برای داشتن ثبت برند و یا مارک یا لوگوی موفق نیاز به شناخت وسیع تری از این حوزه و ارائه الزاماتی همچون مدارک ثبت سند است که این موضوع بدون شک منوط به دارا بودن شرایط ثبت سند است. در تعریف دقیق ثبت برند، نخست به نام برند که در واقع، معرفی کننده یک مجموعه و شرکت در همهء ابعاد است، اشاره ای داریم. به عنوان نمونه این ایده که بلافاصله پس از دیدن نام تجاری شرکت نخستین تصویر در ذهن مخاطب ساخته شود و موجبات اعتماد سازی و تعهد را به تصویر کشد، می تواند آن را در موارد فراتری از ثبت برند داخلی نیز مطرح سازد به عنوان نمونه در ثبت برند بین المللی کشورهایی چون عمان. در این مقاله ما قصد داریم به بیان مطالبی در رابطه با ثبت برند در عمان بپردازیم.

 ثبت برند
نما نام و یا برند (Brand به انگلیسی) که با اسم مارک (marque به فرانسه) هم شناخته می شود، تعیین کننده خدمات و یا فروشنده محصول خاصی تعریف شده است که وجه تمایز آن از سایر محصولات و خدمات مشابه توسط آن نام، واژه، طرح، نماد، ویژگی مخصوص و یا ترکیبی از این موارد رقم می خورد. هدف اصلی برند در واقع شناساندن محصول و خدمات به مشتری ها و تمایز یا پیشی گرفتن از سایر رقباست.

ثبت برند از پدیده هایی است که علاوه بر این که به ایجاد شهرت کمک بسزایی می کند و منبع مستقیم کسب درآمد برای مالک ذی نفع اعم از شخص و یا سازمان است، از اجزای ضروری موافقت نامه های اخذ نمایندگی نیز محسوب می شوند. ثبت برند در واقع محافظت از نام تجاری آن است و شاید بتوان از مهم ترین شاخص های بازاریابی موفق در هر سازمان و یا شرکت اعم از شرکت هلدینگ ها را برند تجاری آن ها دانست.

از آن جایی که بهره گیری از نام تجاری و یا برند ثبت شده پیگرد قانونی به دنبال دارد، لذا آشنایی با شرایط ثبت برند از طریق کارشناسان مجرب و خبره و یا متخصصان بالاخص در حیطهء ثبت برند بین المللی از موارد اهم محسوب می گردد.

در طراحی که به منظور مورد ثبت برند انجام می پذیرد، ارائهء خدمات اعم از مراحل کارشناسی و دارا بودن شرایط ثبت برند، پیگیری مدارک ثبت برند و تنظیم لایحه دفاعیه به واسطهء وکیلان متخصص، حراست از برند ثبت شده فوق الذکر صورت می پذیرد. به عنوان نمونه یکی از شرایط ثبت سند، زمان اعتبار آن است که با گذشت 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت برند نیاز به رسیدگی و پیگیری قانونمند آن لزوما ضرورت می یابد.

لازم به ذکر است که حق استعمال انحصاری از یک برند فقط برای شخصی تعریف شده است که علامت خود را به ثبت رسانده باشد.

یکی از تقسیم بندی های ثبت برندهای تجاری را در حال کلی می توان ثبت برند در ایران و ثبت برند بین المللی دانست که ثبت برند بین المللی در گام نخست با ثبت ملی در اداره کشور مبداء صورت می پذیرد. بنابر تشخیص اداره مالکیت صنعتی پیرامون شرایط ثبت برند و مطابقت آن با قانون، طبق شهود و ارائه مدارک ثبت برند علامت را ثبت می نماید و پس از انتشار آگهی ثبت سند، گواهینامه ثبت را نیز به نام متقاضی صادر می نماید.

کلیات مدارک ثبت برند بین المللی

  1.  ارائه درخواست به منظور ثبت برند بین المللی خطاب به اداره ثبت علائم تجاری که در آن نام کشور مورد نظر ذکر شده است به عنوان مثال دادخواستی برای ثبت برند در عمان.
  2.  ارائه معرفی نامه ای روی سربرگ مجموعه و یا شرکت که به امضای مدیران و دارندگان حق امضا رسیده باشد و یا دارای مهر شرکت برای اشخاص حقوقی باشد.
  3.  رونوشت یا کپی کارت ملی و مصدق شناسنامه برای مدیران و دارندگان حق امضای شرکت اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و مواردی مشابه تاسیس شرکت تا آخرین تغییرات رخ داده در آن مجموعه
  4.  ارائه دادن سایر مدارک ثبت برند شامل اصل و رونوشت گواهی ثبت برند در ایران جهت رویت
  5.  ارائه فرم مخصوص به زبان لاتین
  6.  ارائه برگ محاسبه هزینه ها برای ثبت برند بین المللی و در نهایت رسید پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه بین المللی

 ثبت برند و شرکت در عمان به دو صورت انجام پذیر است

  1.  طرف ایرانی حقیقی: به معنای این که طرف ایرانی شخصی حقیقی باشد و در ایران شرکت نداشته باشد.
  2.  طرف ایرانی حقوقی: به این معنی که متقاضی به عنوان شخص حقوقی در صورت دارا بودن شرکت در کشور ایران، می بایست مدارک ثبت سند شرکت ایرانی خود را ترجمه نماید و سپس با طرف اهل کشور عمان شرکت مورد نظر را با دارا بودن مدارک ثبت سند دایر نماید. درصدها طبق قوانین عمان برحسب شرایط ثبت سند اعمال شده است.

شرایط ثبت برند شرکت در عمان

کشور پادشاهی عمان در شرق شبه جزیره عربستان واقع شده است و با ایران هم دارای مرز دریایی مشترکی است. مسندم نام بخش کوچکی از عمان است که در بخش جنوبی تنگه هرمز قرار دارد. پایتخت کشور عمان مسقط نام دارد. میانجیگری و وساطت عمان در میان کشورهای خاورمیانه آن را دارای امتیازات ویژه ای کرده است. شاید جالب باشد بدانید که به عمان از قدیمی ترین مکان های سکونت بشری در جهان اشاره شده است!

اگر بخواهیم نمونه ای از شرایط ثبت برند بین المللی را نام ببریم، البته مشروط به دارا بودن شرایط ثبت برند موجود در کشورها و مطابق آیین نامه ها می توانیم نگاهی کلی به مدارک ثبت برند در کشور عمان را داشته باشیم.

  مدارک ثبت برند شرکت به جهت اخذ اقامت در کشور عمان عبارتند از:

  1.  ارائهء پرینت حساب بانکی به مدت زمان 6 ماه
  2.  ارائهء درخواست گواهی عدم سوء پیشینه افراد
  3.  اسکن پاسپورتی که حداقل یک سال دارای اعتبار باشد
  4.  یک قطعه عکس رنگی در ابعاد4*3

امروزه ثبت شرکت و ارائه مدارک ثبت برند یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در سایر کشورهاست که با ارائه مدارک ثبت سند و در صورت دارا بودن شرایط ثبت سند می توان به این هدف دست یافت. متاسفانه به دلیل فضای نابرابر حاکم بر جامعه امروز و افول فزاینده معضلات اقتصادی و عدم مدیریت صحیح و کاربردی، روند مهاجرت در سالیان اخیر رشد بسیاری یافته است.

  چند نکته

  1.  در هر دو نمونه ثبت شرکت، پروانه شرکت هر پنج سال یکبار تمدید می شود و هزینه سالیانه را در برنخواهد داشت.
  2.  تنها هزینه سالیانه برای مالک ایرانی شرکت، هزینه اسپانسر عمانی است.
  3.  طبیعتاَ افتتاح حساب در بانک ها برای هر دو نوع شرکت امکان پذیر است ولی این مطلب قابل ذکر است که اگر چه گردش مالی متناسب با زمینه فعالیت برای هر دو نوع شرکت تعریف می شود، اما توصیه می شود تجّاری که به دنبال تبادلات مالی بالا )به صورت خاص افتتاح LC) با بانک های اروپایی و آمریکایی هستند، از روش نخست برای ثبت شرکت استفاده کنند.
  4.  مالیات سالیانه برای شرکت ها در عمان 12% می باشد.

جهت مشاوره رایگان ثبت برند در عمان، می توانید همه روزه با تیم حقوقی و متخصصان فکر برتر تماس بگیرید. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران