مهاجرت و ثبت شرکت در کشورهای مختلف روش مرسومی برای سرمایه‌گذاری است که امروزه افراد زیادی به اینکار روی آورده‌اند. از میان تمامی کشورها، انگلستان جزو کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود که با دارا بودن شرایط اقتصادی مناسب زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم است. به همین دلیل، در سال‌های اخیر مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلیس افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی بیشتری درباره این موضوع در اختیارتان قرار دهیم.

اگر به دنبال مهاجرت در خاورمیانه میگردید، می توانید دو مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

مهاجرت به عمان با ثبت شرکت

مهاجرت به امارات به وسیله ثبت شرکت

مختصری درباره ویژگی‌های مهاجرت با ثبت شرکت در انگلیس

در کشور انگلستان تاکنون حدود ۵ میلیون شرکت ثبت شده وجود دارد که میزان اعتماد افراد را در زمینه سرمایه‌گذاری در کشور مزبور نشان می‌دهد. در واقع، بالا بودن آمار ثبت شرکت در این کشور اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد که بسیار جالب توجه است. در واقع، در کشور انگلستان شرایطی فراهم شده است که افراد خارجی که خارج از مرزهای این کشور به زندگی مشغول هستند، بتوانند حتی بدون حضور و دریافت هیچ اقامتی شرکتی را در این کشور به ثبت برسانند.

از طرفی شرکت‌هایی هم وجود دارند که تنها با یک پرسنل فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. با این تفاسیر، چنانچه از وضعیت کسب و کار خود راضی نیستید جای هیچگونه شک و تردیدی باقی نمی‌ماند که مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلیس را تجربه نکنید.

امروزه، دولت انگلستان برای جذب افراد مختلف برای سرمایه‌گذاری در این کشور، شرایط فعلی و نظام بانکی و هدفمند و معتبر خود را در جهان معرفی می‌کند. این دولت حتی برای افرادی که در خارج از مرزهای این کشور زندگی می‌کنند نیز تدبیری اندیشه است. این تدبیر همان مهاجرت به انگلیس به کمک ثبت شرکت است. چنانچه، در زمینه این نوع مهاجرت نیاز به اطلاعاتی دارید می‌توانید با مشاوران ما در فکر برتر تماس بگیرید. مشاوران ما در زمینه این موضوع و سایر موضوع‌های مشابه شما را راهنمایی خواهند کرد.

چگونه از طریق ثبت شرکت در انگلستان اقامت بگیریم؟

با توجه به اینکه گرفتن اقامت سه ساله با مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلیس فراهم است و امکان تمدید دو ساله آن نیز وجود دارد، سرمایه‌گذاری از این طریق کار معقولی به نظر می‌رسد. این موضوع تنها به همینجا خلاصه نمی‌شود. در واقع، شما با گرفتن اقامت و تمدید آن که در مجموع ۵ سال است، می‌توانید درخواست خود را مبنی بر اقامت دائم در این کشور اعلام کنید. بنابراین، آن دسته از افرادی که به اقامت در انگلستان علاقه دارند و فکر می‌کنند که نمی‌توانند از پس هزینه‌های زندگی در این کشور بربیایند، باید یکبار هم که شده مهاجرت با ثبت شرکت در انگلیس را تجربه کنند.

فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که برای اقامت و راه‌اندازی کسب و کار در این کشور باید حداقل نمره ۴ را در آزمون آیلتس کسب کنید. از طرفی، نیاز به ارائه مدارکی از قبیل پاسپورت، سابقه کار و مدارک هویتی خواهید داشت. همچنین، برای اقامت دائم در این کشور ارائه نامه‌ی عدم سوء پیشینه الزامی است.

نکته دیگری که وجود دارد این است که تمدید اقامت در کشور انگلستان مشروط بر راه‌اندازی کسب و کار و پرداخت بیمه و مالیات آن است. در این شرایط این فرد می‌تواند حتی ۲ سال دیگر نیز اقامت خود را تمدید کند.

انواع شرکت‌های موجود در انگلستان

باید توجه داشته باشید که شرکت‌های مختلفی را در هنگام مهاجرت به این کشور می‌توانید به ثبت برسانید که هرکدام شرایط و ویژگی‌های خاصی دارند. در این مقاله قصد داریم انواع شرکت‌هایی را معرفی کنیم که می‌توانید در کشور مزبور به ثبت برسانید. این شرکت‌ها به شرح زیر هستند:

شرکت‌های سهامی عام (PLC)

نوعی شرکت سهامی عام به شمار می‌رود که در آن می‌توانید سهام یا اوراق قرضه را به عموم مردم بفروشید. ابتدای فعالیت این شرکت‌ها به صورت شرکت‌های محدود خصوصی آغاز می‌شود و سپس به شرکت سهامی عام تغییر کاربری می‌دهند. این تغییر به سرمایه‌ای در حدود ۵۰۰۰۰ پوند یا بیشتر دارد که نیاز است حداقل ۲۵ درصد این سرمایه قبل از شروع تجارت پرداخت شود. توجه داشته باشید که شرکت‌های سهامی عام برای فعالیت نیاز به دو مدیر و یک دبیر دارند.

شرکت خصوصی محدود توسط سهام

این نوع از شرکت‌ها با توجه به ثبت نام بیش از دو میلیون شرکت خانگی بیشترین تعداد شرکت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. به طور معمول شرکت‌های مورد نظر با عنوان شرکت‌های سهامی خاص شناخته می‌شوند. بنابراین، هنگام ذکر نام آنها به انگلیسی در انتهای این نام کلمه Limited یا پسوند اختصاری ltd قرار می‌گیرد.

از جمله محبوبیت‌های این شرکت‌ها می‌توان به محدود شدن مبلغی اشاره کرد که سهامداران در صورت انحلال شرکت مجبور به پرداخت آن هستند. این درحالی است که یک تاجر انفرادی شخصا باید تمامی بدهی‌های مرتبط با تجارت خود را پرداخت کند. در ضمن، دولت حتی می‌تواند دارایی‌های شخصی او را برای بازپرداخت بدهی مصادره کند.

شایان ذکر است که شرکت خصوصی محدود توسط سهام با شرکت‌های سهامی عام متفاوت است. یکی از این تفاوت‌ها در این است که برای یک شرکت خصوصی محدود حداقل شرط سرمایه در نظر گرفته نمی‌شود. در نتیجه، برای راه‌اندازی بسیاری از این شرکت‌ها یک سرمایه اندک کافی است.

شرکت خصوصی نامحدود

چنانچه بخواهیم مقایسه‌ای مابین این شرکت و سایر شرکت‌های ذکر شده در بالا انجام دهیم، متوجه می‌شویم که تعداد افراد کمتری به ثبت شرکت خصوصی نامحدود می‌پردازند. در این نوع از شرکت‌ها در صورت انقطاع شرکت اعضای آن در پرداخت مبلغی که برای آنها الزامی است با محدودیتی مواجه نیستند. در نتیجه معمولا شرکت‌هایی که ورشکستگی در آنها کم‌خطر است به این شرکت‌ها روی می‌آورند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت شرکت‌های مورد نظر این است که آنها مطابق با قانون مجبور به پرداخت حساب‌های سالانه به شرکت‌های بزرگ نیستند. بنابراین، جذابیت ثبت این شرکت‌ها برای آن دسته از مشاغلی که تمایل به پنهان کاری وضعیت مالی خود دارند، بسیار بیشتر است.

هزینه ثبت شرکت در انگلیس

موضوع هزینه یکی از مسائلی است که باید هنگام مهاجرت برای ثبت شرکت در انگلیس بدان توجه داشته باشید. بدیهی است که علاوه بر هزینه‌های مورد نیاز برای ثبت شرکت یکسری هزینه‌های دیگر نیز برای شخصی که قصد اقامت در انگلیس را دارد، ضروری است. به طور معمول هزینه ثبت شرکت در این کشور به ۵ هزار پوند می‌رسد. حال در صورتی که شخص قصد اقامت نیز داشته باشد، نیاز به طرح تجاری و یک سرمایه دیگر نیز برای انجام سایر امور ثبت شرکت دارد. این مقدار سرمایه باید حداقل ۵۰ هزار پوند باشد.

توجه داشته باشید که در صورت ابتکار عمل در شغلی که در آن مشغول هستید، قادر خواهی بود که ویزای استارت آپ انگلستان را دریافت کنید.‌ در این صورت، شما می‌توانید اقامت ۳ ساله با دو سال تمدید مجدد را از دولت انگلیس دریافت کنید.

مراحل مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلیس

همانطور که در بالا نیز بدان اشاره شد، ثبت شرکت در انگلیس به تنهایی منجر به اقامت شما در این کشور نمی‌شود. بلکه شما باید حتما یک بیزینس پلن قوی داشته باشید و ۵۰ هزار پوند برای آن سرمایه‌گذاری کنید. از طرفی شما باید در طرح تجاری خود ابتکار عمل به خرج دهید تا قادر به دریافت اقامت شوید.

طرح تجاری شما نیز باید به گونه‌ای باشد که سود زیادی به شرکت وارد کند. این طرح باید با دارا بودن توجیه اقتصادی برای کشور مورد نظر سود و منفعت بسیاری حاصل کند. بنابراین، از شروط تایید طرح تجاری می‌توان به منفعت اقتصادی آن برای شهروندان انگلیسی اشاره کرد.

گذشته از مراحل اقامت گرفتن در کشور انگلیس ثبت شرکت نیز دارای مراحلی است که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم:

  • انتخاب نامی برای شرکت که پیشتر شرکت‌های دیگر آن را استعمال نکرده باشند.
  • نوع شرکتی را که می‌خواهید تاسیس کنید باید مشخص باشد.
  • مدارک هویتی تمامی اعضای شرکت، سهامداران و تمامی افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند باید مشخص باشد.
  • برای شرکت خود باید مهری داشته باشید و ارائه این مهر الزامی است.
  • مکان یا لوکیشن شرکت شما باید مشخص باشد.
  • میزان سرمایه شرکت شما باید مشخص باشد.
  • برای اینکه نوع کار شرکت شما مشخص شود، بایستی طبقه‌بندی استاندارد صنعتی فعالیت‌های اقتصادی خود را مشخص کنید.
  • اسناد مربوط به مالیات و بیمه ملی شما باید مشخص باشد.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت با ثبت شر‌کت در انگلیس

همانطور که مطلع هستید صاحبان شرکت و سهامداران آن می‌توانند از طریق ثبت شرکت در انگلیس در این کشور اقامت داشته باشند. از طرفی، آن دسته از افرادی که موفق به ثبت شعبه جدید در انگلیس شوند، مزایای زیادی عاید آنها می‌شود که عبارتند از: اجازه کار و تحصیل همسر و تحصیل رایگان فرزندان.

در زیر شرایطی را که برای ثبت شرکت در انگلیس الزامی است، برای شما شرح داده‌ایم:

  • داشتن یک شرکت ثبت شرکت شده یا داشتن سهام شرکت در کشور مبدأ
  • دارا بودن هزینه کافی و تمکن مالی
  • داشتن تجربه مدیریتی
  • ارائه یک بیزینس پلن مناسب
  • توانایی رشد و ارتقای بیزینس و اقتصاد کشور انگلیس
  • انجام مراحل ثبت شعبه شرکت نظیر انتخاب نام، نیروی کار، ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز

میزان مالیات ثبت شرکت در انگلیس

در کشور انگلیس پرداخت مالیات جزئیات زیادی دارد که شرکت‌های مختلف را وادار می‌کند مالیاتی در حدود ۹ ماه و یک روز در این کشور پرداخت کنند. تمامی مالیات‌ها در کشور مورد نظر در اوایل ماه ژانویه توسط دولت دریافت می‌شوند.‌

در حال حاضر نرخ مالیات در این کشور ۱۹ درصد و سود خالص قبل از دریافت مالیات حدود ۳۰۰ هزار پوند است. شرکت‌های مختلف برای اعلام مالیات و پرداخت آن ملزم به پر کردن فرم CT600 به درآمد و گمرکات (HMRC) هستند. این فرم باید سود خالص شرکت پس از کم کردن مالیات و هزینه‌های عملیاتی گزارش و مالیات را در بر داشته باشد.

بهتر است بدانید که در کشور انگلیس مالیات شرکت‌ها به واسطه سایت، کارت یا تلفن پرداخت می‌شود. گزارش مالیاتی شرکت را نیز حتما باید مدیر یا منشی شرکت امضا کنند. دقت کنید که تمامی حساب‌ها در کشور انگلستان قانونی و طبقه‌بندی شده هستند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در انگلیس

برای ثبت هر شرکتی نیاز به ارائه تعدادی مدارک دارید. ثبت شرکت در انگلیس نیز از این قائده مستثنی نیست. در زیر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در این کشور آمده است:

  • اسکن پاسپورت مدیر شرکت و در صورت وجود اسکن پاسپورت سایر سهامداران
  • تنظیم اساسنامه با ارائه ترجمه رسمی آن
  • تنظیم شرکت نامه و ارائه ترجمه رسمی آن
  • مشخص کردن سرمایه مورد نظر
  • کد اقتصادی شرکت
  • یکی از قبض‌های دولتی نظیر قبض تلفن، آب، برق، گاز و ترجمه رسمی آنها
  • افتتاح حساب بانکی به نام شرکت

چگونه برای ثبت شرکت در انگلیس استعلام بگیریم؟

به طور معمول برای اینکه از وضعیت و اصالت شرکت آگاهی پیدا کنید، نیاز دارید حتما از شرکت ثبتی خود در انگلیس استعلام بگیرید. برای اینکار باید قبل از انجام هر معامله‌ای اقدام به گرفتن استعلام کنید.‌ در زیر مراحل استعلام از شرکت‌ها را برایتان شرح داده‌ایم:

  • برای اینکه از مشکلاتی از قبیل جعلی بودن شرکت آگاهی یابید، باید جزئیات شرکت را بررسی کنید.
  • در زمینه شرکت مورد نظر به تحقیق بپردازید. بدین منظور بهتر است با جستجو در مرورگر خود یا ارتباط با فعالان در حوزه مربوطه در زمینه شرکت ثبتی مورد نظر مشورت بگیرید.
  • ثبت FCA شرکت را بررسی کنید.
  • وبسایت‌های رسمی شرکت را بررسی کنید.

توجه داشته باشید اولین اقدام برای استعلام شرکت تحقیق و جستجو است. چرا که به دلیل اینکه هزینه و سرمایه افراد در گروی شرکت ثبتی قرار دارد، این‌موضوع از حساسیت و پیچیدگی زیادی برخوردار است. روش‌های ذکر شده در بالا نیز می‌تواند تحقیق شما را کامل‌تر کنند که در نهایت می‌توانید عملکرد موفقی در زمینه استعلام شرکت داشته باشید.

نقاط مثبت و منفی ثبت شرکت در انگلستان

همانطور که می‌دانید ثبت هر شرکتی در کنار نکات مثبتی که دارد، یکسری نکات منفی نیز به خود اختصاص می‌دهد که غیر قابل انکار است. در این مقاله ضمن اشاره به نکات مثبت ثبت شرکت‌ها برخی از نقاط منفی آن را نیز ذکر می‌کنیم. در زیر تعدادی از نقاط مثبت ثبت شرکت‌ها آمده است:

  • پیشرفته و توسعه‌یافته بودن کشور انگلیس
  • امکان دریافت اقامت رایگان در این کشور
  • داشتن قوانین ساده ثبت شرکت
  • دارا بودن شرکت‌های معتبر در سراسر جهان در انگلیس و فراهم بودن ارتباط با این شرکت‌ها توسط شرکت شما
  • ثبت شرکت صرفا توسط یک نفر
  • امکان پرداخت مالیات زیر ۲۰ درصد
  • پتانسیل بالا در جذب سرمایه‌گذاران خارجی و مورد حمایت قرار دادن آنها

همانطور که گفتیم ثبت شرکت در انگیس یکسری نقاط منفی نیز دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

  • بالا بودن هزینه‌های مهاجرت و ثبت شرکت در انگلیس نسبت به کشورهای دیگری نظیر اتریش
  • اهمیت بالای مبتکرانه و نوآورانه بودن طرح تجاری برای ثبت شرکت در این کشور

سه شاخص اقتصادی تاثیر گذار برای سرمایه‌گذاری در انگلیس

یکی دیگر از مواردی که هنگام‌ مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلیس مطرح می‌شود، شاخصه‌های اقتصادی تاثیرگذار این کشور است. این شاخصه‌ها می‌توانند وضعیت اقتصادی هر کشوری را مشخص کنند. در زیر به سه شاخصه مهم اقتصادی کشور انگلیس اشاره می‌کنیم:

1. نرخ تولید ناخالص در انگلیس

میزان تولید ناخالص ملی با نشان دادن میزان خودکفایی هر کشور جزو مواردی است که بررسی آن الزامی است. مطابق با بررسی‌های اخیر میزان تولید ناخالص در انگلستان حدود ۴۱۶۲۷.۱۳ در نظر گرفته شده است که میانگین این نرخ را نمایش می‌دهد.

2. مالیات در کشور انگلیس

میانگین مالیات این کشور حدود ۳۷.۷۳ درصد برآورد شده است که نشان‌دهنده پایین بودن نسبی میزان پرداخت مالیات در این کشور است. در نتیجه، این امر می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار خارجی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

3. میزان تورم در انگلیس

بهتر است بدانید که میزان تورم ثبات اقتصادی هر کشوری را به نمایش می‌گذارد. به عبارت دقیق‌تر هرچه میزان افزایش قیمت در کشوری رشد کمتری داشته باشد، نرخ تورم آن نیز پایین‌تر است. به طور میانگین نرخ تورم کشور انگلیس ۵.۵ درصد گزارش شده است.

برخی از نکات مهم مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلیس

زمانی که شما برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلیس اقدام می‌کنید، نیاز دارید که حتما در رابطه با این موضوع نکاتی را بدانید تا مشکلی در این زمینه گریبان‌گیر شما نشود. در زیر تعدادی از نکات مهمی را که باید در این زمینه مد نظر داشته باشید، برای شما شرح می‌دهیم:

  • برای ثبت شرکت در انگلیس حتما باید یک طرح تجاری با توجیه اقتصادی ارائه دهید.
  • چنانچه شما تنها دارای یک عضو و یک سهامدار باشید، ثبت شرکت برای شما بلامانع است.
  • مهمترین مزایای ثبت شرکت در این کشور را می‌توان پایین بودن نرخ بیکاری و پرداخت مالیات کمتر از ۲۰ درصد را نام برد.
  • سرمایه‌گذاران خارجی برای دولت انگلیس بسیار با اهمیت است و آنها را تحت حمایت خود قرار می‌دهد.
  • نرخ مصادره اموال در کشور انگلیس میانگین در حدود یک درصد دارد.
  • برای ثبت شرکت در این کشور باید شرایط و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید.
  • شرایط مالیات برای شهروندان انگلیس و افراد خارجی تفاوتی ندارد.
  • اجازه تحصیل و کار همسر و تحصیل فرزندان با توجه به شرایطی که در این مقاله ارائه شد، در کشور انگلیس وجود دارد.

نتیجه گیری

در مقاله فوق بسیاری از مواردی که هنگام‌ مهاجرت برای ثبت شرکت در انگلیس الزامی است، مطرح شد. با این وجود، شاید شما نیاز به دانستن مسئله‌ای داشته باشید که در این مقاله بدان اشاره نشده است.

برای آگاهی از چنین مواردی می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه فکر برتر تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را در این خصوص از آنها دریافت کنید. ما این نوید را به شما می‌دهیم که ثبت شرکت در انگلیس صرفه اقتصادی زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران