در میان تمامی کشورها امارات متحده عربی از جمله توسعه‌یافته‌ترین کشورهای منطقه به شمار می‌رود که به دلیل سرعت رشد بالایی که دارد، امکان مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد. در طی سال‌های اخیر مردم کشورمان به مهاجرت از طریق ثبت شرکت در امارات اقدام می‌کنند. این بدان جهت است که کشور مورد نظر امکان اقامت ۳ ماهه را برای این سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و آنها می‌توانند خانواده و فرزندان خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرند.

یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای امارات، دبی نام دارد که به عنوان یک مرکز اقتصادی بین‌المللی شناخته می‌شود. امروزه شرایط ثبت شرکت در این شهر بسیار ساده‌تر شده است. بنابراین، متقاضیان با گذراندن چند مرحله ساده می‌توانند به ثبت شرکت در دبی بپردازند. در این مقاله موضوع مهاجرت از طریق ثبت شرکت در امارات را مورد بررسی بیشتری قرار می‌دهیم.

انواع مجوز مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات

در حالت کلی سه نوع مجوز وجود دارد که به واسطه آنها می‌توان به ثبت شرکت در دبی و سایر شهرهای امارات پرداخت. این سه مجوز شامل موارد زیر هستند:

مجوز حرفه‌ای (professional license)

این مجوز برای مشاغل خدماتی و مشاغلی که نیاز به توانایی‌های ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا روش‌های علمی و دقیق دارند، صادر می‌شود. برای مثال می‌توان شرکت‌های حقوقی و وکالت، شرکت‌های حسابداری و مشاوره‌ای را نام برد. توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت در امارات با مجوز حرفه‌ای نیاز به شرایطی دارید که عبارتند از: داشتن یک نفر کفیل در امارات، داشتن حداقل یک سرمایه‌گذار، مدرک تحصیلی مرتبط.

در تعریف کفیل می‌توان گفت که این شخص یک فرد بومی امارات است که به عنوان نماینده شما در زمانی که در این کشور حضور ندارید، فعالیت می‌کند. بنابراین، همه ساله باید مبلغی را بابت حمایت کسب و کارتان به این شخص پرداخت کنید. البته، کفیل امکان دسترسی به حساب‌های شرکت را ندارد و مالکیت صد در صدی شرکت در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

مجوز تجاری (Commercial license)

با استفاده از این مجوز امکان تجارت و فروش برخی کالاها و خدمات برای شما فراهم می‌شود. در واقع، در صورت ثبت شرکت در امارات با مجوز تجاری شما می‌توانید طیف وسیعی از کالاها را به کشور امارات وارد کنید و از طریق فروش یا صادر کردن آنها به خارج از امارات به سود کلان دست یابید. برای مثال، شما قادر به تجارت البسه، تجهیزات خودرو و... خواهی  بود. دقت کنید که با استفاده از این مجوز خدماتی نظیر خرید و فروش املاک نیز برای شما فراهم می‌شود.

تنها نکته‌ای که استفاده از این مجوز دربردارد این است که نوع مالکیت در آن ۵۱ به ۴۹ درصد است. به این معنا که ۵۱ درصد از مالکیت شرکت شما به کفیل تعلق می‌گیرد. البته، در صورت عدم نیاز به کفیل می‌توانید مالکیت صد در صدی شرکت را به دست بگیرید.

مجوز صنعتی (industrial license)

این مجوز مربوط به کسب و کارهایی است که فعالیت آنها در زمینه تهیه، تولید و پردازش کالاست. از جمله این موارد می‌توان به مواد صنعتی، نفت و گاز، مواد غذایی، داروسازی و... اشاره کرد. از شرایط ثبت شرکت از طریق مجوز صنعتی نیز می‌توان به مالکیت ۴۹ به ۵۱ درصدی آن اشاره کرد که ۵۱ درصد از مالکیت شرکت در اختیار کفیل یا نماینده شرکت شما در امارات تعلق می‌گیرد.

نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که به دلیل تولیدی و صنعتی بودن فعالیت امکان ثبت شرکت مجازی از طریق این مجوز فراهم نیست. در واقع، شما برای ثبت شرکت با مجوز صنعتی نیاز به دفتر اداری یا کارخانه تولیدی در امارات دارید.

شایان ذکر است که ایرانیان امکان ثبت تمامی شرکت‌ها را در کشور امارات ندارند. این افراد به عنوان بهترین گزینه می‌توانند به ثبت شرکت‌های زیر بپردازند:

  • شرکت‌های با مسئولیت محدود: با استفاده از مجوز تجاری امکان ثبت این شرکت وجود دارد
  • شرکت‌های سهامی: نیاز به مجوز حرفه‌ای دارد
  • شرکت‌های غیر سهامی: با در دست داشتن مجوز حرفه‌ای می‌توانید به ثبت این شرکت‌ها بپردازید.

هزینه مهاجرت از طریق ثبت شرکت در امارات

معیارها و فاکتورهای مختلفی وجود دارند که بر هزینه‌ ثبت شرکت در دبی و سایر شهرهای امارات تاثیر می‌گذارند. از جمله این معیارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • نوع مجوز صادر شده
  • منطقه مورد نظر برای راه‌اندازی کسب و کار
  • تعداد افراد شریک
  • انتخاب نام شرکت

و ...

به طور کلی هزینه‌های مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات شامل موارد زیر است:

  • هزینه‌های کفیل
  • ثبت آدرس
  • مجوز ثبت شرکت
  • حق‌الوکاله

و ...

البته، جهت مهاجرت برای ثبت شرکت در امارات نیز هزینه‌هایی وجود دارد که به شرح آنها می‌پردازیم:

  1. هزینه اخذ ویزای توریست
  2. هزینه اقامت ۳ ساله در امارات
  3. تغییر نوع ویزا
  4. آیدی کارت امارات
  5. آزمایشات پزشکی
  6. مهر ویزا

توجه داشته باشید که برای مهاجرت به امارات ابتدا باید با ویزای توریستی وارد این کشور شوید. در مرحله بعدی با طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم قادر خواهید بود ویزای خود را به ویزای سرمایه‌گذاری یا پارتنر تغییر دهید. انجام تمامی این مراحل یک ماه به طول می‌انجامد. در نهایت، شما می‌توانید با ثبت شرکت در امارات فعالیت خود را آغاز کنید.

ثبت شرکت در امارات چه مزایایی به دنبال دارد؟

بدون شک کشور امارات جزو بهترین کشورهای عربی برای ثبت شرکت محسوب می‌شود. این کشور به دلایلی نظیر رشد سریع اقتصادی، فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری و دلایل تجاری محیط مناسبی برای کسب و کارهای مختلف است. بدین جهت افراد مختلفی از کشورهای مختلف در این کشور شرکت خود را ثبت می‌کنند. در ادامه مزایای ثبت شرکت در امارات را برایتان شرح می‌دهیم:

  • برای اینکار نیازی به مدرک زبان ندارید.
  • به غیر از برخی مشاغل و حوزه‌های حرفه‌ای، بقیه مشاغل نیاز به مدرک تحصیلی ندارند.
  • نیازی به داشتن شرکت از قبل نیست.
  • وجود کارمند بیمه‌ای الزامی نیست.
  • با استفاده از یک مجوز شرکت یا لایسنس قادر به انجام ۱۰ فعالیت تجاری خواهی بود.
  • سنین ۱۸ تا ۶۰ سال قادر به ثبت شرکت هستند.
  • همسر و فرزندان شما پس از ثبت شرکت امارات می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند.
  • حق تحصیل برای شما در امارات فراهم است.
  • می‌توانید در کشور مورد نظر اقامت ۳ ساله بگیرید و به صورت نامحدود آن را تمدید کنید.
  • پس از شروع کار قادر خواهید بود از کشورهای دیگر از جمله ایران نیروی کار بگیرید.
  • مرحله اقدام تا شروع به کار ثبت شرکت پروسه‌ای بسیار کوتاه مدت است.

مراحل ثبت شرکت در امارات

پروسه ثبت کشور در امارات دارای مراحلی است که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم:

بررسی پرونده و سفر به امارات

در ابتدا پرونده شما بررسی می‌شود تا بهترین برنامه ثبت شرکت برای شما چیده شود. سپس شما باید بعد از انجام مراحل اولیه و پیگیری پرونده ویزای توریستی خود را برای سفر به امارات و انجام مراحل اداری اخذ کنید.

صدور مجوز ثبت شرکت

پس از اینکه سازمان توسعه اقتصادی دبی پرونده شما را بررسی کرد، شما باید هزینه‌هایی را برای طی کردن مراحل اداری بپردازید. سپس، مجوز و لایسنس ثبت شرکت برای شما صادر می‌شود. امکان دارد سفر شما به امارات و طی مراحل اداری یک ماه به طول بینجامد. شما باید در تمامی این مراحل در امارات حضور داشته باشید.

شروع به کار و اخذ اقامت امارات

پس از طی مراحل بالا شما قادر خواهید بود که کارت اقامت امارات خود را دریافت کنید‌. سپس با افتتاح حساب بانکی به صورت فیزیکی یا مجازی در شرکت خود مشغول می‌شوید. پس از این مرحله می‌توانید برای همسر و فرزندان خود اقامت بگیرید و همچنین نسبت به جذب نیروی کار از ایران یا سایر کشورها اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت امارات

برای اینکه به امارات مهاجرت کنید در وهله اول نیاز به یکسری مدارک شخصی دارید که این  مدارک عبارتند از: پاسپورت، عکس پرسنلی، ویزای توریستی و...

علاوه بر آن، پس از گرفتن مجوزهای لازم برای ثبت شرکت باید یک ویزای دیگر به نام ویزای investor یا پارتنر را دریافت کنید. برای اینکار نیاز دارید که مدارک زیر را تهیه کنید:

  1. کپی لایسنس شرکت
  2. کپی پاسپورت
  3. کپی ویزای توریستی
  4. جواز شرکت
  5. اجاره نامه در صورت ثبت شرکت فیزیکی
  6. اساسنامه شرکت
  7. عکس با پس زمینه سفید
  8. اصل کارت شناسایی کفیل
  9. کارت ملی ایرانی.

میزان مالیات ثبت شرکت در امارات

در کشور امارات برای هر کالا یا خدماتی در هر مرحله از فروش، مالیات بر ارزش افزوده (VAT)وضع می‌شود که باید پرداخت کنید. علاوه بر آن، مالیات ثبت شرکت در این کشور حدود ۵ درصد از کل هزینه است که در صورت تمدید شرکت به صورت سالانه دوباره باید پرداخت شود. در کشور مورد نظر تنها حساب‌های بانکی و گردش‌های مالی هیچ مالیاتی ندارند.

انواع شرکت‌هایی که می‌توان در امارات ثبت کرد؟

چنانچه قصد مهاجرت به امارات از طریق ثبت شرکت را دارید، می‌توانید با ثبت شرکت‌های مختلفی این کار را انجام دهید. در زیر انواع شرکت‌هایی که می‌توانید در این کشور ثبت کنید، آمده است:

شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود در امارات به متقاضیان اجازه تبادل داخلی و خارجی و فعالیت‌های صنعتی را می‌دهد. تنها مشکلی که در این رابطه وجود دارد این است که باید حداقل ۵۱ درصد از سهم شرکت متعلق به شخصی با ملیت امارات باشد یا چنین شخصی از شرکت شما حمایت کند. در این نوع شرکت تعداد سهامداران نیز باید حداقل ۲ و حداکثر ۵۰ نفر باشند.

شرکت مشاوره تخصصی حقوقی و مدنی

آن دسته از متقاضیانی که تخصص‌هایی از قبیل مشاوره حقوقی یا وکالت بین‌المللی، حسابداری، مشاوره اقتصادی و مالی دارند و همچنین پزشکان و متخصصان می‌توانند یک شرکت با محوریت مشاوره و خدمات تخصصی ثبت کنند. این افراد با ارائه مدرک دانشگاهی یا سابقه کار در حوزه تخصص‌های ذکر شده می‌توانند ۱۰۰ درصد مالکیت شرکت را بر عهده بگیرند.

برای ثبت شرکت مورد نظر بایستی یک نماینده خدمات محلی با پرداخت حقوق سالیانه در اداره توسعه اقتصادی امارات استخدام کنید. بدین ترتیب، شما می‌توانید با مقامات دولتی این کشور ارتباط برقرار کنید.

ثبت شرکت از طریق اخذ نمایندگی شرکت‌های بزرگ

گاهی اوقات مکان دفتر اصلی تعدادی از سرمایه‌گذاران در مکانی غیر از خاک کشور امارات است. در این صورت افراد مزبور می‌توانند در کشور امارات نمایندگی رسمی خود را ثبت کنند که با اینکار برای نماینده رسمی خود می‌توانند اقامت بگیرند. شایان ذکر است که جهت اثبات نمایندگی قانونی یک شرکت خارجی نیاز دارید حتما مدارک و مستندات زیادی از قبیل سوددهی آن شرکت در امارات و همچنین مدارکی از قبیل گردش حساب‌های مالی ارائه دهید.

ثبت شرکت جنرال تریدینگ در دبی

جنرال تریدینگ نوعی مجوز تجارت عمومی در دبی و امارات است که اجازه انجام فعالیت‌های تجاری خاصی را در این کشور برای شما فراهم می‌کند. چنانچه در رابطه با مشاغل مربوط به این حوزه مجوز مربوطه را نداشته باشید، ممکن است با مجازات‌های سنگینی مواجه شوید. این مجوز می‌تواند باعث افزایش اعتبار و آگاهی شرکت شما در محل فعالیتتان شود.

در کل، جنرال تریدینگ مجوزی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به صادرات و واردات و تجارت هر تعداد کالای غیرمرتبط به کسب و کار خود بپردازید. در واقع این مجوز بر خلاف مجوزهای خاص به دارندگان خود اجازه می‌دهد که طیف وسیعی از کالاها را داد و ستد کنند. البته، تجارت تعدادی از کالاها نظیر روغن، تنباکو و کالاهای غیر مرتبط با استانداردهای بهداشتی و ایمنی را محدود می‌کند.

مراحل اخذ مجوز جنرال تریدینگ امارات

همانطور که در بالا اشاره شد مجوز جنرال تریدینگ یک مجوز تجارت عمومی برای داد و ستد طیف وسیعی از کالاها است. برای دریافت این مجوز باید مراحل زیر را طی کنید:

ثبت شرکت در امارات یا دبی

برای اخذ مجوز جنرال تریدینگ ثبت شرکت الزامی است که اینکار خود دارای مراحل جداگانه‌ای است. در واقع، در مرحله اول ثبت شرکت بایستی فعالیت تجاری مد نظر خود را مشخص و برای آن نام تجاری انتخاب کنید. این نام تجاری باید مطابق با قوانین نامگذاری امارات تعیین شود. در مرحله بعدی فرم تاییدیه اولیه خود را به اداره ثبت شرکت امارات ارسال می‌کنید که در صورت تایید ظرف دو ساعت مجوز تجارت شما صادر می‌شود.

خدمات کانال الکترونیکی و مجوز ورود

این نوع از خدمات سیستم آنلاینی است که با حذف کاغذ بازی‌های غیر ضروری به روند درخواست شما سرعت می‌بخشد. پس از اینکه در این سیستم آنلاین ثبت نام کردید، قادر خواهید بود مجوز ورود خود را از اداره درخواست کنید. اعتبار این مجوز موقتی ۶۰ روز است.

تغییر وضعیت پس از دریافت مجوز ورود

انجام این مرحله در داخل کشور امارات بسیار راحت است اما شما متناسب با ملیت خود می‌توانید با ورود و خروج مجدد به این کشور نسبت به فعال کردن این مجوز اقدام کنید.

ثبت شناسه امارات

برای اینکه در کشور امارات کارت شناسایی دریافت کنید نیاز به گرفتن یکسری آزمایش پزشکی دارید که عبارتند از: آزمایش خون، آزمایش اشعه ایکس و...
پس از اینکه نتایج آزمایشات خود را دریافت کردید، می‌توانید برای دریافت کارت شناسایی امارات اقدامات لازم را انجام دهید. این کارت شناسایی در موارد مختلفی نظیر افتتاح حساب بانکی، اجاره ملک و عقد قراردادهای تلفن همراه در امارات نیاز است.

چگونه در دبی شرکت‌ مجازی ثبت کنیم؟

به دلیل وجود برخی از مجوزهای مجازی برای راه‌اندازی کسب و کار، ثبت شرکت در دبی کار آسانی به نظر می‌رسد. هم اکنون دستورالعمل جدیدی به نام مجوز شرکت مجازی با نام مستعار مجوز تجاری مجازی وجود دارد که به کارآفرینان خارج از کشور امارات حق ایجاد یک کسب و کار دیجیتالی را می‌دهد.

امروزه، بسیاری از مشاغل خارجی در ۱۰۱ کشور مختلف می‌توانند از مجوز مجازی جدید دبی استفاده کنند. این مجوز بسیاری از بخش‌های اصلی نظیر صنایع خلاق، فناوری و خدمات را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

توجه داشته باشید که شرکت مجازی در دبی نیز مشمول مالیات خاصی است. در زیر مراحل ثبت این نوع از شرکت‌ها را برایتان شرح می‌دهیم:

  • پر کردن فرم ثبت نام آنلاین شرکت که جزئیات آن عبارتند از: نام، اطلاعات تماس، تاریخ تولد، اطلاعات پاسپورت و تجربه قبلی خود در دبی در صورت وجود، وارد کردن نام پروانه تجاری شرکت توسط مالک و مشخص کردن نوع فعالیت تجاری.
  • آپلود اسنادی نظیر کپی پاسپورت با انقضای بیش از سه ماه، مدرک نشانی شامل قبض آب، برق یا نامه رسمی که ۳ ماه از تاریخ پرداخت آنها گذشته باشد، مدرک اقامت مالیاتی در صورت مورد تایید نبودن کشور شما، عکس پرسنلی جدید.
  • پیگیری وضعیت درخواست مجوز شرکت مجازی: پس از اینکه شما اطلاعات ارسال شده برای احراز هویت خود را به دبی ارسال کردید، مقامات این شهر به بررسی احراز هویت می‌پردازند. پس از آن، تایید مجوز شرکت مجازی شما یک ماه به طول می‌انجامد. در طول این مدت سعی کنید از صحت اطلاعات ارسالی اطمینان حاصل کنید.
  • تایید مدارک شناسایی خود در VFS GLOBAL: پس از اینکه مجوز فعالیت شما به عنوان مالک شرکت تایید شد باید برای شناسایی و تایید گذرنامه شخصا به VFS GLOBAL مراجعه کنید. برای بازدید از VFS حتما باید قبل از مراجعه در وبسایت مربوط به آن قرار ملاقات بگذارید یا ایمیلی را به این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنید.
  • نسبت به پرداخت هزینه مجوز کسب و کار مجازی اقدام کنید: پس از اینکه شناسایی شما در VFS GLOMBAL با موفقیت انجام شد، باید هزینه‌های مربوط به صدور مجوز خود را بپردازید. این هزینه می‌تواند از طریق درگاه epay به عنوان درگاه رسمی پرداخت VCC انجام شود که توسط Smart Dubai شهر دبی اداره می‌شود.

حاصل سخن

با توجه به رشد روز افزون و توسعه اقتصادی کشور امارات امروزه ثبت شرکت در این کشور همراه با صرفه اقتصادی بسیاری است. بنابراین، سرمایه‌گذاران ایرانی با مهاجرت از طریق ثبت شرکت در امارات می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. در این مقاله از فکر برتر درباره این موضوع به طور مفصل بحث کردیم که امیدواریم برایتان سودمند باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران