انتخاب یک کشور مناسب و ارزان برای ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت مسئله‌ای است که معمولا سرمایه‌داران با آن مواجه هستند. امروزه، کشورهای زیادی امکان سرمایه گذاری را برای سرمایه‌گذاران سایر کشورها فراهم می‌کنند، اما موضوعی که در این باره مطرح است، مزایایی است که این کشورها برای سرمایه‌گذاران در نظر می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت

تعدادی از کشورها با شرایط خوبی که برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند، مورد پسند بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی قرار گرفته‌اند. این کشورها عبارتند از:

کشور گرجستان

این کشور جزو ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت محسوب می‌شود که قسمتی از امور ثبت شرکت آن در اروپا و قسمتي دیگر در آسیا انجام می‌شود. کشور گرجستان به دلیل قرارگیری در اتحادیه‌ی اروپا و ناتو از جمله کشورهای مناسب آسیایی- اروپایی برای سرمایه‌گذاری است.

با توجه به توضیحات بالا و مزایایی که در زیر عنوان شده‌اند، کشور گرجستان محل مناسبی برای ثبت شرکت محسوب می‌شود:

  • خدمات ارزان نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • پایین بودن میزان مالیات
  • کم بودن حقوق نیروی کار
  • آسان بودن مراحل ثبت شرکت در گرجستان
  • اعطای پاسپورت گرجستان و فراهم شدن سفر به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا با این پاسپورت

ثبت شرکت در گرجستان

کشور لهستان

ثبت شرکت در این کشور می‌تواند سریعترین روش را برای اخذ اقامت در اختیار متقاضیان ثبت شرکت قرار دهد. بدین ترتیب، سرمایه‌گذاران و خانواده‌ی آنها می‌توانند اجازه رفت و آمد و زندگی در تمامی کشورهای اتحادیه شنگن را کسب کنند.
در واقع، متقاضیان با ثبت شرکت در لهستان ابتدا اقامت یک ساله برای خود و خانواده دریافت می‌کنند. سپس، پس از اثبات فعالیت شرکت می‌توانند حق اقامت دائم خود را از دولت لهستان بگیرند. در نهایت، امکان اخذ پاسپورت و حقوق شهروندی نیز برای آنها فراهم می‌شود.

کشور اسپانیا

مهاجرت ایرانیان در طی یک سال اخیر به کشور اسپانیا آمار قابل توجهی را نشان می‌دهد. این بدان جهت است که دولت اسپانیا سیاست‌های جدیدی در راستای توسعه‌ی اقتصادی از طریق جذب مهاجر اتخاذ کرده است. در طی سیاست‌های جدید این کشور مهاجرانی که متقاضی ثبت شرکت در اسپانیا باشند، می‌توانند از تسهیلات زیادی برخوردار شوند. برخی از این تسهیلات عبارتند از:

  • دسترسی آزاد به بازارهای اروپایی
  • عدم نیاز به سرمایه‌ی زیاد برای ثبت شرکت
  • بهره‌مندی از تسهیلات دولت اسپانیا
  • دریافت ویزای شینگن
  • قوانین گمرکی و تجاری آزاد

⇐ ثبت شرکت در اسپانیا

کشور مجارستان

اخیرا این کشور نیز اقدام به ارائه پاسپورت مجارستانی به سرمایه‌گذارن خارجی کرده است. از طرفی به واسطه خدماتی که به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد، شهرت زیادی دارد. به طور کلی ثبت شرکت در این کشور همراه با مزایای زیادی است که در زیر بدان اشاره شده است:

  • مالکیت خصوصی صد در صدی بدون نیاز به شریک محلی
  • ثبت شرکت آسان در ۳ الی ۴ روز کاری
  • نیاز به سرمایه‌ی اندک در ابتدای تاسیس شرکت
  • نرخ مالیات بسیار اندک و در حدود ۹ درصد ارزش افزوده و قرار گرفتن در پایین‌ترین نرخ مالیات اروپا
  • دسترسی آزاد به بازارهای اروپایی
  • دریافت ویزای شینگن
  • امکان استفاده از مارک تجاری اروپایی

⇐ ثبت شرکت در مجارستان

کشور ترکیه

با توجه به اینکه کشور ترکیه از کشورهای همسایه‌ی ایران محسوب می‌‌شود، گزینه‌ی ایده‌آلی برای ثبت شرکت محسوب می‌شود. تنها ایراد ثبت شرکت در این کشور زمان‌بر بودن آن است که در مقابل ارائه خدمات مختلف دولت ترکیه به سرمایه‌گذاران قابل چشم‌پوشی است. در زیر برخی از مزایای ثبت شرکت در این کشور آمده است:

  • اخذ اقامت دائم ترکیه پس از ۵ سال سرمایه‌گذاری
  • سفر به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا با گرفتن ویزای ترکیه
  • حضور سرمایه‌گذاران ایرانی زیاد در ترکیه
  • حضور نیروی کار زیاد در این کشور
  • نیاز به هزینه‌ی اندک برای ثبت شرکت در ترکیه

⇐ ثبت شرکت در ترکیه

کشور اسلواکی

این کشور از جمله کشورهای اروپایی است‌ که‌ قبلا فعالیت زیادی در زمینه ارائه خدمات برای سرمایه‌گذاری نداشته است. با این وجود، در طی سال‌های اخیر دولت اسلواکی با ارائه‌ی خدمات گسترده به سرمایه‌گذاران آنها را برای ثبت شرکت ترغیب کرده است. سرمایه‌گذاران با اینکار می‌توانند از مزایای زیر بهره‌مند شوند:

  • عدم نیاز به کاغذ بازی‌های اداری برای ثبت شرکت
  • عدم نیاز به ارائه مدارک
  • هزینه‌های پایین زندگی در این کشور و دستمزد برای کارمندان
  • ارزان بودن املاک و خودرو
  • عدم نیاز به استخدام نیروی‌ کار در شرکت

⇐ ثبت شرکت در اسلواکی

ارزان ترین کشورها برای تاسیس شرکت که صرفه‌ی اقتصادی زیادی دارند

توجه داشته باشید که ثبت شرکت در برخی از کشورها نظیر ونزوئلا و اسلوونی صفر و بدون هزینه است. با این وجود، به دلیل اوضاع بد اقتصادی این کشورها ثبت شرکت در آنها صرفه‌ی اقتصادی زیادی در پی ندارد. ما در این مقاله قصدداریم کشورهایی را معرفی کنیم که سود زیادی را برای متقاضیان ثبت شرکت فراهم می‌کنند. این کشورها عبارتند از:

انگلستان

در بین تمامی کشورها انگلستان یکی از کشورهای مهم برای تاسیس یک شرکت جدید به شمار می‌رود. در این کشور برخی از عوامل باعث می‌شوند که استارتاپ‌های جدید به درآمد زیادی دست یابند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • فضای کسب و کار مناسب
  • در دسترس بودن نیروی کار جوان
  • هزینه ثبت شرکت پایین
  • ثبات اقتصادی

علاوه بر آن، در کشور انگلستان سازمان‌های بسیاری نیز وجود دارند که از استارتاپ‌های جدید حمایت می‌کنند. در واقع شرایطی از قبیل شرایط زیر انگلستان را به ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت تبدیل کرده است:

  • نرخ مالیات پایین
  • انتظارات حقوقی کمتر
  • هزینه‌های کار مقرون به صرفه

⇐ ثبت شرکت در انگلیس

⇐ مهاجرت از طریق ثبت شرکت در انگلستان

کشور سنگاپور

این کشور جزو برترین کشورهای استارتاپی محسوب می‌شود که سیستم مالیاتی ساده‌ی آن برای تشکیل و ثبت شرکت زبانزد عام و خاص شده است. این سیستم مالیاتی خوب باعث می‌شود نرخ‌های مالیاتی کمتری برای متقاضیان ثبت شرکت تعلق

بگیرد. در نتیجه کسب و کارهای مختلف می‌توانند با صرف هزینه‌های کمتر از سود و بازده سرمایه‌ی خود در جهت توسعه‌ی کسب و کار استفاده کنند. علاوه بر آن، در کشور سنگاپور روش‌های آسانی برای راه‌اندازی کسب و کار با هزینه‌ی کمتر وجود دارد. همچنین، برای ثبت شرکت در این کشور نیازی نیست که حتما تمام سرمایه‌ی خود را در سهام شرکت سرمایه‌گذاری کنید.

⇐ ثبت شرکت در سنگاپور

امارات متحده عربی

اقتصاد این کشور بسیار وابسته به مشاغل کوچک و متوسط است و محیط تجاری این کشور شرایط ایده‌آلی را برای ثبت شرکت فراهم کرده است. علاوه بر آن کشور امارات متحده عربی با پشتیبانی از کارآفرینان جدید شرایط ویژه‌ای را برای ثبت شرکت فراهم می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های این کشور را می‌توان در عدم دریافت مالیات از متقاضیان ثبت شرکت خلاصه کرد. کشور امارات با ارائه این امکانات فرصت‌های سرمایه‌گذاری و امکانات زیرساختی عالی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است.

⇐ ثبت شرکت در امارات

⇐ مهاجرت از طریق ثبت شرکت به امارات متحده عربی

کشور هلند

با توجه به شرایطی که کشور هلند در زمینه تجارت در اختیار متقاضیان قرار داده است، به عنوان دروازه ورود به اروپا شناخته می‌شود. علاوه بر آن، به دلیل نرخ تولید ناخالص داخلی بالا و توزیع برابر درآمد در این کشور ثبت شرکت کار بسیار سهل و آسانی است. دقت کنید که نرخ تولید ناخالص داخلی نشان‌دهنده‌ی ظرفیت مخارج بالای مردم در این کشور است. توزیع برابر درآمد هم مشخص می‌کند که تمامی مردم کشور پولی برای خرج کردن دارند.

بعلاوه، در کشور هلند هزینه‌ی حمل و نقل بسیار پایین است و همچنین نیروی کار تحصیل‌ کرده و کارگر زیادی در دسترس متقاضیان ثبت شرکت قرار دارد. یک مزیت دیگر نیز که کشور هلند در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، ایجاد فرصت برای جهانی شدن کسب و کار شما به علت کارآمد بودن جامعه‌ی بین المللی این کشور است. همین مزیت‌ها سبب شده است که کشور هلند به عنوان ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت شناخته شود.

⇐ ثبت شرکت در هلند

نیوزلند

متقاضیان ثبت شرکت می‌توانند در نیوزلند با صرف کمترین زمان شرکت خود را تاسیس کنند. از مزیت‌های ثبت شرکت در این کشور می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دسترسی به منابع اولیه‌ی مفید و فراوان
  • پایداری محیط اقتصادی و سیاسی این کشور
  • در دسترس بودن گسترده‌ی منابع تجدیدپذیر و به دنبال آن استفاده‌ی کمتر از انرژی اتمی و سوخت‌های فسیلی
  • کمتر بودن هزینه‌ی راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار نسبت به درآمد ایجاد شده
  • حمایت دولت نیوزیلند از ایده‌های جدید و نوآورانه و ارائه‌ی کمک‌های مالی به استارتاپ‌ها

مشاوره تلفنی و آنلاین ثبت شرکت

شرایط ارزان ترین کشورها برای راه اندازی شرکت

توجه داشته باشید که ثبت شرکت در برخی از کشورهای دنیا هزینه‌ی چندانی ندارد. با این وجود، آغاز یک فعالیت تجاری به طور قطع دارای شرایطی پیچیده‌ای است که بدون صرف هزینه میسر نمی‌شود. شرایط برخی از کشورها برای ثبت شرکت داشتن سرمایه‌ی اولیه و افتتاح حساب در کشور مقصد برای واریز مبلغی متناسب با قوانین تجاری کشور مقصد است. در مقابل برخی کشورها نیز به متقاضیان ثبت شرکت اجازه می‌دهند تا بدون سرمایه‌ی اولیه شرکت خود را ثبت کنند.

با وجود تمامی مواردی که شرح آن گذشت، ثبت یک بنگاه تجاری در هر کشوری باید برای اهداف بلند مدت انجام شود. در غیر این صورت می‌تواند باعث هدر رفت هزینه و زمان یک تاجر یا صاحب کسب و کار شود. بنابراین، تنها نباید ارزان بودن هزینه‌ی ثبت شرکت در کشورهای خارجی را مد نظر قرار داد.

انواع شرکت در ترکیه به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای ثبت شرکت

توجه داشته باشید که در کشور ترکیه راه‌اندازی هر کسب و کاری از قبیل خیاطی، آرایشگری و... نیاز به ثبت شرکت دارد. به همین دلیل انواع شرکت‌های مختلف برای ثبت در این کشور وجود دارند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:

شرکت شخصی

آن دسته از شرکت‌هایی که نیاز به استخدام شخص دیگری ندارند و به اصطلاح قائم به فرد هستند، جزو شرکت‌های شخصی به شمار می‌روند. این شرکت‌ها برای کسبه مناسبند و مزیت خاصی ندارند. بدین ترتیب شما با ثبت شرکت شخصی اجازه کار و دریافت اقامت را ندارید.

شرکت‌های شخصی در ترکیه می‌توانند توسط افراد حقیقی به ثبت برسند. در حالت عادی شرکت‌های شخصی حق ثبت در اتاق تجارت استانبول و دریافت اساسنامه را ندارند. در این نوع شرکت متقاضیان یک کد مالیاتی تجاری دریافت می‌کنند تا مالیات خود را بپردازند.

شرکت سهامی

این نوع شرکت‌ها که شامل شرکت‌های عام و خاص هستند، از تعدادی سهامدار تشکیل می‌شوند. توجه داشته باشید که در این شرکت‌ها با توجه به تعداد سهامداران عام و خاص بودن شرکت مشخص می‌شود. به طور کلی شرکت‌های سهامی برای تاسیس نیاز به ۵ شخص حقیقی و حقوقی دارند.

در کشور ترکیه برای هر موضوع دلخواه می‌توانید اقدام به ثبت شرکت سهامی کنید. تنها نکته‌ای که در مورد این شرکت وجود دارد این است که باید ۲۵ درصد از سرمایه شرکت شما در بانک بلوکه شود تا بتوانید نسبت به ثبت این شرکت‌ها اقدام کنید.

شرکت با مسئولیت محدود

متقاضیان این شرکت‌ها به طور معمول نیاز به حداقل یک و حداکثر ۵۰ شریک برای ثبت شرکت دارند. در این مورد تعداد شرکا و گستره‌ی فعالیت شرکت ثبت شده می‌تواند بیشتر از یک مورد باشد. علاوه بر آن، هرگونه نقل و انتقال شرکت نیز نیاز به ثبت در دفاتر رسمی دارند.

این شرکت‌ها برخلاف شرکت‌های سهامی نیاز به بلوکه کردن حساب ندارند. علاوه بر آن، سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این شرکت اندکی پایین است.

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

ایرانیان قادرند شرکت‌های خود را در مناطق آزاد ترکیه به ثبت رسانند. بدین منظور ارائه مدارک زیر الزامی است:

  1. پل بیزانسی یا طرح تجارتی برای تصویب
  2. سرمایه‌ای در حدود دو میلیون لیر
هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد این کشور

شایان ذکر است که هزینه‌ی ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه نسبت به مکان‌های دیگر بسیار بالاست. برای ثبت شرکت در این مناطق باید یکی از موضوعات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • تولید
  • خرید یا فروش
  • انبارداری
  • مونتاژ و جداسازی قطعات
  • تعمیر یا نگهداری
  • انجام بانکداری و ثبت بیمه
  • ثبت شرکت صادرات و واردات
  • ثبت شرکت‌های صرافی
مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه
  • معافیت مالی و پرداخت تعرفه‌ی گمرکی
  • انتقال نقدینگی و سرمایه به کشورهای دیگر
  • امکان حضور طولانی مدت در ترکیه جهت فعالیت
مراحل ثبت شرکت در مناطق آزاد کشور ترکیه

دقت کنید ثبت شرکت در ترکیه دارای مراحلی است که می‌توان آن را در ۳ تا ۱۰ روز کاری انجام داد. در زیر مراحل ثبت شرکت در این کشور به اختصار ذکر شده است:

  1. ترجمه‌ی رسمی گذرنامه‌های شرکا
  2. انتخاب یک حسابدار رسمی ترک زبان
  3. تنظیم اساسنامه شرکت به زبان ترکی
  4. گرفتن شماره‌ی مالیات سهامداران شرکت از اداره‌ی مالیات ترکیه
  5. مراجعه به اتاق بازرگانی ترکیه و تکمیل فرم‌های مربوطه
  6. تنظیم فرم تعهد
  7. ثبت رسمی امضای مدیر عامل در اداره‌ی ثبت احوال
  8. تایید رسمی اساسنامه در اداره ثبت احوال
  9. باز کردن حساب بانکی شرکتی و ارائه مدارک اینترنتی بانک و کارت بانکی آن به متقاضی

ثبت شرکت در آمریکای جنوبی

در آمریکای جنوبی کشوری به نام سورینام از جمله کشورهای محبوب برای شروع تجارت به شمار می‌رود. چرا که حداقل میزان مالیات در این کشور معادل یک درصد از درآمد ماهیانه شرکت است. علاوه بر کشور سورینام کشوری به نام اکوادور نیز به دلیل پایین بودن نرخ مالیات شرایط خوبی را برای ثبت شرکت فراهم آورده است.

علاوه بر آن، کشور ونزوئلا نیز شرایط مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد و ثبت شرکت در آن صرفه‌ی اقتصادی زیادی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. متقاضیان می‌توانند در این کشور بسیاری از کارهای خود را از قبیل رزرو نام شرکت، ثبت نام، اعلام موجودیت در روزنامه محلی و سایر تشریفات خود را با کمتر از یک دلار انجام دهند.بنابراین، این کشور ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت به شمار می‌رود که مزایای زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

در ونزوئلا میزان درآمد ماهانه‌ی افراد به ۱۲۳۲ دلار می‌رسد که بسیار مناسب است. تنها ایرادی که می‌توان برای این کشور در نظر گرفت، تحریم‌های بین‌المللی و عدم ارتباط با تجارت جهانی است. از سایر کشورهای آمریکای جنوبی که مالیات کمتری دارند، می‌توان به شیلی، کلمبیا، پرو، پاراگوئه، برزیل و آرژانتین اشاره کرد.

ثبت شرکت در آفریقا

افرادی که درآمد متوسطی دارند، به دلیل دستمزدهای بسیار پایین برای شروع کسب و کار در آفریقا با مشکلاتی مواجه هستند. با این وجود کشورهایی نیز در آفریقا وجود دارند که بنا به دلایلی برای ثبت شرکت بسیار مناسبند.

یکی از این کشورها کنگو است که با هزینه‌های ۱۲۳۲ دلاری در مقابل دستمزد ۴۸ دلاری به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین و ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت به شمار می‌رود. البته، امروزه با توجه به اصلاحات صورت گرفته در آفریقا روند ثبت شرکت ارزان‌تر و ساده‌تر است.

ثبت شرکت در خاورمیانه

ارزان ترین کشور برای تاسیس شرکت در خاورمیانه را کشور امارات متحده عربی به خود اختصاص می‌دهد و در سایر کشورهای آسیا هزینه ثبت شرکت بسیار بالاست.

ثبت شرکت در اروپا

در اروپا کشورهایی نظیر بریتانیا، هلند و اسلوونی جزو کشورهای ارزان برای تاسیس شرکت به شمار می‌روند که در بالا شرح آنها گذشت. در این میان، بریتانیا از جمله کشورهای محبوبی است که عنوان بهترین کشور اروپایی برای استارت آپ‌ها را به خود اختصاص داده است.

این کشور بالاترین رتبه را در بین کشورهای هم سطح خود دریافت کرده است. پس از بریتانیا نیز ایرلند از رتبه قابل قبولی برخوردار است. از سایر کشورهای اروپا که جزو کشورهای برتر برای راه‌اندازی شرکت دسته‌بندی شده‌اند، می‌توان موارد ذیل را نام برد:

  • لوکزامبورگ
  • دانمارک
  • استونی

حاصل سخن

امروزه، ثبت شرکت در کشورهای خارجی به یکی از منابع درآمد سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. این افراد اغلب به دنبال ارزان ترین کشور برای ثبت شرکت می‌گردند تا با صرف کمترین هزینه بتوانند به سود بسیاری دست یابند.

ما در این مقاله از فکر برتر تا حد امکان تلاش کردیم که بهترین کشورها برای راه اندازی شرکت را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که خواندن این مقاله بتواند شما را در زمینه رسیدن به اهدافتان اندکی راهنمایی کند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران