راهکارها و چالش‌های ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های رباتیک و هوش مصنوعی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

هوش مصنوعی شاخه ‌ای گسترده از علوم کامپیوتر است که ماشین‌ های هوشمندی می‌ سازد که از رفتارهای انسانی تقلید می‌ کنند. در واقع، این ماشین‌ ها تصمیماتی می ‌گیرند که معمولاً نیازمند سطحی از تجربه‌ انسانی است و به انسان‌ ها کمک می‌ کند تا مشکلات احتمالی را پیش‌ بینی کنند و بر آن‌ها فائق آیند. از آنجایی که هوش مصنوعی به یک نیروی رو به رشد در تجارت تبدیل شده است، شرکت‌‌ های هوش مصنوعی برتر امروزی رهبر این فناوری در حال ظهور هستند.

شرکت‌‌ های هوش مصنوعی از فناوری‌ های بی ‌شماری استفاده می‌ کنند تا انتظارات را در خانه، محل کار و جامعه بزرگ ‌تر برآورده کنند. یادگیری ماشینی در این حوزه پیشرو است و نمونه ‌های شرکت‌ هوش مصنوعی پیشرو امروزی در حال گسترش دامنه فناوری خود از طریق یادگیری ماشینی و دیگر دسته‌ بندی‌ های فناوری هستند.

هوش مصنوعی با خودکارسازی رویه‌ ها و عملیاتی که قبلاً به مداخله انسان نیاز داشت، کارایی و بهره ‌وری کسب ‌و کار را افزایش می ‌دهد. هوش مصنوعی همچنین می‌ تواند داده‌ ها را در سطحی درک کند که هیچ انسانی تاکنون قادر به درک آن نبوده است. این مهارت پتانسیل ارائۀ مزایای تجاری قابل توجهی را دارد.

در کشور ما نیز شرکت‌ های زیادی وارد این حوزه شده و با پذیرش ریسک حضور در این زمینه، تلاش دارند تا به هوشمند ‌سازی کسب‌ و ‌کارهای داخلی کمک کنند. با توجه به گستردگی حوزه‌ های مختلف در زمینه‌ های هوش مصنوعی و پتانسیل بالای موجود در داخل، آینده بسیار روشنی پیش ‌رو است. با توجه به اهمیت ثبت شرکت در توسعه اقتصادی کشور پیشنهاد می‌شود اگر درصدد ثبت شرکت در زمینه رباتیک یا هوش مصنوعی هستید با مشاورین مجموعه ثبت شرکت فکر برتر در تماس باشید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی نمایند.

کاربرد هوش مصنوعی در کسب و کارها

کاربردهای هوش مصنوعی در حال افزایش است و هم اکنون شرکت های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. هوش مصنوعی، زمینه  مناسبی برای سرمایه گذاری است، بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی در هوش مصنوعی کرده اند. البته شرکت های بسیاری هم وجود دارند که به ارزش هوش مصنوعی پی برده اند و به این سمت پیش رفته اند و  از مزایایی یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و دیگر فناوری های هوش مصنوعی بهره مند هستند. در این قسمت به بررسی کاربرد هوش مصنوعی در کسب و کار و تغییرات احتمالی آینده کسب و کار به منظور آشنایی بیشتر برای ثبت شرکت دانش بنیان در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی می ‌پردازیم.

افزایش فروش با استفاده از ایمیل مارکتینگ

طبق تحقیقات عملی انجام شده ارسال ایمیل های اختصاصی و همچنین ارسال پیام آنلاین که توسط هوش مصنوعی انجام می گردد، باعث شده در بعضی از کسب و کارهای آنلاین %65 مشتریان بالقوه سایت، خرید داشته باشند.

 پشتیبانی از مشتریان با استفاد از هوش مصنوعی

این روزها کسب و کارها  به شدت به دنبال جلب رضایت مشتریان خود با ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی فروش هستند. آنها این امر را از طرق مختلف از جمله بهبود فرهنگ سازمانی، افزایش خدمات مشتریان و باشگاه مشتریان انجام می دهند. بررسی های عملی نشان می دهد که خدمات مشتریان باعث افزایش تکرار خرید مشتریان می گردد. اما برای تکرار فرایندهای کسب و کار در مقیاس بزرگتر چالش های زیادی وجود دارد که با کمک هوش مصنوعی می توان به آن فائق آمد.

بهبود بینش ‌ها

هوش مصنوعی می ‌تواند به کسب ‌و ‌کارها کمک کند تا با تجزیه و تحلیل داده ‌ها و رفتار مشتریان، درک بهتری از آنان به دست آورند. این بینش بهبود یافته امکان طراحی و اجرای استراتژی‌ های بازاریابی شخصی‌‌ سازی شده ‌تر و مؤثرتر را فراهم می ‌کند.

در واقع هوش مصنوعی از طریق ارائه بینش‌ های جامع و در زمان واقعی، به کسب‌ و ‌کارها قدرت می ‌دهد تا از داده ‌ها برای تصمیم‌ گیری آگاهانه، شناسایی زمینه‌ های بهبود و حتی پیش ‌بینی فرصت‌ های رشد جدید استفاده کنند. هم‌ چنین با فراهم کردن امکان پیش‌بینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان به صورت مؤثرتر، هوش مصنوعی در مدیریت کسب ‌و کار و خدمات مشتریان به رضایت و وفاداری بیشتر مشتری منجر می‌ شود.

واقعیت مجازی و افزوده

همانطور که بسیاری معتقدند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فقط برای بازی نیست. این فناوری های مجازی می توانند به شرکت های معماری و مبلمان کمک کنند. این فناوری‌ ها به این شرکت ‌ها اجازه می ‌دهند تا به مشتریان نشان دهند که یک تکه مبلمان در اتاق نشیمن یا زیرساخت‌ های سه بعدی آنها چگونه به نظر می‌ رسد.

صنایع آرایشی و زیبایی نیز می توانند از آن استفاده کنند. این شرکت ها می توانند نشان دهند که چگونه این فناوری یک محصول را سفارشی می کند. به عنوان مثال، استفاده از نرم ‌افزار طراحی لوگو می‌ تواند نقش مهمی در سفارشی‌ سازی محصولات ایفا کند و به شرکت ‌ها اجازه می ‌دهد تا پتانسیل این فناوری را به مشتریان خود به شیوه ‌ای جذاب به نمایش بگذارند.

هوش مصنوعی در فروش و بازاریابی

هوش مصنوعی طی فرآیندهای سیستم سازی شده می تواند تا 50% فروش شرکت ها را افزایش دهد. این فناوری می تواند بر اساس الگوهای رفتاری و الگوریتم های یادگیری رفتار مشتریان نیازهای آینده آنها را پیش بینی کند. پیش بینی کردن فرآیند پیچیده ای دارد. اما با استفاده از هوش مصنوعی می توان پارامترهای زیادی را کنار هم قرار داد و آنالیز درست تری نسبت به پیش بینی نیازهای مشتریان به دست آورد.

هوش مصنوعی می تواند منجر به افزایش تعداد سر نخ های فروش و توانایی اولویت بندی آنها شود. با این اولویت بندی و یا تحلیل اطلاعات وارده مشتری و بررسی اطلاعات شبکه های اجتماعی توسط هوش مصنوعی، فروشندگان می توانند بر اساس نیاز مشتریان راهکارهایی را ارائه کنند که باعث افزایش رضایت مشتریان شود.

مدیریت منابع انسانی با هوش مصنوعی

متخصصان منابع انسانی با محیطی کاملا متفاوت نسبت به قبل از همه گیری کرونا مواجه هستند. زیرا نیروی کار ترکیبی از راه دور همچنان در حال گسترش است و افراد زیادی درخواست دورکاری دارند، برای حفظ مزیت رقابتی به پلتفرم ها و فناوری های جدید نیاز است. هوش مصنوعی در مرکز این مزیت های کلیدی قرار دارد.

بسیاری از کسب و کار ها و شرکت ها برای کمک به فرایند استخدام روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند. با استفاده از هوش مصنوعی، مدیران منابع انسانی می توانند تجربیات و علایق کاری فرد متقاضی را تجزیه و تحلیل کنند و او را در بهترین نقش قرار دهند. همچنین این فرآیند می تواند منجر به طراحی مشاغل جدید در سازمان براساس شخصیت منابع انسانی شود.

برای کمک به پایداری کسب و کار شما، هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل روابط رسمی و غیررسمی در سازمان و تجارت، به توسعه استراتژی های تجاری کمک می کند و باعث افزایش تبادل اطلاعات می گردد.

چالش ‌های استفاده از هوش مصنوعی در حوزه کسب وکار

پیاده ‌سازی حتی ساده ‌ترین برنامه ‌های هوش مصنوعی می ‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد و شرکت ‌ها را ملزم به کسب مهارت‌ های هوش مصنوعی مناسب می ‌کند. وارد کردن هر نوع هوش مصنوعی به گردش کار مستلزم ادغام دقیق وظایف انسان و ماشین است؛ به طوری که هوش مصنوعی باعث افزایش مهارت ‌های افراد ‌شود.

در نهایت، شرکت‌ ها باید منافع مشتریان را در ذهن داشته باشند. هرچه برنامه‌ های هوش مصنوعی هوشمندتر و یکپارچه ‌تر باشند، نگرانی مشتریان درباره حفظ حریم خصوصی، امنیت و مالکیت داده ‌ها بیشتر می ‌شود. ممکن است مشتریان درباره برنامه‌ هایی که داده ‌های مکان را بدون اطلاع آنها ضبط و به اشتراک می‌ گذارند یا بلندگوهای هوشمندی که ممکن است در حال شنود آنها باشد، تردید کنند. به طور کلی، مصرف‌ کنندگان تمایل مبادله برخی از داده ‌های شخصی و حریم خصوصی را در ازای ارزشی که برنامه ‌های نوآورانه می ‌توانند ارائه دهند، نشان داده‌ اند. به نظر می‌ رسد نگرانی‌ ها درباره برنامه‌ های هوش مصنوعی مانند الکسا با درک مزایای آنها کم شده است. بنابراین کلید موفقیت برای بازاریابان همان طور که هوش و دسترسی به هوش مصنوعی خود را گسترش می‌ دهند، اطمینان از شفافیت در کنترل ‌های حریم خصوصی و امنیت آن است.

برای تضمین پشتیبانی و حفظ اعتماد مشتریان، مدیران ارشد بازاریابی باید هیات‌هایی برای ایجاد اصول اخلاقی و حفظ حریم خصوصی متشکل از کارشناسان بازاریابی و حقوقی را برای بررسی پروژه‌های هوش مصنوعی، به ‌ویژه مواردی که شامل داده‌ های مشتری یا الگوریتم‌ هایی هستند که ممکن است مستعد سوگیری باشند، ایجاد کند.

درحالی که بازاریابی هوش مصنوعی جای پیشرفت دارد، ما از مدیران ارشد بازاریابی می‌خواهیم که درباره قابلیت‌ های فعلی خود واقع ‌بین باشند. با وجود تبلیغات زیاد، هوش مصنوعی هنوز می‌ تواند وظایف محدودی را انجام دهد، نه اینکه کل عملکرد یا فرآیند بازاریابی را اجرا کند. با این‌ وجود، در حال حاضر مزایای قابل ‌توجهی برای بازاریابان ارائه می ‌دهد و در واقع در برخی از فعالیت ‌های بازاریابی ضروری است و قابلیت ‌های آن به سرعت در حال رشد است. ما معتقدیم که هوش مصنوعی درنهایت بازاریابی را متحول می ‌کند، اما این سفری است که ده‌ ها سال به طول می ‌انجامد. عملکرد بازاریابی و سازمان‌ هایی که از آن پشتیبانی می ‌کنند، به‌ ویژه فناوری اطلاعات، باید به ایجاد قابلیت‌ های هوش مصنوعی و رسیدگی به خطرات احتمالی توجه طولانی‌ مدت داشته باشند.

حداقل سرمایه ثبت شرکت در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک یکی دیگر از چالش ‌های صاحبین کسب و کارهاست. به این منظور استفاده از کارشناسانی که در حوزه ثبت شرکت سریع و ارزان تخصص دارند می تواند راه گشا باشد. مشاورین مجموعه ثبت شرکت فکر برتر همواره در تلاشند تا با ارائه خدمات در حوزه ثبت شرکت شما را در این زمینه یاری رسانند.

شرکت‌ های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان، یکی از شرکت هایی هستند که در قالب یکی از انواع شرکت های تجاری، تاسیس و تشکیل می شوند و احکام و ضوابط مربوط به تشکیل و تاسیس این قبیل شرکت ها، در قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات بیان شده است. به طور کلی، شرکت های دانش بنیان به نوعی از شرکت ها گفته می شود که در راستای پیوند میان علم و ثروت، تاسیس شده و سبب رشد و گسترش دانش و در نتیجه، ایجاد ارزش افزوده فراوان ناشی از آن خواهند شد.

نحوه ثبت شرکت دانش بنیان

مرحله اول) ثبت شرکت

در اولین گام از مراحل ثبت شرکت دانش بنیان شما بایستی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یک شرکت یا موسسه را به ثبت برسانید. پس از ثبت شرکت شما می توانید آن را به شرکت دانش بنیان تبدیل کنید. از جمله شرکت هایی که می توان برای این کار انتخاب کرد شرکت با مسئولیت محدود است. اما محدودیتی در این انتخاب ندارید و می توانید بسته به نیاز خود شرکت سهامی خاص و یا موسسه غیر تجاری را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که در موضوع فعالیت شرکتی که ثبت می نمایید تولید و مهندسی باید قید شود.

مرحله دوم ) ایده پردازی و نوآوری

در گام بعدی ثبت شرکت دانش بنیان نیاز به ایده و نوآوری با ارزش افزوده بالاست. در واقع اساس و پایه یک شرکت دانش بنیان تلفیق علم و دانش با اقتصاد است. از این رو در گام اول بحث شکل گیری یک شخصیت تجاری رخ داده است. در قدم بعدی پردازش به ایده و ابداعاتی است که بتواند شاخص های کار گروه ارزیابی دانش بنیان را کسب کند. قانون حمایت از موسسات و شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی ابداعات و اختراعات صرفا محصولات و خدماتی را تحت پوشش خود قرار می دهد که با ارزش افزوده بالا باشد.

مرحله سوم ) تجاری سازی ایده و اختراع

یکی از مهمترین اقدامات در راستای دانش بنیان شدن شرکت، مبحث تجاری سازی است. در واقع گام اصلی یک شرکت دانش بنیان هم افزایی علم و ثروت است. برای بیان ساده این موضوع بهتر است به این نکته اشاره کنیم که یک ایده ی عالی در صورت عدم بازاریابی درست و موفق محکوم به شکست خواهد بود. در این مرحله از ثبت شرکت دانش بنیان نیاز به تهیه طرح امکان سنجی تبدیل ایده و اختراع به یک محصول تجاری را داریم. همچنین در این راستا بایستی مجوزهای لازم را از دستگاه ها و سازمان های ذیربط دریافت کنیم. یک مکان نیز برای تجاری سازی ابداع و اختراع خود نیاز خواهیم داشت که در این مورد از تسهیلات و امکانات دولتی نیز استفاده کنیم. و در نهایت تهیه یک طرح جامع جهت بازاریابی و فروش محصول تجاری سازی شده از اقدامات این مرحله می باشد.

با ثبت شرکت دانش بنیان می توانید از مزایای بسیاری مانند معافیت های مالیاتی و… استفاده نمایید.

سامانه ثبت شرکت دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان، مانند سایر شرکت های تجاری مشمول قانون تجار، نیازمند ثبت در مرجع ثبت شرکت ها هستند. به همین منظور برای ثبت شرکت های دانش بنیان ابتدا می بایست از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها  درخواست ثبت و تاسیس شرکت را نموده و پس از آن  در صورت دارا بودن شرایط شرکت دانش بنیان می توان اقدام به انجام مراحل لازم نموده تا آن شرکت، دانش بنیان تلقی شده و از مزایای مربوطه بهره مند شود .

اما در خصوص اینکه برای ثبت شرکت دانش بنیان ، باید به چه سامانه ای مراجعه نمود، باید گفت که درخواست ثبت شرکت آنلاین، ابتدا از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir انجام می شود و پس از اینکه شرکت مورد نظر در قالب یکی از انواع شرکت های تجاری  ثبت گردیدمی بایست برای دانش بنیان نمودن آن اقدام کرد .

دانش بنیان نمودن شرکت ثبت شده نیز از طریق ثبت نام شرکت در سامانه مرکز شرکت های دانش بنیان به نشانی daneshbonyan.isti.ir انجام می گیرد که پس از ثبت درخواست و ارائه مدارک لازم می توان از مزایای ثبت این قبیل شرکت ها بهره مند شد.

سامانه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان

شرکت ها و موسسات متقاضی که از طریق سامانه دانش بنیان ثبت نام کرده و در نهایت موفق به دریافت تأییدیه دانش بنیان شوند، به فهرستی که در آدرس اینترنتی pub.daneshbonyan.ir فراهم شده است افزوده می شوند. این آدرس اینترنتی که زیرمجموعه ای از سایت daneshbonyan.ir به حساب می آید، میزبان یک فهرست آنلاین و به روز از شرکت هایی است که در حال حاضر جزو شرکت های دانش بنیان به حساب می آیند.

در صورتی که نام شرکت یا شناسه ملی آن در اختیار شما باشد، می توانید از قابلیت جستجوی این سامانه برای استعلام در ثبت انواع شرکت دانش بنیان استفاده کنید.

مجموعه حقوقی فکر برتر

در این مقاله به چالش‌های ثبت شرکت در زمینه هوش مصنوعی و ثبت شرکت‌های  دانش بنیان پرداخته شد. در صورتی که با مزایا و معایب ثبت شرکت در ایران آشنایی کافی ندارید می‌ توانید از همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر کمک بگیرید. مشاورین ما تمام اطلاعات لازم درباره هزینه ثبت شرکت، سریع ترین روش ثبت شرکت و تغییرات و انحلال انواع شرکت ها را در اختیار شما قرار خواهند داد. 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران