ثبت شرکت در دوران دیجیتال: چالش ها و راهکارها

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

امروزه با قرار گرفتن در دوران دیجیتال کار ثبت شرکت مانند گذشته پروسه طولانی و مراحل اداری و قانونی حوصله‌سربر ندارد. در این مورد افراد با سپردن کار به کارشناسان مجرب می‌توانند در سریعترین زمان ممکن به ثبت شرکت بپردازند. بدین منظور تنها سپردن مدارک درخواستی و اطلاعات شرکت مورد نظر خود به کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر کافی است. برای اطلاع از جزئیات این روش می توانید از مشاوره ثبت شرکت به صورت آنلاین بهره ببرید.

مراحل کلی ثبت شرکت در دوران دیجیتال

بعد از اینکه سرمایه گذاران نوع شرکت مورد نظر خود را مشخص کردند، متناسب با تعداد شرکای خود می توانند کار ثبت شرکت را شروع کنند. بدین منظور آنها در اولین مرحله باید به سامانه اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراجعه کرده و مراحل کار را دنبال کنند. برای این کار آنها پس از ثبت نام در سامانه روال کار را مطابق سیستم طی می کنند. البته بهتر است قبل از این کار مدارک خود را به طور کامل آماده کنند. برخی از این مدارک در ادامه ذکر شده است:

  • انتخاب ۵ نام پیشنهادی برای شرکت
  • موضوع و فعالیت شرکت
  • آدرس و محل کار شرکت به همراه کد پستی
  • سرمایه اولیه

توجه داشته باشید که برای ثبت هر شرکتی وجود حداقل دو شریک الزامی است و امکان ثبت شرکت یک نفره برای افراد فراهم نیست. نکته بعدی اینجاست که یک شخص حقیقی نمی تواند پروژه های خود را از کارفرمای دولتی دریافت کند و همچنین در مناقصات آنها شرکت کند. برای این کار او باید تحت عنوان یک شرکت یا شخص حقوقی فعالیت داشته باشد. امروزه، بیشترین شمار شرکت های ثبتی شامل انواع شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت دانش بنیان هستند.

ثبت تمام شرکت ها و علت وجود شرکت های متنوع با توجه به انسجام فعالیتهای تشریف و با هدف های مختلف انجام میشود. در ایران برای تاسیس شرکت مراجعه به اداره ثبت شرکت ها الزامی است.

گاهی اوقات افراد برای سرعت بخشیدن به امور ثبت شرکت اقدام به خرید شرکت های آماده می کنند. در این مورد آن ها ‏ هیچ نگرانی در رابطه با مشخصات شرکت از قبیل نام، آدرس و نظایر آن نخواهند داشت. تنها مشکلی که در این رابطه وجود دارد تبدیل شرکت به انواع دیگر آن است. برای مثال، این افراد قادر به تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت مسئولیت محدود نیستند.

جزئیات ثبت شرکت دیجیتالی

برخی از جزئیات وجود دارند که در هنگام ثبت شرکت باید رعایت شوند تا در آینده مشکلی از بابت امور ثبتی نداشته باشند. در ادامه برخی از این جزئیات آمده است:

در هنگام ثبت شرکت واریز حقوق دریافتی تعیین نام و ثبت تمامی اطلاعات فردی و حقوقی متقاضی الزامی است.

فرد متقاضی باید حداقل ۵ نام برای شرکت به اداره ثبت شرکتها معرفی کند.

متقاضی پس از تکمیل اطلاعات خود به پذیرش اداره مراجعه می‌کند تا آنها اطلاعات او را بررسی کنند. با بررسی اطلاعات متقاضی توسط کارشناس پذیرش رسیدی به متقاضی داده می شود و نسخه ای از این رسید توسط کارشناس پذیرش ضمیمه اطلاعات قبلی می شود.

بعد از مرحله بالا اطلاعات متقاضی توسط کارشناس پذیرش به سیستم وارد می شود و پس از تایید صحت اطلاعات توسط متقاضی درخواست او برای ادامه فرآیند ثبت شرکت جهت تعیین نام نهایی و تایید کارشناس ارسال می شود. در این مرحله کارشناس نام های پیشنهادی متقاضی برای شرکت را بررسی و یکی از آن‌ها را برمی‌گزیند.

پس از انتخاب نام متقاضی حدود دو ماه فرصت دارد تا شرکت را به ثبت برساند. در غیر این صورت کار تمدید نام شرکت باید از سر گرفته شود.

چالش ها و راهکارهای ثبت شرکت

در عصر حاضر به هنگام ثبت شرکت به چالش هایی می خوریم که تعدادی از آن ها به همراه راهکاری برای حل آن ها در زیر آمده است:

چه زمانی باید به فکر ثبت شرکت باشیم؟

توجه داشته باشید که پس از ثبت شرکت مسئولیت های خطیر مالیاتی و حقوقی بر دوش افراد قرار می گیرد که پایبندی به آن ها الزامی است. بنابراین زمان ثبت شرکت باید به گونه ای تنظیم شود که نسبت به انجام مسئولیت های محوله آمادگی لازم را داشته باشیم. بدین منظور در نظر گرفتن موارد زیر الزامی است:

درآمد ثابت و پایدار، تعداد قابل قبول مشتری و کاربر، پرداخت آسان و بدون استرس تمامی هزینه های جاری نظیر حقوق تیم، اجاره دفتر و نظایر آن.

چه نوع شرکتی برای ثبت مناسب است؟

بر اساس آمارهای انجام شده در طی سال های اخیر تعداد کثیری از سرمایه گذاران به ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولین محدود روی آورده اند. علت این امر به سهولت ثبت این شرکت‌ ها، تشریفات کمتر، راحتی مدیریت و مواردی از این قبیل برمی گردد.

البته، بر اساس قانون تجارت در حالت کلی ۷ نوع شرکت می توان ثبت کرد که اسامی آن ها به شرح ذیل هستند:

  • شرکت سهامی شامل سهامی عام و خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

توجه داشته باشید که تعیین شرکت مناسب برای شما نیاز به بررسی کامل وضعیت کاری استارتاپ شما دارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که در این رابطه با وکیل یا کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر مشاوره داشته باشید.

چگونه باید شرکت خود را به ثبت برسانیم؟

برای اینکار پس از عبور به سایت اداره ثبت شرکت ها مراحل تعیین شده توسط سیستم را طی می کنیم. تمامی اینکار به صورت آنلاین در منزل و محل کار قابل انجام است. اگر در درست بودن مراحل طی شده نیز شک دارید بهتر است اینکار را به متخصصان ثبت شرکت فکر برتر بسپارید.

پس از ثبت شرکت آنلاین چه کاری باقی می ماند؟

پس از ثبت شرکت برای برخی از کسب و کار دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح امری ضروری است. توجه داشته باشید که دریافت مجوز دیگر از اداره ثبت شرکت ها صورت نمی گیرد و شما باید آن را به صورت جداگانه از سایر ادارات دریافت کنید. 

چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان کدامند؟

در سال های اخیر با توجه به نوآوری و افزایش توان افراد در مسائل علمی تعداد شرکت های دانش بنیان رو به افزایش قرار دارد. به طور معمول تقاضای ثبت اینگونه شرکت ها از طرف جوانان با انگیزه و توانمند انجام می شود. چرا که چالش های زیادی پیش روی شرکت های دانش بنیان قرار دارد که البته با صبر و حوصله قابل حل شدن هستند. در ادامه به ۵ چالش مهم از شرکت دانش بنیان اشاره کرده ایم:

مشکلات در روند ثبت شرکت و وجود بوروکراسی اداری

معمولا مراحل ثبت شرکت های دانش بنیان و دریافت مجوزهای فعالیت آن ها دارای مراحل طولانی است که یکی از مشکلات و چالش های آن می باشد. بنابراین از ادارات مربوطه انتظار می رود که در آینده ای نه چندان نزدیک روند کار برای ثبت چنین شرکت هایی با سیستمی شدن مراحل ثبت شرکت، ثبت برند و کارت بازرگانی و اخذ مجوز تسریع شود.

کمبود منابع مالی با سود متناسب

گفتنی است که بخش بزرگی از منابع مالی شرکت های دانش بنیان مربوط به وام های بانکی با سودهای نامناسب است. گاهی اوقات ثبت شرکت برای گرفتن وام همراه با دشواری های بسیاری است. یکی از عوامل کندی و بازدهی کم وام ها که کاهش رشد شرکت های دانش بنیان را به همراه دارد، بهره بانکی بالاست. در برخی مواقع نیز وام های تعلق گرفته از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان علی رغم هزینه های تولید زیاد آن ها بسیار ناچیز است.

عدم اعتماد به محصولات دانش بنیان داخلی

با توجه به استفاده از محصولات خارجی در دستگاه های دولتی اعتماد مردم نسبت به محصولات دانش بنیان تولید شده توسط جوانان کشور هنوز جلب نشده است. این مورد از جمله بزرگترین چالش های شرکت های دانش بنیان محسوب می شود که با حمایت از کالای داخلی قابل رفع است. البته گاهی اوقات مشاهده شده است که کیفیت محصولات خارجی نسبت به محصولات داخلی بسیار پایین تر بوده است.

تاخیر در تامین مالی قراردادهای بسته شده با دولت

برای گردش شرکت ها وجود سرمایه امری ضروری است که این سرمایه صرف تولید محصول دانش بنیان، تحقیق و بررسی، مواد اولیه، تجهیزات و نیروی انسانی می شود. در رابطه با این موضوع هنگام فروش محصولات دانش بنیان به شرکت های دولتی مدت زمان دریافت هزینه محصولات از این شرکت ها بسیار طولانی است. این موضوع گاهی اوقات آسیب های جبران ناپذیر و در برخی مواقع ورشکستگی را به دنبال دارد.

مسائل و مشکلات بازاریابی و تجارت

هرچند عمده فعالان شرکت های دانش بنیان نیروهای جوان، دانش آموختگان و نخبه های کشوری هستند اما مشاهده شده است که آن ها در مورد مسائل بازاریابی و معرفی محصولات، مذاکرات و ارتباط با مشتری و بازار ضعیف عمل می کنند. به همین دلیل این موضوع زمینه مشکلات زیادی را برای آن ها فراهم می کند و یا حتی آن ها را با شکست روبرو می سازد. بنابراین، انتظار می رود که دولت آموزش این مسائل را به جوانان در اولویت قرار دهد و آن ها را مورد حمایت خود بگیرد.

مهمترین چالش های حقوقی شرکت ها

امروزه بسیاری از شرکت ها با چالش های حقوقی عمده ای روبرو هستند که برخی از آن ها به شرح زیر است:

  • چگونگی تغییرات سرمایه در شرکت ها
  • شیوه ورود و خروج سهامداران به شرکت
  • چگونگی و شیوه نقل و انتقال سهام
  • چگونگی ثبت شرکت ها
  • ثبت صورت جلسات تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهام و هیئت مدیره
  • چگونگی انحلال شرکت ها و تعیین مدیر تصفیه
  • چگونگی دعوت از مجامع عمومی صاحبان سهام و مقررات حد نصاب های تشکیل تابع
  • شرح مسئولیت های دارندگان حق امضا در برابر شرکت و اشخاص ثالث

رفع مشکلات و چالش های شرکت ها توسط مشاور حقوقی

امروزه مشاوران حقوقی زیادی وجود دارند که با آشنایی نسبت به موارد قانونی و حقوقی ثبت شرکت ها افراد را در رفع بسیاری از معضلات راهنمایی می کنند. سرمایه داران می توانند بسیاری از مشکلات خود را با این مشاوران در میان بگذارند. توجه داشته باشید که به واسطه کمک گرفتن از مشاوران به خصوص مشاوران متخصص ثبت شرکت فکر برتر موارد زیر برای شما رفع می شود:

بالا رفتن سرعت حل و فصل مشکلات

با توجه به تسلط مشاوران حقوقی در زمینه مباحث حقوقی آن ها می توانند مسائل شما را با سرعت بیشتری حل کنند.

حفظ منافع مهم و پرارزش شرکت با حضور مشاور حقوقی

حضور یک مشاور حقوقی در شرکت باعث می شود که شما با اعتماد بیشتری کارها را پیش ببرید و در انجام امور ریسک کمتری داشته باشید.

کاهش ورود خسارات غیر جبران و پردردسر حقوقی

جبران بسیاری از خسارت هایی که به شرکت وارد می شوند بسیار سخت و گاهی غیرممکن است که البته با وجود مشاور حقوقی این مشکلات سهل و آسان می شود.

جلوگیری از ضرر و زیان مالی وارده به شرکت

مهمتر از حل ضرر وارده به شرکت جلوگیری از ورود آن است که مشاور حقوقی می تواند در این مورد نقش پررنگی داشته باشد.

رسیدگی به شکایات و دعاوی حقوقی مطرح شده علیه شرکت

برخی شکایات و دعاوی علیه شرکت وجود دارند که در صورت عدم رفع آن ها ممکن است مشکلات زیادی برای شرکت به وجود آید. مشاور حقوقی به دلیل تسلط بر مقررات و موارد قانونی قدرت بیشتری در رسیدگی به شکایات واصله دارد.

ارائه مشاوره و راهکارهای حقوقی مناسب به اعضای هیئت مدیره، مجامع عمومی و صاحبان سهام

یک مشاور حقوقی می تواند هئیت مدیره و صاحبان سهام را در بسیاری از موانع پیش روی آن ها راهنمایی کند.

آگاهی به نقاط ضعف و قوت شرکت

به جهت ارتباط نزدیک مشاور حقوقی با شرکت و اطلاعات او درباره مسائل مختلف نسبت به نقاط ضعف و قوت شرکت آگاهی دارد. بنابراین برداشتن موانع از طرف او بسیار سهل و آسان خواهد بود.

ثبت شرکت های فریلنسری چگونه است؟

شرکت های فریلنسری به شرکت هایی اطلاق می شود که انجام فعالیت حرفه ای و تخصصی خود برای مجموعه های مختلف را بدون تعهد به سازمان و کسب و کار خاصی و به تنهایی انجام می دهد. یک فریلنسر قادر است متناسب با نیاز و پروژه های در دسترس اقدام به تغییر کارفرمای خود کند.

امروزه، تعدادی مجموعه وجود دارند که واسطه بین کارفرما و فریلنسر به شمار می روند. این مجموعه ها در صورت داشتن مجوز می توانند مورد اعتماد کارفرمایان واقع شوند. فعالیت این مجموعه ها نیز به صورت آنلاین و اینترنتی است. بنابراین وجود پروفایل برای کارفرما و فریلنسر در این مورد ضرورت دارد. برای انجام کار توسط فریلنسر نیز ابتدا کارفرما باید کارهای مدنظر خود را اعلام کند تا فریلنسر بر اساس تخصص خود یکی از کارها را برگزیند.

باید توجه داشته باشید که ثبت شرکتهای فریلنسری و فعالیت قانونی آن منوط به اخذ مجوزهای لازم است. چرا که با اینکار شرکت جنبه قانونی به خود می گیرد و اعتماد افراد بدان جلب می شود. بدین منظور دریافت کد فراگیر در ثبت شرکت نیز الزامی است.

ثبت شرکت های تضامنی و فنی مهندسی

همانطور که در این مقاله اشاره شد امروزه ۷ نوع شرکت وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به شرکتها و موسسات ثبت شرکت یکی از آن ها را به ثبت برسانید. در ادامه دو شرکت تضامنی و فنی مهندسی و اقدامات لازم در ثبت شرکت را برای شما شرح داده ایم:

شرکت تضامنی:

این شرکت ها نوعی شرکت محسوب می شوند که در صورت نداشتن فعالیت تجاری می توان آن را با برند تجاری به ثبت رساند. در این مورد تعداد سهامداران باید بیشتر از دو نفر باشد. شما می توانید با تاسیس این شرکت ها از مزایای ثبت شرکت تضامنی برخوردار شوید.

شرکت فنی مهندسی

با ثبت شرکا در واقع شما اولین قدم را برای یک فعالیت تجاری برمی دارید و با اینکار اجتماع چند شخص حقیقی و حقوقی را فراهم می کنید. توجه داشته باشید که با ثبت شرکت فنی مهندسی که تنها یکی از انواع شرکت هاست می توانید در زمینه اموری از قبیل کارهای فنی، مهندسی و مهارتی به فعالیت بپردازید. برای انتخاب نام این شرکت ها استعمال واژه مهندسی بسیار زیاد است.

شما باید قبل از ثبت شرکت فنی و مهندسی از مزایا و معایب ثبت شرکت در ایران آگاهی داشته باشید. البته، شما می توانید شرکت خود را در کشورهای دیگر نیز به ثبت برسانید که در این صورت آگاهی از ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت ضرورت بسیار دارد. 

مختصری درباره سامانه استعلام ثبت شرکت ها

امروزه به دلایل مختلفی دریافت استعلام شرکت بسیار ضروری است که اینکار با مراجعه به سامانه استعلام شماره ثبت شرکتها صورت می گیرد. برخی از دلایل استعلام در لیست ذیل عنوان شده اند:

اطمینان از اعتبار شرکت، صحت وجود شرکت، فعالیت و عدم فعالیت شرکت، اطلاع از تاریخ ثبت شرکت، تصمیم به خرید شرکت، اطلاع از نوع شرکت و قانونی بودن یا نبودن شرکت.

به منظور استعلام شرکت نیز روش های مختلفی وجود دارند که یکی از آن ها استفاده از شماره ثبت شرکت ها است. این شماره دارای ویژگی های زیر است:

  • شماره ای ثابت و بدون تغییر
  • شماره ای حاوی تمامی اطلاعات شرکت
  • حاوی هویت شرکت
  • شناسایی شرکت تا زمان برپا بودن آن با این شماره

ثبت شرکت به صورت قانونی و بدون ایراد

گاهی اوقات نیاز دارید که با وجود استفاده از سریعترین روش ثبت شرکت از مزایای ثبت قانونی و بدون ایراد شرکت بهره ببرید. بدین منظور بهتر است ضمن تماس با مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر امور ثبتی خود را به این مشاوران بسپارید. چرا که آن ها به واسطه آشنایی با مسائل حقوقی ثبت شرکت روند کار را سرعت می بخشند. ضمن اینکه با سپردن کار به این افراد خیال شما از طی مراحل درست و بدون خطای امور ثبتی راحت می شود. با اینکار شما می توانید بدون زحمت زیاد از مزایای ثبت شرکت برای کسب و کارها بهره مند شوید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران