دلیل به وجود آمدن انواع شرکت ها نیز به همین موضوع مربوط می شود. در کشورمان برای تاسیس شرکت مراجعه به اداره ثبت شرکت ها الزامی است.

گاهی اوقات افراد می توانند با خرید شرکت های آماده روند کار خود را سرعت بخشند. در این مورد هیچگونه نگرانی درباره تعویض مشخصات شرکت از قبیل نام، آدرس و ... وجود ندارد. با این وجود، امکان تبدیل شرکت به شرکتی دیگر در این مورد خاص وجود ندارد. در این مورد با مراجعه به سامانه استعلام ثبت شرکت می توانید درباره شرکت قبلی اطلاعات کسب کنید.

مراحل ثبت شرکت در بانه

برای ثبت شرکت در بانه طی کردن مراحل زیر الزامی است:

برای تعیین نام و ثبت تمامی اطلاعات فردی و حقوقی متقاضی حق دریافتی واریز شود.

نامی برای شرکت انتخاب شود.

مرحله پذیرش طی شود. در این مرحله کارشناس بخش پذیرش اطلاعات متقاضی را بررسی و در صورت تکمیل بودن آن اقدام به ثبت اطلاعات او می کند. سپس رسیدی را به متقاضی تحویل می دهد. در نهایت او نسخه ای از مرحله پذیرش را به اطلاعات قبلی ضمیمه کرده و نسخه دیگری از آن را به متقاضی می سپارد.

پس از مرحله پذیرش مرحله ای تحت عنوان ورود اطلاعات اولیه باید طی شود. بدین منظور پس از ورود اطلاعات متقاضی به سیستم توسط کارشناس پذیرش، متقاضی باید صحت اطلاعات را تایید کند. بدین ترتیب درخواست متقاضی برای ادامه فرایند ثبت شرکت جهت تعیین نام نهایی و تعیین کارشناس فرستاده می شود. سپس مطابق با اولویت بندی متقاضی در انتخاب نام شرکت یکی از آن‌ها پس از کنترل و بررسی کارشناس منتخب می شود. در مورد ثبت شرکت صنعتی نیز مراحل متفاوتی طی می شود.

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بانه

برای ثبت شرکت در بانه رعایت قوانین زیر الزامی است:

پرداخت حق الثبت به میزان مبلغ سرمایه در اداره ثبت شرکت ها از ضروریات است.

ثبت شرکت در بانه از نوع مسئولیت محدود نیازی به افتتاح حساب بانکی ندارد اما در صورت لزوم پس از ثبت شرکت نیز می توان اقدام به افتتاح حساب نمود.

برای ثبت چنین شرکتی حضور حداقل دو نفر الزامی است و فامیل بودن آنها مانعی ایجاد نمی کند.

برگزاری مجامع برای انجام امور شرکت بر عهده مدیران شرکت است و آنها می توانند به مدت نامحدود عضوی از شرکت باشند. البته، در صورت قید نام فردی دیگر در اساسنامه قضیه فرق می کند.

اطلاعاتی درباره ثبت شرکت سهامی خاص در بانه

اعتبار شرکت سهامی خاص نسبت به شرکت های دیگر بسیار بیشتر است و مراحل ثبت آن در سامانه ثبت شرکت ها انجام می شود. در این مورد رعایت تمامی موارد قانونی الزامی است. از دلایل اشتیاق افراد برای ثبت این شرکت‌ می توان به کاربرد آن در موضوعات و مشاغل گوناگون اشاره کرد. انتخاب سهامداران شرکت مزبور می تواند از میان اشخاص حقوقی نیز باشد.

از شرایط مهم ثبت شرکت سهامی خاص می توان به حضور حداقل ۵ نفر اشاره کرد. از میان این افراد سه نفر به عنوان سهامدار و دو نفر به عنوان بازرس مشغول به کار می شوند. باید توجه داشت که تعداد سهامداران در این شرکت می تواند افزایش یابد.

به منظور ثبت شرکت مزبور ارائه برخی از مدارک از قبیل گواهی عدم سوء پیشینه، کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضا و بازرسان به دفتر اسناد رسمی الزامی است. پس از اینکار اعضای شرکت باید به انتخاب نام برای آن بپردازند. پس از طی این مرحله با تایید نام و مدارک مدت زمان ثبت شرکت که به طور معمول ۱۵ تا ۲۰ روز کاری است، باید طی شود. توجه داشته باشد که برای ثبت شرکت سهامی عام نیز مراحل متفاوتی وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در بانه

گرچه مدارک لازم برای ثبت انواع شرکت شباهت های بسیاری دارند، اما در برخی موارد تفاوت جزئی در آنها دیده می شود. در ادامه مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در بانه آمده است:

  • دو نسخه از اساسنامه شرکت با امضای سهامداران در پای آن
  • دو نسخه از اظهارنامه شرکت سهامی خاص
  • صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت
  • معرفی اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت آنها
  • ارائه فتوکپی از کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسان
  • گواهی نامه عدم سوء پیشینه کیفری تمامی اعضا
  • اصل وکالتنامه
  • گواهی بانکی پرداخت حداقل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت

قوانین نامگذاری شرکت

برای انتخاب نام برای شرکت، رعایت برخی نکات از جمله نکات زیر الزامی است:

انتخاب نام از میان اسامی ایرانی؛

  • انتخاب نام مطابق با عرف و شئونات اسلامی و انتخاب نامی با معنا و مفهوم خاص؛
  • تشکیل شدن نام حداقل از سه کلمه و موجود بودن کلمات در لغت نامه دهخدا؛
  • تقاضای نام از طرف یکی از سهامداران، موسسین و وکیل رسمی دادگستری؛
  • عدم استفاده از اسامی و اصطلاحات بیگانه در نامگذاری و مراجعه به لغت نامه زبان ادبیات فارسی در صورت نداشتن معادل فارسی کلمات؛
  • عدم استفاده از کلمات ایران، کشور، ملت و... در نام انتخابی به دلیل سوء استفاده های احتمالی؛
  • استفاده از مستندات فرهنگ لغت فارسی یا بومی و نقشه های جغرافیایی ایران برای تایید مکان استفاده شده در نام؛
  • عدم پیشنهاد نام هاي مربوط به تشکیلات دولتی و کشوری؛
  • عدم پرداخت هزینه نام از طرف مؤسساتی از قبیل موسسات تجاری و تعاونی؛
  • درخواست نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاونی به واسطه نامه ای برای ثبت شرکت های تعاونی؛
  • رعایت قانون تجارت در انتخاب نام برخی از شرکت ها نظیر شرکت های تجاری تضامنی، شرکت مختلط سهامی و شرکت نسبی.

ثبت تغییرات شرکت در بانه

پس از ثبت نهایی شرکت ممکن است نیاز داشته باشید که تغییراتی در آن ایجاد کنید. این تغییر می تواند در نام شرکت، آدرس و یا مواضع و قوانین کاری باشد. باید توجه داشته باشید که ثبت تغییرات در شرکت در مواقف نیاز بدون ایراد است اما دریافت مجوزهای لازم برای اینکار الزامی است.

علاوه بر آن اعلام و تهیه صورتجلسه برای ثبت تغییرات از ضروریات است و باید مراحل قانونی آن طی شود.

همانطور که می دانید شریکان و سهامداران یک شرکت و مجموعه گاهی در برخی موارد اختلاف نظرهایی با یکدیگر دارند. البته، گاهی اعمال برخی نظرات برای پیشرفت کاری و ایجاد تغییرات مناسب و مفید برای شرکت الزامی است.

لازم به یادآوری است که چنانچه اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت نیاز داشته باشند که تغییراتی در اساسنامه خود ایجاد کنند، بایستی به یک موسسه حقوقی و ثبتی مراجعه و برای ثبت تغییرات درخواست خود را ارائه دهند. در صورتی که برای هرکدام از مراحل ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت نیاز به راهنمایی دارید، می توانید از کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر مشاوره دریافت کنید.

مزایای ثبت شرکت

یکی از مزایای ثبت شرکت در بانه و سایر شهرها کسب مجوز برای فعالیت های اقتصادی و بازرگانی است. علاوه بر آن، ویژگی های بارز ثبت شرکت پرداخت مالیات و جلوگیری از رقابت های ناسالم اقتصادی می باشد.

چنانچه نسبت به شیوه ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی آگاهی داشته باشید، می توانید نسبت به دریافت کد و یا شماره اقتصادی نیز اقدام کنید. در غیر اینصورت می توانید ضمن تماس با شماره های ثبت شده در وبسایت ثبت شرکت فکر برتر درباره این موارد اطلاعاتی کسب کنید.

توجه داشته باشید که افراد برای تاسیس شرکت و دریافت کد اقتصادی می توانند مطابق با مقررات و قوانین مربوط در سازمان های زیربط از قبیل وزارت دارایی و وزارت اقتصاد درخواست خود را ثبت کنند. 

راهنمایی در ثبت شرکت

یکی از ارکان مهم شرکت که نیاز به دریافت تاییدیه از اداره پست نیز دارد، آدرس شرکت می باشد. شما باید حتما از یک آدرس تجاری برای ارائه آن به سامانه ثبت شرکت ها استفاده کنید و در صورت استیجاری بودن این آدرس قادر به ارائه قرارداد رسمی آن باشید. لازم به ذکر است که ثبت شعبه در هر استان به صورت مجزا در همان استان باید انجام شود و صرف ثبت در مرجع مورد تایید قرار نمی گیرد.

در مرحله بعدی شما باید نسبت به معرفی سهامداران و اعضای هیئت مدیره اقدام و مدارک هویتی آنها را پیوست کنید. علاوه بر آن باید برای اوراق بهادار و عادی حق امضا را به سهامداران بدهید.

پس از انجام مراحل فوق با تکمیل فرم می توانید مراحل اداری ثبت شرکت را آغاز کنید. در این مورد رعایت تمامی مراحل ثبت شرکت الزامی است.

شایان ذکر است که انواع سهام در ثبت شرکت ها شامل ۶ سهام مختلف است که به نام های زیر شناخته می شوند:

سهام بی نام، سهام با نام، سهام ممتاز، سهام نقدی، سهام انتفاعی و سهام جایزه.

تفاوت اساسنامه با شرکت نامه

اساسنامه یا همان سند هویتی شرکت با شرکت نامه تفاوت های بسیاری دارد. این سند معمولا حاکی اطلاعاتی نظیر نام شرکت، هدف سرمایه گذاری، مدیران و وظایف و نحوه خدمات آنهاست.

در مقابل، شرکت نامه اختصاص به شرکت هایی از قبیل شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی دارد. ذکر این نکته ضروری است که شرکت های تعاونی و سهامی نیازی به دریافت شرکت نامه ندارند. به طور کلی، شرکت نامه نوعی سند تجاری است که به امضای دو یا چند شریک می رسد. نسخه ای از این سند باید پس از ثبت شرکت به وزارت دادگستری ارسال شود. شرکت نامه در واقع سندی قابل قبول، رسمی و قانونی است. 

ذکر تعدادی از نکات ضروری برای ثبت شرکت در بانه

همانطور که می دانید ثبت شرکت نیاز به طی مراحلی دارد که هرکدام از این مراحل حاوی نکات بسیار ریزی هستند که در صورت فراموشی ممکن است مشکلاتی برای شرکت به وجود آید. به همین دلیل ما در این مقاله تعدادی از این نکات را برای شما یادآوری کرده ایم:

هر شرکتی برای ثبت حداقل نیاز به دو سهامدار دارد.

افراد انتخابی به عنوان هیئت مدیره و مدیرعامل باید از میان افرادی انتخاب شوند که سوء پیشنه کیفری برای آنها ثبت نشده باشد.

انتخاب اعضای هیئت مدیره باید از میان اعضای سهام دار و بدون سهام صورت بگیرد.

در برخی موارد حق امضا برای اوراق بهادار و عادی با یکدیگر تفاوت هایی دارند و ممکن است به مدیر عامل یا هیئت مدیره سپرده شود.

برای کدپستی شرکت دریافت تاییدیه از وزارت پست ضروری است.

اعضای هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود می تواند بیشتر از یک نفر و درشرکت سهامی خاص بیش از دو نفر باشد.

انتخاب بیش از دونفر شرکا و سهامدار برای شرکت با مسئولیت محدود و سه نفر یا بیشتر برای شرکت سهامی خاص از ضروریات است.

بلوکه شدن حداقل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص نزد بانک برای ثبت این نوع شرکت ضروری است. این روند تا زمان چاپ روزنامه تاسیس ادامه می یابد.

گاهی بر حسب نیاز می توان مدیر عاملی انتخاب نمود که جزو سهامداران شرکت نباشد.

در ثبت شرکت اجازه فعالیت هرمی و بازاریابی شبکه ای و هرمی برای اعضای شرکت ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

پس از انتخاب نام شرکت و تایید آن شما تنها دو ماه فرصت دارید تا کارهای ثبت شرکت را به اتمام برسانید. در غیر اینصورت باید مجددا نام شرکت را تمدید کنید.

مدت زمان ثبت شرکت

در مورد زمان لازم برای ثبت شرکت باید بدانید که این زمان متناسب با عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. با این وجود، پروسه ثبت شرکت نباید بیشتر از ۷ الی ۱۰ روز کاری طول بکشد.

در واقع، در ابتدای کار مدت دو روز برای انتخاب نام شرکت تعیین می شود. سپس، ۵ الی ۸ روز دیگر پس از ارسال مدارک به اداره ثبت برای تکمیل پروسه ثبت شرکت توسط کارشناسان این اداره اضافه می شود.

علی رغم آنچه ذکر شد، این امکان وجود دارد که در صورت تاخیر در امضا و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت زمان مورد نیاز برای انجام این کار افزایش یابد. بنابراین، برای سرعت بخشیدن به این روند همکاری تمامی اعضای شرکت الزامی است.

گاهی اوقات افراد نیاز دارند که بنا به دلایلی از قبیل شرکت در مناقصات، پیمانکاری ها و مواردی از این قبیل از سریعترین روش ثبت شرکت استفاده کنند. در این مورد بهتر است آنها از مشاوره های کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر استفاده کنند. چرا که این کارشناسان مدت زمان طولانی در این زمینه فعالیت داشته اند و نسبت به مراحل کار آگاهی دارند.

سخن آخر

مطابق با مطالبی که در این مقاله بدان پرداخته شد، افراد برای فعالیت قانونی و رسمی در کشور نیاز دارند که شرکتی را به نام خود به ثبت برسانند. ثبت شرکت در بانه یکی از مواردی است که به علت آسان بودن مراحل ثبت آن مورد استقبال بسیاری از سهامداران قرار گرفته است. چنانچه در مورد هرکدام از مراحل ثبت شرکت سوالی دارید می توانید از مشاوره آنلاین ثبت شرکت در مجموعه ثبت شرکت فکر برتر استفاده کنید.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران