مزایای ثبت شرکت برای کسب و کارها: حقوقی، مالی و عملکردی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در یک نگاه کلی ثبت شرکت را می توان رسمی سازی فعالیت تجاری قلمداد کرد که این کار مزایای زیادی به همراه دارد. امروزه، هر سرمایه‌‌ داری قادر است برای ارائه محصول یا خدمتی با سودآوری بالا اقدام به ثبت شرکت کند. ای بسا این شرکت حقوقی، مالی و عملکردی باشد.

هرچند دنیای تجارت چنان پیچیده است که بدون ثبت شرکت نیز می توان در آن موفق شد، اما بنا به دلایلی فعالیت در شرکت روش مناسب تری است. از جمله مزایای این کار می توان به حفظ سرمایه و توسعه فعالیت اشاره کرد. ما در این مقاله سعی کرده ایم که درباره مزایای تاسیس و ثبت شرکت بیشتر بحث کنیم. 

شرح تعدادی از مزایای ثبت شرکت

امروزه، به دلایل متعددی از قبیل محافظت از برند، مدیریت هزینه‌ها و کسب اعتبار، ثبت شرکت ضروری است. با اینکار شما می‌توانید احاطه‌ی بیشتری بر درآمد شرکت داشته باشید. همچنین، در صورت برندسازی دیگر شخص دیگری قادر به انتخاب نامی مشابه نام شرکت شما نخواهد بود. دقت کنید که مزایای ثبت شرکت دانش بنیان نسبت به شرکت های عادی بسیار بیشتر است.

گذشته از آن، یکی دیگر از دلایلی که شما را مجاب به ثبت شرکت می‌کند، برخورداری از مصونیت قانونی و عدم مسئولیت فردی در برابر بسیاری از مسائل است. ثبت شرکت همچنین می تواند شما را از بیمه های تجاری بی نیاز کند. مهمتر اینکه شرکت شما در زمان حیاتتان روز به روز رونق می گیرد و پس از مرگتان هم باقی خواهد ماند. چرا که این شرکت در واقع نهادی با ماهیت خاص است و افراد دیگر غیر از خودتان می توانند آن را در اختیار بگیرند. اداره کنند یا بفروشند.

در حالت کلی، علاوه بر موارد ذکر شده مزایا و معایب ثبت شرکت در ایران شامل موارد زیر است:

افتتاح حساب بانکی تجاری

افتتاح این حساب نیاز به ارائه‌ مدارکی مبنی بر داشتن یک شرکت ثبت شده است. این حساب نوعی حساب ارزشمند برای شرکت است که برای جدا کردن فعالیت‌ های شرکت از فعالیت های فردی کاربرد دارد. مهمتر اینکه زمانی که حساب تجاری خود را به مشتریان ارائه می کنید، آن ها نگرش مثبتی نسبت به فعالیت شما پیدا می کنند که بسیار ارزشمند است.

برخورداری از وام و منابع مالی

گرفتن وام نیز مانند افتتاح حسای نیاز به اثبات داشتن شرکت ثبت شده دارد. چرا که اعتماد بانک و سرمایه گذاران تنها در صورت مشاهده اسناد و مدارک شرکت جلب می شود. این موضوع باعث جلب اعتماد مشتریان نیز می گردد. بنابراین، با ثبت شرکت می توانید راه توسعه و پیشرفت را برای خود و سهامداران شرکت باز کنید.

کسب اعتماد

همانطور که اشاره شد ثبت شرکت می تواند اعتماد مشتریان و خریداران و به خصوص اعتماد آن هایی را جلب کند که برای اولین بار از شما خرید می‌کنند. این افراد در واقع با خرید از یک شرکت نسبت به قانونی بودن فعالیت آن اطمینان حاصل می کنند.

انجام معاملات سودمند

ثبت شرکت به شما این امکان را می دهد که هنگام معامله با فروشندگان تخفیف های مناسبی از آن ها دریافت کنید. چرا که فروشندگان به دلیل قانونی بودن فعالیت شرکت های ثبت شده به آن ها اعتماد کرده و تخفیف مناسبی حین معاملات در نظر می گیرند. این مورد هنگام معامله با دولت نیز صادق است.

سفر تجاری به سایر کشورها

مسلما با ثبت شرکت شما می توانید از مزایای سفر کاری و تجاری به کشورهای خارجی برخوردار شوید. مهمتر اینکه در صورت اقدام به چنین سفرهایی گرفتن ویزا بسیار آسان خواهد بود. چرا که دولت‌های مختلف همواره از سرمایه گذارانی که قصد انجام فعالیت تجاری در کشور مقصد را دارند، استقبال می کنند. چرا که آنها حاوی ارزش افزوده اقتصادی زیادی برای کشور مقصد هستند. در این مورد شما می توانید از مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد در صورت راه اندازی شرکت خود در این مناطق بهره ببرید.

معرفی شرکت حقوقی

برخی شرکت ها وجود دارند که به منظور به نتیجه رسیدن امور حقوقی مردم تاسیس می شوند و با عنوان شرکت حقوقی فعالیت دارند. ثبت این شرکت‌ ها نیاز به ارائه مدارک مختلفی دارد که در زیر مدارک لازم برای ثبت شرکت حقوقی آمده است:

  • دو نسخه از اساسنامه شرکت
  • پرداخت مبلغ مشخص و در اختیار داشتن فیش آن
  • دو نسخه از شرکت نامه
  • دو نسخه صورت جلسه با ضمیمه قرارنامه به آن
  • اصل مدرک قیم نامه در صورت نیاز
  • شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکا و داشتن کپی از آن ها
  • نسخه اصلی وکالت نامه
  • گواهی عدم جرایم کیفری یا فساد اخلاقی برای تمامی شرکا و وکلا

این شرکت ها دارای دو نوع مختلف شرکت های غیر انتفاعی و شرکت های غیر تجاری هستند که تعریف هرکدام از آن ها در ادامه آمده است:

شرکت های حقوقی غیر انتفاعی

این شرکت ها مؤسساتی برای رسیدگی به امور خیریه، برگزاری همایش های اسلامی، سمینارهای علمی و نظایر آن می باشد. هدف از تاسیس موسسات موردنظر به هیچ عنوان جذب سود و منفعت شخصی نیست.

این شرکت ها می توانند به صورت مجازی نیز ثبت شوند که در اینصورت شما حق برخورداری از مزایای ثبت شرکت مجازی را خواهید داشت. علاوه بر آن شما می توانید با ثبت شرکت مجازی از سریعترین روش ثبت شرکت برخوردار شوید.

شرکت های حقوقی غیر تجاری

این شرکت ها خلاف شرکت های غیر انتفاعی با هدف جذب سود بیشتر ثبت می شوند. تعداد کثیری از شرکت های غیر تجاری به منظور خدمت رسانی به مردم در راستای زمینه های علمی و آموزشی زبان های مختلف یا به عنوان مراکز ارائه مشاوره حقوقی به فعالیت می پردازند. در این شرکت ها معمولا چند مشاور حقوقی یا وکیل حضور دارند که به صورت تخصصی در حوزه مسائل حقوقی فعالیت دارند. این موسسات قادر به ارائه خدمات گوناگونی از قبیل خدمات علمی، ورزشی، آموزشی و مواردی از این دست به مردم هستند و در کنار آن در جهت امور خیر نیز فعالیت می کنند. به طور کلی، شرکت های حقوقی وظایف زیر را دنبال می کنند:

این شرکت ها نقش واسطه را میان افراد جویای کار و شرکت هایی را بازی می کنند که به دنبال جذب کارمند و کارگر در داخل و خارج کشور هستند.

یکی دیگر از وظایف شرکت های مزبور کاریابی و ارائه مشاوره های شغلی است.

ارائه مشاوره های حقوقی درباره مهاجرت، کسب و کار در خارج، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان و ... نیز جزو فعالیت های شرکت حقوقی است.

نحوه ثبت شرکت حقوقی

با توجه به اینکه جلب رضایت تمامی شرکای شرکت به هنگام ثبت شرکت حقوقی ضروری است، تنظیم قرارداد رسمی و قانونی طبق اساسنامه و شرکت نامه باید انجام شود. بدین ترتیب، توافقات شرکت برای تمامی اعضا شفاف بوده و انکار این توافقات توسط آن ها غیر ممکن می شود. البته، شرایط ثبت شرکت حقوقی کاملا متغیر است و بنابراین در ادامه به شرح سایر شرایط این شرکت ها می پردازیم:

قانون ایجاب می کند که در تاسیس و ثبت شرکت حقوقی سه وکیل حضور داشته باشند که هر سه آن ها در یک محل دارای دفتر وکالت باشند تا شرکت نیز در همان محل تاسیس شود. از میان این سه نیز یک نفر به عنوان رئیس و نماینده قانونی منتخب می گردد. توجه داشته باشید که یکی از وکلای شرکت حقوقی باید دارای سابقه ۱۰ ساله در زمینه وکالت دادگستری باشد.

گذشته از آن، برای ثبت این شرکت‌ ها وجود سرمایه اولیه ضروری است. بعلاوه، تهیه اساسنامه شرکت های مزبور قبل از مراجعه به قوه قضائیه و درج نام تمامی شرکا، مشخصات آن ها و درج نام شرکت نیز از ضروریات است. این مشخصات باید به تایید دادگستری نیز برسد. شما می توانید برای آگاهی از سایر شرایط ثبت این شرکت‌ به وبسایت فکر برتر مراجعه کنید.

مزایای شرکت های حقوقی نسبت به دفاتر وکالت

مسلما در دفاتر وکالت تنها یک وکیل حضور دارد که خدمات حقوقی را در اختیار موکلان قرار می دهد. این در حالی است که شرکت های حقوقی قادر به ارائه پکیجی از خدمات تخصصی حقوقی به مشتری است که این مسئله می تواند دارای منافع دونفره هم برای مشتری و هم موسسه باشد.

معرفی شرکت مالی

به طور کلی شرکت های مالی شرکت هایی هستند که به ارائه خدمات مالی به افراد می پردازند که این خدمت نوعی خدمت اقتصادی محسوب می شود که دربرگیرنده طیف وسیعی از کسب و کارهاست. این شرکت ها که وظیفه مدیریت پول را بر عهده دارند، دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه تعدادی از آن ها معرفی شده اتد:

  • اتحادیه های اعتباری بانک ها، شرکت های کارت اعتباری، شرکت های بیمه، شرکت های حسابداری، شرکت های مالی مصرف کننده، کارگزاری های سهام صندوق های سرمایه گذاری و...

شرکت های مالی معمولا از بخش های مختلفی تشکیل می شوند که هر کدام از این بخش ها از مشاغل مختلفی تشکیل می شوند که وظیفه ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان را بر عهده دارند. از این میان شرکت های گروه بندی شده در یک بخش به ارائه محصولات مشابهی می پردازند.

مزایای شرکت های مالی

قسمت خدمات مالی شرکت های مالی به عنوان محرک اصلی اقتصاد یک کشور عمل می کند و وظیفه فراهم کردن جریان آزاد سرمایه و نقدینگی را در بازار بر عهده دارد. بنابراین، در صورت قوی بودن این قسمت اقتصاد رشد می کند و مدیریت ریسک موجود توسط شرکت های این صنعت بهتر اتفاق می افتد.

علاوه بر آن، قدرت بخش مالی یک شرکت می تواند منجر به شکوفایی جمعیت یک کشور نیز بشود. در واقع، با قوی بودن این بخش درآمد مصرف کنندگان بسیار افزایش می یابد که افزایش قدرت خرید و اعتماد به نفس را به دنبال دارد.

علی رغم آنچه ذکر شد، اگر بخش مالی شرکتی شکست بخورد این شکست منجر به پایین کشیدن اقتصاد یک کشور و در نتیجه رکود اقتصادی نیز می شود‌. در واقع هنگام فروپاشی سیستم مالی اقتصاد آسیب می بیند. با از دست رفتن کنترل وام دهی توسط وام دهندگان سرمایه به تدریج نابود می شود. در نتیجه کاهش دستمزدها و افزایش بیکاری اتفاق می افتد.

معرفی تعدادی از شرکت های مالی و عملکردی و شرح وظایف آنها

همانطور که در بالا شرح آن گذشت امروزه شرکت های مالی و عملکردی مختلفی در سطح کشور فعالیت می کنند که برخی از آنها عبارتند از:

شرکت های بانکداری

از انواع بسیار رایج شرکت های خدمات مالی می توان به بانک ها اشاره کرد که قادر به ارائه خدمات و محصولات زیادی هستند و همگی ما با این شرکت ها آشنایی داریم. جالب توجه است که بانک های سرمایه گذاری علاوه بر ارائه خدمات مزبور به مدیریت دارایی های مشتریان خود در صندوق های سرمایه گذاری بزرگ نیز مشغولند.

علاوه بر آن، بانکداری ها وظایفی از قبیل تحویل سپرده به حساب های چک و پس انداز و وام دهی به مشتریان را نیز بر عهده دارند. آن ها موظفند حدود ۱۰ درصد از پول های سپرده شده به بانک را در دسترس بگیرند و ۹۰ درصد دیگر را برای دادن وام کنار بگذارند. در نهایت، سود این وام به مشتریانی تعلق دارد که پول خود را به بانک سپرده اند.

شرکت های مشاوره

شرکت های خدمات مالی دارای شاخه دیگری به نام مشاوره نیز هستند که به منظور کمک رسانی به افراد و سازمان ها برای انجام وظایف مختلف تشکیل می شوند. مشاوران این شرکت وظایفی از قبیل بررسی سرمایه گذاری ها، ارائه خدمات ارزیابی برای کسب و کارها، کمک به تلاش های املاک و نظایر آن را بر عهده دارند. شما می توانید برای آگاهی از شرایط ثبت این شرکت‌ از موسسه فکر برتر راهنمایی دریافت کنید. 

شرکت های مدیریت ثروت

خدمات مالی مدیریت ثروت برای راهنمایی افراد به منظور پس انداز هوشمندانه ثروت خود تشکیل می شوند تا به مشتریان کمک کنند در صورت امکان از سرمایه خود بازده دریافت کنند.

شرکت صندوق های سرمایه گذاری مشترک

این شرکت ها به ارائه نوعی سرمایه گذاری می پردازند که چند نفر در این سرمایه دارای سهام هستند. مدیریت این سرمایه گذاری ها نیز بر عهده یک متخصص قرار دارد نه خود سرمایه گذار. سود صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز بسیار بیشتر از سرمایه گذاری های سنتی در اوراق، بازار سهام یا موارد مشابه است. بنابراین، این شرکت ها برای افرادی که نسبت به امور مالی خود شک دارند بسیار مناسب هستند. توجه داشته باشید که نوع سرمایه گذاری در شرکت های مزبور متنوع است که این موضوع منجر به کاهش ریسک می شود.

شرکت های بیمه

از جمله رایج ترین خدمات مالی می توان بیمه را نام برد که امروزه بیشتر مردم درک درستی از آن ندارند. این شرکت ها نوعی شرکت هستند که مشتریان آن باید به صورت ماهانه یا سالانه مبلغی را به آن ها بسپارند. این شرکت ها عملکردی مشابه یک شبکه ایمنی دارند و در برخی مواقع هزینه بسیاری از مخارج بزرگ و غیر قابل پیش بینی را برای مشتریان تامین می کنند. شرکت های مورد نظر انواع متفاوتی دارند که عبارتند از: بیمه سلامت، خودرو، خانه، بیمه عمر و اجاره دهندگان.

بیمه را می توان یک خدمت مالی پنداشت. چرا که افراد را در برابر از دست دادن پول یا دارایی حفاظت می کند. این امر باعث می شود که شرکت های بیمه به شدت درگیر سرمایه گذاری های کلان باشند.

توجه داشته باشید که شرکت های بیمه تمامی حق بیمه های جمع آوری شده را به طور کامل بازپرداخت نمی کند. این شرکت پس از گذشت یک دوره زمانی حق بیمه ها را بیشتر می کند تا آن ها را به عنوان خسارت به مشتریان بپردازد. این وجه نقد اضافی نوعی پول شناور به شمار می رود.

گاهی اوقات برخی از شرکت های بیمه پول شناور خود را برای کسب بازده بیشتر سرمایه گذاری می کند. با این کار او در واقع شرکت را در برابر مشکلات احتمالی بیمه می کند.

شرکت های ارز خارجی

این شرکت ها انواعی از خدمات مالی در مقیاس کوچک هستند که مشاغل کوچک آن ها را در فرودگاه ها یا شهرهای بندری پر رفت و آمد راه اندازی می کنند. علاوه بر آن، این امکان وجود دارد که بسیاری از بانک های تجاری به ارائه خدمات ارزی بپردازند. معاملات این شرکت ها به طور معمول به صورت معامله یک ارز برای ارز دیگر به ارزش بازار و منهای کمیسیون است. 

عمده وظایف شرکت های مالی کدامند؟

شرکت های مالی وظایف متعددی را بر عهده دارند که برخی از این وظایف به شرح زیر است:

ایجاد و حفظ ارتباط موثر با مشتریان جدید و برقراری رابطه صلح آمیز برای پیشرفت شرکت

تجزیه و تحلیل نیاز مشتری برای توصیه و سفارشی کردن محصولات به منظور ارائه راه حل مناسب به مشتری بر اساس وضعیت مالی او

اداره و انجام فعالیت های مختلف نظیر افتتاح حساب های شخصی و تجاری، تهیه و تکمیل پس انداز و سایر گواهی های مالی و بررسی حساب های مالی با توجه به جزئیات آن ها

حفظ و ارائه انواع خدمات مالی و راه حل های وام تجاری به مشتریان و پیشبرد صحیح مراحل وام دهی

تجزیه و تحلیل مشکلات پیش آمده در راستای خدمات مالی و وام ها و ارائه محصولات مطابق با سلیقه مشتری

ارزیابی و تایید تمامی درخواست های تجاری و شخصی جهت تسهیل پرداخت به موقع وام ها

نظارت بر مدیریت وام های شخصی و تجاری برای رفع معوقات وام سررسید سپرده یا وام و ارزش و اعتبار آن

حمایت از مشاوران سرمایه گذاری و نگهداری حساب های بیمه

همکاری با نماینده خدمات مالی برای اطمینان از رسیدگی موثر به درخواست های مشتریان

همکاری با متخصصان فناوری اطلاعات برای توسعه و پیاده سازی برنامه های نرم افزاری سرمایه گذاری و بیمه

حفظ روابط حرفه ای و مشارکتی خود با کارمندان، مشتریان، فروشندگان و تمامی آژانس های داخلی و خارجی برای تسهیل خدمات و تحویل به موقع محصول

مدیریت و ارائه راه حل ها برای شکایات و پیشنهادات طی مشورت با کارکنان ارشد

نظارت و راه اندازی سیستم پردازش داده ها برای عملیات متفاوت روزمره نظیر ورود تراکنش ها، برداشت ها و سپرده ها و همچنین نگهداری حساب

سخن آخر

شرکت های حقوقی و همچنین شرکت های مالی و عملکردی از جمله شرکت هایی هستند که ثبت آن ها مزایای زیادی را به همراه دارد. در این مقاله تعدادی از کارکردها و مزایای ثبت شرکت شرح داده شد، اما این تمام ماجرا نیست. بنابراین، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از مزایای کامل ثبت این شرکت‌ ها با شماره های درج شده در مجموعه ثبت شرکت فکر برتر تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند. این موسسه مشاوره های لازم را در جهت حداقل سرمایه برای ثبت شرکت به شما ارائه می کند. 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران