گاهی فرصتی پیش می‌آید که تمایل دارید شرکتی را به ثبت برسانید اما با رویه اداری آن آشنا نیستید. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از مشاوره ثبت شرکت نیاز خود را رفع کنید. فکر برتر دارای مشاوران مجرب و آموزش دیده‌ای است که می‌توانند در مشاوره آنلاین ثبت شرکت و همچنین مشاوره تلفنی ثبت شرکت به شما کمک کنند. در این مقاله قصد داریم دلایل نیاز به مشاوره ثبت شرکت و مواردی از این قبیل را برای شما شرح دهیم.

چرا باید از مشاوره ثبت شرکت استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید قبل از ثبت شرکت مراحل زیادی در پیش روی شما قرار دارند که در صورت انجام ندادن یا به تعویق انداختن یک مرحله ممکن است شرکت شما در آینده با مشکلات زیادی روبرو شود. در واقع،  اکثر متقاضیان ثبت شرکت با رویه اداری اینکار آشنا نیستند که باعث می‌شود شرکت آنها ضرر ببیند. همچنین استفاده از خدمات مشاوره می تواند در تسریع فرآیند ثبت شرکت موثر باشد.

یکی از مواردی که قبل از ثبت شرکت باید بدان توجه داشته باشید، انتخاب نام شرکت است. برای اینکار نیاز دارید که حتما نامی را به کار ببرید که قبلا به ثبت نرسیده باشد‌ که فهمیدن این موضوع پروسه طولانی می‌طلبد. این فقط یکی از مواردی است که شما در انجام آن نیاز به مشاوره ثبت شرکت دارید.

البته علاوه بر متقاضیان شرکت، مدیران شرکت نیز نیاز به مشاوره ثبت شرکت دارند. هم اکنون، بیشتر شرکت‌های بزرگ تعدادی مشاور ثبت حقوقی استخدام می‌کنند تا با فعالیت تیمی خود بتوانند مدیران شرکت را در زمینه‌های مختلف راهنمایی کنند.

وظیفه مشاوران ثبت شرکت و ذکر اموری که نیاز به مشاوره دارند

هر مشاوری باید توانایی این را داشته باشد که در زمینه اطلاعاتی که دارد، به راهنمایی افراد بپردازد. مشاوران ثبت شرکت نیز مطابق با تجربه و مقررات و امور مربوط به ثبت شرکت باید توانایی این را داشته باشند که اطلاعات کاملی درباره مراحل ثبت شرکت یا موسسات غیر تجاری در اختیار متقاضیان قرار دهند. در زیر تعدادی از اموری که نیاز به مشاوره دارند، لیست شده است:

الزامی بودن یا نبودن اخذ مجوز برای شرکت مورد نظر

به طور معمول، موضوع فعالیت شرکت‌ها مشخص می‌کند که آیا شرکت مورد نظر نیاز به اخذ مجوز دارد یا خیر. امروزه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای موضوعاتی از قبیل موضوعات زیر اخذ مجوز را الزامی می‌داند: شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی، شرکت‌های تامین سرمایه و صندوق بازنشستگی در قالب فعالیت‌هایی از قبیل سرمایه‌گذاری در سهام و سهم‌الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری اوراق بهادار و سایر موارد.

با توجه به گسترده بودن مبحث فوق بهتر است برای دریافت اطلاعات جزئی‌تر از مشاوره ثبت شرکت استفاده کنید. در این صورت، با مشخص بودن موضوع فعالیت مشاوران می‌توانند به طرز مطلوبی به راهنمایی شما بپردازند.

مراحل به ثبت رساندن شرکت در سازمان ثبت شرکت‌ها

هر شرکتی با توجه به موضوع فعالیت خود باید مراحلی را برای ثبت شرکت خود طی کند که این مراحل مطابق با نوع شرکت می‌تواند متفاوت باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

در مشاوره ثبت شرکت راهنمایی‌هایی در خصوص ثبت شرکت آنلاین نیز انجام می‌شود که می‌تواند برای متقاضیان این شرکت‌ها بسیار سودمند باشد. برای مثال، مشاورین تلاش می‌کنند که با آشنا کردن شما با مدارک ثبت شرکت به روند کار شما سرعت بخشند. در زیر تعدادی از مدارک مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت‌ها آمده است:

  • دو جلد اساسنامه شرکت
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • دو برگ اظهارنامه شرکت
  • دو نسخه صورتجلسه هیئت مدیره با امضای مدیران انتخاب شده
  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره، سهامداران و بازرسان
  • ارائه گواهی پرداخت حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت از بانک برای شرکت‌های سهامی خاص
  • گواهی عدم سوء پیشنه کیفری برای تمامی اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت
  • تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری در صورت منقول یا غیر منقول بودن آورده شرکت
  • اصل سند مالکیت
  • اقرارنامه تمامی اعضای هیئت مدیره
  • امضای وکالتنامه
  • کپی آگهی تاسیس، روزنامه رسمی، روزنامه رسمی آخرین تغییرات در صورت حقوقی بودن اعضا و سهامداران و کپی شناسنامه و کارت ملی نماینده شخص حقوقی
  • در صورت انتخاب سهامدار خارجی حقیقی، کپی پاسپورت و ترجمه رسمی آن و در صورت حقوقی بودن او ارائه گواهی ثبت شرکت در مرجع ثبت شده آن کشور

زمان مورد نیاز برای طی مراحل اداری

به طور معمول زمان لازم برای طی کردن مراحل اداری ثبت شرکت حدود یک ماه است که می‌تواند بنا بر اطلاعات شما کمتر یا بیشتر شود. بنابراین، در این راستا استفاده از مشاوره تلفنی یا آنلاین ثبت شرکت اهمیت بسیاری دارد.

میزان هزینه ثبت شرکت

با توجه به اینکه همه ساله هزینه‌های مورد نیاز برای ثبت شرکت تغییر می‌کنند، در این مورد استفاده از مشاوره ثبت شرکت کار معقولی به نظر می‌رسد.

شرایط، پیش نیازها و مقررات مالیات بر نوع ثبت شرکت

در هنگام ثبت شرکت برخی پیش نیازها و مقرراتی وجود دارند که در صورت آگاهی از آنها می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

انتخاب نام شرکت و در صورت لزوم برندسازی آن

این موضوع گاهی می‌تواند مهمترین دغدغه متقاضیان ثبت شرکا باشد.

ثبت تغییرات شرکت

در این مقاله به طور مختصر به مشاوره ثبت تغییرات شرکت خواهیم پرداخت.

انتخاب نوع شرکت

به طور معمول قوانین تجارت شرکت‌های مختلف را در ۷ گروه زیر جای می‌دهد:

  • شرکت‌های سهامی شامل سهامی عام و خاص
  • شرکت‌های با مسئولیت محدود
  • شرکت‌های تضامینی
  • شرکت‌های مختلط سهامی
  • شرکت‌های مختلط غیر سهامی
  • شرکت‌های نسبی
  • شرکت‌های تعاونی تولید و مصرف

انحلال شرکت

گاهی بسیاری از کسب و کارها بنا به دلایل مختلفی تصمیم به انحلال شرکت می‌گیرند که یکی از عمده‌ترین دلیل آن جلوگیری از ضرر وارده بر شرکت است. به طور معمول، انحلال شرکت به سه نوع مختلف انحلال قهری، انحلال شرکت با توجه به تصمیم مجمع عمومی و انحلال شرکت با حکم قضایی است که در مقاله مربوط به انحلال شرکت به طور مفصل درباره این مسائل بحث کردیم‌.

ثبت موسسات غیر تجاری

این موسسات شامل تشکیلاتی هستند که با هدف غیر تجاری از قبیل امور علمی یا ادبی، امور خیریه و نظایر آن تاسیس می‌شوند. به طور کلی، موسسات غیر تجاری می‌توانند عناوین متعددی نظیر انجمن، کانون، بنگاه و... به خود بگیرند. با این وجود، نمی‌توان برای این موسسات عناوینی را انتخاب نمود که به تشکیلات دولتی و کشوری تعلق دارند. توجه داشته باشید که موسسات مزبور پس از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی به خود می‌گیرند.

موسسات غیر تجاری شامل دو نوع موسسه زیر می‌باشند:

  • موسساتی که هدف آنها جلب منافع و تقسیم آن بین اعضای خود نیست: این موسسات با عنوان موسسات غیر انتفاعی شناخته می‌شوند. از جمله این موسسات می‌توان به موسسات خیریه و انجمن‌های اسلامی، تخصصی، احزاب و صندوق‌های قرض‌الحسنه و گروه‌های سیاسی اشاره کرد.
  • موسساتی که هدف آنها جلب منافع مادی و تقسیم این منافع در بین اعضای خود و یا افراد دیگر است: کانون‌های فنی، حقوقی و موسساتی با هدف ارائه خدمات شهری نظیر نظافت و فضای سبز از جمله این موسسات هستند.

توجه داشته باشید که ثبت موسسات غیر تجاری دارای روش و مراحل مختلفی است که ممکن است باعث سردرگمی شما شود. بنابراین، در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در این مورد می‌توانید از مشاوره ثبت شرکت به صورت تلفنی و آنلاین استفاده کنید.

شایان ذکر است که مدیران یا موسسان ثبت شرکت حتی می‌توانند مشاوران را به عنوان وکیل یا نماینده خود انتخاب کنند. در این صورت این مشاور باید در کلیه مراحل ثبت شرکت وکالتنامه خود را از مدیر شرکت به همراه داشته باشد.

مشاوره ثبت شرکت‌های بازرگانی

این نوع شرکت از جمله شرکت‌ها محبوبی است که متقاضیان رغبت زیادی برای به ثبت رساندن آن نشان می‌دهند. به طور کلی، هدف اصلی شرکت بازرگانی انجام امور تجاری صادرات و واردات ثبت است. امروزه، با افزایش روزانه قیمت ارز درخواست ثبت شرکت بازرگانی نیز بسیار افزایش یافته است. شایان ذکر است که شرکت‌های بازرگانی خود به دو نوع مختلف تفکیک می‌شوند که عبارتند از: شرکت‌ بازرگانی با مسئولیت محدود و شرکت بازرگانی سهامی خاص.

در زیر شرایط ثبت هر کدام از شرکت‌های مزبور را شرح می‌دهیم:

مشاوره ثبت شرکت با مسئولیت محدود

با توجه به اینکه شرکت با مسئولیت محدود مزایای زیادی در ابتدای تاسیس دارد، در جایگاه اول ثبت شرکت‌ها قرار دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع شرکت نیاز به تعداد سهامداران کمتری است. در واقع، شما با دو نفر سهامدار قادر یه ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستید.

علاوه بر آن، در شرکت‌ مورد نظر نیاز به تقسیم سرمایه شرکت به صورت سهام یا برگه‌های سهام ندارید. در واقع، این سرمایه به صورت سهم الشرکه به شرکا تعلق می‌گیرد. همچنین، با اظهاری بودن سرمایه شرکت نیازی به واریز این سرمایه به حساب بانکی در هنگام تاسیس شرکت نیست.

از مزیت‌های دیگر ثبت شرکت با مسئولیت محدود می‌توان به مدت زمان مدیریت و سمت‌ها اشاره کرد. در واقع، شما قادر خواهید بود تا هر زمان که تمایل دارید مدیران و اعضای هیئت مدیره را در سمت اصلی خود حفظ کنید و حتما نیاز نیست که آنها را تغییر دهید. این در حالی است که برای مثال در شرکت سهامی خاص مدیران تنها ۲ سال می‌توانند به فعالیت بپردازند و پس از اتمام این مدت مجمع عمومی مدیریت باید نسبت به تمدید مدت مدیریت یا تغییر مدیریت اقدام کند.

مشاوره ثبت شرکت سهامی خاص

این نوع شرکت از جمله شرکت‌های پر درخواستی است که پس از شرکت با مسئولیت محدود از نظر میزان درخواست در جایگاه دوم قرار دارد. برای تاسیس شرکت مورد نظر شما نیاز به ۳ نفر سهامدار و ۲ نفر بازرس دارید که انتحاب بازرس اصلی و علی‌البدل جزو تفاوت‌های این شرکت با سایر شرکت‌ها می‌باشد. علاوه بر آن، سرمایه اولیه شرکت مزبور از طریق موسسین شرکت تامین می‌شود که برای اطلاع از مقدار این هزینه برخورداری از مشاوره ثبت شرکت الزامی است.

توجه داشته باشید که در شرکت‌های سهامی خاص در صورت کاهش سرمایه، وظیفه جبران آن بر عهده شرکا قرار دارد. این افراد باید در طی یک سال نسبت به بازگشت سرمایه اقدام کنند و در صورت عدم توانایی حتما باید شرکت را تبدیل به شرکت با مسئولیت با محدود کنند.

شرکت سهامی خاص بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود نیاز دارد که ۳۵ درصد از سرمایه ثبتی خود را در حساب بانکی مخصوصی به نام شرکت در شرف تاسیس سپرده‌گذاری کند. این میزان از سرمایه به نام پرداخت سرمایه تعهدی شناخته می‌شود.

مشاوره ثبت تغییرات شرکت

در مواقعی متقاضیان ثبت شرکت پس از اینکه شرکت خود را به ثبت رساندند بنا به شرایطی نیاز به اعمال تغییرات شرکت دارند. این تغییرات می‌تواند شامل موارد ذیل باشد:

تغییر نام شرکت، تغییر موضوع فعالیت شرکت، تغییر آدرس شرکت، افزایش سرمایه شرکت یا تبدیل نوع شرکت، ورود و خروج شرکا، ثبت شعبه شرکت، انحلال شرکت، کاهش سرمایه شرکت و موارد دیگر.

برای اینکه بتوانید تغییرات شرکت را به صورت دقیق و بی اشکال انجام دهید، نیاز به مشاوره ثبت شرکت خواهید داشت که این مشاوره در کمپانی ریجستر یا فکر برتر به صورت مشاوره تلفنی ثبت شرکت و مشاوره آنلاین ثبت شرکت انجام می‌شود.

مشاوره ثبت شرکت دانش بنیان

این شرکت‌ها همان شرکت‌های خصوصی و تعاونی هستند که با هدف توسعه اقتصاد دانش محور و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه‌های فناوری برتر به ثبت می‌رسند. روند ثبت شرکت دانش بنیان تنها یک تفاوت با سایر شرکت‌ها دارد. این تفاوت در ارسال درخواست به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تبدیل شرکت به شرکت دانش بنیان خلاصه می‌شود. در صورت ارسال این درخواست با تایید مشاوران و دارا بودن شرایط لازم برای اینکار شما تحت حمایت دانش بنیان قرار می‌گیرید.

توجه داشته باشید که ثبت شرکت دانش بنیان نیاز به اختراعی دارد که مراکز رشد یا بنیاد نخبگان آن را به نام شما ثبت کرده باشند. از طرفی، یکی از اعضای هیئت مدیره شما باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر باشد.

شرکت دانش بنیان مزایای زیادی هم دارد که یکی از این مزایا برخورداری از امتیازات خاص دولت به مدت ۱۵ سال است. برخی از این امتیازات عبارتند از: معافیت از پرداخت مالیات، سود بازرگانی و عوارض مالیاتی گمرکی.

مشاوره تلفنی ثبت شرکت

همانند بسیاری از امور تخصصی، ثبت شرکت نیز نیاز به اطلاعات تخصصی خاصی دارد که در صورت آشنا نبودن با آنها ممکن است هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. برای مثال، متفاوت بودن نوع شرکت‌ها و نیاز داشتن به مدارک مختلف جزو مواردی هستند که در صورت عدم استفاده از مشاوره ثبت شرکت موانع زیادی بر سر راه شما قرار می‌گیرند.

گاهی در شرایطی قرار می‌گیرید که مراجعه حضوری به مشاوران برایتان میسر نیست، در این صورت می‌توانید از مشاوره تلفنی ثبت شرکت استفاده کنید. در این صورت شما قادر هستید که امور ثبتی شرکت خودتان را با هزینه مناسب و اقتصادی انجام دهید.

علاوه بر آن، مشاوره تلفنی امکانی فراهم می‌آورد که در زمان کوتاهی بتوانید با امور تخصصی ثبت شرکت‌ها آشنایی پیدا کنید. مشاوران تلفنی همچنین می‌توانند شما را با انواع شرکت‌ها آشنا کنند تا بتوانید تصمیم‌گیری درستی داشته باشید. توجه داشته باشید که انتخاب نوع شرکت از جمله بزرگترین دغدغه‌های متقاضیان در هنگام تاسیس شرکت به شمار می‌رود. بنابراین، اگر در این مورد دچار تردید شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که حتما از مشاوره تلفنی ثبت شرکت بهره ببرید.

در مورد نوع شرکت همانطور که در بالا نیز اشاره شد شرکت‌های بازرگانی اعم از شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص جزو موارد پردرخواست هستند که هر کدام شرایط ویژه‌ای دارند. هزینه این دو نوع شرکت بسیار پایین است و مزایای مختلفی از قبیل شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر آن، شما گاهی نیاز به استعلام شرکت نیز دارید که برای دو منظور ثبت شرکت یا تایید اعتبار شرکت الزامی است. مشاوره ثبت شرکت به صورت تلفنی به شما این اجازه را می‌دهد که تمامی استعلام‌های لازم برای شرکت‌های ثبت شده قبلی و نام آنها را در اختیار داشته باشید. همچنین، شما از این طریق می‌توانید نسبت به انتخاب نام شرکت و ارائه مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت اقدام کنید.

مشاوره آنلاین ثبت شرکت برای انتخاب نام برند و طراحی لوگو

امروزه، سامانه‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که می‌توان از آنها برای ثبت برند و طراحی لوگو تجاری و سایر موارد بهره برد. دقت کنید که انتخاب نام خلاقانه و جدید برای برند از جمله کارهای بسیار دشواری است که در شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. گاهی این موضوع به یک دغدغه بزرگ تبدیل می‌شود که سایر مراحل ثبت شرکت در مقابل آن بسیار سهل و آسان می‌شود. در این مورد استفاده از مشاوره آنلاین ثبت شرکت می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

بعلاوه، پس از انتخاب نام شرکت و برندسازی موضوع طراحی لوگو تجاری مطرح می‌شود که بسیار حائز اهمیت است. کسب و کارهای مختلف می‌توانند برای طراحی لوگوی مناسب که درعین سادگی قابلیت نقش بستن در ذهن عموم مردم را داشته باشد، به سامانه‌های آنلاین مراجعه کنند و از خدمات مشاوره اینترنتی ثبت شرکت بهره ببرند.

اقدامات لازم در مشاوره ثبت شرکت

برای اینکه بتوانید از بهترین مشاوره ثبت شرکت برخوردار شوید باید اقدامات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • انتخاب درست اهداف
  • انتخاب موضوع فعالیتی که قصد دارید در شرکت خود به انجام برسانند
  • انتخاب برترین نوع شرکت که با اهداف شما همخوانی داشته باشد

نتیجه گیری

بسیاری از امور مربوط به ثبت شرکت به دلیل پیچیدگی نیاز به مشاوره ثبت شرکت دارند که با برخورداری از آن می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. مشاوره ثبت شرکت می‌تواند به صورت تلفنی یا آنلاین باشد. در این صورت شما نیازی به مراجعه حضوری به مشاوران نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید درباره امور تخصصی ثبت شرکت از مشاوران مجرب راهنمایی دریافت کنید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران