امروزه با توجه به پرسود بودن شرکت های خدمات ارز دیجیتال بسیاری از افراد اقدام به ثبت شرکت در این زمینه کرده اند. با این وجود، بهتر است بدانید که عدم آگاهی از برخی مسائل در رابطه با این شرکت ها ممکن است شما را با مشکلات عدیده ای روبرو کند. در این مقاله به ذکر ۷ نکته برای ثبت شرکت خدمات ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد.
ارز دیجیتال به ارز تولید شده به صورت الکترونیکی و ذخیره و انتقال آن به همین صورت اطلاق می شود. به عبارت دیگر، ارزهای در دسترس به صورت الکترونیکی را ارز دیجیتال می نامند. افراد برای انتقال وجه از طریق ارز دیجیتال می توانند با یکدیگر به صورت آنلاین تبادل وجه کنند. آنها قادرند به صورت الکترونیکی به پرداخت ارز دیجیتال در ازای کالا و خدمات مختلف بپردازند.
نکته مهم اینجاست که ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه شکل فیزیکی همانند سکه یا اسکناس هستند. علاوه بر آن، به کشور خاصی تعلق ندارند. این ارزها حکم پول معمولی را دارند که به صورت خرید حضوری و آنلاین استفاده می شوند.
برای ایمنی بیشتر ارزهای دیجیتال برای آنها رمزگذاری انجام می شود. اینکار باعث ناشناس باقی ماندن هویت کاربر و جزئیات تراکنش او می شود. همچنین امکان خروج ارز از یک شبکه کامپیوتری مقدور نیست. مبادله این ارز صرفا از طریق ابزارهای دیجیتال صورت می گیرد.
قبل از شروع کار ارز دیجیتال، بیت کوین اولین ارز دیجیتال پذیرش شده در جهان بوده است که در آن از فن آوری بلاک چین بهره برده اند. استفاده از این فناوری باعث می شود که سابقه تراکنش محفوظ بماند و امکان دستکاری در سوابق عملیات برای کاربر وجود نداشته باشد. امروزه، علاوه بر بیت کوین ارز دیجیتال های دیگری نیز وجود دارند که در بازار دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند.
گسترش استفاده از ارز دیجیتال در شرایط کنونی بسیار وابسته به توسعه اقتصاد و دیجیتال بوده است. ارز دیجیتال می تواند باعث تغییر نگرش تفکر جامعه نسبت به پول باشد.
شایان ذکر است که کشف رمز ارزها به واسطه دستگاه ماینر انجام می شود که با اتصال به شبکه اینترنت و به واسطه الگوریتم های ریاضی اینکار را انجام می دهد. رمز ارز را ماینینگ ها برای یک محصول پردازش شده و رمزنگاری شده انجام می دهند.
پیرو انتشار مقاله ای در سال ۲۰۰۸ میلادی درباره نوعی پول الکترونیک با عنوان ارز دیجیتال توسط پژوهشگر این مقاله به نام ساتوشی ناکاموتو باعث شد که چالشی میان اقتصاددانان به وجود بیاید. در این مقاله ارز دیجیتال به عنوان نوعی ارز معرفی می شد که بدون قطع درختان برای چاپ اسکناس و بدون استخراج شمش طلا و سایر فلزات از معادن برای تهیه پول فیزیکی می توانستید با آن به خرید آنلاین بپردازید. جالب اینکه امکان جابجایی آن در اقسانقاط دنیا و سرمایه گذاری آن در جاهای مختلف وجود داشت.
وجود برخی شرایط ویژه برای ثبت شرکت ارز دیجیتال بسیار ضروری است. بدین منظور حتما باید ضوابط قانونی ثبت شرکت صرافی طی شود.
علاوه بر آن، قابل اطمینان بودن افراد برای ثبت اینگونه شرکتها ضرورت بسیار دارد. چرا که با ثبت شرکت ارز دیجیتال سرمایه بسیاری از مردم در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید توانایی محافظت از آن را داشته باشید. دلیل پیچیدگی مراحل قانونی ثبت این نوع شرکت نیز همین است و مانند ثبت شرکت های عادی و ثبت تغییرات شرکت مراحل ساده ای در آن طی نمی شود. البته مشاوران حاضر در ثبت شرکت فکر برتر آماده خدمت رسانی و راهنمایی افراد در تمامی مراحل اداری و غیر اداری هستند.
توجه داشته باشید که برای ثبت این نوع از شرکت ها در ابتدا نیاز دارید که مجوز رسمی و قانونی آن را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی دریافت کنید. بدین منظور طی مراحل زیر الزامی است:
پس از طی مراحل بالا با داشتن برخی شرایط از قبیل موارد زیر می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید:
با داشتن شرایط مزبور دیگر مانعی بر سر راه شما وجود نخواهد داشت و می توانید با خیالی آسوده به ثبت شرکت به صورت حضوری و آنلاین بپردازید. از این میان، ثبت شرکت حضوری با ارائه مدارک به بانک مرکزی میسر می شود و برای آن باید به اداره کل ثبت شرکتها مراجعه کنید.
البته، مسلما سپردن مراحل کار به یک موسسه حقوقی کاربلد کاملا منطقی و عقلی است. چرا که آنها از فرایند ثبت شرکت آگاهی دارند. دقت کنید که تایید تمامی مدارک شما از قبیل ضمانت نامه و مواردی از این دست توسط بانک مرکزی بسیار ضروری است. در غیر اینصورت ممکن است به دلیل ثبت شرکت غیرقانونی تعقیب و محاکمه شوید. در این مورد درخواست راهنمایی از ثبت شرکت فکر برتر برای شما مفید خواهد بود.
روش دوم نیز برای انجام اقدامات لازم برای ثبت شرکت راه اندازی یک وبسایت برای آن است. چرا که امکان خرید و فروش و انتقال ارز دیجیتال از این طریق فراهم شده است. البته، راه اندازی این سایت به دلیل اصول خاص آن کار چندان آسانی نیست و از سایت های معمولی پیچیده تر می باشد.
به عنوان مثال، طراحی و راه اندازی سایت های عادی به واسطه سی ام سی هایی نظیر وردپرس امکان پذیر است. با این وجود، برای ثبت شرکت ارز دیجیتال به صورت آنلاین حتما باید طراحی آن را به یک برنامه نویس واگذار کنید. در این زمینه می توانید شرکت خود را به ثبت شرکتهای فریلنسری نیز بسپارید.
برای اینکار پس از تهیه مدارک لازم باید متنی را مبنی بر درخواست ثبت شرکت نوشته و به همراه مدارک به بانک مرکزی تحویل دهید. نکته اینجاست که مدارک و نوشته خود را باید به صورت حضوری به بانک تحویل دهید. بعد از آن با طی تمامی مراحل ثبت مجوزی دریافت می کنید که ظرفیت و میزان فعالیت مجاز شما را حوزه ارز دیجیتال نشان می دهد. بنابراین، فعالیت تنها در همین حوزه برای شما قانونی خواهد بود.
فراموش نکنید که برای دریافت مجوز در صورتی که به تنهایی اقدام کنید، زمان زیادی (۶ ماه) را باید صرف اینکار کنید. اما اگر نیاز دارید که مجوز شما در زمان کوتاه تری صادر شود باید از یک تیم حقوقی و متخصص نظیر ثبت شرکت فکر برتر راهنمایی بگیرید. چرا که با این کار در کمتر از ۴ ماه مجوز خود را دریافت خواهید کرد. بنابراین، این روش سریعترین روش ثبت شرکت محسوب می شود.
نکته ای که در زمینه اخذ مجوز برای نحوه ثبت شرکت صرافی وجود دارد این است که امکان دریافت مجوز به صورت آنلاین در کشورمان وجود ندارد یا مراحل انجام آن بسیار سخت است. به عبارت دیگر در صورت فعالیت غیر رسمی در این زمینه حتما مجرم شناخته می شوید.
همانطور که در بالا اشاره شد اولین مرحله از ثبت شرکت ارز دیجیتال آماده کردن مدارک لازم برای آن است. برخی از این مدارک در لیست زیر عنوان شده اند:
یکی از ارگان هایی که ارتباط با آن برای ثبت شرکت ارز دیجیتال مهم است، بانک مرکزی می باشد. این ارگان به منظور شفاف سازی و جلوگیری از پول شویی در این زمینه فعالیت می کند و از جمله اقدامات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
شایان ذکر است که بانک مرکزی به واسطه چهار مصوبه به حوزه اززهای دیجیتال وارد می شود و قوانین وضع شده توسط آن در این رابطه به شرح زیر است:
در قانون اول انتشار رمز ارز مبتنی بر دارایی ریالی، طلا و فلزات گران بها یا ارزهای رایج دنیا منحصرا به بانک مرکزی تعلق دارد.
اشخاص حقیقی و حقوقی حق فعالیت در زمینه اداره شبکه و یا نظام پولی مبتنی بر رمز ارز را ندارند که بر طبق بستر بلاک چین انجام شود. این کار غیر قانونی و غیر مجاز است و در صورت عدم رعایت بانک مرکزی مجاز به اعلام شکایت نسبت به فعالیت های صورت گرفته است و پیگیری مسئله را از طریق مجاری قانونی انجام خواهد داد.
تحمیل هر نوع ضرر ناشی از فعالیت مبتنی بر رمز ارز در شبکه های پولی که ناشی از فعالیت بر بستر بلاک چین باشد، تنها به ناشران، پذیرندگان و معامله کنندگان این حوزه وارد می شود.
هم اکنون بانک مرکزی در حال بررسی و به رسمیت شناختن رمز ارزهاست.
در مورد ثبت این نوع شرکت ها هزینه ثابتی وجود ندارد. چرا که همه ساله تغییراتی در قوانین مربوط به این شرکت ها رخ می دهد و این قوانین قابل پیش بینی نیستند. با این وجود، هزینه لازم برای آن به موارد ذیل وابسته است:
ثبت آنلاین شرکت نیز به جهت اینکه نیاز به راه اندازی برخی وبسایت های خاص دارد، هزینه کار را بسیار افزایش می دهد. بدین منظور مراجعه به سامانه ثبت شرکتها ضروری است.
این نوع از شرکت ها مطابق با نوع فعالیت و محدوده تراکنش در دو گروه کلی زیر قرار می گیرند:
نوع اول: صرافی ها تنها در زمینه خرید و فروش ارز به صورت نقدی و غیر الکترونیکی فعالیت می کنند و این فعالیت آن ها بر طبق نرخ مصوب بانک مرکزی انجام می شود.
نوع دوم: شرکت های صرافی علی رغم مبادلات خرید و فروش ارز نقدی و غیر الکترونیکی نوعی مجوز انتقال ارز به صورت الکترونیکی را نیز دریافت می کنند.
نکات مورد توجه
رعایت برخی نکات هنگام راه اندازی شرکت های صرافی بسیار مهم است که ما به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:
هر شرکتی متناسب با نوع فعالیت خود اعم از تجاری، بازرگانی، اقتصادی و...باید فعالیت خود را انجام دهد. لازم به ذکر است که نوع فعالیت هر شرکت در اساسنامه مربوط به آن قید می شود و عبور از چهارچوب این اساسنامه غیر قانونی است.
بهتر است موضوع انتخابی شما برای فعالیت در آن زمینه موضوعی باشد که امکان دریافت مجوز آن به آسانی صورت بگیرد.
برخی از موضوعات در ثبت شرکت بین المللی وجود دارند که نیاز به دریافت هیچگونه مجوزی برای آن ها ندارید. برای آگاهی از نحوه ثبت شرکت بین المللی می توانید با شماره های درج شده در وبسایت ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل کنید.
در رابطه با موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز دارند آگاهی از سازمان یا وزارت خانه ای که مسئول صدور مجوز در این زمینه است، ضرورت بسیار دارد.
ماینینگ کلمه ای لاتین به معنای استخراج است و منظور از استفاده آن برای ارزهای دیجیتال استخراج ارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهاست. این ارزها با استفاده از تجهیزات الکترونیکی نظیر سیستم های کامپیوتری قابل استخراج هستند.
در صورتی که شما موضوع فعالیت خودتان را برای شرکت صرافی به گونه ای تعیین کنید که فعالیت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و ماینینگ برای شما امکان پذیر باشد، نیاز به دریافت مجوزهای لازم برای آن را نیز خواهید داشت. توجه داشته باشید که در طی سال های اخیر محدودیت هایی نیز در این زمینه اعمال شده است. در حقیقت به تازگی قوانین استخراج ارز دیجیتال یا مجوز ماینینگ دچار تغییراتی شده است که اجازه دریافت مجوز را به افراد نمی دهد. با این وجود، در سال های گذشته این امکان برای افراد فراهم بود.
برای انتخاب موضوع فعالیت بهترین راهکار مشاوره ثبت شرکت با کارشناسان حقوقی است که قادرند اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهند. در این رابطه بهتر است بدانید که موضوع انتخابی ثبت شرکت شما حتما باید روشن و صریح باشد تا قادر به شرح جزئیات فعالیت انتخابی شما باشد و امکان دریافت مجوز را برایتان فراهم کند.
دقت کنید که برخی از فعالیت ها نظیر فعالیت در کلیه امور تجاری و یا فروش کالاهای الکترونیکی و مواردی از این قبیل باعث ایجاد ابهام در موضوع فعالیت شما می شوند. با این وجود، در صورت انتخاب آن ها حتما باید در ادامه به طور واضح حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. در ادامه به معرفی برخی از موضوعات برای ثبت شرکت های ارز دیجیتال می پردازیم:
نوع فعالیت در این حالت در زمینه فناوریهای مرتبط با ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها و انتقال دانش و تجهیزات و تمامی تکنولوژی های مربوط به فناوری پیشرفته بلاک چین و خرید و تهیه انواع تجهیزات سخت افزاری یا نرم افزاری خواهد بود که به منظور ایجاد، توسعه و استفاده از زیرساخت های شبکه بلاک چین مورد نیاز هستند.
استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نصب نرم افزارهای مبتنی بر استفاده از فناوری های نوین برای تامین منابع تولید ارزها بسیار مهم است. در این زمینه فعالیت شما در حوزه ارزهای دیجیتال و خرید و فروش در کنار مبادله تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری ماینینگ خواهد بود.
برای ثبت شرکت برای گرفتن وام به منظور فعالیت در زمینه تکنولوژی بلاک چین نیاز به ایجاد سپرده های بانکی و اعتبارات اسنادی خواهید داشت و این وام را می توانید از موسسات مالی و بانک های دولتی یا خصوصی داخل یا خارج کشور دریافت کنید.
ارزهای دیجیتال خلاف اسکناس های رایج مورد استفاده که اداره و عرضه آن ها بر عهده دولت است، تحت کنترل هیچ نهاد، انجمن و حتی اشخاص حقیقی و حقوقی قرار ندارد. اینگونه ارز در واقع نوعی شبکه است که به واسطه قوانین خاصی در قالب کدهای برنامه نویسی قابل رویت برای افراد اداره می شوند. بدین ترتیب چنانچه این ارزها نیاز به کنترل هم داشته باشند، بایستی این کنترل به برنامه نویسان داوطلبی سپرده شود که وظیفه بهبود و سر و سامان بخشی به نرم افزارهای مربوط به ارزهای دیجیتال را بر عهده دارند. در این رابطه استخراج کنندگان ارز که با عنوان ماینر شناخته می شوند، وظیفه تراکنش و تایید انتقال ارز دیجیتال را بر عهده دارند.
در واقع، نوعی دستگاه برای ارزهای دیجیتال وجود دارند که با اتصال به شبکه قادر به ذخیره و حفظ تمامی جزئیات و تاریخچه تراکنش ها را بر عهده می گیرند. بنابراین، نتیجه می گیریم که اداره ارزهای دیجیتال نه به واسطه کشور، دولت، گروه و افراد خاص انجام نمی شود. بلکه همکاری عده ای از افراد تنها باعث پیشرفت در این حوزه می شود.
ارز دیجیتال نوعی ارز است که در صورت به رسمیت شناختن آن می تواند کل دنیا را متحول کند و برای کنترل خرید و فروش به کمک آدمی بشتابد. البته امروزه ارزهایی از قبیل بیت کوین استفاده می شوند که برخی از افراد سود زیادی نیز از این طریق حاصل کرده اند. چنانچه، در زمینه ثبت شرکت های ارز دیجیتال سوالی دارید، کارشناسان ما در ثبت شرکت فکر برتر شما را راهنمایی خواهند کرد.
در یک نگاه کلی ثبت شرکت را می توان رسمی سازی فعالیت تجاری قلمداد کرد که این کار مزایای زیادی به همراه دارد. امروزه، هر سرمایه داری قادر است برای ارائه محصول یا خدمتی با سودآوری بالا اقدام به ثبت شرکت کند. ای بسا این شرکت حقوقی، مالی و عملکردی باشد.
هرچند دنیای تجارت چنان پیچیده است که بدون ثبت شرکت نیز می توان در آن موفق شد، اما بنا به دلایلی فعالیت در شرکت روش مناسب تری است. از جمله مزایای این کار می توان به حفظ سرمایه و توسعه فعالیت اشاره کرد. ما در این مقاله سعی کرده ایم که درباره مزایای تاسیس و ثبت شرکت بیشتر بحث کنیم.
امروزه، به دلایل متعددی از قبیل محافظت از برند، مدیریت هزینهها و کسب اعتبار، ثبت شرکت ضروری است. با اینکار شما میتوانید احاطهی بیشتری بر درآمد شرکت داشته باشید. همچنین، در صورت برندسازی دیگر شخص دیگری قادر به انتخاب نامی مشابه نام شرکت شما نخواهد بود. دقت کنید که مزایای ثبت شرکت دانش بنیان نسبت به شرکت های عادی بسیار بیشتر است.
گذشته از آن، یکی دیگر از دلایلی که شما را مجاب به ثبت شرکت میکند، برخورداری از مصونیت قانونی و عدم مسئولیت فردی در برابر بسیاری از مسائل است. ثبت شرکت همچنین می تواند شما را از بیمه های تجاری بی نیاز کند. مهمتر اینکه شرکت شما در زمان حیاتتان روز به روز رونق می گیرد و پس از مرگتان هم باقی خواهد ماند. چرا که این شرکت در واقع نهادی با ماهیت خاص است و افراد دیگر غیر از خودتان می توانند آن را در اختیار بگیرند. اداره کنند یا بفروشند.
در حالت کلی، علاوه بر موارد ذکر شده مزایا و معایب ثبت شرکت در ایران شامل موارد زیر است:
افتتاح این حساب نیاز به ارائه مدارکی مبنی بر داشتن یک شرکت ثبت شده است. این حساب نوعی حساب ارزشمند برای شرکت است که برای جدا کردن فعالیت های شرکت از فعالیت های فردی کاربرد دارد. مهمتر اینکه زمانی که حساب تجاری خود را به مشتریان ارائه می کنید، آن ها نگرش مثبتی نسبت به فعالیت شما پیدا می کنند که بسیار ارزشمند است.
گرفتن وام نیز مانند افتتاح حسای نیاز به اثبات داشتن شرکت ثبت شده دارد. چرا که اعتماد بانک و سرمایه گذاران تنها در صورت مشاهده اسناد و مدارک شرکت جلب می شود. این موضوع باعث جلب اعتماد مشتریان نیز می گردد. بنابراین، با ثبت شرکت می توانید راه توسعه و پیشرفت را برای خود و سهامداران شرکت باز کنید.
همانطور که اشاره شد ثبت شرکت می تواند اعتماد مشتریان و خریداران و به خصوص اعتماد آن هایی را جلب کند که برای اولین بار از شما خرید میکنند. این افراد در واقع با خرید از یک شرکت نسبت به قانونی بودن فعالیت آن اطمینان حاصل می کنند.
ثبت شرکت به شما این امکان را می دهد که هنگام معامله با فروشندگان تخفیف های مناسبی از آن ها دریافت کنید. چرا که فروشندگان به دلیل قانونی بودن فعالیت شرکت های ثبت شده به آن ها اعتماد کرده و تخفیف مناسبی حین معاملات در نظر می گیرند. این مورد هنگام معامله با دولت نیز صادق است.
مسلما با ثبت شرکت شما می توانید از مزایای سفر کاری و تجاری به کشورهای خارجی برخوردار شوید. مهمتر اینکه در صورت اقدام به چنین سفرهایی گرفتن ویزا بسیار آسان خواهد بود. چرا که دولتهای مختلف همواره از سرمایه گذارانی که قصد انجام فعالیت تجاری در کشور مقصد را دارند، استقبال می کنند. چرا که آنها حاوی ارزش افزوده اقتصادی زیادی برای کشور مقصد هستند. در این مورد شما می توانید از مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد در صورت راه اندازی شرکت خود در این مناطق بهره ببرید.
برخی شرکت ها وجود دارند که به منظور به نتیجه رسیدن امور حقوقی مردم تاسیس می شوند و با عنوان شرکت حقوقی فعالیت دارند. ثبت این شرکت ها نیاز به ارائه مدارک مختلفی دارد که در زیر مدارک لازم برای ثبت شرکت حقوقی آمده است:
این شرکت ها دارای دو نوع مختلف شرکت های غیر انتفاعی و شرکت های غیر تجاری هستند که تعریف هرکدام از آن ها در ادامه آمده است:
شرکت های حقوقی غیر انتفاعی
این شرکت ها مؤسساتی برای رسیدگی به امور خیریه، برگزاری همایش های اسلامی، سمینارهای علمی و نظایر آن می باشد. هدف از تاسیس موسسات موردنظر به هیچ عنوان جذب سود و منفعت شخصی نیست.
این شرکت ها می توانند به صورت مجازی نیز ثبت شوند که در اینصورت شما حق برخورداری از مزایای ثبت شرکت مجازی را خواهید داشت. علاوه بر آن شما می توانید با ثبت شرکت مجازی از سریعترین روش ثبت شرکت برخوردار شوید.
این شرکت ها خلاف شرکت های غیر انتفاعی با هدف جذب سود بیشتر ثبت می شوند. تعداد کثیری از شرکت های غیر تجاری به منظور خدمت رسانی به مردم در راستای زمینه های علمی و آموزشی زبان های مختلف یا به عنوان مراکز ارائه مشاوره حقوقی به فعالیت می پردازند. در این شرکت ها معمولا چند مشاور حقوقی یا وکیل حضور دارند که به صورت تخصصی در حوزه مسائل حقوقی فعالیت دارند. این موسسات قادر به ارائه خدمات گوناگونی از قبیل خدمات علمی، ورزشی، آموزشی و مواردی از این دست به مردم هستند و در کنار آن در جهت امور خیر نیز فعالیت می کنند. به طور کلی، شرکت های حقوقی وظایف زیر را دنبال می کنند:
این شرکت ها نقش واسطه را میان افراد جویای کار و شرکت هایی را بازی می کنند که به دنبال جذب کارمند و کارگر در داخل و خارج کشور هستند.
یکی دیگر از وظایف شرکت های مزبور کاریابی و ارائه مشاوره های شغلی است.
ارائه مشاوره های حقوقی درباره مهاجرت، کسب و کار در خارج، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان و ... نیز جزو فعالیت های شرکت حقوقی است.
با توجه به اینکه جلب رضایت تمامی شرکای شرکت به هنگام ثبت شرکت حقوقی ضروری است، تنظیم قرارداد رسمی و قانونی طبق اساسنامه و شرکت نامه باید انجام شود. بدین ترتیب، توافقات شرکت برای تمامی اعضا شفاف بوده و انکار این توافقات توسط آن ها غیر ممکن می شود. البته، شرایط ثبت شرکت حقوقی کاملا متغیر است و بنابراین در ادامه به شرح سایر شرایط این شرکت ها می پردازیم:
قانون ایجاب می کند که در تاسیس و ثبت شرکت حقوقی سه وکیل حضور داشته باشند که هر سه آن ها در یک محل دارای دفتر وکالت باشند تا شرکت نیز در همان محل تاسیس شود. از میان این سه نیز یک نفر به عنوان رئیس و نماینده قانونی منتخب می گردد. توجه داشته باشید که یکی از وکلای شرکت حقوقی باید دارای سابقه ۱۰ ساله در زمینه وکالت دادگستری باشد.
گذشته از آن، برای ثبت این شرکت ها وجود سرمایه اولیه ضروری است. بعلاوه، تهیه اساسنامه شرکت های مزبور قبل از مراجعه به قوه قضائیه و درج نام تمامی شرکا، مشخصات آن ها و درج نام شرکت نیز از ضروریات است. این مشخصات باید به تایید دادگستری نیز برسد. شما می توانید برای آگاهی از سایر شرایط ثبت این شرکت به وبسایت فکر برتر مراجعه کنید.
مسلما در دفاتر وکالت تنها یک وکیل حضور دارد که خدمات حقوقی را در اختیار موکلان قرار می دهد. این در حالی است که شرکت های حقوقی قادر به ارائه پکیجی از خدمات تخصصی حقوقی به مشتری است که این مسئله می تواند دارای منافع دونفره هم برای مشتری و هم موسسه باشد.
به طور کلی شرکت های مالی شرکت هایی هستند که به ارائه خدمات مالی به افراد می پردازند که این خدمت نوعی خدمت اقتصادی محسوب می شود که دربرگیرنده طیف وسیعی از کسب و کارهاست. این شرکت ها که وظیفه مدیریت پول را بر عهده دارند، دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه تعدادی از آن ها معرفی شده اتد:
شرکت های مالی معمولا از بخش های مختلفی تشکیل می شوند که هر کدام از این بخش ها از مشاغل مختلفی تشکیل می شوند که وظیفه ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان را بر عهده دارند. از این میان شرکت های گروه بندی شده در یک بخش به ارائه محصولات مشابهی می پردازند.
قسمت خدمات مالی شرکت های مالی به عنوان محرک اصلی اقتصاد یک کشور عمل می کند و وظیفه فراهم کردن جریان آزاد سرمایه و نقدینگی را در بازار بر عهده دارد. بنابراین، در صورت قوی بودن این قسمت اقتصاد رشد می کند و مدیریت ریسک موجود توسط شرکت های این صنعت بهتر اتفاق می افتد.
علاوه بر آن، قدرت بخش مالی یک شرکت می تواند منجر به شکوفایی جمعیت یک کشور نیز بشود. در واقع، با قوی بودن این بخش درآمد مصرف کنندگان بسیار افزایش می یابد که افزایش قدرت خرید و اعتماد به نفس را به دنبال دارد.
علی رغم آنچه ذکر شد، اگر بخش مالی شرکتی شکست بخورد این شکست منجر به پایین کشیدن اقتصاد یک کشور و در نتیجه رکود اقتصادی نیز می شود. در واقع هنگام فروپاشی سیستم مالی اقتصاد آسیب می بیند. با از دست رفتن کنترل وام دهی توسط وام دهندگان سرمایه به تدریج نابود می شود. در نتیجه کاهش دستمزدها و افزایش بیکاری اتفاق می افتد.
همانطور که در بالا شرح آن گذشت امروزه شرکت های مالی و عملکردی مختلفی در سطح کشور فعالیت می کنند که برخی از آنها عبارتند از:
از انواع بسیار رایج شرکت های خدمات مالی می توان به بانک ها اشاره کرد که قادر به ارائه خدمات و محصولات زیادی هستند و همگی ما با این شرکت ها آشنایی داریم. جالب توجه است که بانک های سرمایه گذاری علاوه بر ارائه خدمات مزبور به مدیریت دارایی های مشتریان خود در صندوق های سرمایه گذاری بزرگ نیز مشغولند.
علاوه بر آن، بانکداری ها وظایفی از قبیل تحویل سپرده به حساب های چک و پس انداز و وام دهی به مشتریان را نیز بر عهده دارند. آن ها موظفند حدود ۱۰ درصد از پول های سپرده شده به بانک را در دسترس بگیرند و ۹۰ درصد دیگر را برای دادن وام کنار بگذارند. در نهایت، سود این وام به مشتریانی تعلق دارد که پول خود را به بانک سپرده اند.
شرکت های خدمات مالی دارای شاخه دیگری به نام مشاوره نیز هستند که به منظور کمک رسانی به افراد و سازمان ها برای انجام وظایف مختلف تشکیل می شوند. مشاوران این شرکت وظایفی از قبیل بررسی سرمایه گذاری ها، ارائه خدمات ارزیابی برای کسب و کارها، کمک به تلاش های املاک و نظایر آن را بر عهده دارند. شما می توانید برای آگاهی از شرایط ثبت این شرکت از موسسه فکر برتر راهنمایی دریافت کنید.
خدمات مالی مدیریت ثروت برای راهنمایی افراد به منظور پس انداز هوشمندانه ثروت خود تشکیل می شوند تا به مشتریان کمک کنند در صورت امکان از سرمایه خود بازده دریافت کنند.
این شرکت ها به ارائه نوعی سرمایه گذاری می پردازند که چند نفر در این سرمایه دارای سهام هستند. مدیریت این سرمایه گذاری ها نیز بر عهده یک متخصص قرار دارد نه خود سرمایه گذار. سود صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز بسیار بیشتر از سرمایه گذاری های سنتی در اوراق، بازار سهام یا موارد مشابه است. بنابراین، این شرکت ها برای افرادی که نسبت به امور مالی خود شک دارند بسیار مناسب هستند. توجه داشته باشید که نوع سرمایه گذاری در شرکت های مزبور متنوع است که این موضوع منجر به کاهش ریسک می شود.
از جمله رایج ترین خدمات مالی می توان بیمه را نام برد که امروزه بیشتر مردم درک درستی از آن ندارند. این شرکت ها نوعی شرکت هستند که مشتریان آن باید به صورت ماهانه یا سالانه مبلغی را به آن ها بسپارند. این شرکت ها عملکردی مشابه یک شبکه ایمنی دارند و در برخی مواقع هزینه بسیاری از مخارج بزرگ و غیر قابل پیش بینی را برای مشتریان تامین می کنند. شرکت های مورد نظر انواع متفاوتی دارند که عبارتند از: بیمه سلامت، خودرو، خانه، بیمه عمر و اجاره دهندگان.
بیمه را می توان یک خدمت مالی پنداشت. چرا که افراد را در برابر از دست دادن پول یا دارایی حفاظت می کند. این امر باعث می شود که شرکت های بیمه به شدت درگیر سرمایه گذاری های کلان باشند.
توجه داشته باشید که شرکت های بیمه تمامی حق بیمه های جمع آوری شده را به طور کامل بازپرداخت نمی کند. این شرکت پس از گذشت یک دوره زمانی حق بیمه ها را بیشتر می کند تا آن ها را به عنوان خسارت به مشتریان بپردازد. این وجه نقد اضافی نوعی پول شناور به شمار می رود.
گاهی اوقات برخی از شرکت های بیمه پول شناور خود را برای کسب بازده بیشتر سرمایه گذاری می کند. با این کار او در واقع شرکت را در برابر مشکلات احتمالی بیمه می کند.
این شرکت ها انواعی از خدمات مالی در مقیاس کوچک هستند که مشاغل کوچک آن ها را در فرودگاه ها یا شهرهای بندری پر رفت و آمد راه اندازی می کنند. علاوه بر آن، این امکان وجود دارد که بسیاری از بانک های تجاری به ارائه خدمات ارزی بپردازند. معاملات این شرکت ها به طور معمول به صورت معامله یک ارز برای ارز دیگر به ارزش بازار و منهای کمیسیون است.
شرکت های مالی وظایف متعددی را بر عهده دارند که برخی از این وظایف به شرح زیر است:
ایجاد و حفظ ارتباط موثر با مشتریان جدید و برقراری رابطه صلح آمیز برای پیشرفت شرکت
تجزیه و تحلیل نیاز مشتری برای توصیه و سفارشی کردن محصولات به منظور ارائه راه حل مناسب به مشتری بر اساس وضعیت مالی او
اداره و انجام فعالیت های مختلف نظیر افتتاح حساب های شخصی و تجاری، تهیه و تکمیل پس انداز و سایر گواهی های مالی و بررسی حساب های مالی با توجه به جزئیات آن ها
حفظ و ارائه انواع خدمات مالی و راه حل های وام تجاری به مشتریان و پیشبرد صحیح مراحل وام دهی
تجزیه و تحلیل مشکلات پیش آمده در راستای خدمات مالی و وام ها و ارائه محصولات مطابق با سلیقه مشتری
ارزیابی و تایید تمامی درخواست های تجاری و شخصی جهت تسهیل پرداخت به موقع وام ها
نظارت بر مدیریت وام های شخصی و تجاری برای رفع معوقات وام سررسید سپرده یا وام و ارزش و اعتبار آن
حمایت از مشاوران سرمایه گذاری و نگهداری حساب های بیمه
همکاری با نماینده خدمات مالی برای اطمینان از رسیدگی موثر به درخواست های مشتریان
همکاری با متخصصان فناوری اطلاعات برای توسعه و پیاده سازی برنامه های نرم افزاری سرمایه گذاری و بیمه
حفظ روابط حرفه ای و مشارکتی خود با کارمندان، مشتریان، فروشندگان و تمامی آژانس های داخلی و خارجی برای تسهیل خدمات و تحویل به موقع محصول
مدیریت و ارائه راه حل ها برای شکایات و پیشنهادات طی مشورت با کارکنان ارشد
نظارت و راه اندازی سیستم پردازش داده ها برای عملیات متفاوت روزمره نظیر ورود تراکنش ها، برداشت ها و سپرده ها و همچنین نگهداری حساب
شرکت های حقوقی و همچنین شرکت های مالی و عملکردی از جمله شرکت هایی هستند که ثبت آن ها مزایای زیادی را به همراه دارد. در این مقاله تعدادی از کارکردها و مزایای ثبت شرکت شرح داده شد، اما این تمام ماجرا نیست. بنابراین، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از مزایای کامل ثبت این شرکت ها با شماره های درج شده در مجموعه ثبت شرکت فکر برتر تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند. این موسسه مشاوره های لازم را در جهت حداقل سرمایه برای ثبت شرکت به شما ارائه می کند.
در شرایط کنونی ترجیح بسیاری از سرمایه داران برای رونق کسب و کارشان راه اندازی یک شرکت و فعالیت در این زمینه است. در کشورمان نیز قوانین خاصی برای اینکار وضع شده و ثبت شرکت از نظر قانونی بدون مشکل است. با این وجود، برخی از سرمایه داران از مزایا و معایب کلیات ثبت شرکت در ایران اطلاعی ندارند. به همین دلیل، ما در ثبت شرکت فکر برتر مقاله ای را به همین منظور تهیه کرده ایم و در اختیار شما قرار می دهیم.
قانون تجارت برای ثبت شرکت های حقیقی و حقوقی مزایای مختلفی در نظر گرفته است که برخی از آن ها به شرح ذیل می باشند:
مرجع ثبت شرکت ها به هنگام ثبت شرکت اطلاعات موجود در اساسنامه را نیز ثبت می کند. این اطلاعات شامل موارد مختلفی از قبیل میزان سهام، سرمایه، نوع شرکت و نظایر آن است. به همین دلیل در صورت بروز هر اختلافی میان شریکان و اشخاص ثالث از قبیل مشتریان شرکت، این اختلاف با مراجعه به اساسنامه به راحتی رفع می شود.
در ثبت برخی از شرکت ها نظیر شرکت تجاری نمایندگان حق شرکت در مزایده ها، حراج ها و مناقصه ها را خواهند داشت. این موضوع باعث می شود که یک مجموعه تجاری بتوانند معاملات پرسودی داشته باشند.
شکل گیری هویت یک شخصیت حقوقی با ثبت شرکت امکان پذیر می شود و با فعالیت شرکت در زمینه های مختلف اعتماد و توجه مردم به این شرکت ها جلب می شود. در نتیجه، شمار مشتریان شرکت روز به روز افزایش می یابد.
پس از انجام اقدامات لازم برای ثبت شرکت اشخاص ثالث نظیر مشتریان از اطلاعات اصلی و اساسی آن از قبیل نام و نشانی شرکت، موضوع فعالیت و... آگاهی می یابند. همین موضوع می تواند باعث جلب اعتماد مشتریان نسبت به شرکت گردد و از جمله مهمترین مزایای ثبت شرکت می توان به همین موضوع اشاره کرد.
با ثبت شرکت امکان اخذ کارت بازرگانی و ورود به عرصه تجارت خارجی به منظور صادرات و واردات برای شرکت و نماینده قانونی آن وجود دارد.
شرکت های ثبت شده به صورت قانونی حق استفاده از تسهیلات بانکی و کمک های دولتی را برای گسترش فعالیت های خود دارند.
از دیگر مزایای ثبت شرکت می توان به اخذ و اعطای نمایندگی های داخلی و خارجی و به دنبال آن گسترش دامنه فعالیت های تجاری شرکت اشاره کرد.
با توجه به اینکه ثبت شرکت نیاز به حداقل دو یا سه نفر شریک دارد، می توان از عقل و کارایی جمعی از افراد در جهت پیشبرد اهداف شرکت استفاده کرد. چرا که هر شخصی دارای مهارت و تجربه در زمینه حرفه تخصصی خود است و اجتماع این تجارب و مهارت ها در نهایت به سود شرکت می انجامد.
به جهت تقسیم فعالیت و مسئولیت ها میان تمامی اعضای شرکت آنها در ضرر و زیان و بدهی های به بار آمده نیز شریک خواهند بود. جالب اینکه هر شخصی بر حسب توانایی خود در شرکت سرمایه گذاری می کند و ضرر وارده به او به میزان سهامش خواهد بود.
به طور معمول، برندها و شرکت های معتبر سعی می کنند که در شهرهای مختلف شعبات و نمایندگی هایی داشته باشند و بدین ترتیب فعالیت خود را گسترش می بخشند. با توجه به اینکه شعبات موردنظر تحت حمایت شرکت مادر قرار دارند، معمولا مزایا و سود فراوانی را به دست می آورند.
فعالیت قانونی شرکت ها و درج تاریخ فعالیت آن ها در اساسنامه شرکت باعث می شود که روز به روز سابقه فعالیت آن ها بیشتر شود. در نتیجه، شرکت دارای رزومهی بسیار قوی خواهد بود که اعتماد مشتریان را برمی انگیزد.
هرچند ثبت شرکت دارای مزایای زیادی است، اما نمی توان از وجود برخی معایب در آن چشم پوشی کرد. به همین دلیل ما معایب ثبت شرکت را نیز برایتان شرح می دهیم تا با دید بازتری نسبت به اینکار اقدام کنید. تعدادی از معایب به شرح زیر هستند:
نماینده قانونی شرکت وظیفه دارد پس از تکمیل ثبت نام شرکت حداقل سالی یک مرتبه دفاتر مالیاتی پلمپ را به اداره مالیات معرفی کند. بسیاری از افراد تصور می کنند که تکمیل این دفاتر کار پیچیده ای است، در حالی که برای تکمیل آن تنها نیاز به ثبت درآمدها، هزینه ها، بدهی ها، اصطکاک ها و مواردی از این قبیل دارند. علاوه بر آن، مراحل اخذ دفاتر مالیاتی و ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز کار ساده ای است. بنابراین، در صورت عدم آشنایی با این امور می توانید با پرداخت هزینه اندک به موسسه ثبت شرکت فکر برتر این مشکل را رفع کنید.
یکی دیگر از ایرادات ثبت شرکت آنجاست که مدیران آن موظفند حقوق قانون کار را برای تمامی کارگران پرداخت کنند. علاوه بر آن، آنها باید حق بیمه کارگران را نیز در نظر بگیرند.
انجام فعالیت ها و امور مهم و اساسی در شرکت نیاز به اقامتگاه مشخصی دارد و فراهم کردن این مورد هزینه مضاعفی را بر دوش موسسین شرکت باقی می گذارد. البته در سه ماهه اول ثبت شرکت در صورت نداشتن دفتر کار مستقل می توان از نشانی منزل را به اداره ثبت شرکت معرفی نمود. سپس، بعد از انجام مراحل ثبت و به هنگام تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی، ارائه نشانی یک مکان تجاری با سند یا اجاره نامه ضروری است.
البته، بازهم راهکار برای صرف هزینه کمتر وجود دارد و آن اجاره یک اتاق از شرکتی تجاری و ارائه اجاره نامه آن به اداره ثبت شرکت هاست.
موسسین شرکت نیاز دارند سرمایه اولیه شرکت را مطابق با حداقل های مقرر در قانون تامین کنند. این موضوع به دلیل تحمیل هزینه بالا به موسسین جزو معایب ثبت شرکت به شمار می رود.
پرداخت مالیات در موعد مشخص برای صاحبان شرکت مطابق با قوانین مالیاتی نیز از جمله معایب ثبت شرکت است. خصوصا اینکه نرخ مالیات در طی سال های مختلف متغیر است و مقدار مشخصی ندارد.
یکی دیگر از معایب ثبت شرکت که باعث تردید افراد نیز می شود، عدم آشنایی با قانون تجارت و موارد تخصصی آن است. البته برای رفع این مشکل صرف زمان و مطالعه قوانین مربوط می تواند چاره ساز باشد. این قوانین در سایت های مختلف درج شده اند و شما نیازی به تهیه کتاب ندارید. البته پیشنهاد می کنیم که از سایت های معتبر در این راستا استفاده کنید.
توجه داشته باشید که تمامی مزایا و معایب مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز شامل تمامی موارد ذکر شده در بالاست.
شرکت های تجاری مطابق با ماده ۲۰ قانون تجارت شامل ۷ نوع مختلف به شرح زیر هستند:
شرکت های مورد نظر بر اساس روابط شرکا و به منظور استفادهی اشخاص ثالث در ۴ گروه ذیل قرار می گیرند:
شرکت هایی که مسئولیت و تعهد شرکا در آن مطابق با سرمایه شرکت تعیین می شود و مسئولیت افراد از این فراتر نمی رود. نمونه ای از این شرکت ها شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی هستند.
شرکت هایی که شرکاء را در برابر طلب کاران و اشخاص ثالث تضمین می کنند که شرکت های تضامنی و نسبی نمونه های آن هستند.
شرکت های تشکیل شده با ترکیب دسته بندی یک و دو که شرکت های مختلط از جمله آنها هستند.
شرکت هایی که اولویت آنها سوددهی و میزان سرمایه نباشد و علت ثبت آن ها رفاه بیشتر و تهیه مایحتاج مورد نیاز شرکاء و بحث تعاون است. شرکت های تعاونی تولید و مصرف نمونه ای از این شرکت ها به شمار می روند.
پس از آشنا شدن با مزایا و معایب ثبت شرکت چنانچه فکر می کنید در این مسیر می توانید موفق شوید بهتر است با دنبال کردن مراحل زیر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهید:
وارد شدن به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل فرم اولیه که شامل اطلاعات هویتی متقاضی است؛
انتخاب نام برای شرکت که معمولا متقاضیان ثبت شرکت اقدام به انتخاب ۵ نام مختلف به ترتیب اولویت می کنند تا یکی از آنها پس از بررسی توسط اداره انتخاب شود. این نام ها نباید تکراری و غیر ایرانی باشند و باید معنای خاصی را برسانند.
متقاضی باید نسبت به وارد کردن اطلاعات مربوط به شرکت موردنظر اقدامات لازم را انجام دهد. بدین منظور، وارد کردن اطلاعاتی نظیر موضوع فعالیت شرکت، مدت فعالیت (محدود یا نامحدود)، مقدار سرمایه، تعداد و ارزش هر سهم، نشانی، کد پستی و شماره تلفن الزامی است.
پس از طی مرحله فوق ثبت اطلاعات هویتی اعضای شرکت نیز در سامانه ضرورت دارد. این اطلاعات نیز شامل نام، نشانی، شماره ملی، سمت در شرکت، مدت تصدی سمت و مواردی از این قبیل است.
متقاضی در صورت نیاز به تاسیس شعبه یا شعبات مختلف برای شرکت خود حتما باید اطلاعات پیشنهادی شعب را نیز در سامانه به ثبت برساند.
در مرحله بعدی آپلود اسناد شرکت نظیر اظهارنامه، شرکت نامه، اساسنامه مصوب شرکت، اقرارنامه اعضا و نظایر آن در سامانه ضروری است. پس از این مرحله متقاضی یک کد رهگیری دریافت می کند و سپس منتظر تایید مدارک از طرف سامانه می ماند. سپس ، با تایید مدارک آن ها را پرینت گرفته و از اعضای شرکت درخواست می کند که آن را امضا کنند. سپس این مدارک را جمع آوری می کند و آن ها را به همراه نسخه اصلی شان از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها می فرستد.
پس از ارسال مدارک در صورتی که اداره آن ها را تایید کند متقاضی وظیفه دارد به اداره مراجعه و نسبت به تحویل نسخه ای از مدارک خود از متصدی اداره ثبت اقدام کند.
در نهایت، به چاپ رساندن آگهی ثبت شرکت به همراه اطلاعات اساسی آن نظیر متن شرکت نامه در روزنامه رسمی توسط متقاضی ضروری است.
در حالت کلی شرکت ها به دو نوع مختلف مدنی و تجاری تقسیم می شوند که در ادامه درباره هرکدام از آنها توضیح خواهیم داد:
در این نوع از شرکت ها افراد در اموال موضوع شرکت به صورت مشاعی شریک می شوند. در این رابطه ماده ۵۷۱ قانون مدنی چین نظری دارد:
《شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیء واحد بنحو اشاعه》
همانطور که شرح آن گذشت این قانون این چنین بیان می کند که در صورت مشترک بودن مالکیت یک یا چند مال به صورت مشاعه میان دو یا چند نفر، شرکت موردنظر از نوع مدنی است.
این شرکت خلاف شرکت مدنی برای امور تجاری ایجاد می شود و تمامی اموال شرکا با مالکیت شرکت در می آید که این شرکت خود دارای شخصیت حقوقی جداگانه ای است. البته، لازم به ذکر است که دو شرکت مدنی و تجاری از نظر فلسفه وجود تفاوت چندانی ندارند. در واقع، شرکت تجاری را می توان یک نوع شرکت پیشرفته و متحول شده از شرکت مدنی دانست.
در ابتدا بهتر است با ماهیت و مفهوم کلی شرکت آشنا شوید. به طور کلی، شرکت به کسب و کاری با اجتماع دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی برای انجام عملیات تجاری و کسب سود شرکت اطلاق می شود. با این وجود آن دسته از افرادی که شرکت خود را به منظور تجارت تاسیس نمی کنند، با عنوان شرکت های حقوقی یا مدنی شناخته می شوند.
امروزه، صاحبان مشاغل مختلف قبل از ثبت شرکت خود نیاز به کسب آگاهی در این زمینه پیدا می کنند. تعدادی از این سوالات این است که چرا باید شرکتی را به ثبت برسانند؟ در صورت ثبت شرکت چه محدودیت هایی بر سر راه فعالیتشان قرار می گیرد؟ آیا از این طریق امکان استفاده از تسهیلات بانکی را دارند؟ از نظر مالی فعالیت شخصی آن ها می تواند سود بیشتری داشته باشد یا ثبت شرکت؟ آیا مالیات ثبت شرکت در حد معقول است؟ انجام این کار زمان بر است؟
پاسخ تمامی سوالات بالا در یک جمله نهفته است. ثبت شرکت یا موسسه انجام هرگونه فعالیت تجاری و یا خدماتی مستمر و برنامه ریزی شده را برای افراد فراهم می کند. این شرکت ها امکان استفاده از تمامی امتیازات قانونی را دارد.
در حقیقت ثبت شرکت بهترین راهکار برای انجام فعالیت های گسترده با بازده مالی بالا و بلند مدت است که می تواند باعث پیشرفت و رسیدن به مراتب بالاتر و اهداف بزرگ تر شود.
برخی از افراد بنا به دلایلی از قبیل شرکت در مناقصات، پیمانکاری ها و... نیاز دارند که شرکت خود را به صورت فوری ثبت کنند. آن ها می توانند بدین منظور با مراجعه به ثبت شرکت فکر برتر از سریعترین روش ثبت شرکت آگاهی یابند. این موسسه، بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران به شمار می رود که می توانید تمامی امور خود را به این موسسه بسپارید.
هر فردی برای انجام مراحل مختلف ثبت شرکت نیاز دارد اقدامات زیر را انجام دهد:
متقاضیان باید مطابق با قوانین و دستورالعمل های وضع شده نسبت به ثبت نام در ثنا برای ثبت شرکت اقدام کنند. اینکار نوعی پیش نیاز اولیه برای ثبت شرکت است و نیازی نیست که مدارک ثبت نام خود را نزد خود نگه دارید. چرا که اداره ثبت شرکت ها قادر است به صورت سیستمی استعلام ثبت نام شما را مشاهده کند. این نوع ثبت نام به صورت حضوری و آنلاین قابل انجام است.
متقاضیان ثبت شرکت بر اساس قانون جدید نیاز دارند که نسبت به تهیه امضای الکترونیک اقدام کنند. البته این قانون هنوز به طور کامل عملی نشده است. مطابق با این قانون گرفتن امضا از افراد به صورت غیرحضوری انجام می شود و در آینده ای نزدیک به یک الزام تبدیل می شود.
موضوعات عادی شرکت نیازی به اخذ مجوز ندارند و پس از ثبت شرکت می توان فعالیت خود را در این راستا شروع کرد. با این وجود، برای تعدادی از موضوعات دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح الزامی است.
تعداد این موضوعات بسیار زیاد است و شرح آنها در این مجال نمی گنجد. بنابراین، بهتر است ضمن تماس با شماره های درج شده در وبسایت درباره این موارد مشاوره دریافت کنید. در برخی موارد می توان موضوع فعالیت خود را به یک موضوع جزئی تر تبدیل نمود که در این صورت دریافت مجوز الزامی ندارد. با این وجود، با توجه به تفاوت ثبت شرکت در ایران و خارج کشور دریافت مجوز برای ثبت شرکت در سایر کشورها الزامی است.
چنانچه مدارک شما مفقود شده یا از بین رفته است، می توانید با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به دریافت المثنی اقدام کنید. البته، بهتر است برای اینکار از یک وکیل رسمی دادگستری راهنمایی بگیرید.
وکلا معمولا در ابتدا با تهیه فرم مربوط به اخذ مدرک المثنی ثبتی شرکت و گرفتن امضا از تمامی اعضای هئیت مدیره و انضمام مدارک هویتی تمامی اعضا به اداره مراجعه می کنند. سپس، بعد از تحویل فیش و مدارک تکمیلی نسبت به اخذ مدرک المثنی اقدام می کند.
برای ثبت شرکت های خارجی در ایران و یا شرکت ایرانی روش های متعددی وجود دارند که با مراجعه به وبسایت فکر برتر می توانید ارزانترین کشورها برای ثبت شرکت را مشخص کنید. ما در ادامه روش های مختلف ثبت شرکت خارجی و ایرانی را برایتان شرح داده ایم:
بدین منظور شما باید پس از تهیه مدارک به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و امور مربوط به ثبت را انجام دهید. درست است که در این روش شما هزینه ای در قبال حق الوکاله پرداخت نمی کنید، اما تمامی امور را باید به صورت آزمون و خطا دنبال کنید. بنابراین، در صورت بروز مشکل در یکی از مراحل احتمال طولانی شدن پروسه بسیار بیشتر می شود. البته، تلاش شما برای انجام اینکار ستودنی است چرا که از عواقب ثبت نکردن شرکت آگاهی دارید.
موسسه ثبت شرکت فکر برتر با سابقه ای طولانی در زمینه ثبت انواع شرکت ها آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است. شما می توانید ضمن تماس با این موسسه تمامی کارهای ثبت شرکت خود را به ما بسپارید. گاهی، برخی از افراد از ما سوال می کنند که آیا امکان ثبت شرکت تک نفره در ایران وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که برای انجام فرایند ثبت شرکت در ایران حتما باید شریکی را برای خود انتخاب کنید. در ضمن برای آگاهی از سایر امور مربوط به ثبت شرکت بهتر است به تاریخچه ثبت شرکت در ایران نگاهی بیندازید. در این مورد ما به شما نوید می دهیم که ثبت شرکت توسط اتباع خارجی در ایران وجود دارد.
نخستین همایش ابر کارآفرینان ایران، که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای کارآفرینی در ایران می باشد، با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد فرصتهای کسب و کار برای جوانان و علاقهمندان به کارآفرینی برگزار شد. این همایش به منظور الهام بخشی، آموزش و ایجاد شبکههای ارتباطی بین کارآفرینان و نخبگان حوزه کسب و کار برگزار شد. در این همایش مدیر عامل «مرکز تجارت فکر برتر» به عنوان نخستین بانوی اَبرکارآفرین ایران شناخته شد.
در این همایش، تعداد زیادی از کارآفرینان، سرمایهگذاران، اساتید و نخبگان حوزه کسب و کار حضور داشتند. این همایش فرصتی مناسب بود تا کارآفرینان جوان با تجربیات و دانش افراد موفق در حوزه کسب و کار آشنا شده و از تجارب آنها بهرهبرداری کنند.
در جریان همایش، سخنرانان معروف و متخصصان حوزه کارآفرینی ایرانی و خارجی به ارائه سخنرانیها و کارگاههای آموزشی پرداختند. این سخنرانان تجربیات، راهکارها، نکات کلیدی و مفاهیم کارآفرینی را به شرکتکنندگان انتقال دادند.
علاوه بر سخنرانیها و کارگاهها، در همایش نمایشگاهی نیز برگزار شد که در آن شرکتها و استارتاپهای نوپا فرصت داشتند تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و بازدیدکنندگان و سرمایهگذاران را جذب کنند.
نخستین همایش ابر کارآفرینان ایران به عنوان یک رویداد برجسته در حوزه کارآفرینی در ایران شناخته شد و موفقیت بزرگی را در ترویج و پیگیری کسب و کارها به وجود آورد.
این همایش علاوه بر ایجاد فرصتهای کسب و کار برای جوانان، فضایی را برای ارتقای فرهنگ کارآفرینی در جامعه فراهم کرد.
با برگزاری همایشهای متعدد در طول سال، شرکتکنندگان از فرصتهایی برای یادگیری، شبکهسازی و کسب دانش از کارآفرینان و متخصصان موفق در حوزه کسب و کار بهرهمند میشوند. علاوه بر ارائه محتوا و آموزشهای مفید، همایش ابر کارآفرینان ایران یک فرصت برای ارتباط مستقیم با افراد با تجربه، سرمایهگذاران و نخبگان حوزه کسب و کار فراهم میکند.
در نهایت، همایش ابر کارآفرینان ایران باعث ایجاد انگیزه و الهام بخشی برای جوانان و علاقهمندان به کارآفرینی شده است و به آنها کمک میکند تا ایدههای خود را در حوزه کسب و کار به واقعیت تبدیل کنند. این همایش با جذب توجه بزرگی از سوی رسانهها و افراد مختلف، نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و اقتصاد کشور داشته و از رشد و پیشرفت این حوزه حمایت میکند.
ادامه همایش ابر کارآفرینان ایران به عنوان یک رویداد برجسته در حوزه کارآفرینی در ایران، با توجه به موفقیتهایی که در دورههای قبلی حاصل شده بود، هر ساله برگزار میشود. همایشهای بعدی نیز با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، ایجاد فرصتهای کسب و کار و ارتقای دانش و تجربه در حوزه کارآفرینی برنامهریزی میشوند. همان طور که پیش تر اشاره شد یکی از موسسات بزرگی که در این همایش حضور داشت، موسسه ثبت شرکت فکر برتر بود، که مدیر عامل این مجموعه قدرتمند، سرکار خانم پریناز پیشدادیان در این همایش، به عنوان نخستین بانوی ابر کارآفرین ایران شناخته شد. امید است که موفقیت این بانوی بزرگ به عنوان انگیزه ای برای تمامی بانوان این مرز و بوم باشد تا بتوانند در عرصه های مختلف بهترین خود را به عرصه ظهور درآورند.
ارتباط با فکر برتر : 02142037000
آدرس:
جردن، بالاتر از اسفندیار پلاک۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
مدیریت و فروش: 02142143
ثبت شرکت در عمان: 09128330765
ثبت شرکت: 09128578441
تغییرات: 09129352517
ثبت برند و نام تجاری: 09129350317
اخذ و تمدید کارت بازرگانی: 09120907459
اخذ کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
ثبت طرح : 09128394102
ثبت اختراع دانش بنیان: 09128579331
آدرس:
جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
ارتباط با فکر برتر : 02142037000