ثبت شرکت: فرصتی برای گسترش کسب و کاردر بازارهای بین المللی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ثبت شرکت بین المللی می تواند فرصتی برای حضور در بازارهای بین المللی برای فروش کالا و خدمات ایجاد کند که این بازارها معمولا در ۵ قاره جهان قرار دارند. شرکت های موردنظر فرصتی برای صادرات کالا و خدمات فراهم می کنند که این موضوع هم برای کشور و هم صاحبان کسب و کار درآمدزایی ارزی بالایی دارد.

فعالان تجاری و کارآفرینان ایرانی با ثبت شرکت بین المللی قادر خواهند بود بازارهای هدف خود را در نقاط مختلف جهان گسترش دهند. بنابراین، این نوع شرکت ها برای آن ها بسیار حائز اهمیت است. چرا که رونق اقتصادی با ثبت شرکت از این طریق حاصل می شود.

مزایای ثبت شرکت های بین المللی

همانطور که می‌دانید امروزه اقتصاد جهان با به کارگیری رمزارزها، دنیای متاورس، کارآفرینی دیجیتالی و تجارت الکترونیک تحول زیادی به خود دیده است. به همین دلیل بیشتر کسب و کارهای خلاق و دانش بنیان به دنبال راهی برای فعالیت در خارج از مرزهای کشورمان هستند. چرا که از این طریق می‌ توانند به دنبال ارزش آفرینی و کسب سود حداکثری باشند.

ثبت شرکت در دوران دیجیتال به صورت شرکت بین المللی امکانی را فراهم می کند تا سرمایه داران بتوانند با دستیابی به بازارهای منطقه ای و فرا قاره ای به صادرات کالا و خدمات خود بپردازند. علاوه بر آن، انتقال فناوری به داخل کشور، فرآوری محصولات و صادرات مجدد به واسطه‌ی مشارکت با هلدینگ‌های بین المللی و شرکت های سرمایه گذاری بهتر انجام می شود. از سایر مزایای ثبت شرکت برای کسب و کارها از نوع شرکت بین المللی نیز می توان به حداکثرسازی سود و نرخ قابل بازگشت سرمایه اشاره کرد. بدین منظور ابتدا باید نسبت به استعلام شرکت های ثبت شده بین المللی بپردازند.

گذشته از آن، اعتبار یک برند و شرکت به واسطه‌ی ثبت شرکت بین المللی افزایش می یابد و بدین ترتیب می تواند به تبلیغات و بازاریابی گسترده در نقاط مختلف جهان بپردازد. همچنین با پیدا کردن سرمایه انسانی بهتر و بیشتر در بازارهای هدف خارجی آن ها را در راستای توسعه اهداف سازمانی به کار گیرد. مهتر از همه حل مشکل تحریم از مزایای ثبت شرکت بین المللی است که باید توجه ویژه به آن مبذول داشت. بنابراین در این مورد اهمیت ثبت شرکت در توسعه اقتصادی بسیار بالاست.

شرکت های بین المللی همچنین امکانی فراهم می آورند که بتوان از طریق آن به دریافت ویزای شنگن و ویزای کشورهایی پرداخت که ایرانیان و تجار ایرانی به سختی قادر به دریافت آن هستند. همچنین سرمایه داران با ثبت این شرکت‌ ها می توانند مجاز به افتتاح حساب بانکی بین المللی و اخذ اقامت دائم در کشور موردنظر شوند.

علاوه بر موارد بالا ثبت شرکت بین المللی می تواند دارای مزایای زیر باشد:

فعالیت در مناطق آزاد تجاری کشورهای مختلف جهان و بهره مندی از فرصت های معافیت مالیاتی و سود حداکثری

استفاده از مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده توسط کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی برای شرکت های بین المللی و افزایش حاشیه سود

دریافت سریع ویزای ایران یا کشورها‌ی مختلف توسط کارشناسان، کارکنان و مدیران شرکت بین المللی

خرید زمین و دفتر کار، تاسیس هلدینگ ها و خرید سهام در بازار بورس از طریق تشکل های حقوقی

البته باید توجه داشت که قبل از انجام اقدامات لازم برای ثبت شرکت بین المللی ابتدا باید مزایا و معایب ثبت شرکت در ایران را به طور کامل بررسی کنید. چرا که این امکان وجود دارد که ثبت شرکت در کشورمان سود بیشتری برای شما فراهم کند.‌ البته می توانید به ثبت شرکت خارجی در ایران نیز بپردازید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های بین المللی

برای ثبت شرکت های بین المللی ابتدا باید ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت را شناسایی و سپس مدارک مورد نیاز برای اینکار را آماده کرد. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی آمده است:

  • ارائه کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضا بدون در نظر گرفتن تعداد نفرات
  • ثبت برند و ارائه گواهی آن به منظور ثبت در پرونده
  • ارائه روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
  • تکمیل فرم مخصوص ثبت شرکت بین المللی
  • درخواست ثبت شرکت در خارج از کشور روی سربرگ شرکت با امضای مدیرانی با صاحب امضای مجاز 

پنج کشور برتر برای تجارت جهانی

تاکنون در راستای تجارت جهانی ۵ کشور به عنوان کشورهای برتر انتخاب شده اند که لیست آن ها به شرح زیر است:

کشور سوئد با بیش از ۹.۹ میلیون جمعیت و رشد تولید ناخالص ملی در حدود ۴.۲ درصد

نیوزیلند با ۴.۵ میلیون جمعیت و رشد تولید ناخالص سه درصدی

هنگ کنگ با ۷.۲ میلیون جمعیت و رشد تولید ناخالص ۲.۴ درصدی

ایرلند با ۵ میلیون جمعیت و رشد تولید ناخالص ۲۶.۳ درصدی

انگلیس با ۶۴.۴ میلیون جمعیت و رشد تولید ناخالص ۲.۲ درصدی.

تعریف بازاریابی بین المللی

در عصر حاضر هرگونه عملیات تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک کشور به مشتریان سایر کشورها برای کسب سود را بازاریابی بین المللی می نامند. این نوع بازاریابی همچنین به عملیات تولید و فروش کالا و خدمات در بیش از یک کشور گفته می شود. برای مثال شرکت فورود که در آمریکا قرار دارد، خودروهای تولیدی آلمان را به سایر کشورها صادر می کند. به همین دلیل اینگونه صادرات گاهی عناوینی از قبیل بازاریابی بین المللی و بازاریابی چند ملیتی به خود می گیرد. جالب توجه است که مفهوم، مراحل و اصول بازاریابی دارای استانداردهای قابل اجرا در تمامی بازارها و کشورهاست. بنابراین این حوزه فعالیت است که میان بازاریابی بین الملل و بازاریابی داخلی تمایز ایجاد می کند.

روش های مرسوم تجارت بین الملل در جهان

به طور کلی، ۶ روش تجارت بین الملل در جهان شناخته شده اند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

معاملات تهاتری

 تبادل ساده‌ی کالا بدون مبادله وجوه مربوط به آن معاملات تهاتری نامیده می شود. باید توجه داشت که ارزش گذاری کالا و خدمات در این معامله باید بر اساس ارزش های کشور مقصد در نظر گرفته شود.

معاملات جبرانی

در این نوع معاملات ارزش واردات از یک کشور خارجی معادل صادرات به همان کشور یا بالعکس است. هدف افراد از انجام معامله نیز جلوگیری از بدهکار شدن کشورها در مقابل یکدیگر می باشد.

معاملات جبرانی تام

در معاملات جبرانی تام همانند معاملات تهاتری مبادله کالا به کالا بدون انتقال پول انجام می شود.

معاملات جبرانی غیر تام

در این روش صادرکننده همانند معاملات جبرانی تام بخشی از وجه کالا را به صورت نقدی و مابقی آن را به صورت مبادله کالا به کالا انجام می دهد.

خرید متقابل

در روش خرید متقابل به صورت همزمان به صادرات یک نوع کالا و واردات کالایی دیگر می پردازند. دریافت وجه کالاهای صادراتی نیز خلاف معاملات جبرانی به صورت حواله انجام می شود. بدین ترتیب کشور مقصد زمان کافی برای عمل کردن به تعهدات متقابل خود را دارد که پرداخت وجه به صورت نقد است. با این وجود، اگر او امکان عمل به تعهد را نداشته باشد، باید جریمه پرداخت کند.

معاملات خرید مجدد

ماهیت این معاملات شباهتی به معاملات کالاهای تجاری ندارد و معمولا به صورت معاملات ارزی انجام می شود. بدین ترتیب، معاملات ارزی در آن باعث فراهم کردن تسهیلات مالی جهت مبادلات بین المللی کالاهای تجاری می گردد. 

ویژگی های مدیران کسب و کارهای بین المللی

هر مدیری برای اینکه صلاحیت انجام معاملات بین المللی را داشته باشد، باید دارای ویژگی های زیر باشد:

تسلط به زبان های زنده دنیا

یک مدیر برای انجام معاملات بین المللی خود باید زبان کشور مقصد را به طور کامل یاد بگیرد و به آن تسلط پیدا کند. چرا که انجام مذاکرات و بستن قرارداد با ایجاد حس اعتماد و راحتی برای مشتری فقط از این طریق میسر می شود.

برخورداری از دانش و مهارت کافی

اشخاصی که به عنوان مدیر یک شرکت انتخاب می شوند باید سابقه و تجربه کافی برای فعالیت در یک زمینه خاص را داشته باشند. در این رابطه داشتن دانش و مهارت کافی نیز الزامی است. چرا که این شخص باید در مقابل تجار خارجی رقابت کند که این تاجران بسیار در امر تجارت ماهر هستند.

آشنا به بازار محصول و خدمات خارجی

بدون شک شناخت کامل بازارهای رقیب و مشتری باعث موفقیت در کسب و کارهای بین المللی می شود. در این رابطه مدیر و تیم مدیران باید بتوانند نیاز مشتری را شناسایی کرده و خدمات قابل ارائه به آن ها را نیز بشناسند.

نکات مورد توجه قبل از ورود به بازارهای بین المللی

بدون شک ورود به بازارهای بین المللی نیاز به رعایت یکسری نکات دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

توجه به موانع تجاری

با توجه به تاثیری که موانع تجاری بر روی توسعه اقتصاد می گذارند و هنوز در برخی کشورها این موانع وجود دارند، بررسی آن ها الزامی است. چین یکی از کشورهایی است که معمولا تحت تاثیر موانع تجاری قرار دارد و بخش های تحت تاثیر آن به شرح زیر هستند:

  • آهن، مواد شیمیایی، فولاد، پوشاک و منسوجات.

در مقابل از جمله مناطق آزاد تجاری که می توان بدون برخورد با مانعی در آن ها به تجارت پرداخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفتا یا قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی
  • ساختار یا منطقه آزاد تجاری جنوب آسیا
  • اتحادیه اروپا
  • انجمن تجارت آزاد اروپا
  • شراکت غرب جدید
  • بازار مشترک شورای همکاری خلیج فارس

شناسایی عادت های اصلی بازار بین المللی

بررسی عادات و فاصله فرهنگی کشور مقصد برای تجارت بین المللی در آن امری بسیار ضروری است. باید توجه داشت که هیچ کاری به جز تجارت برای بررسی فرهنگ یک کشور نمی تواند تاثیرگذار باشد. در این مورد بهتر است بدانید که تفاوت های موجود در شیوه های کسب و کار سراسر جهان با وجود نگرش های فرهنگی درباره کار، ارتباطات، اعتماد، اطمینان، زمان و مکان ایجاد می شوند.

از طرفی به دلیل اینکه تجارت یک فعالیت مشترک تلقی می شود، نمی توان از نقش ارتباط در آن غافل شد. در این مورد ارتباطات با زمینه بالا و ارتباطات با زمینه پایین به عنوان مفیدترین مفهوم جهت درک تفاوت های فرهنگی شناخته می شوند.

بررسی واکنش کارکنان

زمانی که خبر صادرات محصول به کشورهای دیگر در میان کارکنان مطرح می شود، شما باید واکنش آن ها را زیر نظربگیرید. چرا که این کارکنان و به خصوص کارکنان نیروی فروش محصولات شما را به خوبی می شناسند. بنابراین هنگام تصمیم گیری برای گسترش کسب و کار در بازارهای بین المللی نظر آن ها را جویا شوید.

بهترین کار در این مورد دریافت بازخورد ۳۶۰ از کارکنان شامل مدیر مجموعه، همکاران، زیردستان و مشتریان است. بازخورد ۳۶۰ درجه نیز نوعی سازو کار برای بررسی و دریافت بازخورد از زوایای مختلف را می گویند.

بررسی بازارهای نفر به نفر

به هنگام گسترش کسب و کار به بازارهای بین المللی اولین نکته تطبیق محصول با نیازهای خاص مشتریان است. در این مورد شرکت هایی که محصولات منحصر به فرد یا گرانی عرضه می کنند، ابتدا بازاریابی خود را به صورت نفر به نفر و یک به یک انجام می دهند. این نوع بازاریابی به جهت تطبیق محصولات و برنامه بازاریابی شرکت با درجه بالایی از شخصی سازی و اختصاصی کردن آخرین شکل از بازاریابی هدفمند به شمار می رود. استارباکس یا بزرگ ترین کافی شاپ زنجیره ای در جهان را می توان نمونه ای از این شرکت ها به حساب آورد.

انواع بازاریابی بین المللی

کسب و کارهای بین المللی معمولا آغاز فعالیت فروش محصولات و خدمات خود را در یک کشور جدید به واسطه‌ی صادرات یا صدور مجوز انجام می دهند. البته، به جز این روش ها انواع بازاریابی بین المللی نیز شامل فرانشیز، سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری مستقیم خارجی وجود دارند که شرح آنها در ادامه آمده است:

صادرات

حمل مستقیم کالا به کشورهای خارجی را صادر می گویند. تولیدکنندگان معمولا به هنگام گسترش کسب و کار ابتدا از صادرات به عنوان یک روش بازاریابی استفاده می کنند. چرا که ریسک این روش نسب به سایر روش های بازاریابی بسیار کمتر است.

صدور مجوز

به طور معمول شرکت های معروف به واسطه گرفتن مجوز به شرکت های خارجی این حق را می دهند که از مالکیت معنوی آن ها استفاده کنند. دریافت مجوز نیز تنها برای دوره ای خاص است و مجوزدهنگان در قبال دادن مجوز امتیاز دریافت می کنند.

فرانشیز

به طور کلی فرانشیز را می توان مانند صدور مجوز به عنوان یک شرکت مادر در نظر گرفت که انجام تجارت به نام خود را برای شرکت های خارجی بلامانع اعلام می کند. البته، شرکت های فرانشیز خلاف صدور مجوز باید دستورالعمل های سخت گیرانه ای را به هنگام راه اندازی کسب و کار اعمال کنند. امروزه شاهد رواج شرکت های فرانشیز را در میان شرکت های خدماتی نظیر هتل ها، خدمات اجاره ای و رستوران ها هستیم.

سرمایه گذاری مشترک

در این نوع از بازاریابی بین المللی تلاش های دو کسب و کار از کشورهای مختلف را در جهت دستیابی به اهداف مشترک مورد بررسی قرار می دهیم.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

معمولا شرکت ها برای تولید محصولات در خارج از کشور دارایی ثابت خود را در بانک های کشورهای مقصد قرار می دهند. در این نوع سرمایه گذاری خلاف سرمایه گذاری مشترک مالکیت کامل شرکت فرعی بر عهده شرکت خارجی قرار دارد. بدین ترتیب او می تواند در فرایند تصمیم گیری تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

بررسی اهداف بازاریابی خارجی

به طور کلی این نوع بازاریابی اهداف زیر را دنبال می کند:

تقویت تجارت آزاد در سطح جهانی و تلاش برای گردهم آوری تمامی کشورها به منظور تجارت

افزایش جهانی شدن با ادغام اقتصاد کشورهای مختلف

دستیابی به صلح جهانی از طریق ایجاد روابط تجاری بین الملل مختلف

ترویج تبادلات اجتماعی و فرهنگی میان ملت ها

از بین بردن شکاف میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به بازارهای بین الملل

تضمین مدیریت پایدار منابع در سطح جهانی

پیشبرد صادرات و واردات کالا در سطح جهانی و توزیع سود بین تمامی کشورهای شرکت کننده 

ثبت برند بین المللی

شرکت های مختلف پس از کسب شهرت و اعتبار در کسب و کار خود معمولا به برندسازی کالا و خدمات خود می پردازند. شرکت های بین المللی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید به ثبت برند بین المللی و جهانی بپردازند. از نکات مهم ثبت بین المللی علامت تجاری می توان به رها سازی از محدودیت های مرزی و دسترسی به بازار بزرگتر را نام‌برد. مهمتر از آن برندسازی امکانی فراهم می کند که شرکت بین المللی به دفاع و صیانت از حقوق خود در برابر سایر کشورها بپردازد.

گذشته از آن، برندسازی شامل مزایای بی شماری است که استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا با برخورداری از آن ها می توانند به سود کلان برسند. همچنین استارتاپ هایی که هنوز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نکرده اند، با ثبت برند جهانی می توانند علاوه بر دریافت ویزا به جذب سرمایه از کشورهای حامی نیز بپردازند. برخی از این کشورها عبارتند از: کانادا، آمریکا، دانمارک، سوئیس و...

مراحل ثبت برند بین المللی

به منظور ثبت برند بین المللی باید ضمن آماده سازی تقاضانامه ثبت برند بین المللی مراحل مختلفی طی شود که برخی از آن ها به شرح زیر است:

  • دریافت کارت بازرگانی به عنوان اولین قدم
  • مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان جهانی مالکیت معنوی وایپیو و پر کردن مشخصات لازم و ارائه درخواست کتبی
  • بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه
  • پرداخت آنلاین هزینه های مربوط به چاپ آگهی و مواردی از این دست
  • دریافت تاییدیه از کارشناسان
  • ثبت برند و لوگو به صورت بین المللی پس از تایید کارشناس در کمتر از دو هفته 

برای ثبت شرکت بین المللی به کجا مراجعه کنیم؟

با توجه به حساسیت بالای مراحل ثبت شرکت بین المللی بهترین کار سپردن امور ثبت به مجموعه های مختلف نظیر مجموعه ثبت شرکت فکر برتر است. این مجموعه کارشناسان با تجربه ای دارد که دارای سابقه ای طولانی در زمینه ثبت انواع شرکت ها نظیر شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت های سهامی، ثبت شرکتهای فریلنسری و... هستند. این کارشناسان معمولا به انجا‌م مشاوره ثبت شرکت به صورت آنلاین نیز می پردازند. 

شما می توانید با اعتماد کامل به کارشناسان مجموعه برای سپردن امور مربوط به ثبت شرکت بین المللی با شماره های درج شده در وبسایت مخصوص ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل کنید. بدین ترتیب از مزایای سریعترین روش ثبت شرکت نیز برخوردار خواهید شد و از هزینه های ثبت شرکت بین المللی آگاهی پیدا می کنید. 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران