مهم ترین نکات در ثبت شرکت نساجی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همان گونه که می توان حدس زد نساجی از دیرباز به عنوان یکی از صنعت های پردرآمد در سراسر دنیا شناخته شده است. علت این امر را می ‌توان در علاقه اصلی برخی از افراد به راه اندازی و ثبت شرکت نساجی دانست. با توجه به نیاز روز افزون جوامع مختلف به ثبت شرکت های نساجی و فعالیت آن ها، این امر با استقبال بی نظیری رو به رو شده است.

برای ثبت چنین شرکت هایی باید مراحل خاصی را طی نمایید و با قوانین این کار آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید به راحتی هر کدام از مراحل آن را پشت سر بگذارید. در ادامه مهم ترین نکات در ثبت شرکت نساجی را به شما معرفی می کنیم تا با آگاهی کامل قدم در مسیر موفقیت بگذارید! مجموعه ثبت شرکت فکر برتر می تواند شما را در زمینه مشاوره و ثبت شرکت یاری کند.

ثبت شرکت نساجی چیست؟

شرکت نساجی همان گونه که از نامش پیداست به اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که به منظور اجرای اهداف تجاری و کسب سود پس از کسر هزینه های صورت گرفته انجام می شود. بنابراین ثبت شرکت نساجی قراردادی تجاری است که بین افراد حقیقی و حقوقی بسته می‌ شود تا در چارچوب معینی از قوانین عمل کنند.

به موجب ماده ۱۹۵ قانون تجارت «ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمعی مقررات قانون ثبت شرکت ها است. بر اساس این ماده ثبت شرکت نامه ها نیز اجباری است». بنابراین با توجه به مواد ذکر شده هرگاه یکی از شرکت های تجاری از جمله شرکت نساجی مراحل مربوط به ثبت شرکت را طی نکند و شرکت را به ثبت نرساند، شرکت مورد نظر رسمیت نداشته و بر خلاف قانون است. بنابراین مراجع ذی صلاح می توانند از انجام فعالیت‌ های آن ها جلوگیری نمایند.

به طور کلی، ثبت شرکت ها آثار مهمی دارند که از لحاظ شرکای شرکت و مراجعین آن ها دارای اهمیت است. در ادامه به این آثار اشاره می‌ کنیم.

اهمیت ثبت شرکت نساجی

با توجه به مطالبی که در سطرهای پیشین ذکر شد، ممکن است با این پرسش مواجه شوید که چرا ثبت شرکت نساجی اهمیت دارد؟  اگر عضو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به فعالیت در صنعت نساجی داشته و قصد دارید تا فعالیت خود را به صورت گسترده در این راستا انجام دهید، لازم است اقدامات لازم برای ثبت شرکت را اجرائی نمایید. در غیر این صورت نمی ‌توانید به طور گسترده در این حیطه فعالیت نموده و فعالیت های شما محدود خواهد شد.

به علاوه با ثبت شرکت نساجی می‌ توانید فعالیتی کاملاً قانونی داشته و در چارچوب قانون، اقدام به فعالیت در این زمینه نمایید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. این موضوع تاثیرات قابل توجه و ویژه ای بر روی قراردادهای شما نیز خواهد داشت؛ زیرا برای عقد قراردادهای بزرگ، فعالیت قانونی به کمک شما می آیند و می توانید از این طریق کسب و کار خود را در آینده گسترش دهید.

اگر هم چنان در ثبت شرکت نساجی تردید دارید، می توانید از مشاوره ثبت شرکت استفاده نمایید و یا آن که با ما همراه شوید تا با ذکر کردن فواید ثبت شرکت، تردید شما از بین برود!

فواید ثبت شرکت نساجی

برای داشتن شرکت به عنوان یک عمل حقوقی لازم است که دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی با یکدیگر همکاری نموده و برای کسب سود بیشتر سرمایه‌ گذاری کنند. تشکیل و ثبت شرکت نیازی به گرفتن اجازه قبلی از مقامات اداری ندارد. در واقع برای ایجاد جایگاه شخص حقوقی محتاج اجازه خاصی نیست. در صورتی که فعالیت شرکت بنا بر قانون، مورد قبول باشد شرکت می تواند با رعایت شرایط دیگر قانون تشکیل شود. بنابراین شرکت ها شخصیت حقوقی دارند اما به عنوان یک الزام قانونی باید به ثبت برسند. 

  • با ثبت شرکت نساجی دولت می تواند بر تشکیل شرکت های نساجی نظارت داشته باشد تا سوء استفاده ای صورت نگیرد و قوانین و مقررات مربوط به این حوزه به طور کامل رعایت شوند.
  • امکان حضور و شرکت در نمایشگاه های بین المللی و داخلی برای شرکت های نساجی فراهم می‌ شود. به این طریق می ‌توانند معاملات خود را گسترش دهند.
  • ثبت یک برند فارسی برای محصولات خود در اداره ثبت علائم تجاری را خواهند داشت. بنابراین امکان سوء استفاده از تولیدات آن ها به حداقل می رسد.
  • واگذاری زمین در شهرک های صنعتی برای راه اندازی شرکت با شرایط مناسب از مزایای ثبت شرکت نساجی است.
  • با فعالیت در قالب شرکت کلیه امور تجاری و غیرتجاری شرکت به صورت رسمی و قانونی انجام می‌ شود و اعتبار بیشتری پیدا می کند.
  • فعالیت تحت عنوان شرکت با توجه به امتیازات و حمایت‌ هایی که قانون از شرکت ها می کند مانند ثبت شرکت برای گرفتن وام، موجب اطمینان خاطر بیشتر به علت امنیت شغلی نسبت به فعالیت شخصی افراد می شود.
  • ثبت شرکت نساجی امکان حضور در مناقصات و مزایدات را برای شرکت ‌ها فراهم می ‌کند.
  • قراردادهای کاری و رسمی بین شرکا تنظیم می‌ شود. این موضوع موجب می ‌شود که بعدها هیچ کدام از شرکا نتوانند اظهار بی اطلاعی از مواردی مانند اسناد غیر رسمی از وجود شرکت نامه، اساسنامه و سایر تصمیماتی که به ثبت می‌ رسد را داشته باشند و یا به ایراداتی که درباره اسناد غیر رسمی آن ها ممکن است وارد شود استناد کنند.
  • ثبت شرکت نساجی از دیدگاه معامله کنندگان با شرکت دارای اهمیت بسیار زیادی است. به گونه ای که بسیاری از افراد از معامله کردن با افرادی که در قالب غیر شرکت فعالیت می کنند سر باز می ‌زنند؛ زیرا این افراد باید در خصوص سرمایه شرکت، میزان اختیار مدیران و قدرت توانایی شرکت اطلاعات کامل داشته باشند. موارد مهم هر شرکت در جراید کثیرالانتشار آگهی می‌ شود تا تمامی افراد از آن مطلع شوند. به علاوه هر شخص خارجی می تواند به پرونده که برای ثبت شرکت تشکیل شده است مراجعه نموده و از محتویات آن مطلع شود. بنابراین اعتبار معاملات بزرگ با شرکت های نساجی بیشتر از اعتبار معاملات با شخص می شود و این موضوع می تواند در گسترش معاملات شرکت و سودآوری نقش ویژه ای داشته باشد.

اکنون که با فواید ثبت شرکت نساجی آشنا شده ایم، وقت آن رسیده است که زمینه های فعالیت شرکت نساجی را مورد بررسی قرار داده و با آگاهی کامل مراحل و مدارک لازم جهت ثبت شرکت نساجی را مطالعه کنیم.

حیطه فعالیت شرکت نساجی

نساجی در واقع دانشی است که در زمینه های متعددی به فعالیت می پردازد. ثبت شرکت تعاونی خدماتی نساجی و سایر شرکت ها می توانند زمینه های فعالیت زیادی داشته باشند. برخی از این زمینه ها که در حیطه شرکت نساجی می توانند مورد تحقیق قرار بگیرند عبارت اند از:

  • بافتن پارچه با استفاده از نخ در حیطه فعالیت های شرکت نساجی قرار دارد.
  • از الیاف مصنوعی یا طبیعی و یا ترکیبی از آن ها نخ تولید می کنند.
  • با استفاده از نخ یا الیاف منسوجات بی بافت تولید می کنند.
  • عملیات های مربوط به رنگرزی پارچه در این شرکت ‌ها انجام می شود.
  • چاپ پارچه و تکمیل کالای نساجی توسط شرکت های نساجی انجام می شود.
  • این شرکت ‌ها می توانند منسوجات خاصی برای استفاده در صنایع مختلف تولید کنند.

چگونگی ثبت شرکت نساجی

اگر به فعالیت در زمینه نساجی علاقه مند هستید و یا به هر دلیلی می خواهید که در زمینه نساجی به فعالیت بپردازید ۲ راه حل دارید. اول آن است که شرکت نساجی خود را ثبت کنید و راه حل دوم آن است که به صورت محدود تر و بدون نیاز به ثبت شرکت فعالیت خود را آغاز کنید.

 توجه به آن که حیطه فعالیت شما چیست، ممکن است نیاز داشته باشید که شرکت نساجی خود را به ثبت برسانید. این کار به شما امکان می ‌دهد تا به موجب آن بتوانید قراردادهای مختلف بزرگ را ببندید. به عنوان مثال مجموعه های بزرگ و معتبر کم تر اتفاق می ‌افتد که با کسب و کارهایی که در جایی ثبت نشده اند و یا نام و نشانی ندارند همکاری داشته باشند.

نکته ‌ای که لازم است در خصوص شرکت های نساجی بدانید آن است که این شرکت ها یا به صورت شرکت هایی با مسئولیت محدود و یا به صورت شرکت های سهامی خاص راه اندازی و تأسیس می ‌شوند. هر کدام از این شرکت ‌ها دارای شرایط و مسئولیت های مخصوص به خود هستند و برای ثبت آن ها لازم است مدارک خاصی را ارائه نمود و مراحل مشخصی را پشت سر گذاشت.

 شرایط لازم برای ثبت شرکت های نساجی که دارای مسئولیت محدود هستند شامل موارد زیر است:

  • شرکت هایی که با مسئولیت محدود فعالیت می کنند تعداد شرکای آن ها باید حداقل دو نفر باشد.
  • مدیرعامل عامل شرکت موظف است تمامی سرمایه‌ ها را تحویل گرفته و اقراریه ها را دریافت کند.
  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است که باید پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نساجی

 

در انجام اقدامات لازم در ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود و سهامی خاص نیاز به ارائه مدارک خاصی است که باید به طور کامل فراهم شوند. مهم ‌ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت نساجی به تفکیک مسئولیت محدود یا سهامی خاص به شرح زیر هستند:

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نساجی با مسئولیت محدود

  1. دو برگ از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره که دارای امضاء بازرسین و سهامداران می باشد.
  2. دو جلد از اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء آن ها توسط تمامی سهامداران
  3. دو نسخه از صورت جلسه هیئت مدیره که توسط که مدیران منتخب مجمع امضاء شده اند.
  4. دو نسخه از شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء توسط تمامی سهامداران
  5. دو برگ از تقاضانامه شرکت و امضاء آن ها توسط شرکاء
  6. کپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده تمامی سهامداران
  7. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
  8. پرداخت هزینه از پیش تعیین شده به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای تعیین نام
  9. تکمیل نمودن فرم ثبت نام
  10. دریافت تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار
  11. معرفی نمایندگان
  12. ارائه تصویر روزنامه رسمی و آگهی تأسیس و ثبت شرکت نساجی
  13. اخذ مجوز در صورت نیاز با توجه به نظر کارشناس اداره ثبت شرکت ها

شرایط ثبت شرکت نساجی سهامی خاص

  1. حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
  2. حداقل سه نفر عضو به همراه دو نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا باشند.
  3. حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت نساجی به صورت نقدی پرداخت شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت نساجی سهامی خاص 

تکمیل فرم تعیین نام

  • پرداخت مبلغ تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیأت مدیره باید که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسید

  • دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران

  • دوبرگ صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد

  • دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام اظهارنامه آن توسط کلیه سهامداران

  • گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس در آن جا افتتاح شده است

  • دوجلد صورت ‌جلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.

  • معرفی نامه نمایندگان در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی، آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن

  • اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

  • تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیر دولتی بودن آن

مراحل ثبت شرکت نساجی

افرادی که قصد دارند شرکت نساجی خود را ثبت کنند باید مجوز های لازم را در این زمینه دریافت نمایند. برای ثبت شرکت نساجی لازم است که به اداره کل ثبت شرکت ها مراجعه نمود و مجوزهای لازم را دریافت نمود.

در ابتدا باید ثبت اینترنتی شرکت را انجام داد. بدین صورت ثبت نام در ثنا برای ثبت شرکت الزامی است. پس از تایید نهایی ثبت شرکت می توانید تایید نامه شرکت نساجی را دریافت کنید. سپس تمامی او را توسط اعضای هیئت مدیره و سهامداران امضا می‌شود و پس از آن تمامی مدارک به اداره ثبت شرکت ها به وسیله پست و درج بارکد پستی در سامانه اداره ثبت شرکت ها ارسال می گردد.

مدارک ارسال شده توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تکمیل بودن تایید می شوند و آگهی تأسیس صادر می شود. سپس وکیل شرکت یا نماینده قانونی می تواند به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نموده و پرونده ثبتی و آگهی تأسیس را که دارای شماره ثبت و شناسه ملی است دریافت می نماید و آن را در روزنامه رسمی به مدت ۱۵ الی ۲۰ روز کاری ثبت می کند.

ثبت شرکت نساجی در دو قالب سهامی خاص یا با مسئولیت محدود انجام می شود. تفاوت شرکت نساج سهامی خاص با شرکت نساجی با مسئولیت محدود در مزایای این دو مورد از شرکت های سهامی خاص می توانند به آسانی وام گرفته و از تسهیلات آن استفاده کنند و در مناقصه ها و مزایده ها شرکت کنند هر کدام از شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود شرایط خاصی دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

شرایط ثبت شرکت نساجی

  • داشتن حداقل ۳ عضو دارای سن قانونی (۱۸ سال تمام).
  • در ابتدای تأسیس حداقل ۳۵% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
  • در صورت وجود سرمایه غیرنقدی باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس شود.
  • داشتن حداقل ۳ سهامدار و دو بازرس.
  • عدم سوء پیشینه کیفری اعضای هیأت مدیره.
  • مؤسسین، مسئولیت تامین سرمایه شرکت را برعهده دارند و باید عهده دار مسئولیت تضامنی نسبت به اقدامات و اعمال برای تأسیس و ثبت شرکت باشند. تا زمان به ثبت رسیدن شرکت، نباید گواهینامه موقت سهم یا ورقه سهم صادر شود. در صورت تخلف، امضاکنندگان مسول جبران خسارات اشخاص ثالث هستند.
  • امضای اساسنامه شرکت توسط تمامی سهامداران.اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از ۳۵ % کل سهام باشد. این اظهارنامه باید توسط کلیه سهامداران امضا شود. همچنین تادیه و تقویم سرمایه غیرنقدی و تفکیک آن در اظهارنامه و ذکر سهام ممتاز در صورت وجود چنین سهامی.
  • انتخاب اولین مدیران و بازرسان شرکت با امضا تمامی سهامداران.
  • ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد.
  • قبول سمت مدیریت و بازرسی با رعایت قسمت اخیر ماده ۱۷٫
  • از آن جا که طرح، تصویب اساسنامه، انتخاب مدیران، بازرسان، تعیین روزنامه، تنظیم اظهارنامه و غیره باید توسط کلیه موسسین انجام شود، در شرکت های سهامی خاص کلیه تصمیمات در ابتدای تأسیس باید به اتفاق آرا اتخاذ شود.

    مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص «به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک» است.

سریع ترین روش برای ثبت شرکت

تا اینجای مقاله مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت نساجی را عنوان نمودیم و مراحل و مدارک لازم برای این امر را ارائه دادیم. ممکن است با دیدین مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت نساجی به دنبال سریع ترین روش برای ثبت شرکت باشید. در این زمان سوالی که ایجاد می شود این است که چگونه می توان ثبت شرکت نساجی را در سریع ترین زمان ممکن انجام داد؟ برای این کار می ‌توانید از موسسات ثبت شرکت کمک بگیرید.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران