نام و نشان تجاری، قرن ها است که به عنوان روشی برای تمایز کالاها از یک تولیدکننده نسبت به سایر تولیدکنندگان به کار گرفته می شود. بطوریکه افزایش قدرت نام تجاری جهت متمایز ساختن، به طور تاثیر گذاری می تواند مزایای قابل توجهی نظیر افزایش قصد خرید، هزینه ها ی کمتر، افزایش فروش، اولویت بندی در قیمت محصولات و خدمات و همچنین وفاداری مشتری را ایجاد کند. فرامکین و کیم در مقاله ای در سال ۲۰۰۱ اثبات نمودند که آن سازمان هایی که بیشتر روی برندهایشان سرمایه گذاری می نمایند، درآمدشان افزایش می یابد.

نام و نشان تجاری علاوه براین که در محصولات ملموس مورد استفاده قرار می گیرد، در محصولات نا ملموس یا خدمات نیز مطرح می باشد. به عنوان مثال در خدمات رسانی بیمارستان و سازمان های فرهنگی و هنری جهت جذب گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد.در واقع سازمان هایی که روی نام و نشان تجاری سرمایه گذاری بیشتری دارند، سودآوری آنها نیز افزایش می یابد.

در ایجاد نام و نشان تجاری باید از استراتژی های موفقی استفاده نمود. چرا که علامت تجاری به مسئله ای اساسی در خط مشی کالا تبدیل شده است و از طرفی، در بلندمدت تولید کالا با یک علامت تجاری، به سرمایه گذاری قابل توجهی، مخصوصاً در زمینه ی تبلیغات پیشبردی و بسته بندی نیاز دارد.

نام و نشان تجاری یک تعهد ایجاد شده بوسیله ی یک شرکت است تا بوسیله ی آن از مشتریان حمایت کند. نام تجاری نشان کیفیت و وعده به خریدار می باشد؛ مانند طرح های خاص که  مصرف کنندگان را به خرید خدمات و محصولات نام و نشان تجاری دار تشویق می نمایند. بسیاری از برنامه ریزان و سازمان دهندگان امروزه واقفند که نام و نشان تجاری می تواند بازده سرمایه گذاریشان را بهبود بخشد.

کیلر در مقاله ای در سال ۱۹۹۳ ارزش ویژه ی نام و نشان تجاری را به صورت  اثر تفاضلی دانش نام و نشان تجاری بر واکنش مصرف کنندگان به بازاریابی نام ونشان تجاری" مفهوم سازی نمود و پیشنهاد کرد که دانش نام و نشان تجاری دربرگیرنده ی آگاهی نام و نشان تجاری، توسعه های نام و نشان تجاری، درک احساسات مصرف کننده، ترجیحات، رفتارها و گزینه هایی از نام و نشان تجاری در زمینه ی گسترده تر آمیخته بازاریابی و در راه" اثر تفاضلی دانش نام و نشان تجاری" می باشد.

از عوامل مهم تغییرات جهانی که باعث شدند امروزه نام و نشان تجاری اهمیت پیدا کنند به موارد زیر می توان اشاره کرد:

 *   فروپاشی مرزهای بازار
*   جهانی کردن و گسترش علایم تجاری جهانی
 *   افزایش بخشهای بازار
*   ایجاد تنوع و چرخه های حیات کوتاه تر
   *جذب بیشتر مشتری
*   تجارت دیجیتالی
*    عدم ثبات اقتصادی و ناپایداری بازار

ارزیابی مشتری از نام و نشان تجاری شامل چهار بُعد  آگاهی، تصور (از نام و نشان تجاری)، کیفیت و وفاداری می گردد. وقتی شرکتی درک کرده که مأموریت نام تجاری آن، چه می باشد، این ادراک باعث می شود که کل فعالیت های شرکت مسیر و جهت حرکت خود را بیابد. این مأموریت مجموعه ای از اصول و ضوابـط مورد نیاز را برای کل فعـالیت های شرکت تدوین می کند.

دانشمندان و  نیز کارمندان معتقدند که اعتبار برند به طور افزایشی مهم می باشد. برای موفقیت و افزایش سود آوری، برندها باید اعتبار مثبت داشته باشند. توسعه یا اعتبار برند در مفهمومی فراتر از رضایت مصرف کنندگان می باشد و این چیزی است که شرکت در طول زمان با آن درآمد کسب می کند و اشاره دارد به این موضوع که چگونه مصرف کنندگان، برند را ارزیابی می کنند.

در واقع از دیدگاه مشتریان، نام و نشان گذاری بر روی کالا سه مورد ناملموس، اما با مزایای قابل توجه را ارائه می دهد:
یک برند خلاصه ای از همه ی ارزش های وابسته به آن می باشد.
یک برند اطمینان مشتریان را در انتخاب هایشان بالا می برد.
احساس رضایت مشتریان را در خریدهایشان ایجاد می کند.

ثبت شرکت فکر برتر آماده ی پاسخگویی به کلیه ی سولات شما در زمینه های حقوقی و ثبتی  نظیر ثبت شرکت و ثبت برند می باشد.
شما همواره می توانید سوالات  خود را با ما در میان بگذارید.

مقالات دیگر:

- استعلام نام شرکت

- ثبت شرکت سرمایه گذاری

- اقدامات لازم برای ثبت شرکت عمرانی

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران