در این مقاله از فکر برتر قصد داریم نحوه ثبت انواع شرکت ها در سامانه ثبت شرکتها را توضیح دهیم. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.
ثبت شرکت در تهران
ثبت شرکت در تهران به دلیل اینکه از قوانین ثبت شرکت ها تبعیت می کند، مراحل و مدارک مشابهی دارد. در واقع برای ثبت شرکت در تهران باید به سامانه ثبت شرکتها در تهران مراجعه کنید و همه مراحل و گام های ثبت را طی کنید.
برای ثبت شرکت در تهران زمانیکه مدارک آماده ارسال می شوند، باید به آدرس پستی اداره ثبت شرکت ها در تهران فرستاده شوند. روی پاکت پست باید گیرنده : اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران صندوق پستی ۵۵۵/۱۳۱۸۵ نوشته شده باشد.
به علاوه زمان دریافت آگهی ثبت شرکت خود در تهران باید به آدرس تهران میرداماد تقاطع مدرس پلاک ۲۷۵ مراجعه نمایید. اگر ثبت شرکت خود را در تهران به موسسه حقوقی فکر برتر بسپارید، به دلیل تردد روزانه وکلای ما به این اداره با کمترین هزینه می توانید خدمات خود را از ما دریافت کنید.
مراحل ثبت برند
در اولین مرحله باید اظهارنامه ثبت نامی خود را به کارشناسان ثبت علائم تجاری تحویل دهید، برای تنظیم اظهارنامه، کارشناسان موسسه حقوقی فکر برتر، این کار را در کوتاهترین زمانی که ممکن است برای شما انجام می دهند. بعد از تحویل این اظهارنامه کارشناسان علائم تجاری برای رد یا تایید نام برند شما اقدام می کنند.
اگر از نظرات کارشناسان در این زمینه استفاده نکنید امکان دارد چندین بار برند انتخابی شما به وسیله کارشناسان علائم تجاری، تایید نشود و به ازای هر عدم تایید دوباره ۱۵ روز از وقت و انرژی شما به هدر می رود.
مراحل ثبت برند شامل موارد زیر می شود:
ساخت لوگو با رنگ و شکل بخصوص که سبب جذب مشتری شود .
تبلیغات هدفمند که سبب جذب و شناخته شدن برند شود .
ایده پردازی و روابط عمومی بالا که سبب برگشت دوباره و همیشگی شدن مشتری می شود .
بسته بندی یکی از مهمترین المان های جذب مشتری در برند سازی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
مشخص کردن بازار هدف، مقدار سهمی که از بازار هدف می خواهید، چقدر در آمد برای برندتان پیش بینی می کنید و غیره از سولات مهم در برند سازی است .
هزینه ثبت شرکت
تخمین بررسی هزینه ثبت شرکت یکی از مهم ترین کارهایی است که سهام داران، برای ثبت تغییرات در شرکت های خود، باید به آن توجه کنند. اطلاع دقیق از هزینه ثبت موسسه یا شرکت نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. برای پرداخت سرمایه و هزینه های ثبت شرکت، باید از همه مراحل و آئین نامه های این کار آگاهی داشت. این هزینه ها عبارتند از:
هزینه مشاوره های تخصصی با کارشناسان با تجربه و با تخصص کافی در موسسات حقوقی معروف
هزینه تعیین نام و ثبت اسم شرکت
هزینه تهیه کردن پوشه، پاکت مخصوص، گیره، پول و هزینه پست، تمبر و غیره
هزینه حق الوکاله وکلای دادگستری
هزینه حق الثبت شرکت
هزینه نشر آگهی ثبت موسسه یا شرکت در روزنامه های رسمی و یا روزنامه های کثیر الانتشار
مراحل ثبت شرکت
قدم به قدم مراحل ثبت شرکت به شرح زیر است:
مرحله اول: انتخاب شرکای کاری خوب، بسته به نوع فعالیت شرکت
مرحله دوم: ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها و دریافت کد رهگیری برای پیگیری روند ثبت شرکت
مرحله سوم: انتخاب اسم مناسب و خوب برای شرکت
یکی از مسائل مهم در استعلام شرکت در ثبت شرکت، تعیین اسم شرکت است که هم در انتخاب آن باید رعایت شود و هم در مرحله ثبت، به دلیل اینکه عدم رعایت این قواعد مدت ها شما را درگیر انتخاب نام شرکت می کند.
اسم شرکت باید از حداقل سه الی چهار سیلاب تشکیل شود، که هر سیلاب به تنهایی معنی فارسی داشته باشد و هم شبیه اسامی ثبت شده نباشد.
مرحله چهارم : وارد کردن اطلاعات مدت زمان و محور فعالیت شرکت
مرحله پنجم : وارد کردن اطلاعات آدرس دقیق و کد پستی شرکت
مرحله ششم : تعیین مقدار سرمایه مورد نیاز اولیه بسته به نوع شرکت و فعالیت آن
مرحله هفتم : وارد کردن اسم شرکا و تعیین نقش و حدود سرمایه گذاری هرکدام از آنها
مرحله هشتم : مشخص کردن حدود و اختیارات اعضای شرکت
مرحله نهم : اگر شعب دیگری دارید، باید این قسمت در فرم تکمیل شود.
دهمین مرحله: مطالب صورت جلسه هیئت مدیره و موسسین که باید دقیقا تایپ شود.
مرحله یازدهم : ارائه اساسنامه شرکت
مرحله دوازدهم : ارائه تقاضانامه شرکت
مرحله سیزدهم : تکمیل و ارائه مدارک لازم
مرحله چهاردهم : پست کردن همه مدارک
نقش وکیل در کاهش هزینه ثبت شرکت
برای تاسیس و ثبت شرکت باید به خوبی با مقررات و حقوق مربوطه آشنا باشید تا مانع ورود ضررو زیانهای آینده شوید. علاوه بر این لازم است که با کمک یک وکیل، با آگاهی کامل اقدام نمایید و برای دریافت اطلاعات دقیق در رابطه با کاهش هزینه ثبت شرکت و ثبت شرکت ارزان از مشاوره ثبت شرکت و متخصص امور ثبتی موسسه حقوقی فکر برتر کمک بگیرید.
مراحل ثبت تغییرات شرکت
به طور کلی، شرکت ها برای ثبت تغییرات شرکت باید اقدامات زیر را انجام دهند.
- تنظیم صورتجلسه و امضا ذیل همه اوراق به وسیله شرکا
- ثبت شرکت آنلاین با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir
- بارگذاری مدارک و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سامانه فوق
- ارسال مدارک به وسیله پست به اداره ثبت شرکتها
- مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی مقرر برای دریافت آگهی تغییرات
- پرداخت هزینه روزنامه رسمی
- صدور آگهی
ثبت شرکت خدمات ارز دیجیتال
مدارک لازم برای ثبت شرکت خدمات ارز دیجیتال عبارتند از:
کپی از جواز تاسیس
کپی از اساسنامه شرکت صرافی
ارائه گواهی مرتبط به حسن انجام مهارت های عملیات صرافی
کپی از روزنامه آگهی تاسیس شرکت یا آخرین تغییرات در صورت وجود
ثبت شرکت و اقامت اروپا
کشورهای اروپایی به دلیل موقعیت های خوبی که دارند، همیشه مورد توجه خیلی از مردم جهان بخصوص مردم ایران بوده اند. تعداد زیادی از افراد می خواهند که بتوانند از راه های مختلف اقدام به اخذ اقامت کشورهای اروپایی نمایند. راه های مختلفی هم وجود دارد که بتوان به وسیله آن اقامت اروپا را گرفت. از راه های مطمئن، درست و مناسب برای اقامت در اروپا، ثبت شرکت در کشورهای اروپایی است که به وسیله آن می توان اقامت اروپا را به وسیله ثبت شرکت، از آن خود کرد.
مراحل ثبت شرکت در هر کشوری فرق می کند. برای مثال امکان دارد یک کشور مقررات آسان تری داشته باشد و هزینه های کمتری دریافت کند. از طرف دیگر ثبت شرکت و اقامت اروپا به سرمایه زیاد و یک دفتر مرکزی نیاز دارد. البته هر کشوری مزایای اقتصادی مخصوص به خود را دارد و این سختی ها به عواید پس از آن میارزد. در کل ثبت شرکت در خارج از کشور به راحتی قابل انجام نیست و شرایط و ضوابط ویژه ای دارد.
ارزانترین کشورها برای ثبت شرکت
ارزانترین کشورها برای ثبت شرکت عبارتند از:
در بین همه کشورها انگلستان یکی از کشورهای مهم برای ثبت یک شرکت جدید به شمار می رود. مابقی عبارتند از:
ثبت شرکت در سنگاپور
ثبت شرکت در امارات متحده عربی
ثبت شرکت در هلند
ثبت شرکت درنیوزلند
ثبت شرکت در کشور گرجستان
ثبت شرکت در کشور لهستان
ثبت شرکت درکشور مجارستان
مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
در مرحله اول باید درسایت قراردادی برای ثبت شرکت سهامی خاص بسته شود که این کار به شکل حضوری، تلفنی یا آنلاین انجام پذیر است.
شما باید مدارک لازم را در اختیار کارشناسان ما در موسسه حقوقی فکر برتر قرار دهید تا هر چه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند.
سپس شما باید چند نام پیشنهادی به اداره مربوطه ارائه دهید. نام های پیشنهادی شما برای این که مورد تایید قرار گیرد باید شرایط زیر را داشته باشد:
- فارسی باشد.
- معنا و مغهوم معینی داشته باشد.
- مطابق با فرهنگ کشورمان باشد.
- تکراری نباشد. به معنی اینکه قبلا ثبت نشده باشد.
نکته: نام هایی که توسط شما ارائه می شود، از طرف مسئول مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و نام انتخاب می شود. نامی که انتخاب می شود روی برگ اظهارنامه نوشته می شود. سپس مسئولان اداره هم باید این نام را تایید کنند.
در صورتی که همه مراحل قبل به درستی انجام پذیرد، نام انتخاب شده در واحد تعیین نام در دفتر مربوطه ثبت می شود.
کارفرما که شما هستید تقاضانامه و وکالت نامه را تایید می کنید.
کارشناس، مدارک شما را به اداره مربوطه تحویل می دهد تا پرونده تشکیل شود. سپس پرونده در دبیرخانه ثبت می شود.
مدارکی که از طرف شما ارسال می شود به وسیله کارشناسان اداره ثبت بررسی می شود و نظر آن ها در این مورد مشخص می شود. در صورت عدم وجود مشکل، کارشناسان نسبت به رفع مشکل اقدام می کنند.
در صورتی که همه مراحل بالا به درستی انجام شود، شرکت ثبت می شود. مدارک لازم به شخص یا اشخاص تقاضا کننده تحویل داده می شود. مدارک گفته شده، شرکت نامه، صورتجلسه هیات مدیره، تقاضانامه، اساسنامه و آگهی تاسیس را شامل می شود.
شرایط ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص
حداقل 3 نفر عضو + 2 نفر بازرس داشته باشد که بازرسین از اعضا نباشند.
حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه
حداقل 35 % سرمایه نقدا پرداخت شود.
مدارک لازم برای ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص:
1-کپی برابر اصل مدارک شناسایی همه اعضای شرکت عمرانی
2-امضای اقرارنامه
3-اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه هیات مدیره شرکت عمرانی
4-مجوز در صورتیکه موضوع شرکت عمرانی، مجوزی باشد.
5-تنظیم وکالتنامه اگر امور به وسیله وکیل انجام می شود.
شرایط ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود
حداقل 2 نفر عضو وجود داشته باشد
حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه
تعهد دادن یا پرداخت کل سرمایه
مدارک لازم برای ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود به شرح ذیل است:
1-کپی برابر اصل مدارک شناسایی همه اعضای شرکت عمرانی
2-اصل گواهی نداشتن سوء پیشینه
3-امضای اقرارنامه
4-مجوز در صورتیکه موضوع شرکت مجوزی باشد.
5-تنظیم وکالتنامه اگر که امور به وسیله وکیل انجام می شود.
سپس اقدام به به تهیه شرکتنامه (برای شرکت های مسئولیت محدود)، اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت نمایید.
لازم به ذکر است متقاضیان محترم می توانند مدارک تهیه شده را به کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی فکر برتر، ارائه کنند و بقیه مراحل را به ما بسپارند.
مراحل ثبت شرکت عمرانی
1-مشخص کردن اطلاعاتی مانند میزان سرمایه شرکت و انتخاب اعضای شرکت عمرانی، مشخص کردن مدت، حدود و موضوع فعالیت شرکت عمرانی، تعیین مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن (اگر تاسیس شعبه مد نظر باشد) و تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران.
2-مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل اطلاعات خواسته شده مانند معرفی نام شرکا، معرفی شعبات شرکت و مشخص کردن نام شرکت
3-ارائه اساسنامه شرکت و دیگر مدارک خواسته شده به اداره ثبت شرکت ها از طریق ارسال پستی
4-مراجعه حضوری به اداره بعد از تایید مدارک ارسال شده برای امضا ذیل دفتر و تطبیق مدارک
5-چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی
ثبت شرکت واردات و صادرات
ثبت شرکت واردات و صادرات هم مانند دیگر شرکت ها برای اینکه انجام شود نیاز به دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مرتبط را دارد. به همین علت در مرحله قبل از ثبت، باید مدارک و مجوزهای لازم را با توجه به فعالیتی که می خواهید به انجام برسانید، از سازمان مربوطه دریافت کنید. شرکت های واردات و صادرات به علت اینکه در سطح بین المللی فعالیت می کنند، باید مجوزهای لازم را از سازمان هایی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند و در کنار آن هم با وزارت خارجه و دیگر وزارت خانه ها در ارتباط باشد تا در صورت نیاز از این وزارت خانه ها هم مجوز لازم را دریافت نماید.
مراودات تجاری کالا با دیگر کشور ها در چنین شرکت هایی باید مطابق اصول و قوانین کشور انجام پذیرد. به این دلیل که شرایط اقتصادی موجود در کشور سبب عدم صادر کردن برخی از اقلام و کالا به کشور مورد نظر است. این احتمال وجود دارد که صادر کردن کالای خاص به کشور های دیگر باعث آسیب رساندن به اقتصاد کشور شود. به همین دلیل اجازه صادر کردن بعضی از کالاها به بعضی از شرکت های خارجی داده نمی شود. پس در زمان ثبت شرکت واردات و صادرات باید همه فعالیتهای مربوط به کالا در اساسنامه شرکت نوشته شده تا با بررسی اساسنامه به وسیله سازمان صنعت و معدن مجوزهای لازم به شرکت اعطا شود.
شرایط ثبت شرکت واردات و صادرات
ثبت شرکت واردات و صادرات در قالب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص انجام می گیرد و ثبت این شرکت ها مستلزم رعایت بعضی شرایط است. این شرایط عبارت اند از:
- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد افرادی که به عنوان سهام دار و بازرس در شرکت مشغول به فعالیت هستند، 2 نفر است که این رقم در شرکت سهامی خاص به 5 نفر افزایش یافته است.
- یکی از شرایطی که در ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص مشابه است، این است که مقدار مبلغ سرمایه در هر دوی شرکت ها صد هزار تومان است.
- در شرکت سهامی خاص، شرکت به شکل دسته جمعی مدیریت می شود. به دلیل اینکه تعداد اعضای هیئت مدیره در این شرکت 3 نفر است، اما در شرکت سهامی خاص شرکت به صورت تک نفره مدیریت می شود و تعداد اعضای هیئت مدیره در این شرکت 1 نفر است.
چگونگی ثبت شرکت واردات و صادرات
در مرحله اول شما باید از سامانه ثبت شرکت ها همه اطلاعات خواسته شده را ثبت کنید و همچنین صورتجلسه را تنظیم کنید و در سایت آپلود کنید. تمام اطلاعات مربوط به شرکت را در قسمت های مربوطه وارد کنید. در صورت عدم تایید مدارک مربوطه، باید دوباره تلاش کنید.
ثبت شرکت، تجربه لازم دارد و ثبت آن بدون تجربه و راهنمایی، امکان دارد عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد و در آینده به مشکلاتی مانند مشکلات مالی و مالیاتی، مشکلات شراکتی در تنظیم سطح اختیارات اعضا شرکت، عدم فعالیت در اصناف یا حوزه کاری دچار شوید.
مراحل ثبت شرکت واردات و صادرات
برای این که بتوانید ثبت شرکت واردات و صادرات را انجام دهید، لازم است تا یک سری مراحل را طی کنید. بسیاری از افراد زمانی که می خواهند شرکت خود را ثبت کنند، این سوال برایشان پیش می آید که برای انجام این کار نیاز به عبور از چه مراحلی دارند؛ به همین علت ما در این بخش سعی کردهایم تا مراحل لازم برای ثبت شرکت واردات و صادرات را کاملا برایتان شرح دهیم.
اولین کاری که باید انجام دهید، این است که اعضای این شرکت و شرکای مربوطه را مشخص کنید.
پس از این که شرکا و اعضا را مشخص کردید حال باید میزان سهمی که هر یک از این اعضا و شرکا قرار است از آن بهرهمند شوند را معین کنید تا بعد از ثبت شرکت میان افراد اختلافی ایجاد نشود.
حال نوبت آن است که حق امضای شرکت واردات و صادرات بر عهده چه کسی است. داشتن حق امضا به این معنی است که فرد دارای حق امضای شرکت میتوانند چکها، قراردادها و … را امضا کند.
پس از انجام این مراحل باید که از مدارک شناسایی اعضا و شرکای مربوطه عکس تهیه کنید چون این عکس ها در سامانه ثبت شوند.
مرحله بعد، ثبت با موضوع واردات و صادرات است.
پس از انجام این کارها، باید آگهی تاسیس داده و آن را در روزنامه ثبت کنید.
مرحله آخر این است که کد اقتصادی و همچنین کارت بازرگانی را دریافت کنید.
پس از انجام این مراحل، شما میتوانید به سادگی اقدام به ثبت شرکت واردات و صادرات کنید.